Nathan Ake og alle de andre
Må jeg med denne tråd opfordre til en diskussion angående de unge folk og brugen af dem.
Ake fik 90 minutter i går, og han satte stort set ikke en fod forkert - han var stærk i hovedspillet, passingsspillet og i duellerne, og så var løbestærk og dynamisk. Jeg må indrømme, jeg blev meget positivt overrasket over at se hvor godt konstellationen mellem ham Ramires fungerede. Jeg må indrømme, at jeg er yderst optimistisk på vores fremtids vegne. Det er jo i virkeligheden utroligt hvor mange unge vanvittige talenter, Chelsea har rendende rundt på Cobham og i resten af Europa. For mig at se er spillere som Piazon, De Bruyne, Ake, Chalobah lige klar til at få godt med spilletid på førsteholdet. At en 18årige ung gut som Ake går ind og præstere på så højt niveau som i går, siger mig at vi som klub skal satse mere på de unge. Hvis jeg skal sætte det lidt på spidsen, vil jeg sige at det eneste vi mangler til sommer en verdensklasse angriber, måske en central midterforsvar og så ellers en træner, der virkeligt formår at få skabt en holdånd der vil noget, for jeg mener at vi har en ungdom, der er ved at være moden og god nok til at blive prøvet af - og derigennem for alvor blive taget seriøst - på allerhøjeste niveau.
Hvad siger I til det?
Kommentarer
Jeg har længe \"råbt\" efter man hev nogen unge ind og gav dem chancen mod \"mindre\" hold, og Ake kan forhåbelig være første skud på stammen, og med Josh M i Boro, Lukaku har man nogen med hår på brystet, og man har jo i forvejen ret mange spillere på vej mod deres bedste aldre, så jeg er ret spændt hvad det munder ud i. Ake spiller godt i går, og lignet sgu en der havde prøvet det før.
Jeg melder mig også ind i denne debat :)
Da jeg så Ake gå på banen blev jeg godt nok også glad. Hele kampen igennem, syntes jeg han lignende en spiller der ikke var alt for nervøs til at træde forkert, og derfor få en negativ indvirkning på sit spil men istedet, så det ud til at han nød spillet og få muligheden. Det mindede lidt som at se Bertrand i finalen sidste år :) Han passede hans opgaver til U.G. og kryds og slange og alt det der. Han gjorde det fint. Lidt ærgerligt at vi ikke havde Lukaku til at spille istedet for Torres.
rigtigt rigtigt godt oplag Frede.. Jeg er bare så enig og kunne selv ikke lad være med at smile hver gang Ake var i boldbessidelse.. han var mere end godkendt i forhold til det var hans første kamp i førsteholdet. men helt ærligt! hvis det stod til mig, så vil jeg ikke investere på en ny angriber eller en midterforsvar, da jeg mener at vi allerede har masser af talenter der sagtens kan præstere p højt højt neveau! alternativet i angribet er helt klart Lukaku, Kakuta også har vi Ba og Torres i forvejen og i midterforsvar er der Bruma, Sam Hutchinson og Chalobah! Jamen der er masser andre bare vi har tillid til de unge! det er netop sådan noget som Sir Alex Ferguson og Wenger gøre bruge af, og derfor har hele Verden respekt for de hold, fordi de selv skaber spillerene og sparer så mange millioner i stedet! Spiller som Josh Mcechran, De Bruyne, Courtois og Van Anholdt kan vi alle sammen gøre bruge af fra næste sæson.. så har vi heldigvis kæmpe talenter/Stjerne som Hazard, Oscar, Mata, Marin, Luiz, Bertrand, Ramires, Moses og Mikel som de kan alle lære af! I min øjne har vi uden tvivl Europas breddeste og bedste trup ever lige pt. VI KAN BARE IKKE SE DET!!!!!
Fedt at se Ake, han gjorde det rigtig godt.
Var lidt af en lille kriger. Men han lanvede jo ikke nogle ekstra ordinære ting, det skal han plads heller ikke altid.
Jeg er meget enig i den her periode hvor Chelsea virkelig ser slidte ud har det undret mig alle de udlejninger der har været vi har manglet nogle unge der godt kunne have spillet.
Bla. spillede CFC næsten stærkeste hold hjemme mod Brentford.
Men Vi skal ikke have en sæson hvor vi starter med at bygge noget nyt op igen, vi er jo igang og CFC skal spille med om titler hvert år og Spille I CL alt andet er en katastrofe med de budgetter.
Så hvis de unge er gode nok skal de spille men ikke hvis de ikke er de bedste på dagen.
Men Pt hvor de bedste er så slidte som i søndags mod City kunne man godt have håbet at de havde været sparet lidt.
Chelsea har jo et ret ungt hold, når man ser bort fra vores 3 kultur bærer som vi alle er enige om har deres beretigelse på holdet og vi håber kan fortsætte.
Selvom der er en spændene trup, så tvivler jeg også på at så mange af dem slår igennem på første holdet Hazard17, men kunne da være skønt. Ingen tvivl der.. Drømme og virkelighed er sjælden det samme...
Som Obi skriver, tvivler jeg på at mange af dem på Ehazard17\'s hold slår igennem. Mata, Hazard, Oscar og til dels Lukaku har allerede gjort det, og de bliver helt sikkert vigtige i fremtiden. Kalas og Aké har helt sikkert et stort potentiale, og begge ser jeg som rotationsspillere i fremtiden. Feruz kender jeg ikke godt nok til at vurdere, men han er meget ung, og kan udvikle sig meget endnu.
Blackman, Kane, Christensen og Baker tvivler jeg stærkt på, selvom AC gør det godt. Boga kender jeg faktisk ikke.
Derudover kan folk som Piazon, De Bruyne og Chalobah også have en stor fremtid på Broen. McE, Kakuta, Davila, Omeruo og Thorgan Hazard osv. tvivler jeg mere på. De kan selvfølgelig altid blive \"squad players\", altså en slags fyld...
Og så er der jo også de to nye, Wallace og Cuevas. Bliver spændende at se deres udvikling. Kender ikke så meget til dem.
Fremtiden ser lys ud! CFC!
Så har vi fået den nye manager på Plads = The special one. fantastisk.
Nu rejser der så de nye store spørgsmål presset for at levere resultater bliver ikke mindre, næste sæson skal pladsen i ligaen forbedres og gerne slutte med et mesterskab, vi skal nå langt i CL og alle de andre turneringer. Men 69 kampe bliver det sikkert ikke.
Mourinho skulle efter sigende have fået ca 700 mill til køb af forstærkninger.
Det betyder jo også at der er mange der kommer i over skud. Jeg tænker specielt på de unge.
Chalaboah: Skal han være hos os efter en god sæson i Watford, jeg har kun set ham spille i finalen mod Crystal Palace og der var han ikke god. personligt er han mit store håb
De Bruyne: der går mange rygter om ham Puha. Mourinho kender helt sikkert hans kvaliteter, men det er plads hvor vi har mange med mindre han skal være fremtidens 8'er så kan han lære af lampard i denne sæson, Jeg tror personligt vi køber en stjerne 8'er.
Piazon: Jeg ved ikke så meget om hvordan han var i Malaga igen en af de offensive spillere vi har mange af.
Josh M: Har haft en god sæson i Middlesbourogh, men jeg tror ikke han bliver en Chelsea spiller desværre syntes vi skal sælge ham med forkøbsret.
Ake: Han har gjort det fint det man har set, men måske han skal ud og spille fast eventuelt hos Crystal Palace så vi kan følge ham.
Lukaku: Ja fremtidens håb han bør vel kunne kæmpe i denne sæson om 9'er pladsen for CFC??
Feruz: Jeg håber han kommer væk et år eller 2 han er virkelig en spændende mål maskine.
Kalas, Van Aanholdt og Kakuta: Vores 3 Vitesse spillere har alle haft en stor sæson men er de klar til at være en del af den 24 mands trup Mourinho vil arbejde med. Jeg tror det ikke.
Courtois: Der er så mange rygter, og Mourinho har jo lige lavet målmands ballade i Real Madrid, så hvem ved rygtet siger jo han har haft møde med Courtois. jeg håber ikke han skal sidde på bænken og blive rusten.
Der er flere unge. Men der skal kun være 24 i Mourinho's 1. holds trup så det er meget spændende hvem det er.
Benayoun- Malouda, Paolo F, Hilario, de er væk, men flere må videre, for at der kan komme nye ind.
Hvad siger I?
Kalas, Van Aanholdt og Kakuta, Vores 3 Vitesse spillere som du siger skal bare lejes ud igen til samme klub, de kender klubben, træner og fansene, og de kender dem, hvis de ikke får slået rigtigt i gennem næste år og bliver stjerne i Holland, tro jeg deres tid i Chelsea er talte, men med en okay sæson for Vitesse, bliver de os lidt penge værd.
Feruz er et super talent sammen med AC og Loftus-Cheek. de 3 skal blive i klubben de er meget unge endnu, og kan måske får lidt A-bold i meget få kampe, men ellers gør de det godt på U-holdet og kan lære mere der endnu.
Ake den dejlige dreng, jeg sys han er fantastisk, har spillet super godt på vores U-hold og har gjordt det godt de A-kampe han spillede i år for os. han kommer ikke til at får så meget tid på A-holdet, og han er for godt til vores U-hold.
at leje ham ud til en BPL klub må klart være bedst for alle. lidt lige som vi gjorde med Lukaku :)
Chalaboah, Piazon, Romeu, Marin og Josh. skal finde en klub de kan spille i næste sæson et leje tilbud fra en BPL klub ville være godt for dem, men de skal os kunne skaffe sig spilletid. Piazon, Marin og Romeu har gode kvaliteter der gør at de nye oprykker hold i BPL kunne være interesseret i at bruge dem meget. klart en mulighed mener jeg.
De Bruyne ville få meget ud at blive lejet ud til en af de 2 tyske klubber Leverkusen eller Dortmund. Mener bare at i Dortmund får han svære ved at skaffe sige spilletid end Leverkusen, og derfor ville det være fedt med et år i Leverkusen, samt små 15 mil pund, så kan de sende Andre Schürrle den anden vej.
Lukaku han skal hjem til broen, vi kan godt bruge hans fart, styrke, teknik og målnæse til den nye sæson. måske skal der påpege's her at vi skal af med Ba, ellers skal Torres spille mere kant, da jeg ikke ser grund til 4 angriber (vi skal have en ny angriber ind.)
Truppen efter mit hoved må så lyde sådan her: (med transfers køb og salg.)
NR. Pos. Navn. Starter inde pos.
1 GK Petr Cech -------------------------------GK
22 GK Ross Turnbull
46 GK Jamal Blackman
2 DF Branislav Ivanovic--------------------CB
3 DF Ashley Cole----------------------------- VB
24 DF Gary Cahill-------------------------------CB (3)
26 DF John Terry (captain)
28 DF César Azpilicueta---------------------HB
32 DF Andreas Christensen
34 DF Ryan Bertrand
00 DF Varane/ Mangala---------------------CB (hvis købet går igennem)
4 MF David Luiz (third captain)-------CDM
5 MF Essien
7 MF Ramires--------------------------------CDM
8 MF Frank Lampard (vice-captain)
10 MF Juan Mata-----------------------------COM
11 MF Oscar
12 MF Mikel
13 MF Victor Moses
17 MF Eden Hazard-------------------------HOM
00 MF Andre Schürrle----------------------VOM (hvis købet går igennem)
9 FW Fernando Torres
18 FW Romelu Lukaku---------------------CF (2)
29 FW Demba Ba. (sælges hvis Cavani kommer.)
00 FW Edinson Cavani---------------------CF (hvis købet går igennem)
Her er så 25 spiller, hvis du godt vil ned på 24 skulle man nok fjerne Andreas Christensen.
http://www.chelseafc.com/news-article/article/3201276
Det er interessant læsning.
Josh McEachran får en del ros - måske han stadig kan nå at slå igennem for alvor.
Sam Hutchinson virker desværre til at være for skadesplaget til nogensinde at nå toppen - ellers et stort talent tidligere.
Lucas Piazon har umiddelbart også gjort det fornuftigt, men trænger til en udlejning, hvor han spiller flere kampe, ifølge Holland.
Aanholt, Kalas og Kakuta har alle haft fine sæsoner med Aanholt som den mest succesfulde. De har alle tre fået meget spilletid, hvilket gør dem godt. Jeg er spændt på at se, om nogen af dem nogensinde slår igennem hos os. Tvivler desværre.
http://chelseafan.dk/statistisk-lanerapport/
nogle af de unge spiller har gjord det super godt hvis man kigger på de statistiker som linket viser :)
Man har ikke hørt/set så meget til ham på det sidste.
Er han ikke med på asien touren?
Er han blevet lejet ud?
http://www.insidefutbol.com/2013/07/24/jose-mourinho-will-see-him-when-hes-back-agent-of-nathan-ake-says-youngster-still-in-chelsea-plans/93026/
Vi venter stadigvæk med spænding, på at få total listen over alle vores ungdomsspillere der skal udlejes.
Rettelse: Jeg nåede også kun lige at poste, før det er blevet bekræftet at Chelsea sender Eden Hazards lillebror, Thorgan til Zulte Waregem på udlån i hele næste sæson.
Eden Hazard udtalte sig følgende om sin bror igår:
"Thorgan is a much better player than me. His feet are much quicker than mine. His tricks are much better than mine. Overall, he is better than me." - Jeg vil dog lige tilføje, hvis Eden mener det, så glæder jeg mig MEGET til Chelsea mener han er klar til førsteholdet, så vi igen kan få et søskende par i den blå trøje.
http://footy.dk/2013/07/25/chelsea-laner-tre-spillere-ud/
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 4. | Sunderland | 10 | 18 |
| 5. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 6. | Tottenham | 10 | 17 |
| 7. | Chelsea | 10 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| 10. | Brighton | 10 | 15 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| N. Jackson | 15 | 6 |
| João Pedro | 9 | 3 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |
| E. Fernández | 6 | 7 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

Det som vi mangler, er en træner. En god træner og som du siger - en træner som kan skabe et fællesskab.
Mourinho eller Ancelotti er klart dem jeg ville fortrække. For begge er trænere som kan styre deres respektive mandskaber på trods af stjernenykker