Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Oriol Romeu

Er det ikke lidt tid siden at Oriol Romeu sidst spillede en kamp?

Han har jo gjort det godt, så jeg forstår det ikke helt. 

Var han måske bare et hurtig køb, da Essien var skadet?

14 år siden
2098 visninger

Kommentarer

Blue4Life14 år siden

Ja det er faktisk et rigtigt godt spørgsmål. Undrer mig også selv over Oriol\'s situation, men det er nok ikke forkert at sige at grunden til han ikke spiller så meget mere, er Essien. Jeg synes bare det allerede var et stykke tid inden at Essien kom tilbage fra skade at han blev bænket.

Personligt har jeg beundret Romeu meget for hans præstationer, men jeg er ikke helt tryg ved at give ham spilletid, da jeg er bange for at Barcelona bruger den der forbandede tilbagekøbsklausul(hvis de altså har den)

skib9714 år siden

Jeg tror ikke at han er en midlertidig erstatning. Jeg tror at AVB vil \"varme\" ham op som en høne gør med sine æg, hvorefter han vil smide ham i start elleveren ligesom han gjorde med Sturridge, og det gik da ikke helt galt eller ?. Hvis han kan finde 11 andre unge med talent og gøre som han gjorde med Sturridge så lugter der af fyldt trofæskab. Jeg håber sandelig ikke at Barcelona køber ham tilbage og tror det heller ikke da jeg ikke kan se hvad de vil bruge ham til? Han er mere Engelsk end Spansk trods alt.

Awekat14 år siden

Skib97 - Hvad mener du? Det var jo ikke AVB der hentede Sturridge, eller udlejede ham til Bolton, så han fik spilletid og udviklede sig.... Kan ikke helt se din samligning

SebastianLunnDK14 år siden

Vi kan vist alle sammen se talentet i Oriol og vil gerne se mere til ham... har også den samme holdning, men man skal tænke på at Chelsea\'s midtbane er ret bred med: Lampard, Ramires, Essien, Meireles, Mikel, Malouda og så self. Oriol. og efter sommeren er der jo også lige Mceachran og De bruyne vi skal tænke på... Chelsea spiller for det meste i en 4.3.3 så der er tit kun plads til 3 midtbaner. Jeg tror AVB vil bruge de rutinerede i hvert fald resten af sæsonen... så tror ikke Oriol får ligesåmeget spilletid. Måske i F.A cuppen. Håber ikke at Barca køber ham tilbage, og at han får spilletid i næste sæson..

Der bliver kamp om pladserne :)

Blue4Life14 år siden

Er enig i @SebastianLunnDK\'s opfattelse af situationen. Det har også været svært at få spilletid for Oriol. Ramires har til tider været i super god form, AVB foretrækker for det meste at bruge Meireles, og så selvfølgelig Essiens comeback og så Frank Lampard naturligvis. Jeg kan rigtig godt lide Romeu, men jeg vil uanset hvad hellere se Josh McEachran blive fast næste sæson.

torres9luiz414 år siden

Skib97- jeg må være enig med Awekat. Jeg kan heller ikke lige så hvor du vil hen med den sammenligning.

Meireles har altså ikke vidst klasse når han har startet inde. Det samme gælder Mikel.

Men Chelseas midtbane er bred, men man kan godt give dem alle sammen spilletid.

Birmingham kampen, der kunne han jo godt havde startet inde. Eller mod Bolton.

Sådan nogle små hold.

Godt nok skal vi vinde kampene, men Romeu kan altså godt noget med den bold.

Så jeg synes ikke at AVB skal starte med de ældre spillere, med mindre at de præstere godt, men også bruge de unge spillere der har leveret når de har været inde på banen.

Romeu ind Meireles Ud.

Angående den tilbageklausul, så skulle jeg vidst gerne mene, at jeg har læst et sted, at Barcelona ikke har den. Men jeg kan ikke sige noget med sikkerhed.

Awekat14 år siden

Enig med Torres9 om at Romeu burde være foran Meireles(Edit) i midtbanekøen, men mener ikke at nogen af dem er gode nok til en startplads i Chelsea. De fleste år hvor vi var vundet titler, har vi haft en mellem top 1-3 og 1-5 i verden på hver eneste plads. Og det er hverken Mikel, Romeu eller Meireless. 

Essien, Lampard og Ramires (når han rammer dagen) er det tætteste vi kommer på spillere der kunne være i top 5 i verden på deres position (uden at jeg skal gøre mig til dommer over om de er).

Romeu er dog en spændende ung spiller, med kæmpe potentiale, så derfor bør han få meget mere spilletid. Han anderledes end Mikel, som desværre aldrig udviklede sig til at blive det talent han var udråbt til at være.

Steen14 år siden

Jeg kan ihvertfald godt huske dengang Mikel \'kom til verden\' og blev udråbt som et kæmpe talent, mener sågar også at han fik årets talent? Men syntes ikke rigtigt at resultaterne er kommet. Jeg holder stadigvæk på at vi bør i en længere periode få spillet McEarhen ind for Lampard, også stille og roligt få presset Oriol ind mellem Essein og Ramires. Meireles ser jeg ikke med en lang fremtid i Chelsea. Han var ellers en af dem jeg heppede på i sommers at han kom til Chelsea og da købet var offentliggjort var jeg da også happy-face, men syntes ikke rigtigt at han præstere.

Lige en kommentar vedr. hvorfor jeg mener de unge spillere ikke kommer ind. (Læs under tråden; http://www.chelseafc.dk/forum/chelsea-vs-west-bromwich-304/#24 har jeg kommenteret vedr. dette)

Obi14 år siden

Awekat, Romeu burde være foran Romeu? ;)Jeg er selv vild med den unge midtbane kriger, og tror og håber at han bliver en succes, men den kontrakt Barca har på ham, at de kan hente ham tilbage, der skal de kontakte klubben først, de kan ikke bare hente ham som de vil. Det var noget at AVB \"skulle\" ha sagt på et nyheds site.

Meireles, ser jeg slet ikke nogen fremtid i, og skulle han forlade klubben, skidt pyt, med hans form i den her sæson, står stort set alle foran ham. Steen> Mikel sagen, blev i sine unge dage samlignet med en ung Patrick Viera, men Viera var ikke en defensiv midt a la Makelélé, som Mikel er blevet gjort til siden hen for at netop at afløse Makelélé. Nigerias nuværen eller tidligere (de fyre sgu landstrænere der nede konstant) mente at Chelsea ødelagde Mikel fordi de ikke brugte ham korekt, da han var mere offensiv på landsholdet og bare en bedre spillere længere fremme på midtbanene, nok forstået sådan som en central a la Lampard..

Steen14 år siden

Obi > Thumps up mayn! Men jeg kan sku ikke helt se hvad fanden den trold mener med at han skulle være offensiv? Han er da merkant bedre defensiv end når bolden skal fremad? Eller er det bare mig der er helt lost?

skib9714 år siden

Jeg mener at vi tager forgivet hvad AVB gjorde for Chelsea da han satte Sturridge i startopstillingen. Håber sandelig at Ancelotti og Manchester City sidder med en bitter smag i munden. Hvis man for 1 år siden spurgte en ikke-Chelsea fan om hvor Sturridge spiller, så tror jeg næsten det ville give panderynker. At sige nogle herinde vidste at han ville blive CFC-profil ville være løgn ik? Før sæsonen sagde han også åbent at han var parat til at blive lejet ud (kan ikke lige finde en kilde, men jeg læste det på text tv for noget tid siden, et eller andet sted) og dette er vel bedre end at fx Bolton fik æren af topformen ik.

Blue4Life14 år siden

Manchester City er helt sikkert ærgelige over at have ladet en spiller som Sturridge gå. Ancelotti tværtimod gjorde det helt rigtige ved at lade Danny boy få spilletid hos Owen Coyle og Bolton. Jeg er ganske sikker på Ancelotti ville havde brugt ham denne sæson hvis han stadig var her efter at se hans imponerende form hos Bolton.

Nu var det jo så bare AVB der fik muligheden for at sætte ham i startopstillingen :)

torres9luiz414 år siden

Mancini har vidst også udtalt, at hvis det stod til ham, så skulle Sturridge ikke være solgt til Chelsea. Jeg har ikke lige nogen kilde, men jeg er 99% sikker på det.

Men desværre City. Han er VORES!!

Awekat14 år siden

\'nough said

Michael8214 år siden

Torres9luiz4 - jeg har set det flere steder, så det kan godt bekræftes ;).

torres9luiz414 år siden

Michael82-Godt, så behøver jeg ikke at være bange for at, det bare var noget pjat, det jeg skrev :)

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.