Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Willian eller Schürrle

God aften alle med fans.

Jeg ved at dette spørgsmål splitter folk, men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om det efter at Willian mere eller mindre har overtaget pladsen efter at Schürrle blev syg.

Mit syn på det er:
Willian er utroligt god på de første 2/3 dele af banen, hvor han hjælper meget med at forsvare og komme ned og hjælpe hele tiden. Han er driblestærk, og laver også ofte nogle gode ting... Men han varmer bolden alt for meget, spillet går ligesom i stå ligeså snart at han modtager bolden, og han er en utrolig ringe afslutter. Som jeg ser det, er Willian mere den nye Ramires, han burde spille ved siden af Fab/Matic/Mikel, hvor han kan lave alt det oprydningsarbejde som han har gang i. Jeg har i hvert fald meget svært ved at se, hvad han bidrager med på den sidste tredjdel af banen.

Schürrle er lige omvendt Willian, han er utroligt god på de sidste 2/3 dele af banen. Han er ikke særlig god i forsvaret, men han prøver at hjælpe dernede, men tilgengæld bringer han utroligt meget i angrebsspillet. Han er god til altid at være med på kontraene og han tilbyder altid sig selv i en spilbar position eller prøver at lave et dybdeløb. Nogle vil måske mene at han skyder for ofte, men jeg synes at det er dejligt at vi har en spiller på banen, der har lyst til at skyde udefra og ikke mindst, fordi at han også har et godt skud, hvilket vi typisk har brug for mod de mindre hold, der pakker sig.
11 år siden
2047 visninger

Kommentarer

Dwise11 år siden
Jeg kunne godt tænke mig at se Schurrle blive brugt gennem et par sammenhængende kampe. Jeg synes ikke, at Willian får nok ud af det i angrebet. Han går lidt for ofte ned i fart, og scorer måske også for lidt. Schurrle er en super god kontraspiller, men jeg mener også, at han kan bidrage med noget i det etablerede angreb.
På den anden side har startopstillingen med Willian været meget stærk. Så det er vel ikke så mærkeligt, at Mourinho vælger Willian på den plads. Og jeg er enig med Lars93 i, at Willian arbejde rigtig godt defensivt hver gang, han spiller.
Obi11 år siden
Willian, en spiller der ikke helt har levet op til det jeg måske forventet af en offensiv spiller, han er bare ikke god nok der, men han arbejder og går med tilbage altid. Det siges han løber mere på trænings anlægget en Ramires. Hvilket siger en del. Var han bare lidt mere farlig foran, hvilket han også selv har sagt han vil arbejde på at score.

Schurrle, han gør det godt, kant eller front, han arbejder for sagen, men ikke så defensiv som Mournho vil havde ham til. Men oftes skal han bruge mange muligheder før han kommer til noget. Men skal man følge Mourinho's taktik, hvor alle mand går med tilbage, så er det klart at Willian vinder på den pladsen.

Den er tæt, for jeg er så rolig ved defensiven, at Schurrle's "mangel" kan jeg leve med og tror helt bestemt at man kunne rotere imellem de to, hvor de lidt svære kampe er Willian og så de nemme kampe er Schurrle.
Michael8211 år siden
Jeg forstår ikke kritikken af Willian. Synes han er god til at udfordre og komme til baglinjen. Han er dog ikke den som scorer mest, men er en god oplægger og løber meget og hurtigt.

Schurrle er langt mere en omstillingsspiller. Hvor han løber direkte mod mål. Der er han så også farlig synes jeg.
Synes dog at de begge kan bruges og supplere hinanden godt. Nu får Schurrle også flere og flere minutter (heldigvis)

Næste kamp

I dag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.