Torres nægtede at sparke
Mange har undret sig over hvorfor Torres ikke sparkede straffespark tirsdag aften. Ifølge EB nægtede han.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/PremierLeague/article1722632.ece
Kommentarer
Bare lidt ærgeligt - syntes Torres skulle have sparket.
Same here! Men det er nok en blanding af at han vil score et \"rigtigt\" mål, og så muligvis frygten for at brænde straffesparket hvis han skulle vælge at sparke.
William > Tror jeg du har ret i. Det ville jo også være en katastrofe for ham, hvis han så gik hen og sparkede den til månen i sin desperation. Og du har nok også ret i at han gerne vil have hul på bylden med et \'rigtigt mål\'.. Men det var han satme også tæt på mod Birmingham City, og jesus hvor jeg ærgede mig over at han drejer så hurtigt rundt og bare fyrer den af uden at se op. Hvis han havde scoret i den kamp.. Så havde det set helt anerledes ud :)
Det er virkelig ærgeligt, for nu kan man endnu en gang tjekke diverse aviser og websites hvor der bliver skrevet om Torres måltørke (snart 24 timer på banen uden mål!) Han er så tæt på gang på gang.
Ærgeligt. Han skulle jo bare havde takket ja til den chance. Han kunne jo endelig få hul på den måltørke. Men ja, han ville måske bare score et \'rigtigt mål\'
Det er da endelig en fair nok begrundelse han kommer med, han stod ikke øverest på kortet til at sparke straffe, siger noget om han er en hold spiller og ikke sætter sig selv og sin mål tørke over holdet. At Mata så ikke er super sikker i tiden, er så noget andet. Respekt til Torres for det...
Jeg er glad for at han takkede nej. Hvis man vælger at bruge straffe som et forsøg til at få ham igang, så ser jeg det som den ultimative falit erklæring.
Det er da ikke en falit erklæring, han skulle da bare ha\' banket den op i net taget. Også kunne han måske havde fået lidt selvtillid den vej rundt.
MadsKristensen16> Jeg har lidt svært ved at se hvordan et enkelt straffespark kan give ham lidt selvtillid, men det kunne måske have givet ham håbet/ønsket om at bringe hul på bylden, og blive lidt mere skarp i hans sidste berørring.
Hvis ikke det var fordi, de havde en klar aftale omkring straffesparket, så synes jeg bare han skulle have gjort det. Man kunne evt. kigge ud på træneren og spørge om det var ok, nu man var foran 2-0....Deler også den holdning, at et mål er et mål, og i sidste ende ved man jo aldrig om det ville have hjulpet? Men mener bare at det jo kun kunne blive bedre.
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 4. | Sunderland | 10 | 18 |
| 5. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 6. | Tottenham | 10 | 17 |
| 7. | Chelsea | 10 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| 10. | Brighton | 10 | 15 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| N. Jackson | 15 | 6 |
| João Pedro | 9 | 3 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |
| E. Fernández | 6 | 7 |

TV3 Puls
Viaplay.dk
Norlys

Nu skal Torres jo ikke tvinges til at sparke et straffespark, på et tidspunkt hvor kampen mere eller mindre var afgjort. Har ikke læst det på EB, men Mata har udtalt, at han tilbød Torres bolden, hvorefter Torres havde svaret til Mata, at han er den der tager straffesparkene :)