Oprydning-Hvem ryger?
Der har længe vært snak om at der skal yngere spillere til, og tiden efter Mourinho også skal genstartes..
- 1 Petr ?ech, kom til 2004, kontrakt til 2013
- 2 Branislav Ivanovi?, kom til i 2008, kontrakt til 2016
- 3 Ashley Cole, kom til i 2006, kontrakt til 2013
- 4 David Luiz, kom til i 2011, kontrakt til 2016
- 5 Michael Essien, kom til i 2005, kontrakt til 2015
- 6 Oriol Romeu, kom til i 2011, kontrakt til 2015
- 7 Ramires, kom i 2010, kontrakt til 2014
- 8 Frank Lampard Jr. kom til i 2001, kontrakt til 2013
- 9 Fernando Torres, kom i 2011, kontrakt til 2016
- 10 Juan Mata, kom til i 2011, kontrakt til 2016
- 11 Didier Drogba, kom til i 2004, kontrakt til 2012
- 12 John Obi Mikel, kom til i 2006, kontrakt til 2014
- 15 Florent Malouda, kom til i 2007, kontrakt til 2012
- 16 Raul Meireles, kom til i 2o11, kontrakt til 2015
- 17 José Bosingwa, kom til i 2008, kontrakt til 2012
- 18 Romelu Lukaku, kom til i 2o11, kontrakt til 2016
- 19 Paulo Ferreira, kom til i 2004, kontrakt til 2013
- 20 Josh McEachran, kom til i 2010, kontrakt til 2016
- 21 Salomon Kalou, kom i 2006, kontrakt til 2012
- 22 Ross Turnbull, kom til i 2009, kontrakt til 2013
- 23 Daniel Sturridge, kom til i 2009, kontrakt til 2013
- 26 John Terry, kom til i 1998, kontrakt til 2014
- 33 Alex, kom til i 2004, kontrakt til 2013
- 34 Ryan Bertrand, kom til i 2006, kontrakt til 2015
- 40 Henrique Hilário, kom til i 2006, kontrakt til 2012
Hvem ryger til sommer?
Kommentarer
Malte:
Ferreira ud? Du må være gal. Han er en breddespiller og ikke dyr. No way han skal væk.
Merieles gør det også fint og skal ingen steder.
Malouda håber jeg på også bliver, men han kræver dog meget spilletid, hvilket kan blive svært og derfor kan han ryge
Drogba håber jeg PÅ INGEN MÅDE ryger. Han er stadig en af verdens bedste angribere trods sine 33 år. King of the Cornerflag... mere behøver jeg ikke at sige!
Hilario er en 3 målmand... jeg regner med at han ikke er dyr og kan derfor blive... Ihvertfald ind til Courtois kommer til og falder til :)
Dem, som jeg tror, der ryger nu eller til sommer, tæller: Drogba, Malouda, Kalou og Alex. Desuden tror jeg, at Essien og Mikel skal præstere for at blive i klubben. Personligt håber jeg dog på, at Drogba, Malouda og Kalou bliver. Dog kun som breddespillere for de to sidstes vedkommende, hvilket de nok ikke er tilfredse med.
Malouda
Kalou
AlexDrogba
Boswinga
Dem tror jeg ikke helt på til sommer, og skal der fornyelse til, er det nogle af de gammel hovder der skal ud. Kalou tror jeg bare ikke vil blive ved med at side på bænken, selvom han er en go sub og brede spiller. Noget han sikkert ikke kan være tilfreds med, men efter han efterhånden nogen sæsoner, så må konklutionen være han bare ikke er go nok til starten 11. Alex har ønsket at vende hjem, mens Drogba (håber jeg bliver og vil så småt trappe ned i kampe), men ud fra det hans agent har sagt så går de efter penge, og der har Usa, Qatar, Asien evnen til at overbetale gamle spillere.
Cole
Essien
Lampard
MikelMeireles
Ross Turnbull
Dem her er dem jeg håber kan blive, for breden skyld, dog vil det ikke overraske mig hvis de blev ofre for at skabe flere financer.
Cech
Ivanovic
Romeu
Torres
Mata
Lukaku
McEachran
Sturridge
Terry
Bertrand
Hilario
Ferreira
Det er dem jeg tror bliver, brede spillere som Hilario og Ferreira brokker sig ikke og gør det ok når de kommer ind. Der til er der den unge garde af Sturrigde, Bertrand, McEachran, Mata, Romeu, samt reserver og udlejet spillere forhåbelig kan slå igennem. Cech, Terry (Selvom han spiller af røv til i perioder, så hans betydning stadig stor.) Torres tror jeg forsat på, og han har spillet godt her med oplæg tilfølge.Venter i spændning på hvad der kommer til at ske, for et eller andet må der ske..
Obi:
Jeg tror netop ikke på at Malouda og Drogba ryger. Malouda fik netop spilletid her sidst. Noget han har ytret at han ville ha\' og nu fik.
Drogba har jeg læst også gerne vil blive... dunno, har svært ved at tro at han vil smutte til Asien/USA når han stadig kan begå sig på topniveau i England
Malouda siger selv: Florent Malouda insists he will stay and fight for his place at Chelsea. (jf. Daily Mail)
Hvofor tror alle at Meireles vil væk fra Chelsea??
Han er lige kommet til klubben, han skifter med at være i startopstillingen, og han spiller godt? tror i selv at han vil væk?
Men så er der jo også dem der gerne vil have ham væk hvilket jeg heller ikke forstår. Manden er jo vildt god, og har nogle knald gode skud
Michael82 @ Hvis Malouda skal blive skal han da til at vise noget mere, og skal man fornye holdet og komme \"ud af Mourinho\" holdet/skyggen, så skal man tage fra toppen og nogen af dem der har vært der efterhånden et stykke tid. Men en Malouda i hopla = klasse, men tror bare ikke at vi kommer til at se den Malouda som vi så for bare 2 år siden..
Torres9Luiz4@ Jeg mener ikke at Meireles ikke er spilleren der kan tage over efter Lampard, hvilket den plads på sige at være det store tema til sommer. Han gør det forniftigt og kan gå begge veje, men en spiller verdens klasse format bliver han nok aldrig. Omvendt så var der jo også kritik af Lampard i hans første tid at han ikke var mere én en ordinær spiller uden nogen kompetancer, siden tog han sig sammen og blev der der ligner en legende.. Håber historien gentager sig. Tror det bare ikke. Men jeg har ikke sat han i båsen for dem jeg tror ryger afsted, men båsen for dem der muligvis kunne ryge for at skaffe financer..
Dette er mit \"drømmehold\". Jeg er dog klar over at der vil sidde et par kritikere og være på vagt, så inden i hakker mig i stykker vil jeg lige grunde holdet.
Cech: Umidbart ikke i tvivl. En klassemålmand, som måske står godt i perioder og omvendt. Om 3-5 år må Thibaut Courtois være klar og Cech må efterhånden være fortid.
Ivanovic/Bosinqwa:Ivanovic en klasse forsvarer som mest viser sine defensive kvalitéter frem for offensiven. En god header, stærk,og med nogle fine tidlige indlæg.
Bosinqwa er ligesom Cech af svingende kvalitet. Bedre offensiv og passer bedre ind i Chelseas taktik med offensive backer og høj forsvarskæde. Hurtig og med gode indlæg.
Luiz/Cahil/Alex:David Luiz er i mine øjne den bedst offensivt udrustet midterforsvarer,god både med fødder og hoved, men ser ofte agressiv og uheldig ud i afgørende siturationer. Cahil: klassisk engelsk uden at jeg ved særlig meget om ham. Alex: I mine øjne, udskældt mere end han burde, styrker og svagheder ligesom John Terrys, bare udrustet med et drabeligt højreben. Selvom han nok ryger kunne jeg godt tænke mig at se ham en gang eller to igen
Terry: Langsom men uden tvivl en levende legende uden videre. Svagheden må dog klart være han hurtighed som modsat alderen, ikke ligefrem stiger. God header, og verdens bedste i feltet. God mod en fsk. Andy Caroll, men svag mod Suarez.
Cole:Bedste Chelsea back uden nogle rigtig udfodrer. Gude indlæg, Hurtig og en af de bedste af slagsen i verden.
Essien: Paul Scoles agtig i alt hvad han laver. Solide afleveringer, god defensiv og ikke bange for at trykke af.
Modric: Længe rygtet til de kongeblå, og Tottenhams bedste kreatør. Gode langskud.
Mata: Indlæg og en kreativ tybe. God med bolden og en typisk spanier.
Sturridge: Har virkelig taget chancen og er fra ubrugt reserve udviklet til stjernespiller. Hurtig og en kynisk afslutter.
Lukaku/Torres/Drogba: Lukaku topscore i belgien som 17 (eller var der 18) årig. Lukaku får ikke nok i reservetruppen og skal starte et par gange inde, hvis hans potentiale skal udfyldes så hedder det 90 min, hver kamp ellers er hans nærmeste fremitid usikker hos Chelsea.
Torres er ligesom Mata en klassisk hårdarbejdende spanier. Alt for Hård udskældt, men med en 33 årig Drogba i topform er det med at gribe chancen, da Drogba er til Africa Cup.
Drogba er stærk og en klassisk mand for Mourinho. Giftig afslutter og med enorm skudstyrke med selv venstrebenet og styrke hans han lægge etvert forsvar ned.
Hazard/Kalou/Malouda: Hazard er hurtig og har en lys fremtid. Minder om Joe Cole og skal nok blive spændende. En hver true blue fan vil håbe på at Chelsea bliver klubben, blandt mange som napper ham.
Kalou har en fantastisk statistik og med sin enorme vilje, hurtighed og fighterånd splitte et forsvar ad og fremtvinge dumme fejl, som somregel udnyttes.
Pga. købet af Mata får Malouda ikke megen spilletid. Straffet hård da hans tilbagelægnig til John Terry kikset, men ejer bestemt en klassespiller som lægger lige under Mata niveau.
Flot indlæg, skib97. Om man er enig er jo ikke sikkert, men gennemtænkt uden tvivl :)
Velkommen til!
Dejligt med et seriøst indlæg. Tak til skib97.
Tror dog ikke på vi køber Hazard. Kan simpelthen ikke se at vi har brug for ham, før vi skilder os af med enten Kalou eller Malouda.
Kalou er slet ikke egnet til at spille i Chelsea. Jeg kan lide hans attitude, og han placerer sig ofte rigtig godt på banen. Men teknisk set er han simpelthen for ringe til Chelsea. UD MED HAM.
Lukaku og McEachran er begge fantastiske talenter, som jeg hellere end gerne vil have i brug. Men det virker ikke umiddelbart som om, AVB har tiltro til dem, så derfor skal de begge udlejes pronto.
Bertrand eller van Arnholt skal til at blive introduceret. Ashley Cole er blevet ældre, og det ser ud som om, han ofte er slidt og faldet lidt af på den, så derfor skal AVB stå bag en flydende overgang, så vi for venstreback-pladsen dækket ind med en lokal spiller.
Essien er endelig tilbage, og han kan virkelig fylde et stort hul på midtbanen. Men frygten for, at han efterhånden er ved at blive udmattet af alle skader, er ikke til at glemme. Derfor mener jeg, vi har brug for en ny kreativ midtbanespiller.
Vi skal også have én eller to fløjspillere. Vi skal have nogle flere offensive kræfter at regne med, når vi har problemer med at bryde et forsvar. Manchester United har Nani, Valencia og Ashley Young, som alle er stærke i at sætte en mand af. Vi har Sturridge og Mata, hvor det egentlig kun er Sturridge der rigtigt er stabil til at udfordre.
Der går lidt snak om at Cole er på vej ud af døren, men ikke længere en et stenkast, Arsenal bliver sat i forbindelse med A$hley Colehttp://www.indkast.dk/index.php?nyhed=89183
Jeg håber at Cole bliver 1 eller 2 år mere. Hvis han bliver solgt til sommer, så har vi jo altid Bertrand, der har gjort det bedre end regnet med, som sagtens kan tage over.
Der er jo også rygter om et skifte til Barcelona. Jeg kan ikke se Cole i en Barca-trøje. Jeg tror ikke at han passer til dem. Men heller Barca end Assenal, for så slipper vi for at spiller overfor ham igen.
David Luiz til Barcelona for 310 millioner, jeg ved godt det er et rygte. Men for de penge kunne vi handle bedre ind. Luiz er god, men jeg tror han er bedre i Spanien end I England. Tror bare ikke Barca vil bruge så mange penge på ham.
Hvis rygtet talte sandt release him.
Det rygte tror jeg simpelthen ikke på! Kan ikke se hvorfor de skulle købe ham. Barca kigger efter Thiago SIlva fra Milan, og han er minimum én klasse bedre end David Luiz. Lyder som et typisk tabloid-rygte og de er altså ikke værd at blive ved med at diskutere.
Med alt for respekt for Luiz så ville jeg ikke tøve med at sælge ham for 300 millioner kroner. Det ville være et 100 millioner kroners overskud, siden købet af ham fra Benfica. Men ligesom @WilliamB tager jeg rygtet med et gran salt :-)
Jeg mener helt bestemt ,at det vil være forkert at sælge Luiz. han har stor værdi for Chelsea i fremtiden.
At dømme ud fra det her http://www1.skysports.com/football/news/11668/7774675/ Så ramte jeg endelig meget godt...
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 4. | Sunderland | 10 | 18 |
| 5. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 6. | Tottenham | 10 | 17 |
| 7. | Chelsea | 10 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| 10. | Brighton | 10 | 15 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| N. Jackson | 15 | 6 |