Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Chelsea-Swansea

Tænkte at jeg lige ville prøve at lave en kamptråd for en gang skyld... Anyways, den her kamp er måske vigtigere end vi lige går og regner med. Vi er ikke for alvor med i titelkampen og kommer hellere ikke til det, vi kom ikke videre fra CHL-gruppespillet, vi blev ydmyget i Super Cuppen, vi var ikke gode nok til at vinde Community Shield og sidst men ikke mindst blev vi udspillet i Verdensmesterskabet for klubhold.

Vi kan simpelthen ikke gå en hel sæson uden at vinde et eneste trofæ. I hvert fald ikke i disse dage, hvor vi har et mandskab fyldt med erfarne og velbetalte verdenstjerner. At vinde Capital One Cup kan gå hen og blive et must for Chelsea, og det er jeg ikke i tvivl om at Rafael Benitez er klar over.

Hvis vi formår at besejre Swansea, venter Aston Villa eller Bradford i finalen. Jeg tror næppe der er nogen her på forummet, der har glemt vores 8-0-destruktion af Villa og med al respekt for Bradford, er de jo nok ikke noget at råbe hurra for. Vi har brug for den her sejr og det her trofæ, og jeg ikke bare forventer, men kræver at vores nuværende hold er godt nok til at tage et trofæ med hjem til Fulham Road. Med det sagt ville det ikke gøre noget, hvis det trofæ er FA Cuppen, eller Europa League for den sags skyld (selvom jeg har et meget ambivalent forhold til netop den turnering...)

Til sidst har jeg et par spørgsmål/fokuspunkter.

• Skal Demba Ba starte inde? Mit bud: JA!
  • Kan det accepteres, at Lampard tilsyneladende ikke får forlænget sin kontrakt? Mit bud: Nej og faktisk tror jeg ikke at jeg nogensinde vil acceptere det #livinglegend
  • Skal vi spare vigtige spillere? Mit bud: Helst ikke folk som Mata, idet at jeg føler kampen skal vindes.

Håber den her lidt anderledes kamptråd kan bruges til et eller andet. God kamp! KTBBFH!

13 år siden
5953 visninger

Kommentarer

Awekat13 år siden

God tråd! 

Jeg synes helt sikkert at Demba Ba greb chancen, og skal have lov til at starte inde. Kan godt forstå hvis han ikke gør, men så tror jeg han bliver skiftet ind omkring 60. senest 70. min.  Gør han det så godt her, tror jeg han er starter i næste kamp også.

Jeg er helt enig i, at det ikke er OK at lade Lamps smutte, med mindre han direkte selv beder om det. Jeg synes helt sikkert at Super Frank har masser af byde ind med stadigvæk.

Nej ser heller ingen grund til decideret at spare spillere. OG det tror jeg heller ikke bliver tilfældet. Tror Benitez fik sig en lærestreg sidst, men derfor er lidt rotation stadig nødvendigt.

Elholm8913 år siden

Tror og håber faktisk lidt at Torres starter inde. Da han selvfølgelig skal have lidt spilletid, men også fordi Ba gerne skal være klar til kampen mod de store Stoke spillere i weekenden. For der vil Ba helt sikkert være førstevalg.

Giver dig ret i at vi virkelig skal vinde den her kamp mod Swansea. Hvorfor Benitez nok spiller den stærkeste trup bagved Torres. Tror den eneste som \"spares\" vil være Ba.

Hvorfor jeg gætter på denne opstilling.

Tror på en smal 2-1 sejr til Chelsea, da Swansea nok også brænder helt vildt for denne turnering.

Chelsea4evertrueblue13 år siden

Hej Jeg er meget enig i Elholm\'s vurdering, af opstillingen og forventer at CFC går efter denne \"nemme\" titel.

Er Ba ikke Cup Tied, han har vel også deltaget for Newcastle?

Hvorfor spiller Mikkel ikke i øjeblikket?  jeg har da ikke hørt han blev skadet.

Han har ikke spillet siden han kom tilbage fra karantæne mod Norwich.

Jeg syntes også vi ser for lidt til Oscar, men han virker ikke til at have Benitez tillid.

Jeg syntes Oscar er god til at hjælpe midtbanen og Mata bliver mere fri når han skifter mellem kanterne, nu skal Moses vel også snart til ACN.

Lampard12313 år siden
Nej ba er ikke udelukket da han ikke var inde i newcastles første kamp.(de tabte) så ba er ikke udelukket.
Zola8613 år siden

Fin tråd

- Jeg håber/tror på at Demba starter inde. 

- Jeg tror ikke Lampards kontrakt bliver forlænget, da han han ikke gider at gå meget ned i løn og spilletid. USA er mit bedste bud

- Jeg håber vi stiller med stærkeste hold.

Lampard12313 år siden
Ja, jeg synes det er vigtigt at vi vinder noget i hve sæson. Det behøver ikke at være det helt store men Capital one cup det synes jeg er en Godt sted at \"starte\" hvis man vil hive lidt pokaler hjem. Jeg håbe/tror også at vi kan vinde FA Cuppen. Men Premier Leagues den er nok væk men ikke destro mindre så håber jeg stadig de vinder den. GO CHELSEA!!!!!
kasperm13 år siden

Mikel har små problemer med knæet derfor han ikke har spillet længe.

WilliamGj0213 år siden

tænker Moses scorede mod Southampton og fortjener en startplads og Oscar spiller og jeg understreger Ba er bedre en Torres

WilliamB13 år siden

Så vidt jeg ved så kan man ikke blive \"cup tied\" som i siger, i de engelske pokal-turneringer bare fordi man har spillet for et andet hold i samme sæson. Tror måske at Moses allerede er fløjet mo Afrika og derfor ikke kan være med, men ellers så fortjener han da helt sikkert at starte inde.

Synes udover også der bør roteres, ind med Torres, Marin og Bertrand i hvert fald.

Lampard12313 år siden
Jeg synes ikke betrand skal starte inde. Men Torres ok men håber ba bliver skiftet ind i stedet for
Snitteman13 år siden
WilliamB: jo jeg er ret sikker på man godt kan blive cup tied hvis man har spillet for et andet hold. Det sagde de også i sports nyhederne i sidste uge. (mener også jeg kan huske det fra tidligere år)
WilliamB13 år siden

Nå?  Okay, jamen det kan da godt være Nu kan jeg selvfølgelig kun tage udgangspunkt i erindringer, men ellers synes jeg da også at man kan bruge en spiller hvis det eks. er i Football manager. Men virkeligheden er måske en anden.

Elholm8913 år siden

Hvis man har spillet for et andet hold, bliver man cup tied.

Og jo, det samme sker i Football Manager ;)

Ba har dog ikke spillet for Newcastle i denne cup, og er derfor til rådighed.

Maximus13 år siden

WilliamB du sejler, Demba Ba er ikke Cup Tied. Rafael Benitez har udtalt at både FT og DB har muligheden for at starte på toppen i aften. 

WilliamB13 år siden

Nej, Maximus, du sejler. Hvis du læste lidt længere oppe, så skriver jeg at jeg ikke mener at Ba er cup tied.

kasperm13 år siden
Tror nemt det kunne se sådan ud i aften. Da Mikel og Moses er taget afsted hvis man skal tro deres hjemmeside. Tror både han bruger Torres og Ba i aften. Så Ba kan blive spillet ind hurtigt. Og kan bedre se Ba på kanten end Torres. Hvad siger i??
Obi13 år siden

Swansea er ikke dårligt hold, men tror på sejre.. 2-1..

Snitteman13 år siden
Flot af Ivan og hvorfor scorer Mata ikke på den kæmpe chance. Torres er igen væk. Ind med Ba.
Snitteman13 år siden
Så nu scorer Ba. Ud med Mata eller skal han bytte plads med Oscar.
Snitteman13 år siden
Derfor jeg hader Ivan. Han laver kæmpe fejl. 2 utilgivelige fejl. Det må da ikke ske på dette niveau.
Obi13 år siden

Det var 2 virkelig store fejl, der blev vi straffet, for Swansea havde ikke de vildt mange chancer, hvor Chelsea havde skud og spillet, men fik slet slet ikke nok ud af det, det mindet sgu om QPR kampen igen.. Men Ba\'s optræden i offensiven, han kom da frem til noget og virker som en target mand der skal ha chancen. Chelsea vil gerne og har spillet i mange år med en kæmpe boks spiller (gæt hvem), og Ba og Lukaku er sgu nogen der mulighed for at gøre kunsten efter. Men skidt kamp, og der er meget der skal rettes op på til om 14 dage. 2-0 siger desvære ikke så meget om kampen andet at Swansea var effektive når det galt, godt hjulpen på vej af Ivan den sovende.. GRRR #!%!£/&@!

Ejerskov13 år siden

Snitteman skrev:

Derfor jeg hader Ivan. Han laver kæmpe fejl. 2 utilgivelige fejl. Det må da ikke ske på dette niveau.

Normalt er Ivanovic sikkerheden selv, så det er vel ikke derfor du hader ham? Men ja, 2 utilgivelig fejl.

Mata skylder 2 kasser, Iva koster 2 kasser.. så er det også svært

christensen13 år siden

Håber Torres sælges inden vinduet lukker!!! hold kæft han er elendig!!!! Ba når kun at få 10 min på banen, og han når at være 10 gange mere farlig end torres er i de 80 min. hold kæft hvor sløset og ringe!!! INGEN VILJE!!

Chirsten13 år siden

Ba>Torres lige nu. Han skaber mere i løbet af de første 5 min. på banen end Torres gør på 80 min. Jeg mener desdeun at Obi har en pointe i at Chelsea tilsyneladende mangler en ordentlig stor target man. Eller rettere manglede - Ba udfylder den rolle fantastisk, og jeg bliver ubeskrivelig skuffet, hvis Benitez ikke starter med Ba inde i weekenden. 

Snitteman13 år siden
Ejerskov: synes ikke han er så sikker som du gør ham til. Han har virket mere sikker siden han er kommet ind i midter forsvaret men da han spillede back synes jeg også han lavede en del store fejl. Specilt placerings problemer. Bliver bare så frustreret når man ser sådanne børnefejl. Og ja som andre er inde på og som jeg nævnte i pausen er Torres helt væk igen. Sælg ham han gør ikke nok for denne dejlige klub. han skal blive inde i den boks i stedet for at løbe ud på kanten hele tiden. Ellers ville ham jo også være mere farlig.
kiiwiui13 år siden

Guys, det er ikke Torres skyld vi tabte kampen iaften.. men derimod forsvaret. Hvor tit er det sket???!!!! Det var 2 STORE fejl Ivan laver...  Set i mine øjne en af de bedste forsvare i England! Det var ikke hans aften!!

Hvis vi ser overordnet på kampen, vandt Chelsea stort!! Men de få chancer som Swansea fik, kunne de dog skabe hvad der skulle til for at vinde kamen.

Når vi snakker om angrebet, så lad mig udnytte det til at sige noget negativt.

EmilBjoern13 år siden

Torres var ikke god i dag, men det var han ikke ene om. Ramires og Mata brænder kæmpe chancer der bare skal ind. Havde Torres fået sådan nogle chancer vil han blive svinet langt mere end Ramires og Mata.

Udover manglende skarphed og anonym Torres, så synes jeg vi gjorde det ret godt i den her kamp. Swansea har ikke en eneste chance - kun to som Ivanovic har assist på. Det er første gang i den her sæson at jeg har set Swansea skabe så lidt. 

Maximus13 år siden

Det er svært at sætte Ba over Torres allerede nu. Han har spillet i alt 100 minutter for holdet, og har knap været i klubben en uge. Personligt mener jeg ikke vi får nok ud af Torres, rettere sagt, han får ikke nok ud af sig selv. Ba derimod viser i løbet af 10 minutter, hvad det er han vil og hvordan spillerne bagved ham skal bruge ham. Mht. denne kamp er nederlaget ikke Torres skyld, og det er der hellere ikke nogle der siger.

Alle der har set kampen i dag er klar over, hvad det var der gik galt, så det er ikke engang nødvendigt at nævne. Jeg synes det er mere end relevant at kommentere på de andre spilleres spil, hver kamp, og her synes jeg at folk skal have mere end lov til at ytre sig om \"Torres vs Ba\" sagen.  

DrogbaThaKing13 år siden

Kan godt være mange giver ivanovic skylden for kampen idag.. Men manden figther hver gang han er inde giver altid 100% og man kan se han kan li at spille bold og elsker klubben.   Jeg vil give torres skyld for vi taber den her kamp ligesom vi tabte finalen i vm.. Han laver nada på banen, man ser ham 80% af tiden på kanten og slå indlæg.. forhelvede kom ind i kampen torres du er angriber ikke wing og nå han endelig er inde i boksen står han stille og ser fodbold. Hold kæft hvor er jeg træt at se den håbløse mand spille for en klub jeg holder så meget af ... han er jo eledigheden selv. han skal væk og det kan kun gå for langsomt .. og der er ingen diskution Ba er langt bedre end det håbløse menneske, selv på 10 min skaber han flere chancer og laver et mål, som bliver underkendt ...

Dwise13 år siden

synes da ikke rigtig, man kan give Torres skylden for, at Ivanovic laver to fejl, som begge fører til mål? Vi spiller jo en super første halveg, hvor vi skal score i hvert fald 2 mål. Ramires og Mata skylder et hver. Ba kommer ind, og er farlig med det samme. Der kan vist ikke være tvivl om, at han er en kæmpe gevinst for Chelsea. Synes måske Luiz varmer bolden lidt for meget til tider, men ellers spiller han en god kamp. Vi kan sagtens nå videre i denne turnering, og synes ikke det er urealistisk, at vi vinder med to, selvom det er ude.

Duxii13 år siden

Maximus skrev:

Det er svært at sætte Ba over Torres allerede nu. Han har spillet i alt 100 minutter for holdet, og har knap været i klubben en uge. 

Og i de 100 minutter har han været betydeligt skarpere end Torres har været i 100 kampe for Chelsea.

Det er ikke kun Torres skyld vi ikke slår Swansea, men han har en aktie i det da han ikke scorer mål!

Stakkels Ivanovic - manden fortjener bedre! Kan ikke mindes en kamp hvor han har lavet to fejl i en kamp.

Obi13 år siden

Vil nu også sige at det ikke udelukket er Torres\'s skyld vi taber, hele holdet svigtet sgu og Chelsea bør stadig ha vunden selvom de ikke var på 100 %, det kan man sagtens forvente af en klasse mandskab som Chelsea er. Men de havde bolden meget og skud på mål var vist 14 afslutninger, men det skal så lige siges, flere af dem synes jeg så var meget halvhjertet. Men jeg ser fortrøstningsfuld på retur kampen, vi har før vist vi kan vende et svært resultat, senest i mod Napoli.. Det bliver ikke nemt, men synes Rafa op til weekend kampen mod Stoke skal lave et par rotationer og så se om der kommer nogen trods reaktion på de 2 seneste kampe man på papiret skal slå 9 ud af 10 gange.

Michael8213 år siden

Ærligt - så spillede vi en god kamp på mange punkter.

Jeg forstår ikke kritikken af Hazard og Mata... bemærk hvor presset de var og hvad de alligevel kom frem til.

At Mata brændte sin store chance og Ramires brændte en stor chance, er egentlig bare fordi de fejlede. Opstillet til Ramires\' chance var jo for vildt og i min verden, vidner om progression.

Til dem der sviner Ivan eller taler ned om ham. Hold venligst op. Han er en af de mest stabile og sikre spillere vi har. At han fejlede i går er en fluke. Jeg stoler stadig fuldt ud på ham. En stærk mand, målfarlig og god til at stoppe modstandere.

Man kunne SE hvor vred han var efter kampen fordi han GODT ved at han dummede sig.

Manden er stadig fantastisk i mine øjne

At snakken er på Torres igen, er bare mærkeligt. Jo, han bevæger sig forkert (min mening), men han arbejder hist og pist. Jeg fortrækker dog Ba på toppen. Han bevæger sig som en boksspiller, hvilket er det vi skal bruge. Torres virker for bange til det og er mere en center forward type som ligger bag angriberen i en 4-4-1-1 eller måske angriber nr. 2 i en 4-4-2.

Jeg er ikke bange for Swansea på deres hjemmebane. Vi havde 2 meget uheldige situationer, ellers havde vi fuld kontrol over kampen.

Dwise13 år siden

Michael82 skrev:

At snakken er på Torres igen, er bare mærkeligt. Jo, han bevæger sig forkert (min mening), men han arbejder hist og pist. Jeg fortrækker dog Ba på toppen. Han bevæger sig som en boksspiller, hvilket er det vi skal bruge. Torres virker for bange til det og er mere en center forward type som ligger bag angriberen i en 4-4-1-1 eller måske angriber nr. 2 i en 4-4-2.

Jeg er helt enig med dig her. Synes det virker lidt mærkeligt, at snakken falder på Torres efter denne kamp. Synes lidt det viser, at det er op ad bakke for ham hele tiden. Jeg er enig i, at han spiller en anonym kamp, men så er det også det. Synes ikke, at han har større ansvar for nederlaget end de andre spillere på holdet. Jeg er da også enig i at Ba er bedre på toppen, men så synes jeg, at man må kigge lidt trænerens vej. Det var måske ikke det rigtige valg, i mine øjne, at lade Torres starte, når man har en angriber, som lige har lavet to kasser kampen før. Hvorfor ikke lade ham fortsætte? Og at han så bliver sat ind med ti minutter igen, er efter min mening alt for sent.

Noget helt andet var den modtagelse Lampard fik. Fik helt gåsehud, da han blev sat ind til kæmpe jubel, efter at være blevet hyldet under hele opvarmningen. Det er så fedt, at tilhængerne sætter pris på en mand med så stort klubhjerte og loyalitet.

Awekat13 år siden

Drenge, drenge, drenge... Det er da det mest indlysende i verden at gøre, at lade Torres starte den her mere eller mindre ubetydelige kamp mod Swansea. Her er grundene:

1: Ba spillede sidste kamp, og Benitez bliver nødt til at rotere lidt med de mange kampe de har haft og vil få. 

2: Der er en vigtig udekamp mod Stoke i weekenden. Der vil han nok hellere have at Ba har friske ben, en Torres har friske ben. Ba er stor og stærk og kan byde de store stoke-forsvarer op til dans.

3: Der er trods alt en retur, og på papiret havde Torres nok størst mulighed for succes på vores egen hjemmebane, end returen. 

4: Ba er \"lige\" ankommet og skal også have en chance for at glide ind på holdet. Husk på at det ikke er et computerspil, men mennesker der spiller.

Dwise13 år siden

Tja jeg er nu ikke helt enig. Det er fint nok, at han roterer, det er måske rigtig nok. Men hvorfor skulle han dog spare Ba frem for Mata, Hazard eller Luiz, som trods alt har spillet de fleste kampe. Tror nu godt, at Ba kunne have spillet begge kampe.

Kampen er måske ikke så vigtig, da turneringen ikke er den største. Men så alligevel. Det ville være rigtig godt for holdet, at vinde en turnering efter alle de skuffelser, der har været i sæsonen. Det ville da være en god moralboost at få. At han stiller med det hold, som han gør, viser vel også, at han ikke nedprioriterer denne turnering. Og synes da Ba viser, på trods af at kun er inde 10 minutter, at han nok skal bidrage positivt til holdet.

Fik Torres større selvtillid efter denne kamp? Det tror jeg ikke, men det er selvfølgelig nemt at sige bagefter.   

Duxii13 år siden

Awe:

4: Ba er \"lige\" ankommet og skal også have en chance for at glide ind på holdet. Husk på at det ikke er et computerspil, men mennesker der spiller.

Jeg kan sagtens følge dine argumenter, men det rykker jo ikke ved det fact at Ba havde flere chancer på 10 minutter end Torres havde på 80 minutter.

Awekat13 år siden

@Dwise: Ja det er nemt at sige efter kampen. Inden kampen havde jeg til hver en tid ladet Torres starte inde. Ellers havde Ba spillet 3 kampe i træk, og man kunne derfor frygte at Stoke kampen, ville blive den hårdeste for ham, når de samtidig spiller hårdest fodbold. Derudover er Hazard, Mata og Luiz heller ikke lige ankommet for 1 uge siden, og er derfor faldet til. Mata og Hazard er desuden også blevet sparet tidligere. 

@Duxii: Jeg har aldrig påstået, Torres har skabt mere end Ba? Ej heller har jeg påstået, at Ba ikke kan præstere. Jeg skrev blot, at i starten er det måske en god ide at give ham lidt plads og lidt tid og ikke kaste ham direkte for løverne 3 kampe i træk. At Demba Ba så er fantastisk, selv om han dårligt har trænet med holdet, er jo bare vores held :)

Snitteman13 år siden
Michael82: hvorfor må man ikke sige sin mening omkring Ivan. Jeg bliver aldrig fan af ham. Men må indrømme det har klædt ham at han endelig er kommet hen hvor han hører hjemme. (folk ligger altid hånd overfor Ivan og cole og Mata for den sags skyld) men når det er Torres og Luiz er det okay. Fordi det er jo alligevel dem der laver fejl. Det er da ikke helt fair. Er det det. ? Hvis det var Torres der havde brændt de chancer som Mata og Ramires brændte ville han få skylden men hvorfor får de andre ikke det når det er dem der brænder. Det er stadigvæk Torres der får skylden. Han Spiller ikke en god kamp, bevares det var han ikke ene om. Kan ikke forstå hvorfor ham får skylden for at vi taber kampen kunne sagtens finde andre og give skylden. Men vi bliver nødt til og se dem som en helhed som et hold.
janus13 år siden

Mit største øjeblik som Chelsea fan, var da vi vandt CHL, mit næst største

øjeblik vl være når Torres spiller sin afskedskamp.

Han er tragikomisk dårlig.

Jeg vil sammenligne ham med en journeyman i boksning, hvis teknik aldrig

var det helt store, men nu da både hurtighed og slagkraft er borte, er der kun

nederlag i udsigt.

Det vi så igår var sådant et af slagsen, da Benitez, i en kamp vi skulle score,

tog ham ud, istedet for at spille med to angribere.

Jeg tror at Benitez, har set at hvis han skal have nogen chance for at beholde

jobbet skal han placere Torres der hvor han gør mest gavn og det er på

tilskuerepladserne.

SebastianLunnDK13 år siden
Nu er det fandme snart nok!! (Undskyld sprog) men det er ved at blive slemt. Ligemeget hvilken tråd det er, kommer det altid til at handle om Torres, Torres, og atter Torres. Er ved at blive virkelig træt af alle der konstant kritisere, og nedgøre ham! Ja han spiller ikke særlig godt, og synes da også at Ba er et bedre valg, men give Torres a break! Nogle giver ham skylden når vi taber kampe, og det er da ligesåmeget resten af holdet der har skylden... Janus, du skriver at et af dine lykkeligste Chelsea stunder vil være når han forlader klubben? Lige at overdrive lidt ikke? Seriøst stop med at altid ændre emnet til Torres og begynd at fokusere på nogle andre ting, og så længe han prøver og give sig 100% for holdet, og det er sku nok! Tak!
Obi13 år siden

Ikke nødvendig enig, men hun har en go pointe: \"People still harping on about Torres and rafa fucking hell get over it you either support the blues or you don\'t there\'s no need for it\" @Tall_girl1970 følg hende på twitter..

Michael8213 år siden

Snitteman skrev:

Michael82: hvorfor må man ikke sige sin mening omkring Ivan. Jeg bliver aldrig fan af ham. Men må indrømme det har klædt ham at han endelig er kommet hen hvor han hører hjemme. (folk ligger altid hånd overfor Ivan og cole og Mata for den sags skyld) men når det er Torres og Luiz er det okay. Fordi det er jo alligevel dem der laver fejl. Det er da ikke helt fair. Er det det. ?  Hvis det var Torres der havde brændt de chancer som Mata og Ramires brændte ville han få skylden men hvorfor får de andre ikke det når det er dem der brænder. Det er stadigvæk Torres der får skylden. Han Spiller ikke en god kamp, bevares det var han ikke ene om. Kan ikke forstå hvorfor ham får skylden for at vi taber kampen kunne sagtens finde andre og give skylden. Men vi bliver nødt til og se dem som en helhed som et hold. 

Du må gerne sige din mening... men når du skriver \"Jeg hader Ivan\", så er det bare dumt i min verden. Fred være med at du ikke kan lide ham som spiller (Guderne må vide hvorfor), men at sige at du hader ham, er bare en grundløs holdning.

Forklar venligst HVORFOR du føler som du gør.

For mig er Ivan synonym med stabilt forsvarsspil. I forrige sæson (10/11) var Ivan den eneste (foruden Cech) som holdte niveau. Han var manden som smed os videre i vores fantastiske eventyr sidste sæson (4-1 sejren mod Napoli) og han var reelt den eneste forsvarsspiller vi havde i finalen imod Bayern (efter Cahill røg ud).

Han er stærk, kan lave fine indlæg og er normalt sikker (Swansea kampen lavede han så 2 vildt store brølere).

Ja, Torres får skylden ofte, men som jeg tidligere har sagt. For mig personligt, kommer det af at han er humørspiller. Han duer ikke til at stå i boksen og slås som Drogba eller Ba (indtilvidere) har vist.

Mata brændte en stor chance og det samme må siges om Ramires... Men det er ikke deres PRIMÆRE rolle at score mål. Mata scorer desuden ofte mål og det er bare en bonus til hans status som creatør. Ramires er kendt for rushes og har heller ikke rolle som bomber. Selvfølgelig ufedt at han brændte, men det er ikke hans job.

Luiz fik høvl før, fordi hans rolle var centerforsvar... Han får ikke samme hug nu som defensiv midt... fordi han har en anden rolle.

Torres får NETOP! høvl fordi han løber på kanterne af feltet og som wing... hvad efterlader det inde på midten? Præcis. Et tomrum hvor indlæg bliver ufarlige.

Bemærk forskellen på Ba\'s løb og Torres løb næste gang du ser dem spille :).

Torres er jo ikke direkte dårlig, men han kan ikke spille mod kompakte forsvar. Han kom fra et 4-4-1-1 spil i Liverpool, hvor man spillede på omstillinger eller at modstanderen ikke lukkede sig ned på samme måde.

Chelsea spiller mere og mere som Barca, med boldbesiddelse... Forestil dig Barca med en spiller inde på midten som kan tage kampene. Puha, så ville jeg fandme være endnu mere bange for dem!

Duxii13 år siden

Ivanovic er en af de bedste forsvars spillere Chelsea har haft.

Manden er bomstærk og laver meget sjældent fejl - også laver han altså også mål! BÅDE med hovedet og fødderne! Derudover kan han spille flere pladser i forsvaret.  

Så hvordan man kan hade ham, forstår jeg virkelig ikke.

Duxii13 år siden

Awekat skrev:

@Dwise: Ja det er nemt at sige efter kampen. Inden kampen havde jeg til hver en tid ladet Torres starte inde. Ellers havde Ba spillet 3 kampe i træk, og man kunne derfor frygte at Stoke kampen, ville blive den hårdeste for ham, når de samtidig spiller hårdest fodbold. Derudover er Hazard, Mata og Luiz heller ikke lige ankommet for 1 uge siden, og er derfor faldet til. Mata og Hazard er desuden også blevet sparet tidligere. 

@Duxii: Jeg har aldrig påstået, Torres har skabt mere end Ba? Ej heller har jeg påstået, at Ba ikke kan præstere. Jeg skrev blot, at i starten er det måske en god ide at give ham lidt plads og lidt tid og ikke kaste ham direkte for løverne 3 kampe i træk. At Demba Ba så er fantastisk, selv om han dårligt har trænet med holdet, er jo bare vores held :)

Det var præcis det jeg ville frem til ;o)

Snitteman13 år siden
Michael82: det kan godt være i situationen efter et nederlag at jeg overreagerede. Men derfor er jeg stadigvæk ikke helt vild med Ivan. Slet ikke på højre back hvor han slet ikke hører hjemme. En back skal i min optik være hurtig ( som azpilicueta) selvfølgelig skal man også kunne forsvarre. Synes bestemt ikke han er så sikker som du gør ham til. Slet ikke som back. Må indrømme at i midten gør ham det meget bedre og det er helt sikkert der han hører hjemme. Forstår ikke hvordan du kan sige at det ikke er Mata og Ramires primære opgave og lave mål. Det er da lige meget. Når man brænder en stor chance skal man da klantres lige meget hvor på banen man spiller. Så kan man da ikke komme og sige bagefter det er heller ikke min opgave og lave mål. Mener da specielt Mata som ligger som off. midt/kreatør at han både skal lægge op og lave mål. Han skal da klantres på samme måde som hvis det var FT eller Hazard. Jeg er udemærket godt klar over forskellen på Ba og Torres løb. Ba er en decideret box spiller hvor Torres er bedre i et 2 mands angreb (bare ikke ned DD) har været træner for drenge U15 og u17 mesterrække i flere år så jeg ved alt omkring løb og deslige. Jeg håber ALDRIG vi kommer til og spille som Barca deres tikka takka lort. Jo det er fint vi er blevet mere boldbesiddende men vi skal være direkte som Real. Det andet er til og blive sindsyg og kigge på lige som Spanien. Håber ikke du misforstår mig. Synes det er fint man har forskellige holdninger og meninger. Det er kun sundt. Er du klar på en runde Fifa en dag.?
Michael8213 år siden

Snitteman:

Heh, jeg plejer at kunne forholde mig rolig, både efter nederlag og andre ting :). Kan irritere nogen mennesker at jeg ikke lader følelser løbe af med mig. Som du siger, så er meninger mange og hvis verden var enig om alt, ville den være alt for kedelig :). Så ingen dårlige vibes fra mig af at du ikke kan lide Ivan. Jeg forstår det bare ikke ;).

Jeg mener bestemt ikke at Mata og Ramires har som opgave at lave mål. Jo, hvis det tilbyder sig, så skal de score. Det var simpelthen ikke godt nok at Ramires ramte den så blødt eller at Mata ramte den lige på keeperen.

Men bemærk hvor højt niveau at Mata præstere på normalt. Derfor går jeg ikke efter ham. Alle kan fejle. Samme gælder Ramires. Spiller stabilt og fejl er ikke et ord jeg sammenligner nogen af dem med.

FT laver ofte fejlbeslutninger (spiller den når han bør løbe/skyde og løber/skyder når han bør spille den). Han er måske en angriber som skal være i par (Som du siger), men det var han ikke i LFC.

Forskellen, som jeg nævnte, er at LFC ikke støder på samme modstand i forsvarskæderne som vi gør... selv ManUtd spiller kontraspil mod os.

Jeg er enig i at Reals direkte spil er federe, men er imponeret af Barcas konstante presspil (generobre bolden inden for 5 sekunder) og ville gerne se det samme fra os af.

Fifa en dag kan vi nok godt finde ud af :). Som du kan se, så har jeg ikke været meget online på det seneste ;)

Snitteman13 år siden
Michael: vil give dig ret i at det ikke er den primære opgave Mata og Ramires har er at lave mål men synes bestemt de skal bidrage til det. Så man ikke lægger alt presset på angriberen. De forventer vel også i man u at Rooney scorer (spiller tit samme plads som Mata) eller Silva i City. Men det er korrekt at de skal lede og fordele spillet også. Men de skal da også søge chancen og score når muligheden er der. Som Lampard har været så ekstrem god til i mange år. Ja FT er nok bedst til kontra bold hvor han ikke kan søge ud på kanten og slå de indlæg han selv skulle tage. Real laver også genpres på de 6 sek. Ellers falder man tilbage. Har selv brugt det da jeg var træner. Men synes bare Barca har mange ligegyldige afleveringer. Men det virker ingen tvivl om det. Bare ikke så spændende og se på hvis du spørger mig. Men man ved jo selv hvor irreterende det er (i Fifa) hvis et hold bliver ved med og spille den rundt i egne rækker til åbningen byder sig. Det er det de er så sindsyg gode til. Hvis Chelsea skulle spille genpres ville det virkelig kræve meget så vil man også stå højere oppe i bagkæden og det vil skabe et rum bag forsvaret til hurtige folk. Så det er ikke uden risiko. Tænker bare JT Cahill og Ivan er jo ikke de hurtigste folk uden at forklejne dem. Så hvis jeg var træner ville jeg nok kun turde gøre det mod mindre godt hold eller når man var bagud. Det kræver i hvert fald ekstremt meget fra spillererne. Det er noget der tager på kræfterne. Når man tænker på vi spiller omkring 60 kampe på en sæson hvilket Barca ikke gør og vil mene de har flere lette kampe i Spanien end vi har i England. Men kunne være spændende hvis man prøvede det. Lyder godt med Fifa. Jeg tilføjer dig lige så. Har hørt du er ret godt. Så nu må vi se om jeg kan give dig modstand.
Blue4Life13 år siden

EDIT: Titel på tråden er ændret fra \"Chelsea-Swansea\" til \"Swansea-Chelsea 2nd Leg\"

Der var sandelig meget at debatere efter første opgør, hvor Michu og co. godt og grundigt sørgede for, at en ellers udemærket onsdag blev udholdelig. Nu skal vi sample stumperne op fra 0-2-nederlaget, vel og mærke med tanken om at udebanemål kun tæller i forbindelse med forlænget spilletid i morgen.

Vi kommer dog ikke uden om at der skal scores mindst 2 gange, men fx kan vi med en (ikke så sindsyg urealistisk) 2-0-sejr, have fordelen ved reglen af udebanemål i ekstra tiden. Det er ikke fuldkommen umuligt, men jeg ville næppe sætte mine penge på at det kommer til at ske. Sidste gang vi besøgte Liberty Stadium gav det kun et point, og ligeledes foregik det, da United kiggede forbi. Anyways, KTBBFH! Hvis det ikke lykkedes, har vi stadig FA Cuppen og ......Europa League :(

Ejerskov13 år siden

Synes vi skal tage debatten om returkampen i en ny tråd :)

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.