Sæsonen, spillet og Januar vinduet.
Kommentarer
Generelt er jeg meget enig med dig Obi.
Vi startede virkelig godt, nu syntes jeg dog at
Vi er blevet for lette at læse. De skærmer bolde til Jorginho der ikke kan få den til Kovacic og videre til Eden som skal lave noget lækkert.
Der mangler noget mere kreativt og jeg er meget skuffet over Willian.
Vi mangler noget mere når plan A ikke kan.
Vedr Sarri, så skal han have noget snor og tid.
Jeg syntes dog at han er begyndt at hyle lidt.
Har vi ikke hørt dette før (Conte) kvalitet af spillere. Få nu det bedste ud af dem vi har og
Plan B bør være at spille de bedste på deres bedste plads Kante på 6er og Eden på AML.
Jeg er dog glad for at vi er kommet tættere på målet. Men mangler mere intenst gen pres.
Jeg vil gerne se Emerson noget mere.
Alonso var småskadet og ude af form alligevel
spillede han hver gang.
Jeg vil gerne at de tager nogle af deres egne loanees ind som spillere fra 16 - 23 / marginal spillere i stedet for udenlandske (fra serie a) der kun er i England for god løn og en fed by at leve I. Vi har en HB i Championship og mange spændende. Vi skal også holde vores home grown. Nu hvor Cesc, Drinkwater og Cahil snart er væk.
Hvad skal ind
en klasse angriber? Drømmer om Lewandowski. Det virker bare ikke realistisk.
Higuain vil være fedt Lukaku måske igen.
En wing med fart ala Martial eller Kingsley Coman Julian Draxler
Det er svært før vi viser kontinuitet.
Men der skal bruges penge for at Eden skriver under.
Jeg ønsker også en rigtig sportsdirektør fra øverste hylde. Der kender alle i fodbold
Men hvem
Hvad mener I?
@Chelsea4evertrueblue jeg er selv på den vogn der ønsker et sportsdirektør der både kan købe og sælge godt. Jeg tænker når vi har sådan et dygtig ungdoms afdeling, hvor folk som Ampadu og Odoi er med i truppen, men det hjælper ikke hvis man ikke giver dem chancen og konstant leder efter udlands forstærkninger. Tænk hvis vi kunne give en Jadon Sancho (der har vi måske allerede i Odoi(?)) eller fandt en ny Terry.
Home Grown delen er nok, stadig bedre end City. Men nu hvor Cesc nok har spillet sin sidste kamp, og Cahill ligner også en der er fortid. Men lige PT, er der faktisk de 8 der skal være, men Cesc og Cahill afgange kan betyde enten vi skal ud og finde folk (og Home Grown folk er sjovt nok i høj kurs efter som knap 70 % af spilleren i PL er udlændinge, dog ved jeg ikke hvor stor del af dem er home grown, men tvivler på der er mange), eller så skal man hive nogen op for egne rækker, men tænker de bedste allerede er udlejet, og gider de bare sidde på bænken og se på?
Åh ja, Plan B. Tror faktisk aldrig Chelsea har haft det, de har haft en taktisk, ellers derfra har det vært lange bolde eller blot forsøge igen og igen på plan A uden at komme videre. I år hænger vi alt på Hazard. Mit bud må være man smider Willian langt væk, og gør plads til folk som Odoi.
Cesc har forladt Chelsea og skiftet til Monaco. Jeg forstår godt han skifte, men er personligt træt af han er væk nu.. Han smutter på en free transfer.
Lewis Baker, der er udlejet til Leeds, afbryder også sit leje ophold.
Der er vedvaren rygter om Callum Wilson (Bournemouth), der med 10 mål har fanget Chelsea's interesse.Plus siden er han er britisk og Home Grow, det mangler vi. Men jeg tænker om han har klassen og evnerne til at begår sig en klub som Chelsea.
Rygter, et jeg trpr mere på er Higuian, som skulle ha sagt han ikke vil spille mere i Milan, og gerne ha annulleret sin leje kontrakt. Ingen home grow her, men han har rutine og ved hvor målet står. Desuden har han en god historie med Sarri, fra deres tid i Napoli. Stik ham en ny leje kontrakt og så har vi en bedre løsning på angrebs pladsen end det vi har lige nu..
Nathan Ake, der gør rigtig god figur i Bournemouth, skulle være på vej tilbage. Rygtet går på at man har en tilbagekøbs klausul på ham..
Ernesto Valverde skulle være citeret for at sige der er plads til Morata. Tag ham endelig.
Som Cesc' afløser er Leandro Paredes (Zenit) nævnt som en af dem. Igen, sats nu på ungdom frem for de altid dyre udlændningen (!)
Fedt fedt Fedt - vi fik Higuain, godt nok på leje, jeg håber og tror at vi kan få det bedste frem i ham så bliver det godt, og så kan vi købe ham til sommer.
Jeg tror vinduet lukker nu for Chelsea.
Fed kamp i går mod Spurs, selv om det havde været rart at lukke den inden straffe.
Dejligt at se et godt pres spil. Der er Pedro altså noget bedre end Willian.
Obi CFC har tilbage købs klausul på Ake, så ja det vil være fedt, men kun hvis han skal spille.
Det er også tilbagekøbs klausul på Nathanial Chalbolah (Watford).
Fedt, ved man hvad prisen på Ake er? Nathanial Chalbolah, spiller han endelig for Watford eller er han på bænken?
Higuain, ham er jeg spændt og han virker efter kort tid, som en der kan gøre en forskel.
Spændt på hvad Odoi balladen ender med. Jeg forstår udmærket godt han ville spille mere, men hvor mange på 18 har der vært så meget ballade om spilletid i nyere tid? Men tænk nu hvis han blot er total hype og intet andet end en del af en bølge af unge engelske spillere i udlandet..
Der skete ikke overraskende meget på transfer fronten, hvor Christian Pulisic tidligt i år blev annonceret som ny spiller og udlejet med det samme igen. Spændene spiller. Og så er Gonzalo Higuaín kommet til og han har allerede stemplet ind i PL med to flotte mål mod Huddersfield.
Cesc Fàbregas, blev sendt til Monaco, på hvad der kunne tyde på en fri transfer. Hans kontrakt stod til at udløbe til sommer og den store løn han gik til uden at spille, giver det god mening at han smutter, men ikke at jeg vil savne ham, for det var en rigtig dygtig spiller.
Abdul Rahman Baba, ham havde i sikkert glemt, blev udlejet til Rimes i Frankrig. Tvivler han overhoved har en fremtid til sommer. Lucas Piazón blev sendt til Chievo Verona imens Conte-Opfindelsen Victor Moses udlejet til Fenerbahce. Sjovt, for et par år siden var han interessant for flere klubber med sin super sæson under Conte. Nu har han mere eller mindre vært helt uden af truppen. Álvaro Morata blev sendt til barndoms klubben på en leje aftale, hvilket var det bedste scenarie for alle. Michy Batshuayi, en person jeg aldrig har forstået ikke har fået flere chancer, men spørgsmålet er om han er god nok til Chelsea? Crystal Palace er hans nye klub frem til sommer.
Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.
Ja, overskriften kunne nemt lyde som en Narnia bog, men ak.
Sæsonen: Taget i betragtning af Sarri kom til sent i sæson opstarten, så har det vært ganske overraskende at se på. Der hvor der kan mangler er de en ny Cesc, en der har hurtigheden, men i den grad det syn for spillet og så er offensiven, hvis Hazard ikke er med eller på toppen, så er offensiven ikke værd at skrive om. Willian og Pedro er gode, men alt for ustabile. Giroud, ja, det er fint og godt styrke i hans target man spil, men mål er der ikke mange af. Morata får stadig af uransagelige årsager stadig chancer selv om han spiller som en pose nødder. Positivt er Rudiger og Luiz gør det så godt i 4 back kæden. Der er er jeg overrasket. Men en 4 plads taget det hele i betragtning, så er jeg ikke utilfreds.
Spillet: ja Spillet har vært markant anderledes, det hurtige spil med et solid pres. Sarri har på kort tid (ankom ganske kort før sæson start), og har i den grad ændret på det hele. Det er tydeligt at se der måske er folk der ikke helt er skabt til det hurtige spil. Om det er tiden der bare skal til eller der skal nye folk, må vi se.
Fremtiden: Ethan Ampadu (18 år), Callum Hudson-Odoi (18 år), Ruben Loftus-Cheek (22 år) og Andreas Christensen (22 år), så har man god stamme af unge spillere, der alle får lidt spille tid fra tid til anden. Tror næste sæson de 3 første kommer få langt mere spille tid på den anden side af Januar. AC, ham er jeg usikker på, hvad der kommer til at ske.
Indkøbene: Mateo Kovacic, han har vært et frisk pust og har gjort en rigtig god figur, men skulle han skifte, så bliver det kun i et led af hvis Hazard skifter (gud forbyde det sker). Jorginho, han har taget den defensive plads fra Kante, hvilket jeg personligt er ked af, jeg vil dog gerne se de 2 bytte plads, men en super køb og han personificere med Sarri's spil. Kepa, han har stået godt, dog uden at lave det alt for spektakulære, der har Chelsea defensiven vært sikker. Christian Pulisic, officielt i dag, skifter til sommer for en lille sum af 64 mio euro. Han er jeg spændt på hvad kan kan tilbyde.
januar vinduet: Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gætte eller tro, rygterne har vært få, og en af dem jeg har hørt flest gange er Gonzalo Higuaín, som har en god historie med Sarri, hvilket er plus delen. Men hans sæson i Milan har langt fra vært nogen dans på roser, og har vist gået 6-7 kampe uden mål. Hvilket jo er ca lige så godt som Morata. Morata er nævnt flere steder hen, og jeg tror efterhånden ikke ret meget på ham. Sarri udtalte efter Pedro's skade at han heller vil se efter en kant spiller frem for en angriber.
Hvad er jeres syn på det hele?