Hvem tager højre wing pladsen?
Jeg har længe siddet og tænkt på hvem der vil være den 'perfekte' spiller til at tage pladsen på højre wing eller højre fløj, lige nu som jeg ser det har vi følgende kandidater,
Oscar
Mata
Willan
Hazard
KDB
André
(nogen jeg har glemt?)
Ud fra mit synspunkt er Oscar, Mata, og KDB jo offensive midtbane spillere, Hazard, Willan og André er jo venstre fkøj spillere.
Nu ved jeg godt folk siger at vi roterer en masse, og det er da også rigtigt, men sådan som jeg ser det, har vi ikke nogle som bare fungere fuldstændig over i denne højre side, vi ser alt for tit at Ivanovic, løber op og slår en bold ind over, ikke sagt at det er dumt, men det vidner lidt til at vi måske mangler en til at slå igennem derovre :)
Så mit spørgsmål er, hvem ser i som en højre wing i klubben i fremtiden, eller skal der importeres en spiller til at tage pladsen?
Oscar
Mata
Willan
Hazard
KDB
André
(nogen jeg har glemt?)
Ud fra mit synspunkt er Oscar, Mata, og KDB jo offensive midtbane spillere, Hazard, Willan og André er jo venstre fkøj spillere.
Nu ved jeg godt folk siger at vi roterer en masse, og det er da også rigtigt, men sådan som jeg ser det, har vi ikke nogle som bare fungere fuldstændig over i denne højre side, vi ser alt for tit at Ivanovic, løber op og slår en bold ind over, ikke sagt at det er dumt, men det vidner lidt til at vi måske mangler en til at slå igennem derovre :)
Så mit spørgsmål er, hvem ser i som en højre wing i klubben i fremtiden, eller skal der importeres en spiller til at tage pladsen?
Kommentarer
Ben arfa?
Blue4Life
Jeg er rigtig enig i det du siger, og forstår godt at du siger at du helst ser Hazard, Oscar og Mata som første valg til positionerne bag angriberen, men nu har vi nu engang købt flot ind med henvisning til Willan og Schürrle, og vi har en knægt i De Bruyne som bare ikke må gå til spilde, jeg håber at han bliver lejet ud, for han skal virkelig have noget spilletid, og det har de andre også, for som du selv siger så har Mou stor tiltro til Schürrle, og det tror jeg at vi alle kan se hvorfor.
Men som jeg forstår det, så syntes du at vi skal have 'lært' en af vores nuværende spillere at spille højre position bag angriberen?
GoldForce
Jeg har ikke hørt så meget om denne Ben Arfa, kan du give en forklaring på hvorfor du syntes han skal ind i vores trup? :)
Uden at der skal gå 'spil' i den, så mener Fifa 14 at vi ikke har en eneste højre wing eller højre fløj, og det var også det der gav mig en mindre grundlag til at skrive denne tråd, for det fik mig til at tænke lidt over det ;D
Jeg er rigtig enig i det du siger, og forstår godt at du siger at du helst ser Hazard, Oscar og Mata som første valg til positionerne bag angriberen, men nu har vi nu engang købt flot ind med henvisning til Willan og Schürrle, og vi har en knægt i De Bruyne som bare ikke må gå til spilde, jeg håber at han bliver lejet ud, for han skal virkelig have noget spilletid, og det har de andre også, for som du selv siger så har Mou stor tiltro til Schürrle, og det tror jeg at vi alle kan se hvorfor.
Men som jeg forstår det, så syntes du at vi skal have 'lært' en af vores nuværende spillere at spille højre position bag angriberen?
GoldForce
Jeg har ikke hørt så meget om denne Ben Arfa, kan du give en forklaring på hvorfor du syntes han skal ind i vores trup? :)
Uden at der skal gå 'spil' i den, så mener Fifa 14 at vi ikke har en eneste højre wing eller højre fløj, og det var også det der gav mig en mindre grundlag til at skrive denne tråd, for det fik mig til at tænke lidt over det ;D
Hatem Ben Arfa fra Newcastle. Han er heller ikke særlig kendt :-P
Men hvad gør at han kan passe ind i Chelsea's spil? :)
Hvad kan han bidrage med som vi ikke i forvejen har i de spillere som spillere ovre på højre kanten? :)
Hvad kan han bidrage med som vi ikke i forvejen har i de spillere som spillere ovre på højre kanten? :)
Her er nogle af de kvaliteter ben arfa har http://m.youtube.com/watch?v=4iXigKaL93k men jeg synes at hans talent er gået lidt til spile pga. Skader.
EmilMiddleton: Ja - og hans ualmindelige store ego. For to-tre sæsoner siden, var jeg også meget betaget af hans talent, og mener faktisk også jeg har nævnt ham flere gange herinde som en mulighed. I dag ville jeg ikke røre ham med en ildtang.
Ben Arfa er da en fin spiller, men jeg synes ikke, at han ville være andet end en spiller til bredden. Vi har så meget kvalitet på kanterne i forvejen, så i mine øjne ville det ikke give mening at købe ind til den position. Diskussionen om hvem der så er førstevalget, er god, synes jeg.
Jeg ser umiddelbart Mata eller Willian på pladsen. Oscar har sat sig fuldstændig på den centrale plads, og Mata leder efter en ny rolle. Han havde det svært i starten, men jeg synes, at han er ved at komme efter det. Jeg er ret begejstret for Willian, da jeg synes han har noget andet end Mata. Willian er mere udfordrende og har mere fart, mens Mata er god i kombinationsspillet og som oplægger. Mourinho har dog også brugt Ramires på kanten, men det er jeg ikke fan af. Han er så god på midten, og jeg synes, at vi savner ham på midten, når han ikke spiller. Jeg ender nok med at foretrække Mata på højrekanten.
Jeg ser umiddelbart Mata eller Willian på pladsen. Oscar har sat sig fuldstændig på den centrale plads, og Mata leder efter en ny rolle. Han havde det svært i starten, men jeg synes, at han er ved at komme efter det. Jeg er ret begejstret for Willian, da jeg synes han har noget andet end Mata. Willian er mere udfordrende og har mere fart, mens Mata er god i kombinationsspillet og som oplægger. Mourinho har dog også brugt Ramires på kanten, men det er jeg ikke fan af. Han er så god på midten, og jeg synes, at vi savner ham på midten, når han ikke spiller. Jeg ender nok med at foretrække Mata på højrekanten.
Helt enig med Dwise angående Ramires og Mata. Willian synes jeg er god mod de lavere hold, men han synes han forsvinder når det virkelig gælder, og så er han simpelthen ikke farlig nok - hverken på assist- eller målfronten.
Mata skaber ALTID noget, uanset om det er på kanten eller i midten, og er så uvurderlig for vores kreative spil oppe foran. Men en decideret wing ser jeg ham slet ikke som, hvorfor jeg længes efter den dag det går op for Mourinho at han skal bruge Azpilicueta på den højre back til at tage løbene forbi Mata og skabe plads. Hvis han er så djævelsk vild med Ivan må han ind på CB. Ser dog stadig helst Terry og Luiz derinde, og så kan man argumentere for, at Ivan vil være en fordel at have på backen med en flagrende Luiz og en Mata der ikke bidrager med det store defensivt. Men med alle de udtalelser om, at vi ikke skal spille defensivt, så synes jeg vi skal satse på at køre med Azpilicueta, der har været aldeles fremragende både fremad og defensivt.
Mit syn på sagen
Mata skaber ALTID noget, uanset om det er på kanten eller i midten, og er så uvurderlig for vores kreative spil oppe foran. Men en decideret wing ser jeg ham slet ikke som, hvorfor jeg længes efter den dag det går op for Mourinho at han skal bruge Azpilicueta på den højre back til at tage løbene forbi Mata og skabe plads. Hvis han er så djævelsk vild med Ivan må han ind på CB. Ser dog stadig helst Terry og Luiz derinde, og så kan man argumentere for, at Ivan vil være en fordel at have på backen med en flagrende Luiz og en Mata der ikke bidrager med det store defensivt. Men med alle de udtalelser om, at vi ikke skal spille defensivt, så synes jeg vi skal satse på at køre med Azpilicueta, der har været aldeles fremragende både fremad og defensivt.
Mit syn på sagen
Spændende tanker alle.
Jeg vil blot minde om at vi får en meget spændende spiller i Traore, som formentlig vil kunne spille højre wing fra januar af. Jeg mener absolut ikke at der skal indkøbes nogen, da der også skal være plads til Piazon næste år. Så for Guds skyld glem alt om Ben Arfa og andre til den position.
Skal der købes ind er det en angriber, midtbane eller venstre back.
Jeg vil blot minde om at vi får en meget spændende spiller i Traore, som formentlig vil kunne spille højre wing fra januar af. Jeg mener absolut ikke at der skal indkøbes nogen, da der også skal være plads til Piazon næste år. Så for Guds skyld glem alt om Ben Arfa og andre til den position.
Skal der købes ind er det en angriber, midtbane eller venstre back.
eller CB
I dag mod Crystal Palace er det Willian på kanten, og jeg synes han gjorde det fremragende mod Steaua.. Lad os se hvordan det går i dag, men bestemt en mulig løsning!
Jeg synes vores tre bedste spillere på de offensive pladser er Hazard, Oscar og Mata. Men vi har spillet rigtig mange kampe hvor det ikke har fungeret at have alle 3 spillere ind på samme tid. Hovedparten af de kampe har dog været i tidligere sæson, og ikke under Mourinho, hvorfor vi stadigvæk har til gode at se nogle flere kampe med alle tre på banen.
Hvem der skal være på banen afhænger også meget af hvem vi spiller imod.
Den eneste af vores offensive spillere som slet ikke har grebet chancen når han endelig har fået den er KDB. Han var god i pre-season, men har været fuldstændig anonym i de kampe han har spillet.
Hvem der skal være på banen afhænger også meget af hvem vi spiller imod.
Den eneste af vores offensive spillere som slet ikke har grebet chancen når han endelig har fået den er KDB. Han var god i pre-season, men har været fuldstændig anonym i de kampe han har spillet.
For lige at gøre lidt status over hvem der tager pladsen som højre wing, så må vi vel til at se Willan som vores højre wing, KDB er ude, og Willan ser ud til at være Mou's fortrukkende til at starte på denne plads.
Syntes i at Schürrle skal havde muligheden for at prøve højre wing eller ser i ham som abselut venstre wing? :)
Syntes i at Schürrle skal havde muligheden for at prøve højre wing eller ser i ham som abselut venstre wing? :)
Det bliver nok Hazard, Oscar og Willian der bliver den offensive kløver fremover..
@LilHenrik: Jeg tror bestemt at Schürrle gør sig bedst som venstre wing. Men når man er oppe imod Hazard, så skal man eddersprøjteme gøre det godt til træning. Han scorede dog 2 kasser sidst han startede inde, så helt tåbeligt ville da ikke være, at give ham lidt flere startere, det er bare svært når det er vores bedste mand han skal slå af.
Awekat, jeg er helt enig med dig i at det bliver svært at slå Hazard af pinden, selvom Schürrle gør det godt, men tror du det vil være helt hen i vejret at sætte ham over på højre wing, istedet for Willan? :)
Tvivler meget stærkt på han slå Willian af som starter på højre kant?? Willian har været blandt de aller bedste i denne sæson!
4 spillere til 3 pladser synes jeg ikke er mange, når vi (forhåbentligt) får mange kampe i foråret . Ramires kan selvfølgelig også spille fremme, men er bedre i pivotten.
Helt enig Zola86. Vi har solgt Bruyne og det ser ud til Mata også er fortid. Så vi bliver nød til at forstrække os på de offensive pladser her i januar. 4 spillere til 3 pladser er ikke nok til at kæmpe med om PL og CL.
Seneste rapporter går på at vi allerede har budt på Mohammed Salah fra Basel, som erstatning for Mata. Kan slet ikke bære tanken om at Mata ikke vil være i klubben længere. Den elskede, sympatiske, professionelle, "Down-to-eath" mand. Ufatteligt hvis det sker.. :-(
Omkring Salah, synes jeg egentlig at vi ligeså godt kunne hente Moses tilbage fra lån, han er i det mindste gratis...
Omkring Salah, synes jeg egentlig at vi ligeså godt kunne hente Moses tilbage fra lån, han er i det mindste gratis...
Jeg er også fortaler for at få Moses tilbage (hvis det kan lade sig gøre?), og så kan han få de sidste 10-20 min af de kampe hvor vi har vundet, så de andre kan spares.
Moses er i mine øjne ikke go nok til en starter i Chelsea, han er i mine øjne endnu en "Kalou"...
Nu har vi så også købt (næsten) Salah, hvad syntes i om ham som en højre wing, eller skal han bare holde sig på den offensiv midt plads? :)
Spiller han ikke højre wing for Basel???
obi: jeg nævner ikke Moses som fast starter, da jeg heller ikke mener han er eller bliver god nok til at være fast starter for et hold som Chelsea.....
Morten, han spiller både højre wing og offensiv midt, tror det er lidt ligesom vi ser Hazard, Oscar og Willan på andre pladser end der de starter, så kan Salah også gøre sig på både på højre wing og midt offensiv :)
WillamGj02 - Er det din 1. holds opstilling for resten af sæsonen eller mere fremtidig? :)
Min opstilling for resten af sæsonen er nok følgende:
Det første navn, er førstevalget og det er selvfølgelig afgørende af modstander (fx. de lettere kampe at også Shurle får spilletid og også lamps) og også at der skal passes på spillerne når programmet intensiveres her frem mod CL og FA finalerne (som jeg da regner med at vi vinder ;))
Det første navn, er førstevalget og det er selvfølgelig afgørende af modstander (fx. de lettere kampe at også Shurle får spilletid og også lamps) og også at der skal passes på spillerne når programmet intensiveres her frem mod CL og FA finalerne (som jeg da regner med at vi vinder ;))
resten af sæsonen
Tror sku ikke du er helt ved siden af den Michael :) Glæder mig til at se Salah i nogle af de mindre kampe, og se ham udvikle sig under Mourinho :)
Ham Salah er godt nok hurtig, det var dejligt at se ham tag de løb og havde to store chancer, desværre brændte han, men det er jo hvad der er lige nu, det skal han nok lære, og så er Krull heller ikke nogle nem opgave at komme udenom :)
Ramires på højre kanten?
Altså for mig ikke den rigtige position for ham, men hvad syntes andre?
Nok er han hurtig og kan tage nogle løb ned af sidelinjen, men det bliver ikke rigtig brugt syntes jeg, ikke på den måde at der bliver slået et indlæg indover.
Er der nogle som har en idé til hvorfor Ramires blev brugt på kanten imod Tottenham?
Ved godt han blev rykket ned da Oscar kom ind, men stadig? :)
Altså for mig ikke den rigtige position for ham, men hvad syntes andre?
Nok er han hurtig og kan tage nogle løb ned af sidelinjen, men det bliver ikke rigtig brugt syntes jeg, ikke på den måde at der bliver slået et indlæg indover.
Er der nogle som har en idé til hvorfor Ramires blev brugt på kanten imod Tottenham?
Ved godt han blev rykket ned da Oscar kom ind, men stadig? :)
Jeg er nok lidt til at det bliver Willian og Schürrle. Salah som back up der til. Jeg håber ikke man går ud og bruger løs til sommer, men ser på enten på ungdoms rækkerne eller de udlejet. Synes ikke Oscar er særlig go ude på kanten, det er central han høre til..
Jeg syntes personligt også bedst om at enten Willan eller Schürrle kommer over i højre, og så Oscar i midten, men håber også Salah får sine chancer i midten :)
Salah passer da netop i højre, som jeg ser det?
Eller har jeg misforstået noget?
Off midt = Oscar/Willian
Venstre midt = Hazard/Shurle/Salah (Hazard er tungt på den)
Højre midt = Willian/Shurle/Salah/Ramires (Shurle/Willian skiftes alt efter form)
Eller har jeg misforstået noget?
Off midt = Oscar/Willian
Venstre midt = Hazard/Shurle/Salah (Hazard er tungt på den)
Højre midt = Willian/Shurle/Salah/Ramires (Shurle/Willian skiftes alt efter form)
Salah har hvertfald spillet højre wing før, så han er velkendt med den plads, og han har jo hurtigheden til at kunne løbe der ude.
Men Michael, tror du ikke han vil kunne gå sig som off midt, eller er der nogle aspekter jeg ikke har tænkt på? :)
Men Michael, tror du ikke han vil kunne gå sig som off midt, eller er der nogle aspekter jeg ikke har tænkt på? :)
shurlle gjorde det fantastik i anden halveg jeg synes det er en kamp mellen salah,willan,shurlle
mener i fulham
Hjemmebanetrøje
Premier League
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Liverpool | 10 | 18 |
| 4. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 5. | Tottenham | 10 | 17 |
| 6. | Chelsea | 10 | 17 |
| 7. | Sunderland | 9 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
Topscorer
Alle turn.
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 19 | 6 |
| N. Jackson | 14 | 6 |
| L. Delap | 14 | 4 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

Hvis vi tager positionerne hver for sig, er det her, i mine øjne, Mourinhos udgangspunkt:
-Venstre kant: Hazard er det naturlige førstevalg. Mourinho har desuden stor tiltro til Schürrle.
-Central offensiv: Oscar er uden tvivl førstevalg her. Mata er så småt ved at spille sig ind i startopstillingen, selvom Oscars nuværende skade muligvis har spillet en rolle i det.
-Højre kant: Når vi kommer til højrekanten, er der som du siger, stor tvivl om, hvem der er førstevalg. Mata har måtte tage til takke med denne position ved flere lejligheder, selvom han tydeligvis opererer bedst med et udgangspunkt centralt på banen. Willian har som regel spillet på højrekanten, og Schürrle har ligeledes haft denne position flere gange. De Bruyne spiller stort set ikke, men hvis han gør, er det også her han er at finde.
Problemet på højre side af offensiven, skyldes at vi har købt forkert ind(nok en gang). Vi har investeret i rigtige dygtige centrale offensive midtbanespillere og kantspillere, der virker bedst på venstresiden. Jeg vil personligt allerhelst se en offensiv bestående af Hazard, Oscar og Mata som værende vores førstevalg. Men det fungerer sjældent fordi Oscar og Mata begge fungerer bedst på den centrale midtbane. Jeg kan ikke lige umiddelbart komme i tanke om nogle ungdomspillere, der kan udfylde rollen pt, men på den anden side har jeg hellere ikke lyst til at vi bruger penge på en ny højrekant. Vi kan ikke gøre andet end at rotere, de spillere vi har til rådighed, og håbe på Mourinho finder et system, der virker.