Mere kreativ og offensiv midtbane - Luiz løsningen?
efter at have set kampen mod United, er jeg blevet overbevist om, at vi simpelthen er nødt til at sikre en midtbane der er hurtigere, mere angrebsivrige og kreative. Meireless har helt sikkert virket bedre end Mikel, og jeg synes faktisk, på trods af min tidligere skepsis, at Ramires gør det fremragende. Men jeg læste en interessant artikel af Pat Nevin på Chelseafc.com, hvor han foreslog at man lagde Luiz op som defensiv midt. Det synes jeg faktisk ikke lyder helt tosset. Her vil hans fremragende teknik og målfarlighed bedre komme til sin ret, og her kan han tillade sig det lidt mere risikable spil, som der ikke er plads til i forsvaret, men som han ikke kan lade være med. Hvad siger folket?
Kommentarer
enig. hans spil har været risikabelt, så det synes jeg er spændende. så kan han også få lidt mere spilletid, det er synd hvis man ikke bruger ham så meget
det lyder som en fremragende ide.. jeg synes at vi skulle bruge Luiz som defensiv midtbane istedet for Meireless og Mikel som reserve... jeg forstår virkelige ikke hvorfor vi har købt Meireless, Joshua er meget bedre end ham, hvorfor bruger vi ikke ham?
Men jeg synes faktisk Meireless har gjort det virkelig godt, men han kan jo ikke spille alle kampe. Han er en god defensiv midt med offensive kvaliteter. Man kunne måske skifte mellem Luiz og Meireless, ligesom man efterhånden også skal til at prøve med Josh på offensiv midt istedet for Lamps. Lampard har stadig førstevalg men han skal hvile oftere, og det er helt essentielt at vi får McEachran igang, også i de større kampe ellers bliver han aldrig til noget. Men som defensiv midt duer han vel ikke rigtig.
Nu har vi også Oriol Romeu som er en decideret defensiv midt. Han virker til at være super dygtig. Han har ikke den samme teknik eller målnæse som David Luiz, men han er en super spilfordeler og virkelig god afrydder. Han er en ung Essien ;-)
Jeg håber vi får nogen af de unge at se i mod Fulham onsdag aften i Carling Cup!
Andgående alle de unge spillere vi nu snakker om, så tror jeg vi kommer til at se dem i aktion idag, da vi skal spille i Carling Cuppen. Så kan vi bagefter se om McE har kvalitet nok til at starte inde fast/fast indskifter i PL, med det kan vi også få set lidt mere nøje på Lukaku, Romeu osv.
Carling Cuppen er også perfekt at afprøve sådan noget som at sætte Luiz op på den defensive midt.
Det er vel typisk brasilienske forsvarsspillere at de tager del i det offensive spil, se bare Lucio, han blev kendt for sine offensive radis op gennembanen.
Luiz den defensive? Tja, han laver fantasktiske ting men også noget meget våget og hazaderet beslutningen, men er slet ikke itvivl om han har en stor fremtid i Chelsea.Men kunne være spændene at se om han kunne, men synes lige som pladsen er mere Essien's (når han ikke er langtids skadet), men Mikel synes skal prøves af og se om han virkelig kan slå igennem, for gennembrudet har lagt lidt i luften i et stykke tid. Men Mikel blev i sine yngere dage samlignet med Viera, og mener at ha hørt at i Lyn spillet Mikel en mere offensiv plads en han gør i Chelsea. Nogen Nigeria's landstræner også har langet ud efter at Chelsea ødelægger han efter som de bruger ham "forkert".
Men Maireless har jeg indtrykket af han kan lidt med en bold og lave de fikse ting. Men har tidligere efterlyst en 10' type, ham der kan lave sukker ballerne, der kunne Modric måske havde løsningen. Men venter og ser om Maireless ikke kan gøre en forskel.Men forstår ikke helt overskrften på det her indlæg, "mere kreativ og offensiv midtbane - Luiz løsningen", hva skulle gøre det mere offensivt ved at smide ham op på den defensive? ud over hans løb, hvilket vil give huller bag ud og dermed gøre os mere sårbar..
Jeg havde faktisk glemt at vi havde Romeu, også kommer Essien selvfølgelig også tilbage, men han er jo heller ikke helt ung længere, og det vil være godt hvis han kunne få nogle pauser engang imellem.
Jeg synes det fungerede godt med Meireles på den defensive midt, fordi han netop også kan noget offensivt. Jeg synes Mikel er rigtig god defensiv, men vi har simpelthen brug for tre midtbanespillere som kan noget kreativt og som kan lægge gode afleveringer. Det mener jeg ikke Mikel kan.
Også tænkte jeg, at Luiz er virkelig stærk fremad banen, og det er næsten synd ikke at bruge hans offensive kvaliteter noget mere et sted hvor de bedre kan komme til sin ret end i forsvaret. I hvert fald indtil han lærer at spille mere disciplineret på forsvaret. Man sidder nogle gange lidt med hjertet i halsen når han dribler rundt nede i forsvaret, og kommer med glidende tacklinger i feltet mm. Jeg synes eks. godt man kunne prøve følgende opstilling. Her har man virkelig en løbestærk og teknisk midtbane, der virkelig kan holde possesion og volde problemer for de mere defensivt indstillede hold. så kan man bruge Mikel når man eks. skal op imod hold der angriber med mange folk, hvor de defensive kvaliteter er bedre, men sidste år var Chelseas problem at vi ikke kunne spille os igennem mod de mindre hold som bare stod tilbage og forsvarede. Tendensen er lidt fortsat i år. Mod Stoke og Norwich var det eksempelvist ikke imponerende.
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 4. | Sunderland | 10 | 18 |
| 5. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 6. | Tottenham | 10 | 17 |
| 7. | Chelsea | 10 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| 10. | Brighton | 10 | 15 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| N. Jackson | 15 | 6 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| João Pedro | 9 | 3 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |
| E. Fernández | 6 | 7 |

TV3 Puls
Viaplay.dk
Norlys

Det lyder spændende!
Man har jo set at stortset hver gang han smutter med frem i angrebet laver han en kasse. Mod leverkusen f.ex.
Helt sikkert en god mulighed