Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

Sæsonen der Gik

Sæsonen er gået på hæl, og der er mange tanker omkring truppen, sæsonen og den endelig målsætning. Leveret det hele endelig op til det?

Premier League: Nej, det har ikke vært godt nok, det har vært meget statisk og oftest meget krampagtigt at se på og selvom man har spillet mod kompakte hold i år, så har man alligevel aldrig formået at hente de små sejre, og selvom man blot lukkede 38 mål ind, så er 62 mål i den anden langt fra, og der må man sige at Conte ikke har haft en plan B, efter som Morata må siges at være en flop af dimensioner, fra jul og 3 mdr frem lavet han ikke et mål. Og Conte har aldrig givet Michy Batshuayi, som blev i overskud og udlejet til Dortmund, aldrig fik en chance. Morata's manglende mål har kostet os Champions League bold i år. Ja, 3 mål mod Stoke, 1 mod Bournemouth og Brighton, så er et facits af 15 ikke videre imponerende når man har kostet 66 mio euro.
Jeg var lidt overrasket over man hentet guldet sidste år, taget i betragtning hvem man har havde hentet, men synes i år det var spændene navne der har tjekket ind hos Chelsea. Og flere af dem lagde virkelig godt ud, Tiemoué Bakayoko efter man lidt underligt lod Matic gå til Manchester United. Men med de indkøb som f.eks. City gjorde, så ville jeg ha solgt denne her sæson fra starten af hvis vi kunne nuppe 2 pladsen, hvilket også ville ha vært absolut godkendt, især hvor City har spillet i år. Men igen, når de nærmeste efter City har spillet ujævnt, så burde Chelsea ha ydet mere på den front. I øvrigt er 10 nederlag i denne sæson ikke godt nok, hvor man tabte 2-1 til Crystal Palace (som på det tidspunkt ikke ha scoret eller vundet) og Watford der lavet 4 mål i 4-2 fadæsen..

FA Cuppen: Det var trofæet der redet sæsonen, som har under standart, og så er det altid godt at slå Mourinho. Det var kun mod Norwich City, man måtte i omkamp efter 0-0 og retur kamp med 1-1, som de dog klaret relativt nemt på straffe, det var også det eneste malurt i den turnering.

Liga Cup: Jeg ved godt den har andet navn, men nægter sgu at kalden den det. Der blev det til et trist og modløs semi finale nederlag til Arsenal.

Champions League: Det er turneringen man gerne vil måle sig med, og i år må man sige at det var ret trist set over det store billede. Jo, Qarabag fik smæk, men at man spiller som man gjorde mod Roma. Positivt var det at man slog Atl Madrid i madrid i en af sæsonens bedste kampe. Barcelona kampen på broen var uheldigt og retur kampen i Barca var bare langt fra godkendt hvor det blev alt for nemt og hurtigt afsluttet.

Indkøb: Álvaro Morata, ham har jeg nævnt, og håber faktisk at rygterne om retur til Juventus er sande. Bakayoko, er udnævnt af mange som en af de størstes skuffelser i dette års Premier League. Og det hul han skulle udfylde efter Matic gik langt fra så godt. Han er heldigvis ung og tror også han er at finde på broen næste år. Drinkwater, som jeg forudså tidligere på sæson, som nok de fleste havde set komme, Danny var fylde af home grow kvoten og når han ikke var skadet, så spillet han faktisk fornuftigt nok i Liga cuppen. Antonio Rüdiger, så var han usikker i en god del af sæsonen, men mod slutningen spillet han sig op og leveret flere gode præstationer. Jeg tror med det spil han har leveret, så kan jeg nemt se ham på broen efter sommer ferien. Zappacosta, han var blot brede spiller og gjorde ikke hverken fra eller til. Caballero, ham havde jeg ikke meget fidus til, men når han spillet, var han faktisk god, der kom nogle mærkelige indgreb og man forstod hvor han de sidste år har vært bænkevarmer. Emerson fik ret sent i sæsonen lidt spille tid, og igen, han har potentiale og kan blive bedre. Ross Barkley, skadet og atter skadet. Men tror hvis han bliver fit og kan holde sig skades fri, kan det blive godt. Olivier Giroud, ham har jeg aldrig kunne lide, men han omvendte mig og med godt spil og mål. Chelsea skal bare altid spille med en stor target mand, der er vi altså bedst.

Truppen Marcos Alonso, Kante har vært sæsones bedste, tæt forfulgt af Andreas Christensen, som da i den grad har imponeret mig. César Azpilicueta, han spiller altid godt og stabil. Minus siden har Gary Cahill, Moses og David Luiz vært langt under hvad jeg ville forvente, men som tidligere nævnt, så er Cahaill og Luiz vært nedadgående.

Hvad er jeres besyn på denne sæson? Peace..

Skrevet af Obi
Skrevet af 21/05/2018 - 17:18

Kommentarer

Endnu ingen kommentarer skrevet.

Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.