Terry fundet skyldig af FA i racismesag
http://www.bold.dk/nyt/Terry-faar-fire-dage-i-racismesag
Terry får 4 spilledages karantæne. FA mener åbenbart at de har bedre styr på loven end domstolene.
Ikke at jeg vil plapre meget om det her, men smider en bold op til debat. Først og fremmest, så er jeg dybt uenig i at FA, så at sige, \"Overruler\" domstolenes beslutning.
For det andet, så er jeg ret så irriteret over at en bemærkning, som falder i kampens hede, kan tolkes med 4 dages spillekarantæne. Selv Suarez sagen var jeg hovedrystende over for.
De må da forstå at når man er i kampens hede at man kan komme til at sige ting når ens tempremant flyver. De burde i stedet være voksne mænd som undskylder til hinanden efter kampen.Som eksempel, så ham Stoke spilleren som Luiz flæskede, var jo pisse sur på Luiz under kampen og selvom Luiz forsøgte at undskylde der, så ville ham den anden ikke høre af det.Dog læste jeg nogle dage senere når han var kølet ned, at han var kommet sig over det. Og at han ikke bar nag. Sådan var fodbold. Kun noget jeg kan tage hatten af for. Man kan blive sur under en kamp, men efter kampen er alle sgu da venner!
Lorte FA...
Kommentarer
Domstolen kigger vel mest på om han \'juridisk\' har gjort noget forkert, og FA om han har bragt spillet i miskredit.
Det er til grin den sag og Suarez sag for den sags vedkommende.
Jeg er på ingen måde racist - dog er jeg sindsygt træt af, hver gang der sker noget med mørke spillere trækker de racisme kortet.
Havde det været omvendt og ferdinand sagde \'White Cunt\' til Terry ville der intet være sket i sagen.
Ferdinand brødrene har altid været en flok pussy\'s
Haha det mest komiske ved denne her dom er Joey Bartons reaktion! Hold kæft en taber haha!
- Men ja, synes det hele er blevet en smule latterligt. og helt sindssygt at Terry skal betale £220.000
således burde Anton Ferdinand også få en bøde og match ban for at have ført spillet i miskredit, og Rio Ferdinand burde således også straffes for at kalde A. Cole en \"Choc Ice\" med den hentydning at han er sort uden på og hvid inden i. Og det ville jeg mene er mere racistisk end at sige \"black cunt\" da han på en måde stereotyper alle hvide mennesker til at være racistiske. FA er for latterlige.
- Men nu bliver det jo også spændene nu når vi møder Man Utd to gange inden for få dage. Rio skulle have udtalt at han vil støtte sin bror op, og lade være med at give hånden til John Terry og A. Cole... Det kunne gå hen og blive interessant og se hvilken reaktioner det vil få frem i medierne hvis han nægter at give dem hånden.
Typisk Rio, tror han er den bedste i verdenen. Han skal bare flette næbbet og lade vær med at blande sig i sagen. Den er ikke mellem ham og JT.
Synes det er ret latterligt det her, jo vist skal man ikke kalde hinanden \"black Cunts\" eller hvad dælen han nu har sagt. Det sker jo i kampens hede at man siger ting der er knap så pænt, men hud farve er naturligvis ikke særligt smart, men havde han sagt \"Anton, du er da for snot dum, kæmpe spasser, der var sgu ikke frispark! Narrøv og din bror er mere på Twitter en på banen\", havde det vært som i en hver anden kamp i verden. Men at FA så køre sagen vider virker for mig, liiiiidt som om at han skal straffes, altså man går efter manden og ikke bolden. Men er af den overbevisning han ikke er racist, for det er for mig dem der næsten ikke kan gå forbi en person med anden hud farve uden at skal gøre et eller andet dumt.
Er man frikendt så er man frikendt, længere er den ikke.
Det jo virkelig tydeligt at FA ikke vil kendes ved ham, bøsse forbund
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 4. | Sunderland | 10 | 18 |
| 5. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 6. | Tottenham | 10 | 17 |
| 7. | Chelsea | 10 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| 10. | Brighton | 10 | 15 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| N. Jackson | 15 | 6 |
| João Pedro | 9 | 3 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |
| E. Fernández | 6 | 7 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

Hej Jeg syntes den er lidt svær den her dom.
Retsalen har dømt ham uskyldig hvilket burde være nok, men lidt vildt at det kommer så langt.
FA har kæmpe fokus på racisme i fodbold og efter Suarez fik den voldsomme dom med 8 dage, var jeg indstillet på at Terry ville få det samme, så 4 dage + 220.000 pund virker helt vildt.
Men syntes bare han skal tage straffen og komme videre spille for de blå med hele hjertet.
At komme med dumme kommentarer (Trash talk) hører spillet til og jeg føler mig overbevist om at Terry ikke er rascist, så kunne han ikke være captain for et hold med så mange mørke spillere.
Noget andet er de mørke spillere er jo ikke dem med det pæneste sprog, de trash talker da også meget, men at blive kaldt hvde trailer trash eller sigøjner o.l. de kommer med er ikke på racsime listen, syntes det er dobbelt moralsk af disse typer som familien Ferdinand. Jeg er overbevist om at Terry bliver kaldt for lidt af hvert på banen, noget er han desværre selv skyld I.
Men fodbold handler også om føleser. Dog må det ikke blive racsistisk.