Romeu er Chelseas!
Hey derude!
Bliver simpelthen nødt til at dele min optur over AVB\'s seneste udtalelse omkring Romeu/Barca-situationen.
Jeg har indtil nu haft dem opfattelse af at Barca kunne købe ham tilbage efter hhv. 1 eller 2 år uanset hvad - bare de bød prisen i tilbagekøbsklausulen. Med Romeus hurtige udvikling og stabile spil, må han uden tvivl være et emne Barca vil kigge efter omend han fortsætter sit fornemme spil.
Det er dog ikke helt tilfældet alligevel. AVB har idag udtalt at klausulen blot indeholder forkøbsret i tilfælde af at Chelsea vil sælge ham:
\'The buy-back option states that Barcelona can only buy back if Chelsea are willing to sell,\' clarified Villas-Boas...
Link: http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2544256,00.html
Kommentarer
Det er en fantastisk nyhed!
Tror på at Romeu kan blive stor i Chelsea.
Det vigtigste er at Barca ikke bare kan købe ham for en slik.
Tror næppe Chelseas træner/bestyrelse laver en \"Fabregas\". Wenger håndterede det jo fuldstændig groteskt. Tror alle managers/klubber har lært hvordan man netop ikke skal gøre i en sådan situation.
Se f.eks. Mancinis behandling af Tevez - det var sådan Fabregas skulle have været behandlet hvis han ikke ville makke ret.
Men hvad hvis spilleren bliver fristet af at komme tilbage til Barcelona.
Så er det jo svært for klubben at holde på en utilfreds spiller, det er set mange gange siden. Jeg syntes Romeu er fantastisk. Er dog lidt skeptisk om han er i Chelsea om 4 år.
Chelsea4evertrueblueNu må du huske på at Romeu sagen er ikke den samme som hverken Pique eller Fabregas.
Pique havde ikke succes i United... forståeligt at han vendte hjem.
Fabregas fik spilletid, men ingen tropheer i Arsenal. Og lur mig om det ikke er en god grund til at smutte i sidste ende.
Chelsea havde en tropheløs sæson sidste år. True, men ellers har de haft tropheer alle de andre år :).
Hvis Romeu nu har mulighed for førsteholdsbold + er med i kampen om alle de store tropheer (CL + PL + FA), så er der jo en god grund til at blive.
Jo jeg håber da også han vil foretrække Chelsea og han han kan være vores fremtidige anker som defensiv midt. Men jeg syntes bare at når spillere der har rødder et sted blivver lokket tilbage til deres klub, med mulighed for fast spille tid, så har de svært ved at sige nej. Barca og Real er pt de 2 største klubber i verden. Men det er jo kun gisninger, vi ved o ikke hvad der foregår i hovedet på den unge mand.
Yep, vi kan kun gisne :). Men husk, hans rødder er faktisk ikke Barca... men Espanyol ;)
Vi må bare håbe at han bliver og hvis FCB så kommer med et tilbud omkring Romeu der ligger på 350-450 mio kroner så er det bare at slå til og sælge ham.
Et andet sted hvor de to historier er forskellige er hvornår henholdsvis Fabregas og Romeu forlod Barcelona. Da Fabregas smuttede til Arsenal som 16-årig følte Barcelona, at de havde mistet en af fremtidens spillere og de har derfor lige siden haft ønske om at tilknytte ham Barcelona igen. Romeu havde alligevel 2 sæsoner med fuldtid på Barcelonas b-hold fra han var 18 til 20 inden han smuttede til Chelsea for et tilsyneladende relativt billigt beløb. Deres følelser for Romeu og omvendt må derfor en del anderledes end i forhold til fabregas. Han fik aldrig rigtig chancen på trods af mere end 50 kampe på b-holdet og de må vel have valgt ikke at satse på ham, når de sælger ham til Chelsea.
Dermed ikke sagt at Barcelona inden længe begynder at whine og vil have ham igen - men Fabregas sagen var blot endnu mere ekstrem, synes jeg.
Lidt nyt i sagen:
http://www.goal.com/en-us/news/69/transfer-zone/2011/12/14/2802698/report-barcelona-has-buy-back-option-for-chelseas-oriol
Håber ikke det passer :/
Det håber jeg fandme heller ikke da :(
det er dejligt at han er kommet til klubben, har gjordt det super godt og hjulpet godt til på den defensive midt. :D
Med al respekt for Romeu, som jeg synes er fantastisk og bestemt fremtidens mand, så tror jeg ikke, vi skal være nervøse for, at Barca køber ham tilbage. Selvfølgelig vil de være interesseret, hvis han på rekordtid bliver en af verdens bedste på sin position, men lige nu har de altså ikke brug for ham. De er vidst godt dækket ind pt. og i fremtiden, så jeg tror og håber, at Romeu forbliver blå i mange år endnu..
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Liverpool | 10 | 18 |
| 4. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 5. | Tottenham | 10 | 17 |
| 6. | Chelsea | 10 | 17 |
| 7. | Sunderland | 9 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 19 | 6 |
| N. Jackson | 14 | 6 |
| L. Delap | 14 | 4 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

Det var en dejlig nyhed!
Så må vi bare håbe at der ikke kommer en ny Fabregas saga her i Chelsea. Ifølge Barcelona og deres fans har han jo det såkaldte \'\'barca-dna\'\'.