Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Victor Moses - Den nye Kalou?

Hey allesammen!

Jeg startede denne her tråd, da jeg gerne vil starte lidt debat omkring Victor Moses, og hans fremtid i Chelsea. Som jeg ser det, er han en super talentfuld spiller. Han er meget hurtig, samt driblestærk, og er god til at udfordre modstanderens forsvarer, med sine gode direkte løb mod mål, eller på kanten.

Moses står dog en smule i skyggen af Hazard, Oscar, og Mata, som gør det rigtig godt i øjeblikket, hvilket tvinger Moses til at starte på bænken i mange af kampene. Jeg er bange for at Moses får lidt det samme "ry" som Kalou, med at være "Den evige indskifter" og aldrig rigtig bliver sikker på en startplads hos Chelsea. Ligesom Kalou, har Moses nogle gode evner på banen, (Som sagt) og som jeg ser det, ville det være et spild af godt talent, hvis han skulle få denne rolle hos "The Blues"

Ret mig hvis jeg er forkert, men jeg husker at Kalou var omkring de 20-21 år da han kom til klubben, og i de seks år han var i klubben, fik han aldrig rigtig sit endelige gennembrud i klubben. Moses er 22 år, og er bange for at han vil lide samme skæbne... også fordi at Hazard, Oscar osv. selv er unge, og kommer en stor fremtid i møde. Og så hvis man går ud og køber Isco til sommer, og Kevin de Bruyne, kommer tilbage på broen, og bliver et hit, ser det svært ud for Moses.

Men hvad synes i?
Kan han få et gennembrud i klubben?
Bliver han en succes?

Lad mig høre jeres mening :-)
13 år siden
1813 visninger

Kommentarer

Kfrandsen13 år siden
Sammenligning med mål i første sæson: Moses (7), Robben (9), Kalou (9), Duff (6), Malouda (4)

Kfrandsen

Tweaker1213 år siden
Jeg må indrømme at som jeg ser det lige nu, så ser jeg ikke Moses få det store gennembrud i Chelsea. Først vil jeg sige at jeg egentlig synes han er en ganske fin spiller og han har da også potentiale i et hvis omfang, samtidig med at den pris som Chelsea gav for ham, var ganske rimelig. Men som du selv skriver, så står han meget i skyggen af Mata, Hazard og Oscar, og jeg ser dem have mere potentiale end ham. Han er i øjeblikket langtfra garanteret spilletid medmindre vi har mange kampe over kort tid, som det er tilfældet lige nu. Samtidig hvis Isco bliver hentet til klubben, bliver det endnu mere svært for ham.

Men altså lad os nu se. Det kan jo sagtens være at den hårde konkurrence udvikler ham så meget som spiller at han overrasker mig, man ved jo aldrig.

Men lige umiddelbart tænker jeg nej.
Dwise13 år siden
Jeg ser ham som en breddespiller i øjeblikket. Jeg synes han er lige et niveau under de bedste. Han spillede godt mod Kazan, men synes faktisk, at han efter Africa Nations havde en skidt periode. Han er talentfuld, det er jeg helt enig i, og jeg er sikker på, at han nok skal komme til at spille en del kampe, og at han får lov at aflaste de andre i de lidt mindre kampe. Men har svært ved at se ham i den stærkeste start 11'er lige pt.
Duxii13 år siden
Han skal have tid - husk nu på han kun er 22 år.

Og med lidt tid sammen med Mourinho såååå....
Ejerskov13 år siden
http://www.weaintgotnohistory.com/2013/4/5/4186116/please-stop-choking-victor-moses

Hehe.. meget passende :)
Awekat13 år siden
Jeg tror han kan blive en rigtig god wingspiller. Jeg så et stort lys i ham da han spillede i Wigan. Han kan bruges anderledes end eksempelvis Oscar. Der vil være en del kampe hvor der er brug for rotation, og en del kampe hvor der er behov for en anden konstellation end Oscar, Mata og Hazard. Moses har mere speed, mere direkte spil og mere wingtypen, hvis vi har brug for at spille sådan. Tror det er vigtigt med en trup, der kan være uforudsigelig, og spille på flere styrker.

Kevin De Bruyne og Moses ser jeg meget som samme typer, og Oscar, Mata og Hazard ligner mere hinanden.... Der med ikke sagt at man ikke kun kan spille på den ene eller den anden måde. Jeg ser det som en vigtig del af en konkurrencedygtig trup, at der er flere spillere der kan skubbe og presse hinanden om startpladser, så ingen falder af på den. Måske dette endte med at være tilfældet for eksempelvis Malouda i hans sidste sæson på førsteholdet.

For at runde den af: Jeg vil bestemt ikke afskrive og ser egentlig stadig en god fremtid for ham. Men ingen kan undgå at være udskiftere i ny og næ.
Zola8613 år siden
Alle topklubber har brug for kvalitet i bredden og derfor synes jeg, han er en god spiller for Chelsea, da han er en anderledes type spiller end de andre på samme pladser. Jeg mener dog ikke han har talentet til at blive en afgørende spiller som trækker niveauet op på holdet. Dertil rækker talentet bare ik. Men mindre kan også gøre det og din sammenligning med Kalou er bestemt ikke ved siden af, selvom jeg mener Moses har mere kvalitet og potentiale end hvad Kalou havde :)
tobylobi13 år siden
Hvis spørgsmålet er om han kan blive den nye Kalou, så ja.

Hvis han bliver de næste 5 år i Chelsea, tror jeg at det er den rolle han får, da han ikke er på samme niveau som sine konkurrenter (Hazard, Mata, Oscar). Desuden bliver niveauet højere og højere i Chelsea. Men han er jo en god spiller at have som backup, så vil være ked af at se ham gå.

Det kommer vel også meget an på hvilken træner vi får til sommer?
Ehazard1713 år siden
Tror hvis vi køber isco så kan han godt vinke farvel tror jeg:/
tobylobi13 år siden
Ikke nødvendigvis. Som jeg ser det konkurrerer de to spillere ikke over den samme plads på holdet.

Men han vil gøre det sværere for nogle af de unge talenter at komme tilbage og få chancen.
Steen13 år siden
For ikke helt at skyde samtalen over i noget helt tredje, som ødelægger trådens vigtighed. Så vil jeg lige stille et kritisk spørgsmål til Jeres debat :)

Hvad er mulighederne for at lempe niveauet, hvis vi forventer en dobbelt i hver sæson?
Hvem er egentligt mest kritisk og forventningsfulde, fansene eller bestyrelsen?

For at komme tilbage på Sebastians udmærket tråd :) Så syntes jeg personligt at Moses har et forholdsvis højt niveau, den eneste grund til at højre side skelner sig mest ud, skyldes nok i vores højre back funktion, som jeg har kritiseret så ganske mange gange. Da jeg ikke mener at Azzi er god nok.

Hvis man f.eks. ser venstre side: Hazard, Mata og Cole der spiller sammen nede i hjørnet, de kan stort set komme til chancer hvor der ikke skulle have været nogen chance. Det kan Moses ikke med Azzi. Hvis vi fik en bedre højre back, ville Moses helt automatisk også få løftet sit niveau.
Dwise13 år siden
Der er jeg lidt uenig med dig Steen. I mit hoved er det ikke backen, som skal gøre vores wings bedre. Hvis de trækker ind i banen, så skaber de pladsen til et overlap osv. Men jeg er enig i, at venstre side er stærkere end den højre.

Jeg mener dog ikke, at man kan gøre Cesar ansvarlig for Moses' niveau. Både Oscar og Moses har spillet gode kampe, også selvom, det har været Cesar på højre back. Det jeg synes, man måske kunne diskutere omkring Moses, det er om han i virkeligheden, er en bedre fløjspiller end Oscar. Oscar synes jeg er rigtig god med bolden, men han er måske ikke helt så eksplosiv, som f.eks. Hazard og Mata er. Der er Moses bedre. Oscar ser jeg egentlig, som en mere central spiller med sin styrke i pasninger og omgang med bolden. Moses er en anden type spiller, som er god at have i truppen. Men jeg ser ham dog ikke i idealopstillingen lige pt.
Steen13 år siden
Dwise: Ser du ham mere som rotationsspiller en fast 11'er?
Dwise13 år siden
Hvis du tænker på Moses, så ja. Jeg mener ikke, at han er god nok til start 11'eren i Chelsea lige pt. :)
Steen13 år siden
Men har vi en der er bedre på lige netop den position? Her tænker jeg Mata, eller Oscar? For jer ser dem begge som central midtbanespillere der kan rotere med fløjen, for at skabe uro. En dissideret fløj, har vi kun Moses.
Dwise13 år siden
Der er jeg enig med dig. Jeg synes også, at Oscar er bedst centralt. Men jeg mener stadig, at han er en bedre spiller end Moses, også selvom han spiller på højrekanten. Men ja det er forskellige typer, som kan bruges i forskellige situationer og kampe.

Det største problem er vel egentlig mere niveauet fra Moses og så ned til næste reserver. Der er ikke så mange muligheder for at rotere rundt på de forreste uden, at det går ud over holdets styrke.
chelsea210113 år siden
Det er faktisk et rigtig godt spørgesmål du stiller...
Tror faktisk Moses bliver den nye "Kalou" da jeg mener han ikke har den helt samme styrke som Oscar, Mata og Hazard har, og måske også Isco hvis kan kom til.
justblue12313 år siden
Miss kalou...
men jeg tror faktisk det bliver sådan han er god men vi har dem der er bedre.
Obi13 år siden
Til dels har Moses gjort det okay, ud fra hans mængde af spille tid. Dog har han ikke altid grebet chancen, men Mata, Hazard og Oscar, det er altså også svære spillere at slå af. Men håber han får et gennembrud mod næste sæson, og han har jo tiden med sig. Kalou, han var og blev kun en indskifter, han fik aldrig det fulde ud af det kæmpe talent han endelig har. Han viste da klasse i mesterskabs sæsonen under Carlo, men ud fra de år han spillet i klubben, så blev han desværre kun en brede spiller..

Næste kamp

Lørdag 20:00
Premier League Premier League
ChelseaChelsea vs. WolvesWolves

Forrige kamp

I går 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag2 : 2ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.