Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

FA Community Shield: Chelsea vs. Manchester City

Hey blues,  

Så er det atter tid igen, til nogle dejlige opløftende øjeblikke med en sprit nyt sæson i vente. For at vi kan se frem ad til 2012/2013 sæsonen, synes jeg med al respekt vi først skal se tilbage til hvad Andre Villas-Boas(AVB), Roberto Di Matteo(RDM) og Eddie Newton(EN) har formået for vores fælles interesse.  

Sæson 2011/12

Chelsea havde en forrygende start på sæsonen. Med AVB ved roret lagde vi forholdsvis stærkt ud, vi spillede uafgjort imod Stoke i vores åbningskamp, men ryddede bordet i vores næste 3 PL kampe. Derudover vandt vi over Bayer Leverkussen i CL. Stærkt. Tilbage til Premier League gik det faktisk halv godt, foruden en smutter imod Manchester United, fortsatte vi den gode stimme og blev først stoppet med at vinde i oktober d. 23 imod QPR. London opgøret rystede os, vi tabte med 1-0 på udebane. Når. Hvad så nu? Vi gik ud og slog Everton i Carling cup efterfølgende, men tabte 3-5 til Arsenal. Jeg kan så tydeligt huske at jeg sad i min bil på vej hjem fra Aalborg og hørte den live i radioen og score-board på mobilen. Jeg råbte og skreg, og ordvalget ”van pussy” kan også have kommet ud af min mund. Vi blev jordet af ham. Rystet. Vi møder Genk i CL, og spiller 1-1 på udebane. Kommer retur til PL og vinder 0-1 over Blackburn på udebane, okay, lidt oprejsning også taber vi til Liverpool i PL, Bayern Leverkussen i CL. Skuffende! Chelsea holdet begynder at ligne noget der ikke hænger sammen, vi får kløg af Liverpool i Carling Cup 0-2 og ryger ud i november, som Liverpool så senere går hen og vinder, over Cardiff City i straffespark efter en 2-2. Chelsea formår at rejse sig igen, ovenpå en skuffende stime af uheld. Vi slår stærke Newcastle med hele 0-3 på udebane! Stærkt, nu kører det og misanden om vi ikkeslår Valencia hele 3-0 på hjemmebane i CL efterfølgende?! Fuck nu kører det.. Husker jeg ret hvis det var den kamp brdr. Ejerskov var ovre og gå amok til? J Vi kommer retur til PL og skal tage imod de formstærke Manchester City som vi snart skal stå overfor igen i Community Shield,  vi slår dem! 2-1 på broen. Julen står snart for døren, det tegner godt J Hvad skete der så lige for julehyggen? Så spiller vi uafgjort imod Wigan 1-1, og 1-1 imod Tottenham. Julen er overstået, også møder vi Fullham d. 26 december, og spiller 1-1. Så nu er det da nytår, nu skal vi da have en fest. Kom så AVB, det er på broen! 1-3 taber vi til Aston Villa. 1-3!!! Hvor blev min hat af med printet ”HERSKER” på? Den forsvandt så hurtigt. Satans! Det nye år kom os så til gode igen.. Vi vandt over Wolves d 2 juni 1-2 på udebane, og slår Portsmouth iFA-cuppen med 4-0 på broen. Sweet nok, og snupper 3 point imod Sunderland igen på udebane. Så kommer den dårlige stime igen, 0-0 mod Norwich?, 0-1 vinder vi over QPR på udebane i FA-cuppen. Uafgjort imod Swansea, uafgjort urimeligt ringe imod Manchester United med 3-3 på broen. Jeg råbte og skreg, hvordan helvede man kunne smide den væk. Det var så tåbeligt. 2-0 taber vi imod Everton. Februar mdr. ligner mere og mere en skræk mdr. Vi spiller even med Birmingham, og taber 3-1 til Napoli i CL. Åh nej! Vi er under kæmpe pres, vi har tabt og tabt, og AVB er virkelig under stort pres fra medier, fans og ikke mindst klubben. Vi vinder 3-0 over Bolton som en oprejsning fra Napoli nederlaget på hjemmebane. Når okay, er det nu vi rejser os? Vi går ind i marts mdr. 2012, d. 3 marts møder vi West Brom og taber 1-0 efter en skuffende kamp. D. 4 marts bliver det offentligt gjort at RA har fyret AVB. SLAM! Jeg er i chok, lidt lettet, og mixed feelings. Hvad sker der nu, nu er alle drømme forbi for overhovedet at nærme sig noget glory i denne sæson. Roberto Di Matteo bliver sat ind som midlertidig træner . RDM vinder sin første kamp imod Birminham 0-2 på udebane, payback time is a bitch i FA-cuppen. Anden kamp imod Stoke 1-0! 3 kamp er imod Napoli. Den tror jeg vi alle kan huske.. 4-1!!!!!!!!!! WUHU! Vi er videre i kvart finalen! Så møder vi Leicester i FA og vinder med hele 5-2 og får gang i Torres igen med hele 2 scoringer og tæt på en hattrick.  Vi møder City i PL og får kløg 2-1. Fair nok. Så rejser vi os halvt imod Tottenham med 1-point, 0-0.  Vi møder Benfica i CL, og vinder 0-1 på udebane! Sådan. Aston Villa vinder vi over 2-4 i PL. Sådan. Så er opgøret igen imod Benfica, er det nu vi skal videre? Vi vinder 2-1 på broen! Så er der fest.  Lidt frem og til, 3-point imod Wigan og 1 point imod Fullham. Vi møder Tottenham i semi-finalen i FA-cuppen som vi, undskyld mit sprog valg, synder smadrer 1-5 på den hvide bane. Spørg lige om Steen sad og var fortrøstningsfuld med tanken om den næste kamp var imod Barcelona i semi finalen i CL? Mmhmm… Onsdag d. 18 april.. 1-0 efter vi har parkeret et skolebus foran vores mål og gjort alt hvad man kan gøre for at vinde imod holdet med boldbesiddelsen på broen, der er en chance for vi skal i finalen, men vi skal spille retur på Camp Nou, føj. Vi møder Arsenal og spiller 0-0 i PL. Returkampen imod Barcelona, de får et mål dømt ude pga. offside, Messi skyder et straffe på overliggeren og Torres score i sidste øjeblik med en 1mod1 mod Valdes. Det syn, da han glider ned på sine knæ med hænderne over hovedet og se Barcelona publikummet der spytter og råber efter ham, gør mig stadigvæk så glad! Det varmer mig op. Vi er i finalen! Vi møder QPR på broen i PL. 6-1. Cissé gør det grimme ved Cech i den efterfølgende kamp da vi møder Newcastle på retur på broen i PL, vi taber med 0-2, rigtig flotte mål han laver.   Vi skal møde Liverpool i FA-cup finalen som vi har haft lidt bøvl med i løbet af sæsonen, her går vi med en sejr på 1-2. SÅDAN! Første sølvtøj hjemme i skabet! Jeg er helt ekstatisk. Vi smider det hele væk, ”alle” spillere skal spares i returopgøret med Liverpool i PL tre dage senere, og taber 4-1 ude. So what? Vi kan ikke komme med i CL alligevel igennem PL, så må vi jo bare vinde det? Eller hvad? Vi møder Blackburn hjemme i vores afslutningskamp i PL. Her vinder vi 2-1. Super. CL finalen spilles d. 19 maj 2012, her skriver Drogba og co historie med et 1-1, som Drogba lukker og slukker i straffesparks konkurrence. Jeg var 4,5 meter høj. Sikke en sæson? Alle råber og skriger på vi skal have RDM og EN som faste makkerpar. Vi får vores vilje til sidst. Tak :)  

Hold da kæft en smøre! Og jeg som ellers prøvede at indskrænke mig.  Back to business. Hvad står Community Shield egentligt for? Det er sæsonen forinden Premier League vindere og FA-cup vindere der mødes. Ligesom Super Cuppen som er Champions League vinderne imod Europa League vinderne. Hvilket i dette tilfælde er Manchester City da de vandt Premier League, og Chelsea da de vandt FA Cuppen.    

FA Community Shield: Chelsea vs. Manchester City

Stadion: Villa Park, Birmingham (Der er plads til 42.733 personer) Tidspunkt: 12 august 2012

Kick Off: kl. 13.30 TV: 6’eren kl. 16.40, (kommentar: Morten Glinvad, Morten Bruun)

Biletter: til salg på http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2866292,00.html

Officielle sponsor: McDonalds  

Statistiker

Manchester City deltog også i kampen om trofæet sidste år, men tabte til United 2-3. Nu er Mancini og co. nok klar til at gøre forsøget igen imod det stålstærke Chelsea mandskab. Men hvad taler tallene for?  

Hvem har vundet flest?

Chelsea: 4 gange, (2009: United, 2005: Arsenal, 2000: United, 1955: Newcastle)

Manchester City: 3 gange, (1972: Aston Villa, 1968: West Brom, 1937: Sunderland)  

Deltaget i flest:

Chelsea: 9 gange.

Manchester City: 7 gange.  

Vi har aldrig før mødt dem i en Community Shield finale.  

Manchester City mødte Manchester United sidste år i finalen, og tabte. Dog vandt City Premier League. Hvordan vil det ende i denne omgang? Hvordan skal det officielle Chelsea hold starten sæsonen, med sølvtøj eller en lussing? Hvordan tror i at Chelsea vil stille hold, og hvorfor? I må også gerne komme med et bud på hvordan I mener at City vil stille og hvorfor. I må også gerne byde ind med hvilke ligaer og cupper vi kommer til at have succes i, og hvorfor i tror det. Hvad er jeres forventninger til den kommende sæson og hvad er minimum?  

Herfra skal det lyde med stor begejstring, ’god sæson drenge!’ Lad os få en mere på opleveren og lad os vinde nogle titler og lad os slås om Premier League!

Steen

13 år siden
5812 visninger

Kommentarer

Oscar7Skipper13 år siden

Med alle de stjerner City har og så lidt jeg følger med i deres kampe tør jeg ikke give et bud på hvordan de stiller op. Men en ting er sikkert at Chelsea skal ændre på spillet fra kampen i dag. Hvis Chelsea spiller godt bliver det meget tæt.

Jeg håber på vi kan slutte top 3 i PL. Det mener jeg er realistisk. Champions League skal vi videre fra gruppen og derfra kan alt ske. Jeg tror FA Cuppen er mulig at vinde igen da vi gør det godt i den. 

Blue4Life13 år siden

Vi afprøvede 4-3-3 mod Brighton og det virkede vist ikke helt for os. Vi vil sandsynligvis stille op i en   4-2-3-1. Jeg har forsøgt for oven at komme med mit bud på en startopstilling mod City. Mata og Oscar har ikke engang trænet med holdet endnu, så jeg går ikke ud fra de er med fra start.

Med hensyn til sæsonens forventninger, er jeg forholdsvis tilfreds så længe vi opnår Champions League-kvalifikation til 2013/14 sæsonen. Derfor kunne det da stadig være fedt at kæmpe om titlen, prøve at genvinde CHL-trofæet og med de nye turneringer vinde diverse pokaler. Jeg tror bare jeg vil sætte forventningerne lave i den her sæson. Hvis det går godt i løbet af året, vil jeg måske ændre mening, men lige nu vil jeg helst ikke være alt for optimistisk. Det er trods alt en del nye signings vi har skaffet os, og også et bare betydningsfulde spillere der har forladt klubben. Så holdet skal lige spilles sammen. Anyways, ville ikke udelukke noget som helst. Alt kan ske. Vi kan ende med at vinde hvad som helst. Også god sæson herfra ;)

SebastianLunnDK13 år siden

Klassisk \"Steen\" oplæg! :D fantastisk!

Er meget spændt på at se startopstillingen. Han vil formodenlig starte med de han regner med er i start 11eren. Med højrekanten, ved jeg sku ikke helt... Sturridge spiller den godt, men det gør Ramires også... bliver spændene at se. Også med angriberen. Torres er nok den der starter, men håber også at få Sturridge og Lukaku at se :) Også på den Defrensive midt. Mikel, Essien, Romeu? Håber også at få McEachran at se!

God kamp! :-)

chelsealampard13 år siden

fantastisk tråd Steen. Har den orginale opstilling til City.

David Silva starter ikke inde :)

chelsealampard13 år siden

orginal opstilling.

Manchester city 2-3 Chelsea F.C

MÅL: Torres(0-1)Hazard(0-2)Balloteli(1-2)Tevez(2-2)TORRES(2-3)

Mata og Marin starter det svære ikke inde.

Bænk: Hilario,Marin,Bertrand,Mata,Lukaku,Sturridge

chelsea210113 år siden

Håber på en meget dynamisk kamp fra de fire forrste hos Chelsea og at de roterer ihvertfald de 3 næstforrest også skal vi være opmærksomme på Citys fire forreste henholdvis Nasri,Aguero,Silva og Tevez/Balotelli. Men tror nok vi kan nappe en sejr på 1-0 tror det bliver en meget kedelig omgang bold da de lige skaal i gamg mded sæsonen.

Zola8613 år siden

Tror desværre heller ikke Oscar og Mata er med, så her er mit bud...

DrogbaThaKing13 år siden

Marin er desværre ude pga af skade: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2186571/Marko-Marin-miss-Community-Shield.htmlSå dette er nok mit bud på kampen .. Go Kamp ! :)

Henssel13 år siden

2-1 til os Torres og Terry laver et hver og Tevez for dem.

Mikkel8CFC2613 år siden

Tror resultatet bliver 1-2 til Chelsea*, hvis 2-2 vinder vi på straffespark.

torres9luiz413 år siden

Ærgeligt at Marin er blevet skadet. Jeg havde ellers glædet mig til at se ham spille i dag.

Men tror kampen ender 3-2. 

Målscorer: Hazard, Lampard, Torres, Aguero, Aguero

Mikkel8CFC2613 år siden
NEEEEEEJ F*** KAMPEN SKULLE DA FØRST KOMME 16:40
Mikkel8CFC2613 år siden

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Hold da kæft der er ingen tvivl; Torres er tilbage.

noget lort at Ivanovic fik det røde kort, men missede lige de første 30min. :( Heldigvis nåede jeg at få Torres mål med.

torres9luiz413 år siden

Hold da kæft en lortekamp indtil videre. Vi skaber ingen chancer. Vores defensiv stinker. Og så har NASRI scoret! Det er fandme dårligt. Vi skal sgu ha\' forstærket vores defensiv!

EmilBjoern13 år siden

Tjaeh, jeg synes sagtens at vi kan tage noget med fra denne kamp. De første fyrre minutter kommer City slet ikke til nogen chancer, imens vi har et par stykker. Herefter er det bare ærgerligt, at vi skal være 10 mod 11, specielt fordi, at vi blev nødt til at gå væk fra vores spilkoncept med den offensive 10\'er bag Torres. Og til sidst har vi også fået 90 minutter i benene imod et verdensklassehold, som vi helt sikkert kan bruge næste søndag. 

torres9luiz413 år siden

Fint kæmpet tilsidst af Chelsea. 10 mod 11 er aldrig nemt. Men Community Shield er sgu heller ikke den vigtigste pokal at vinde. Vi kan stadig vinde 6 andre, bare Di Matteo har lært noget fra denne kamp, så skal det nok gå godt

Mikkel8CFC2613 år siden

Ja men jeg frygtede skam at Chelsea ville tabe idag... var også så \" \" tæt på at sætte 2-1 til City i CFC Tip, men kunne bare ikke få mig til det... men lad os kigge på det positive: Torres gjorde det skab rimelig godt, kampen kunne meget nemt have været endt anderledes hvis ikke Ivanovic havde fået rødt.

Michael8213 år siden

Jeg tror vi havde vundet såfremt Ivan ikke var røget. Ramires skulle pludselig tilbage og så havde vi ikke så meget oppe foran :(

Blue4Life13 år siden

Fuldkommen skandaløs opførsel af dommer Kevin Friend. Det røde kort til Ivanovic er acceptabelt, men sekunder inden valgte han at give frispark til City. Vel og mærke i en situation hvor Savic gav Torres en albue og burde havde fået sit andet røde kort! Den kendelse, de tre City-mål og så Morten Bruun\'s konstante møgkommentarer ødelagde godt nok min eftermiddag. Anyways, on the bright side scorede Nando. Lader til at det er det mest positive vi kan tage fra kampen. Har allerede hørt et par mennesker rundt omkring, være skuffede over Hazard. Det er der bestemt ingen grund til. Han var tvunget til at spille en meget defensiv rolle, men lykkedes trods alt inden udvisningen at vise noget at det han kan. Der var få øjeblikke i første halvleg, hvor jeg kunne se glimt af at Torres, Mata og Hazard kan blive rigtige giftige sammen. Keep The Blue Flag Flying High! Vi vælter Wigan!

Jimiwissing13 år siden

Jeg synes man så glimt af hvad Hazard kan, Meget god mand-mand og havde nogle rigtigt gode sideskift, og kunne sammen med Mata sætte fart i angrebet.

chelseafan1713 år siden

Man er altid skuffet over et nederlag, men der er flere positive ting over kampen.

Ivanovic: På trods af et rødt kort, og at han lod Kolarov komme forbi 2-3 gange, så var han sikker, og en force i hovedspillet.

Lampard: Jeg synes Lampard gjorde det fint, han blev sænket lidt af Mikels mange fejl men var alligevel god, og fandt rum med sine afleveringer.

Cole: Der ikke meget at sige, verdens bedste venstre back.

Hazard: Virkelig god og spændende spiller, når han udfordre kommer han altid forbi sin mand, havde en uheldig(Pinlig situation men gjorde det godt.

Bertrand: Bertrand er jeg super imponeret over, han kan spille på alle positionerne på venstre side, virkelig en spændende spiller.

Torres: Et lækkert mål, gode dribblinger og få fejl. Is he back this time?

Chelsea4evertrueblue13 år siden
Jeg tilslutter mig Blue4Lifes kommentarer, det minut hvor City får frispark hvor der klart skulle være det andet gule kort til Savic, forefter Ivan laver et noget hårdt dømt rødt kort ændrede kampen fuldstændig. Skandale dommer. Når det er sagt syntes jeg chelsea spillede en god kamp. Dog Kom City\'s 3-5-2 opstilling noget bag på spillere, det var taktisk overumplene, hvor vi havde svært ved at omstille os. Jeg syntes RDM manglede at justere bedre taktisk og der gik for lang tid med udskiftningerne. Torres leverede en stor kamp, som forhåbentlig giver smag på mere. Lampard og Ramires spillede også godt. Lidt kritisk overfor Mikel, Terry og Luiz. Der er gået 3 mål ind i 4 af de sidste 5 kampe. Nu skal der sku til at lukkes af. Hazard havde det svært, men gjorde det fint og virker dejlig udfordrene. Kom Igen CFC vi har 6 titler tilbage
elnino913 år siden

Jeg så nogle gode takter af holdet. Men jeg er, og har aldrig, været imponeret af Obi Mikel. Han mister simplethen for mange bolde, både hvad angår førstegangsberøringer og opspil op af banen. Forsvaret lukker for mange mål ind. MKåske skulle vi prøve en konstalation med Cahill og Terry. Luiz virker meget usikker til tider.

Jeg håber de giver Essien muligheden ved siden af Lamps, i vores 4-2-3-1 system. og Oscar ved siden af Mata og Hazard.

EmilBjoern13 år siden
Hvis Oscar træder ind ved siden af Mata og Hazard, så skubbes ramires jo ud. Jeg kunne godt tænke mig at se Lampard og Ramires ved siden af hinanden på midtbanen. Måske ikke i de store kampe, men imod mindre hold, hvor det defensive er mindre nødvendigt. Både Ramires og Lampard bringer utroligt meget til offensiven ved at komme i deres løb ind i feltet. Og det er forresten fedt, at Ivanovic slet ikke får nogen karantæne :-)
Steen13 år siden

Ivanovic får jo en karantæne, men ikke i Premier League :) hvilket er vores held!

Obi13 år siden

Synes det er lidt tåbeligt, okay for os, men synes det er lidt underligt det hele med Ivanovic. Synes nok at forbundet er gode til at give ekstra dage efter kampe fordi de ser noget sm dommeren ikke opdaget og synes desuden at det røde kort var helt fair, det var sgu noget hazaderet indgreb af Ivan. Når det er  sådan nogle rødekort gør det ikke mig noget at det går ud over Pl. For et par år siden fik 2 united spillere karantæne fra Pl efter de havde modtaget røde kort i en trænings kampe, ved godt at at reglen er lavet om siden hen, men jeg har altid anset Community Shield som en del af Pl/F.A. cupen.

Steen13 år siden

Obi skrev:

Synes det er lidt tåbeligt, okay for os, men synes det er lidt underligt det hele med Ivanovic. Synes nok at forbundet er gode til at give ekstra dage efter kampe fordi de ser noget sm dommeren ikke opdaget og synes desuden at det røde kort var helt fair, det var sgu noget hazaderet indgreb af Ivan. Når det er  sådan nogle rødekort gør det ikke mig noget at det går ud over Pl. For et par år siden fik 2 united spillere karantæne fra Pl efter de havde modtaget røde kort i en trænings kampe, ved godt at at reglen er lavet om siden hen, men jeg har altid anset Community Shield som en del af Pl/F.A. cupen.

Hvis vi er ude i at skulle statuere et eksempel, så er det retfærdigt at han modtager en karantæne. Ja. For det han lavede, var bestemt ikke okay. Og det ødelagde total kampen, men det er jo en anden side af sagen. Community Shield er \"døråbneren\" for Premier League sæsonen, og det er et super cup imellem Premier League og FA Cuppen. Så det burde være en \"del\" af Premier League. Jeg ser også det som en fejl at han ikke har fået en karantæne i Premier League kampene. Men jeg er da som blå-fan rigtig glad for at han ikke har fået det :)

Obi13 år siden

Synes sgu det var en hovdeløs tackling af Ivano, det er sgu kvajebejere eller hvordan man nu afregner i Chelsea. Husker kun hvad jeg bødet for den gang på ungdoms holdet..

Sidste år tabte City CS til United, og siden hen blev City mester. Mon taberne i CS vinder PL? ;)

Steen13 år siden

Obi: Fantastisk teori! Den stemmer jeg for!

Jimiwissing13 år siden

God pointe Obi!

Blue4Life13 år siden

Bange for det ikke virker sådan Obi :-D De 4 sæsoner inden 2011-12 bød på 4 PL-titler til dem der vandt Community Shield. Men så ødelagde City jo den statistik sidste sæson, så det kan jo være det har vendt...

Næste kamp

Lørdag 20:00
Premier League Premier League
ChelseaChelsea vs. WolvesWolves

Forrige kamp

I dag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag2 : 2ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.