UEFA Super Cup: Chelsea-Atl. Madrid
Den 31.August spiller vi UEFA Super Cup imod Atletico Madrid, som bla. har nogle spillere f.eks R. Falcao, A. Turan, Gabi og selvfølgelig deres lejesvend Thibaut Courtois fra os, men han får dog ikke lov til at spille:-).
Vi har været i en Super Cup før. Det var i 1998, hvor vi vandt en 1-0 sejr over Real Madrid på et mål af Gustavo Poyet.
Atletico Madrid har også været i en Super Cup før, det var i 2010, hvor de også vandt, men bare imod Inter.
Kampen spilles på Stade Louis II, hjemmebane for AS Monaco.
Kapaciteten ligger på 18.523.
Det er den sidste Super Cup kamp, som bliver spillet på stadionet efter den første blev spillet i 1998. Næste år bliver det så spillet i Prag.
Lidt information om kampen.
Hvor: Stade Louis II i Monaco, Frankrig
Tid: Kl. 20:45 d. 31.August.
TV: TV3+
Hvad mener i om kampen, og hvad tror i resultatet bliver?
:-)
Kommentarer
Tror nok det er UEFA, der bestemmer det siden det er en UEFA kamp.
Jeg håber på at se Oscar med 90 minutter i den her kamp, men også på, at vi eksperimenterer lidt senere i kampen, hvis det går os godt. Essien kunne jeg godt tænke mig at se igen, imens Cesar eller Moses måske kunne prøves? Jeg tror helt sikkert på en sejr - specielt hvis mindst to af Hazard, Mata eller Oscar spiller hele kampen :-)
Så vidt jeg kan huske, og ikke hæng mig op på det, så er det ligesom udtrækningen til CL finaler osv. randomness. Men har det ikke været i mange år i Monaco?
Er du sikker på at Courtois ikke må spille kampen? Har læst flere steder at han har fået grønt lys for at spille den her kamp. I virkeligheden er det jo bare en glorified Charity Shield det her.
Jeg ville ønske at Torres fik en pause (4 kampe på 10 dage so far) til fordel for Danny, som godt kunne trænge til en kamp fra start. På den anden side er det jo Atletico, så Torres vil helt sikkert gerne spille mod sin gamle klub. Havde det været en hvilken som helst anden klub, så er jeg overbevist om at Danny havde fået chancen.
Mata skal hviles imo. Er virkelig nervøs for at han kører død. Manden har jo ingen pause haft siden vi signede ham sidste år.
Lad Essien, Oscar, Azpi og Moses starte på banen. Eventuelt også Bertrand på sin \"rigtige\" plads istedet for Cole.
Den her pokal betyder intet for mig, vi har den også allerede. Lad os spare de bærende kræfter lidt og få set nogle af vores nye signings i aktion i hvad der i det store hele bare er en friendly som bliver vist på TV...
Ironstar: Courtois må ikke deltage imod eget hold. Det ville sætte bookmakere, ham osv. i et megen grim lys, i tilfælde af drop osv.
Jeg kan også kun huske at den europæiske super cup-finale er blevet spillet i Monaco, men spændende hvis man i UEFA har tænkt sig at rykke den finale til andre byer i Europa.
ironstar: Så bare fordi Chelsea allerede har pokalen fra tidligere (1998), så er du fuldstændig ligeglad med om vi får den igen. Gælder det også andre pokaler? \"Nu har vi fået Champions League trofæet, så lad os gå efter Euro League-pokalen i stedet\"?
\"Bare en friendly\"! Det er da en prestigefyldt kamp, som begge hold enormt gerne vil vinde, ikke mindst fordi, der altså følger en pokal med, og ikke mindst fordi man møder vinderen af henholdsvis CHL og EL.
Men giv da Sturridge chancen fra start og det samme med Oscar, og så ellers introducer Azpi og Moses hen af vejen, hvisl alt forløber som vi håber.
RDM har udtalt at han vil gå efter sejren, og sætter det stærkeste hold.
Kan ikke finde linket igen, men han vil i hvert fald gå efter sejren.
Håber det bliver denne her opstilling.
Ironstar: Først ris: Synes det er en underlig holdning at have. Uanset om det så er Mickey Mouse-cuppen, vil jeg hade at se Chelsea tabe en kamp! Man spiller for at vinde, og der er ikke noget bedre, end når Chelsea vinder kampe.
Om det så hedder PL, Charity Shield eller Super Cuppen. BRING IT!
Ros: Jeg kan til gengæld godt lide nogle af de tanker du gør dig omkring at bringe Studge i spil, samt nogle af de nye ansigter. Men tror det er selvmord at smide dem for løverne i en sådan kamp. Måske et par stykker fra start, resten måske som indskiftninger.
Den her kamp bliver set over HELE verden, og derfor vil kritikken også komme deraf. Så hvis de helt nye ansigter og unge drenge, spiller sig en dårlig kamp, vil det være det indtryk de efterlader resten af verden.
Håber på et par indskiftninger af Moses og Cesar, og ellers stærkeste opstilling, måske med Sturridge fra start.
Jeg tror ikke RDM stiller med stærkeste opstilling selvom han helt sikkert vil og burde gå efter sejren. Jeg tror derfor opstilling bliver sådan her. Kunne til gengæld godt tænke mig at se Essien på banen igen.
Courtois har tilladelse til at spille i kampen, og vil højst sandsynligt også blive brugt, hvilket jeg synes er ganske fair. Det vil også være en god test for ham.
Chelsea vinder kampen 3-2 - Målscorer: Falcao, Torres, Sturridge, Falcao, Torres.
Elholm: Hvor har du læst henne at han har tillade til at spille kampen? For det skulle han altså ikke have?
Jeg har lige set et interview med RDM, og han ser kampen som en utrolig vigtig kamp for Chelsea, som også er med til at vise hvor skarpe vi er i år. Vi går ind til kampen med 9 point ud af 9 mulige, og Torres er virkelig skarp i fronten, efter kun at have været tilbage til fodbolden i lidt over en mdr. Dette bør udnyttes, om man vil Sturridge det bedste eller ej, det er nu man skal smede mens jernet er rødglødende, andet ville være stupidt. Sorry, men det er min holdning. Plus det er en mulighed for ham at vise verdenen at han stadigvæk kan, også imod sit gamle hold i en vigtig international finale!
Mht. Mikel-træt af ham- tråden. Så tror jeg da nok lige at han gjorde alle de negative til skamme. God kamp fra ham af! Han vandt lidt point på min konto - igen!
Jeg tror også RDM stiller stærkest - ihvertfald næsten!
Torres
Mata - Hazard - Ramires
Bertrand - Mikel
Cole - Terry - Cahill - Ivanovic
Cech
Subs: Oscar, Moses, Cesar, Lampard, Sturridge, Turnbull, Luiz
http://www.bold.dk/nyt/Courtois-vil-slaa-Chelsea
eller
http://www.marca.com/2012/06/27/en/football/spanish_football/1340828069.html
Hmmmm ....
Er næsten ikke i tvivl om, at Chelsea hiver en sejr hjem. Vi har forudsætningerne for at vinde det her trofæ!!! Lovende hold + god start i PRL hvorimod At. Madrid kun har fået et enkelt point i 1 kamp og har på samme tid en svær kamp i aften d. 27 mod Bilbao..
Hvem RDM vælger at starte inde med kommer på sin vis til at få indflydelse på kampen ja, men det vi skal fokusere på er klart deffensiven som jeg er mest bekymret for i den her kamp.
ironstar: Så bare fordi Chelsea allerede har pokalen fra tidligere (1998), så er du fuldstændig ligeglad med om vi får den igen. Gælder det også andre pokaler? \"Nu har vi fået Champions League trofæet, så lad os gå efter Euro League-pokalen i stedet\"?
Jeg tabte den fuldstændig ved \"Nu har vi fået Champions League trofæet, så lad os gå efter Euro League-pokalen i stedet\" haha :\'D
Tror i det var Fergies hensigt at ryge ud af UCL gruppespillet for at de også kunne vinde UEL pokalen, som de aldrig har vundet? haha kan lige se Fergie sige det her i omklædnings rummet:\"Jeg ved godt vi var runner-ups i UCL sidste sæson, men hva\' pokker! Vi har allerede 3 af dem! Lad os sikker os en tredjeplads i gruppespillet så vi endelig har en chance for at vinde UEL!\"
Men ja, spøg til siden: vi kunne jo reelt set vinde 8 trofæer denne sæson (Community Shield, Super cuppen, Club world championsship, League cuppen, FA cuppen, UCL også selvfølgelig EPL.) men ja, vi tabte desværre over Man City, men vi får rigelige af chancer for at vinde andre flotte og prestigefulde trofæer i år! ;)
Så selvfølgelig vinder vi lige over Atletico Madrid!
Torres up front. Of course!
Jeg er ikke helt sikker på om han vil starte med Bertrand, som han har gjort tidligere. Han spillede godt mod Newcastle & også i CL finalen, så det ville ikke undre mig. Starter Bertrand inde, så vil Hazard nok komme over i højre side.
Jeg håber at vi snart kan se noget mere til Oscar. Azpilicueta og Moses vil nok være på bænken, men de får nok noget spilletid
Ok - anede faktisk ikke at Super Cuppen altid har været i Monaco. Der kan man bare se :)
Hvad angår opstillingen, så tror jeg at Mata bliver sparet. Han skal heller ikke køres træt. Der er også landskampspause efter og er lidt sikker på at han kommer i spil.
Hvis ikke det var fordi det var Atletico Madrid, så tror jeg at Sturridge havde fået lov... og et eller andet sted kan jeg godt tro at han får lov. Fordi hvis Torres så skiftes ind, vil han nok få klapsalver fra sine gamle fans.
Lampard blev sparet i sidste kamp og tror derfor at han får lov inde.
Mikel er et perfekt bindeled mellem forsvar og midtbane. Jeg var VILD med ham imod Newcastle. Alle der forsøgte at drible ham blev mødt af en sort mur. Det er en defensiv version af Essien :).
Ramires tror jeg starter inde på højresiden og det samme tror jeg Ivan gør. Hverken Azpi eller Moses er kørt ind i løbemønstrene endnu (tror jeg) hvorfor de ikke starter.
Oscar har fået mere tid og det er \"trods alt\" et spansk hold - ikke lige så fysisk betonet som engelske, hvorfor jeg tror at han får lov til at starte inde.
Ihhh jeg glæder mig så meget!!!
Og jeg glæder mig ENDNU mere til fifa 13 kommer så jeg kan få lov til at spille med det her hold!!! (Nej, gider ikke bare lave det i fifa 12, for kan heller ikke spille med det online hvor det gælder :)).
Og jeg har netop bestilt en fodboldtrøje fra Chelseafc.com i går! Med Hazard17 på ryggen! (tredje trøjen, den sorte)... 700kr. ink. fragt... sheesh... men nu har jeg da den :). Den er ikke lige så flashy som min grønne Cech trøje, men de spiller jeg også fodbold i... Hazardtrøjen skal jeg ned på guldhornene med og se fodbold!!! :D
Mesa so excited! :D
Michael: Det er da rimelig tydeligt at du har tænkt over med Oscar og mata situaionen, tror sku du kan have ret, dit skarn! Også Hazard som glidende kant, og hurtige Ramires med Ivanovic.. Det med Frank Lampard er nok heller ikke helt ved siden af! :)
Trøje: Jeg har længe taget mine beslutninger, jeg køber alle tre i år, og den blå skal jeg støtte op om vores projekt: 9 Torres, den hvide: 17 Hazard og den sorte 2 Ivanovic. :D
Til WilliamB
Jeg kan se på det hele jeg lige skal klargøre lidt mere for mine holdninger her.Jeg er ikke ligeglad med om vi vinder eller ej. Selvfølgelig vil jeg gerne have at Chelsea altid vinder. Nå det er sagt, så synes jeg ikke kampen er synderlig vigtig i det store hele. Det er \"bare\" en UEFA showkamp mellem sidste års europæiske vindere.
Jeg håber at Chelsea vinder, men jeg håber også at en spiller som Mata får mulighed for at bruge de små tre uger der er til vi skal spille næste ligakamp, på at restituere og koble fra, så han er frisk til kamp igen. Derfor ser jeg helst at han bliver sparet. Ligeledes gælder Luiz og Terry som begge har småskavanker (Terry skadet i nakken, Luiz skadet i... håret), hvilket åbner op for Bran centralt og Azpi på højrekanten.
Desuden synes jeg Studge skal have chancen fra start da han virkede sulten og farlig mod Reading da han kom ind, og Torres har immervæk spillet 5 kampe på 10 dage (charity shield, spain friendly, wigan, reading & toons), så mon ikke han kunne bruge en puster? Evt. lad ham komme ind i 2. halveg og score mod sin gamle klub.
Bottomline: Jeg synes det er vigtigere at vi er friske, udhvilede og 100% klar til næste ligakamp end at vi stiller i stærkeste opstilling mod Atletico. Honestly burde vi kunne slå dem selv uden stærkeste lineup. Neutralisér Falcao og så er de altså lige pludselig ganske ordinære.
Nu har Atletico Madrid været mit favorit hold i den spanske liga i et par år, og jeg har fulgt deres udvikling over det seneste stykke tid rigtig meget.
Hvis de spiller mod os, som de gjorde i går mod Athletic Bilbao så får vi, i den grad, kamp til stregen!
De er virkelig begyndt at spille flot fodbold, næsten samme stil som Barcelona, og utrolig tæt på samme niveau!
Dem vi skal passe mest på er selvfølgelig Falcao, men også Arda Turan er en utrolig farlig mand.
Tror på samme opstilling som Michael 82.
Vi vinder 3-1 på mål af Torres, Lampard og Hazard
Jeg fornemmer lidt at folket herinde undervurdere Alt. Madrid lidt :)? Jeg mener vi skal stille stærkt! Og sikre pokalen, for fansene og for selvtilidens skyld! Vi skal heller ikke ødelægge den gode stime!
Sådan det er stadig et bedre hold ind A Madrid. Håber Oscar starter inde og Azpilicueta får sin debut. Og tror vi vinder 3-1 og Torres, Falcao,Mata,Terry score
Puha drenge, i har jo sagt det meste, og der ser jo fornuftigt nok ud hele vejen rundt :)
Det som jeg tror at drengene skal være opmærksomme på det er selvfølgelig ATMs hurtighed i offensiven, præcist som vi selv har. Det er jo så bare vores forsvar som skal være opmærksom på det, hvilket de sikkert også er. Derfor håber jeg også meget på at se Terry og Cahill som makkerpar, da det ikke ville undre mig at Luiz ville trække en nødbremse og give et straffespark, når han er blevet passeret et par gange.
Mht. vores egen offensiv så har jeg ikke så meget at byde ind med. Indtil videre har det set super fornuftigt ud, så vi skal vel egentlig bare fortsætte den stil der er blevet lagt, evt. med et par ændringer i folket, for at give pause til f.eks. Mata og Hazard som andre også nævner. På den anden side, så skal vi først spille igen d. 15 september , hvilket jo er en pæn god pause. Skulle vi stille uden de to så betyder det jo at to af de 3 offensive kræfter som har strålet indtil videre vil sidde ude, men der er nu ikke fordi at vi er handicappet uden dem :)
Hvis vi stiller uden Mata og Hazard, håber jeg på noget i den stil jeg har lavet :)
Kampen vindes 2-1 :)
Interview med Eden Hazard omkring hans ambitioner i klubben og UEFA Super Cup kampen. Kan klart anbefales.
https://www.youtube.com/watch?v=VWKHRfD1tc4&feature=player_embedded
Interview med Petr Cech omkring den kommende UEFA Super Cup. Kan også anbefales
https://www.youtube.com/watch?v=iJHTnDC2FkQ&feature=relmfu
Begge klip er fra UEFA\'s officielle YouTube Channel
Det er noget af det pinligste og dårligste, jeg har set Chelsea spille. Ingen virkede til de ville vinde? Og så var der er en del af holdet der ganske simpelt underpræsterede: Først og fremmest er Ivanovic helt væk. Cahill og Luiz ligeledes langt væk - ingen afstemning, og manglende placeringsevner. Mikel gør gode ting, men han laver alt for mange fejl. Mata er spændende i den flyvende rolle, men kommer aldrig ind i kampen. Hazard og Torres har det svært. Men jeg mangler sgu at se lidt gejst fra Torres. Ramires fungerer ikke idag, og Oscar gør ingen forskel. Det er svært at sige om det er symptom. Jeg tror det ikke. For mig at se handler det om at rejse sig igen og komme videre. For jeg tror sgu der var tale om en enkelt dårlig kamp, det var jo helt vildt som hele holdet slet ikk ville vinde, ingen gejst, ingenting. Det var sgu lidt af en off-day hele vejen rundt. Men er ikke sikker på hvor meget det siger om noget som helst.
Nu går vi på landsholdspause og glemmer den her kamp. Positivt at vi oplever sådan en dårlig præstation, og at det trods alt ikke er i Premier League det skete. Nogle af de trætte spillere får et hvil og vi er klar til at revanchere det efter pausen.
Jeg er sidder og er helt og aldeles målløs lige nu. Det er meget lang tid siden jeg har set Chelsea spille så ringe. Rigtig mange spillere underpræsterede og jeg synes ikke kunne at se gejsten og viljen til at vinde i nogen af dem. Jeg synes Torres kæmper udemærket, hans støtte taget i betragtning, og jeg mener ikke at det er muligt at konkludere synderlig meget på Oscar eftersom han kom ind i en kamp, hvor vi var nede med 3-0, og holdet, hvis man kan kalde dem det i dag, var i elendig forfatning. Jeg håber sandelig at dette er et wake up call for spillerne om at man ikke kan komme halvsovende til sejre, og at man skal spille 100 % for sejren, hvilket ingen af vores spillere gjorde i dag. Hvis man ser bort fra Chelsea, så må man også bare sige at det er skønt at se, hvor skarp Falcao er.
Nøøøøj hvor var det skuffende....!
Forsvaret sejlede fuldstændig! D. Luiz spillede igen en fuldstændig rædselsfuld kamp, men han var ikke alene om det nede i forsvaret. Cole og især Ivanovic spillede også miserabelt. Håber virkelig det var et wake up call for holdet og forhåbentlig får vi rettet op på det inden kampen mod QPR.
Falcao viste endnu en gang hvorfor han er blandt de allerbedste angribere i verden. Han er så absurd god!
Har lige fundet ud af, at Mata har fået lov til at stå over i Spaniens næste to landskampe. Det er virkelig en god nyhed :-)
Utroligt at vi har så lavt et bundniveau, som i går.
det kan godt være vi har maks point i PL, men spillet skal til at blive bedre der er store perioder i hver kamp, hvor det står stille.
I går var nok det dårligste jeg har set dem præstere i en vigtig kamp
2 finaler er tabt, heldigvis er minderne fra maj stadig tydelige.
Nu er silly season ovre og det handler frem over om præstationerne på banen.
Kæft det var så skidt, virkelig så skidt. Årets dårligst kamp, hvilket intet siger, men 2 \"finaler\", 2 nederlag. Viljen var helt væk, jo vist, total træls start efter blot 6 min, men stadig, det var en dårlig indstilling og Chelsea kom aldrig ind i kampen igen, før det var alt for sent. Defensiven svigtet totalt, der var ingen der kunne være deres indsats bekendt. Som jeg nævnt i en tidligere emne, så er Mikel næsten den eneste defensive midt vi har, men han svigtet totalt, og jeg savnet iden grad Makelélé eller bare Essien i top form. Men Madrid spillet også rigtig godt, det skal der til siges, og Falcao, wow, han er vild. Sad og håbet frem til kl. 00.00 at Roman smed penge efter ham.
Den bedste måde jeg kan beskrive den følelse jeg havde under Super Cuppen, var vel nok da Müller scorede i det 84\' minut og hvor David Luiz fik et dumt gult kort 2 minutter efter. Og af en eller anden grund da David Luiz fik det gule kort, fik jeg følelsen af at man havde givet op. Jeg kunne ærlig talt ikke holde ud og se et evt. nederlag, så jeg satte mig ud på terrassen for at få noget frisk luft. Og ud af ingenting kunne man høre kommentatoren brøle; \"DROOOOGBAAAA!!!\" og jeg eksploderede af glæde. Der viste Chelsea for alvor deres vindermentalitet. Den samme som de havde vist mod Napoli på Broen.
Den manglede de desværre forleden... Og det kostede dem. Nå, men tror jeg vil sætte mig til at se UCL finalen over igen ;)
Snitteman skrev:
Obi: ja eg sad med lidt samme følelse omkring Falcao. Men nu er der allerede rygter omkring at vi har fået forkøbs ret på at købe ham til Januar for ca. 460 mill. Godt nok mange penge. Alt for mange penge.
Hvorfor skulle vi ha fået forkøbs ret på ham? :)
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 4. | Sunderland | 10 | 18 |
| 5. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 6. | Tottenham | 10 | 17 |
| 7. | Chelsea | 10 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| 10. | Brighton | 10 | 15 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| N. Jackson | 15 | 6 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| João Pedro | 9 | 3 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |
| E. Fernández | 6 | 7 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

Hvad eller hvem bestemmer hvor Super Cuppen skal spilles henne?