PL: Arsenal FC vs. Chelsea FC.
Hey Blues,
Premier League er blevet åbnet, tabellen er blevet rystet godt igennem og er ved at tage form. Man kan begynde se hvordan det muligvis kan komme til at se ud. Topholdende er begyndt for vane at indkassere de mange faste point, dog med undtagelsen af Liverpool der meget skuffende for deres fans, lader sig vente på sig. Chelsea mødte Stoke City lørdag d. 22 september, med en ualmindelig høj intensivitet de første par minutter, hvor efter kampen endte ud i høj boldbesiddelse for Chelsea uden at blive helt farlige, Stoke havde nogle få fremryk mod Cech som blev farlige et par gange, dog fik vi de 3 point på broen som forventet. En acceptabel arbejdssejr for den nye generation.
Vi står nu over for vores hidtil sværest opgave i denne sæson af Premier League. Arsenal, så kaldte Gunners på deres hjemmebane Emirates Stadium, hvor 60.355 tilskuer helt sikkert vil gøre deres for at skabe rammerne for en intens kamp! Arsenal har ikke set skyggen af sølvtøj i en længere periode og med salget af Premier Leagues mål tyv, Van Persie til Manchester United, troede jeg personligt, det ville gå lang tid før de kunne blive rigtig farlige igen. Men de har vist det modsatte. De har virkelig lagt sig skarpt ud, dog så de noget måltørre ud i de første par runder, men fik så senere hen hul på bylden.
Arsenals sidste hjemmebane sejr, var i sidste weekend, imod ny oprykkerne Southampton der for alvor har fået en dårlig start i Premier League. Arsenal slog Southampton let med cifrene 6-1, hvorefter de tog til Frankrig, la Mosson, Montpelliers hjemmebane for at åbne deres gruppespil i Champions League. Her kom de ret heldigt fra med en sejr der blev lukket tidligt i kampen, da Montpellier åbnede kampen i det 9’ minut, hvor Arsenal svarede hurtigt igen med to hurtige scoringer fra henholdsvis Podolski i det 16- og Gervinho i det 18-minut. Med den start i Champions League og deres tennis-kamp sidste weekend, glæder jeg mig som fodbold fan til at se hvad de kan gøre i morgen, søndag d. 23 imod Manchester City på Etihad Stadium. Det har enormt betydning for hvordan vi kan indtage derby-kampen næste weekend. Man kan have lov til at håbe at Capital Cuppen kan tage på deres kræfter i onsdagskampen imod Coventry.
Kamp information:
Kamp: Arsenal FC(hjemme) vs. Chelsea FC
Turnering: Premier League
Stadium: Emirates Stadium (60.355 tilskuer, færdig bygget i juli 2006)
Kick Off: kl. 13.45, lørdag d. 29 september
TV: Kanal 6, kl. 13.00. Der vil blive vist optakt til kampen inden!
Premier League lige pt. er utrolig åben for de 7 øverst placerede hold, der alle har for vane at vinde. Lige pt. er der kun 5 point der adskiller Chelsea fra 1 pladsen til Manchester City på 7 pladsen med 8 point. Kan London klubben Arsenal krybe op på 11 point med en sejr over Manchester City i morgen? Og dermed udgøre en trussel for Chelsea i topplaceringen i tabellen eller vil City komme tættere på toppen som forventet? Og har det overhovedet en psykologisk virkning på Chelseas trup med ånden i nakken af de mange bejlere til placeringen?
Tilbage til Arsenal kampen, tror I at Chelsea vil kunne tage til Emirates Stadium og udgøre en trussel imod Arsene Wengers velkørende point maskine? Kan vi blive skarpere og rent faktisk komme til de farlige situationer med vores hurtige kombinerende fodboldspil, som helt sikkert vil blive Roberto Di Matteos nøgle til succes for Chelsea i denne sæson. Hvordan tror I at Roberto Di Matteo vil stille op? Vil vi komme til at gense det unge stjernefrø Ryan Bertrand og skades plaget Daniel Sturridge? Eller vil det blive vores spanske duo Mata og Torres, piftet op med brasilianske Oscar og vores højtspillende Hazard-spiller? Eller ville velspillende Moses kunne bryde igennem til sin debut i startopstillingen?
Der er så mange spørgsmål til Chelsea nuværende situation, og mange flere vil garanteret opstå, hvis Arsenal går fra Etihad med point under vesten. Hvad tror I der sker og ikke mindst, hvordan tror I vi vil komme til at håndtere udebane derby-kampen i næste weekend?
God kamp blues! :)
Kommentarer
Michael: Jeg tror du har fuldstændig ret i din opstilling, også med Torres. Jeg tror vi stiller med Moses osv. i Capital One Cup, som jow - er det nye Carling Cup (der er kommet nyt sponsor). Jeg ville dog ønske at se en Cahill fremfor Luiz i Arsenal kampen, men tror desværre at han kommer før Cahill.
Nu har jeg lov til at være lidt selvfed og bagklog, jeg har HELE tiden sagt at Oscar ville komme op og spille med i den flydende kæde bagved Torres, hvor der konstant er blevet sagt at han skulle spille Mikels plads. Jeg tror det er blevet slået fast for alle og enhver at dette ikke eller nogensinde har været aktuelt.
Jeg forventer også at se en Ramires, Cesar, Moses og Cahill i startopstillingen i COC
Hold nu kæft jeg glæder mig til den kamp! Chelsea spiller rigtig flot fodbold, men vi mangler det sidste for at bryde igennem, og Arsenal spiller også selv rigitg flot bold, dog vurdere jeg at de har lidt nemmere ved at finde målet end os, også specielt mht. denne kamp, som er på deres hjemmebane. De skal angribes med alt hvad vi har hvis vi skal have point med fra Emmirates, hvilket vi meget gerne skal :)
Deres 1-1 imod Shitty har udentvivl givet dem et selvtillidsboost, og Arsenge Wenger er også sikker på at de nu har vidst at de stadig er blandt de 4 bedste, samt at de vil bevise at de hører til blandt de 4 øverste.
http://www.bold.dk/nyt/Wenger-ser-PrL-muligheder
Arsenal, synes jeg, er begyndt at lugte lidt at trofæ igen, så lad os endelig sørge for, at vi ikke hjælper dem!
Det jeg er mest bekymret for til den her kamp er stadig vores forsvar. Dynamikken i angrebet er nu tilstede, der er skide god bevægelse, så målene skal nok komme.
Forsvaret derimod har ligesom sidste sæson været meget svingene, og der kræves udentvivl 100% koncentration for at holde Arsenals hurtige angreb nede. Og de er voldsomme hurtige, glem ikke det :)
Dette stiller et dilemma for mig. Sætter du den i mine øjne stabile, men lidt langsommere Cahill ind, eller satser du på at Luiz spiller ordenligt, og satser på hans speed?
Venstreback er der ingen tvivl om. Ashley Cole! Og på højrebacken er jeg igen i tvivl. Ivan har en god styrke, men han er langsom i forhold til Arsenals angreb, og personligt synes jeg at han har været svingene i starten. Men tør du så at satse og sætte den nye Cesar Azpilicueta ind, som er hurtig og kan følge med, men ikke er testet igennem og ikke har startet endnu? Jeg tror selv jeg ville tage sidstnævnte :)
Hvad tænker i mht forsvar? :)
Padefar: Der kan ikke herske nogen tvivl om at vi står til en noget stor mundfuld i weekendens derby-kamp imod Arsenal. Og de overvejelser du har taget kan sagtens være i den skala Di Matteo også kunne tænke, men jeg tror ikke på at du kommer til at se en Cesar inde i starten imod Arsenal. Ivanovic er så stærk på den plads, at han bliver meget svær at slå af. Også når man ser hvad han har at bidrage med offensivt. Noget helt tredje er, tror du Di Matteo tænker at det bliver en defensiv indstillet kamp eller tror du de har i tanker at gå ind og presse Arsenal i bund? Jeg tror det sidste. Vi kommer ud med fuld skrald og det kan godt ryste et Arsenal hold. Jeg tænker højt presspil med Luiz helt oppe omkring midten, og en Terry/Cahill lige bagved, så man kan bruge Mikel og Lampard til at presse højre.
@PadefarAzpilicueta vil ikke være dumt på højre back. Man kan jo spille ham der imorgen mod Wolves, og så kan Matteo vurdere ud fra den præstation, hvorvidt han er klar eller ej.
Steen en spændene mulighed ja :) Selvfølgelig skal Arsenal presses, vi går jo efter en sejr :) Men jeg vil netop mene, at det er deri vi skal være forsigtige, og være meget opmærksomme på ikke at blive fanget med forsvaret på midten. De er STJERNE hurtige i deres omstillingsspil og kontraer. Det så vi også sidst de var på broen, hvor vi tabte 3-5 hjemme!
Udover dette, så har de som du selv skriver, ca. 60.000 tilhængere på plads som bestemt ikke gør det nemmere at skulle køre pres i en hel (top) kamp :)
Ja Ivan er en knaldgod højreback, han er stærk, og han kan bidrage offensivt, sidstnævte vil jeg dog også mene at Cesar kan, efter at have set hvordan han spillede i sin gamle klub :)
Ingen tvivl om at begge backs sagtens kan spille denne kamp, men personligt vil jeg nok foretrække den ekstra speed, fremfor pure power, da Arsenal\'s drenge ikke selv er de største (Undtagen Per Mertesacker) Han er så bare møg langsom i stedet for :)
Jeg tror ikke vi kommer til at dominere kampen og håber derfor på at Ramires starter inde på Højrekanten, så han kan komme afsted på vores kontramuligheder. Hvis han ikke gør det, håber jeg han får endnu en kamp på den centrale midt.
Jeg forventer en jævnbyrdig kamp med høj intensitet, som disse lokalopgør plejer at være. Det jeg synes, der bliver spændende i denne kamp er, at den forreste kæde får lidt mere plads at spille på. Jeg tror ikke at arsenal kommer til at stå dybt hjemme på emirates, og det må give Chelsea bedre muligheder for, at få spillet sig igennem flere gange. Men Arsenal er begyndt at spille godt, synes jeg, så det bliver en tæt kamp.
UPDATE:
Er nu ret sikker på at vi for Branislav at se som starter :) Cesar spillede imod Wolves her i går (25 september) og efter kampen har vores assisterende træner Eddie Newton været ude og sige at han var meget tilfreds med hans præstation, men han havde svært ved at holde fysisk til de 90 minutter. Ville MEGET gerne give et link, men jeg kan ikke finde lortet.
(Set i en aftermatch video)
Ivanovic starter på lørdag. Chelseafc.com har også et interview med ham, hvor han ser frem til kampen på lørdag. Hvis ikke det var fordi han skal spille der, så tror jeg i hvert fald ikke, at man ville lave dette interview :-)
Pade: Han har udtalt det til CHelsea TV :) Det er derfor du ikke kan finde link :D
Det er mit bud, jeg tror ikke vi spiller med alle de 3 unge bagved Torres, Men at Ramires kommer med for at han løber bedre med retur. Håber Lampard er klar. Lad os for 3 svære point, men 1 point kan også være Ok. Gunners er bgyndt at spille rigtig godt og har spillet nogle flotte kampe. Det bliver den første store test i PL, så forsvaret skal stå godt. 0-1 (Lampard)
Hvis vi lige kigger på Arsenals forsvar, så er det ikke den nemmeste opgave der ligger til vores angribere. Arsenal har samme målscorer som os (9-2) hvilket jo betyder at de kun har lukket to mål ind.
De har 3 forsvars spillere som ligger til starteren, Koscielny, Vermaelen og Mertesacker. Vermaelen er vidst blevet deres anfører hvis ikke jeg tager meget fejl, så mon ikke han starter :)
Vermaelen er en udemærket spiller med en okay hurtighed, og en god fysisk styrke. Generelt bare en god forvarer. Så er der de andre to.
Koscielny er meget det samme som Vermaelen, blot lidt dårligere i min optik, men ikke en dårlig spiller. Hans styrker ligger lidt i i hans nogenlunde hurtighed og styrke samt hans overblik i 1 mod 1 situationer.
Mertesacker, den sjove! Møghamrende langsom, og en har venderadius som en tysk andenverdenskrigs destroyer! Hans styrker ligger i hans positionering og hans hovedstyrke.
Efter rådføring med en god kammerat som desværre er \'\'Gooner\'\' har jeg fået lidt indsigt i deres tanker op til kampen, og de regner med at se netop Mertesacker i starteren. Dette vil jeg mene ligger RIGTIG GODT til vores angreb. En langsom spiller, med styrken i hovedet. Vi kan godt lide at flytte bolden hurtigt rundt i fødderne, så hvis det passer, så ser jeg en klar fordel til os, på trods af at han spillede en klasse kamp imod Shitty :)
Lad os håbe at se Mertesacker sådan her!: http://www.youtube.com/watch?v=59-gwr0Q9po
Dejligt resultat, men jeg synes ikke spillet fungerede idag. Især Oscar, Hazard og Mata synes jeg ikke fik deres spil til at fungere. .
Mikel spiller tilgengæld kanon, og Torres gør det også godt.
Pis! Havde trykket forkert, i tips, det skulle være 1-2, men i farten blev det 1-1 jeg tastet! Grrr! Har ellers gået hele dagen, glad for nu ramte jeg plet, så alligevel ikke. Men Chelsea fik sine 3 point som er vigtigst..
Jeg syntes, virkelig de spillede deres bedste kamp i sæsonen. 2-1 ude over Arsenal er klasse, ja de var pressede i store dele af kampen, men jeg syntes at der blev forsvaret godt og omstillingerne kunne have givet mere, Arsenal bliver et top 4 hold så at vinde der er virkelig godt. godt mål af Torres, lækkert at se, burde have scoret et mere men godt.
MOM: Cech- Terry- Mikkel- Mata.
Kritik Jeg syntes mange chelsea spillere er bgyndt at filme, det er ikke min stil. Jeg syntes at vi havde for mange offensive spillere på som ikke er så gode når modstanderne har bolden, jeg savnede lampard. Hazard er fantastisk offensivt, men ikke defensivt.
Men fantastisk sejr og 2 bonus point i mit skema.
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Liverpool | 10 | 18 |
| 4. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 5. | Tottenham | 10 | 17 |
| 6. | Chelsea | 10 | 17 |
| 7. | Sunderland | 9 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| N. Jackson | 15 | 6 |
| João Pedro | 9 | 3 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |
| E. Fernández | 6 | 7 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

Tvivler på at de kommer til at benytte sig af for stærke spillere i capital cup (er det ikke carling cuppen under nyt navn?)
Min opstilling er som ovenstående:
Trioen på den offensive midt viste i dag hvorfor de skal ha\' lov til at spille sammen. De 3 drenge elsker fodbold. De elsker at lege og de er unge, så de får mange år til at lære hinanden at kende. Så hvorfor ikke lade dem lege.
Torres får chancen inde, med mindre han skal spille i CC i midtugen. Så kan det godt være at Sturridge starter inde mod Gunners. Kommer an på Sturridges tilstand... men tror stadig at Torres har mange chancer og kan arbejder også godt. Måske er det også lettere når han ikke skal løbe mod en mur af spillere.
Den defensive midt finder vi nok Lamps og Mikel. Den er ikke så løbestærk som Mikel/Ramires, men Lamps er en god midtbanegeneral og har et godt overblik og i dag så vi det hvad der gør Mikel god. Han er en god opsamler og fordeler bolden rundt.
Forsvaret, der tror jeg at Terry er tilbage. Kunne RIGTIG godt lide Cahill/Luiz comben i dag, men tror ikke at Terry ryger ud :).
Flere af de unge (Romeu og Azz bl.a.) får chancer i midtugen i CC tror jeg :)