Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Vi mangler en midtbane general - En leder

Tirsdag den 20/11 2012 spillede Chelsea mod Joventus på Juventus Stadium i Torino, Italien. Her var minimum 1 point et must for de Europæiske Mestre, da deres tidligere resultater i tuneringer ikke ligefrem havde været imponerende. Det var blevet til en ærgerlig uafgjort på hjemmebane mod Juventus, et nederlag på 2-1 i Ukraine, en storsejr i parken og en ellers heldig sejr på broen mod overraskelsen fra Donetsk. 

Deres gruppe før kampen i Torino så således ud: 

Shaktar Donetsk.....7

Chelsea FC.............7 

Juventus.................6

FC Nordsjaelland.....1

3-0, endte den overraskende skuffende kamp i Italien, og Chelsea måtte rejse tilbage til mørke London med en vis fornemmelse af, at blive de første Champions League vindere, som ryger ud af tuneringen, året efter deres triumf. Efter en fremragende start på seasonen, begyndte Chelsea\'s resultater og præstationer at dale, i Chelsea\'s hade måned, November.  

Efter et 3-2 nederlag på Broen mod Man United sidst i Oktober, vendte den fremragende start på seasonen sig, til en ordentlig tur op af bakke med modvind. I de kommende 3 kampe i ligaen, lykkedes det The Blues at rive blot 2 point i land mod Swansea, Liverpool og West Brom. I de seneste 8 kampe har Chelsea fået sig 2 sejr, 2 uafgjort og har tabt hele 4 gange. Men hvad er det, Chelsea holdet manler? En angriber, en bedre kæde defensivt eller noget helt tredje?

En general - en leder. Så ville folk typisk tænke på veteraner som John Terry, Frank Lampard - vores tidligere yngling, Dider Drogba, eller måske Petr Cech.  Den nyere generation i vores fangruppe ville garanteret pege på Oscar, Mata, Mikel, måske endda Ramires. Men nej, vi skal have en mand, som kan både defensivt og offensivt. Frank Lampard får ikke spilletid under RDM, og forlader muligvis klubben til Januar. Terry er vores kaptajn, vores \"Blue Hero\", vores klub mand, men han er ved at være ældre nu. Mange nye spillere er kommet til klubben, og i fremtiden kan vi ikke regne med John T. Mikel er for defensivt minded, og ikke en typisk leder.

Oscar kan blive stor i fremtiden, men han er for ung pt til, at tage så stort et ansvar. Hvad så med Mata og Ramires?

Ramires har virkelig forbedret sig siden han kom til Chelsea, han er fantastisk, offensivt og deffensivt.

Mata ville også kunne lede Chelsea på den offensive midtbane, men han har ikke nok at byde på defensivt. 

Så hvad synes I? Hvem kunne vi hente til sommer? Er Chelseafc.dk overhovedet enige i min påstand? Er det slet ikke en general på midten, men en angrebspiller vi mangler? Og kan en nuværende Chelsea spiller tage denne rolle? 

13 år siden
2822 visninger

Kommentarer

ironstar13 år siden

Når jeg tænker en leder, så tænker jeg også en med fysisk pondus. Ramires og Oscar er alt for klejne imo. Mata virker heller ikke til at have personligheden til at råbe folk op.

Jeg tænker umiddelbart at Cahill kunne være en mulighed?

Lad os se hvad der sker til januar. En Fellaini måske? I fremtiden kunne jeg sagtens se Lukaku blive vores nye talisman, vores Drogba.

Awekat13 år siden

Hmmm. Umiddelbart ville jeg håbe det blev en englænder der blev anfører.

Og hvilke engelske muligheder har vi?

Cahill - En mulighed, bestemt, men er han god nok til at være fast starter? Det duer ikke med en anfører på bænken i hver 2. kamp!

Bertrand - Han har det rigtige potentiale, men er endnu for ung, og spiller heller ikke fast.

Victor Moses (halv englænder) - For ung og ny i klubben, og desuden heller ikke sikker på hans fremtidsudsigter.

Sturridge - Spiller ligesom de andre englændere, heller ikke meget. Desuden har han slet ikke lederpotentiale.

Så er der vist ikke flere tilbage ud over JT, Cole og Lamps, som der ikke er fremtid i. 

Så må det nødvendigvis blive en udlændinge.

Her ser jeg muligheder:

David Luiz - Det kan være han spiller hazarderet og til tider håbløst i forsvaret, men han har den rette mentalitet, og passion for spillet og for klubben. Han går altid forrest og vil vinde. En stor personlighed. Og forhåbentlig kan ansvaret som anfører gøre at han spiller mere \"sikkert\" i forsvaret, og mindske lidt af hans satsede spil.Derudover har han senest været anfører for det brasilianske landshold. Eneste minus er, at han stadig ikke er helt flydende på engelsk, men potentiel fremtidig leder, helt sikkert! 

Snitteman13 år siden
Hvis man skulle hente en ny spiller vil jeg igen igen pege på Vidal fra Juventus. Som jeg også sagde for 1 år siden. Han gør det så godt og kan både def. Og off og har de leder egenskaber der skal til. Ellers er der Fellaini. På vores hold til fremtiden synes jeg Luiz er den mest oplagte. Men ikke optimalt.
Dwise13 år siden

Jeg synes David Luiz er et godt bud. Han er måske ikke super stabil i øjeblikket, men det bliver bedre år for år, synes jeg. Han har den rette udstråling, og han har alderen med sig. Den power og vilje han bringer ind i nærkampene, er med til, at opildne både fans og medspillere. Og så er han en spiller, som bare er svær ikke at holde lidt af.

Et alternativ kunne være cech. Jeg synes tit han virker cool, og lader sig ikke gå på af pres fra omgivelserne. Jeg kunne ikke forestille mig, at han kunne finde på, at få en hjerneblødning, som den terry fik mod barcelona f.eks. Han har været i klubben en del år efterhånden, og der har aldrig været tvivl om hans plads. Men det er måske ikke helt optimalt, at målmanden er anfører.

Hvis man skal snakke britisk, kan jeg ikke se andre muligheder end Cahill. Men som mange allerede har skrevet, så er det ikke optimalt, hvis anføreren kun spiller hver anden gang.

Obi13 år siden

Tror ikke helt på Luiz, ved ikke helt hvorfor. Men synes man skal se efter en übber defensiv midt, om han skal koste kasse, så skal der var en ind. Vidal var jeg frisk på den gang, inden han drog til Juve. Nøøøj, han se go ud. En usansynlig er Yaya Toure, min personlige favorit.

WilliamGj0213 år siden
Oscar måske om 1-3 år han bliver jo rigtig god selvom han allerede er det men bedre tror jeg
Maximus13 år siden

I min formation trækker Mikel selvfølgelig ned bag Oscar, og Oscar trækker lidt frem, men ligger stadig bag Mata, og fordeler spillet ud til kanterne, og frem til Mata, så han derfra kan sætte et angreb igang. VI SKAL SPILLE BREDT!

(Lad dog vær\' med at fokusere på det defensive, da der er mange muligheder her, og jeg også tænker en smule frem i tiden) 

Personligt tænker jeg på en central midtbane spiller - en mand som ville hjælpe defensivt og offensivt, men da vi har Hazard, Mata og Oscar ville jeg hellere have at han var en smule mere defensivt orienteret, men dog med en playmaker rolle, som f.eks. Pirlo. Jeg ville sagtens kunne se Oscar med den rolle i fremtiden, og så bruge Moses i startformationen på en højre wing. Udover Oscar vil jeg goså pege på Ramires, da han overrasker mig gang på gang, og hele tiden udvikler sig. Luiz ville endnu en gang også være en mulighed, men ser ham hellere på en defensiv midtbane, hvis han skal indtage rollen, som playmaker. Og der har vi jo Mikel, som også er defensivt orienteret og gør det fremragende, men han er bare ikke en typisk leder, og hans spil er meget sikkert og tildels \"kedeligt\".  

Dwise13 år siden

I mine øjne skal ramires ikke ud på kanten, kun af ren nød måske. Den gik måske sidste år, men i denne sæson har vi massere af kantspillere. Jeg synes klart han har sine force på den centrale midtbane. Men om han er den rette leder tvivler jeg lidt på. Der ser jeg meget mere potentiale i den bagerste kæde. Jeg er enig i, at vi kunne bruge en decideret central midtbanespiller mere, og her kunne det være spændende, at se hvad udlejede Josh kunne drive det til på højeste niveau. Jeg synes faktisk ikke, den centrale midtbane har været det svage punkt. Jeg kunne godt tænke mig at vi måske gik frem og pressede modstanderen højere på banen. Vi så mod Juventus, at når de gik op og pressede os, havde vi store problemer med vores opspil. Lidt den model kunne jeg godt tænke mig, at se Chelsea udøve noget mere.

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.