Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Bolddrenge

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal have det med bolddrenge efter gårsdagens episode.

Lad mig lige komme med nogle kommentare først:

1: Hazard fik fortjent rødt

2: Han er ung og urutineret og var frustretet

3: Han fik mere respekt i mine øjne fordi han handlede... han udviste ikke bare en \"meh\" attitude

Episoden fik folk op i det røde felt. En af mine bedste venner som jeg så kampen med (United fan) fattede ikke det røde kort og mente at bolddrengen var en jubelidiot.

Andre mener at Hazard skal have samme straf som Cantona i sin tid fik for sit flyvespark mod en tilskuer (8-9 måneder).

Men diskussionen i min verden, er på det forkerte. Hazard dummede sig og får sikkert en mindre straf. Der hvor diskussionen i stedet bør være er, at man kan tillade sig at få sine bolddrenge til at ødelægge spillet?

Fodbold indeholder uskrevne regler. Det ved vi alle. Men mange af disse regler er ved at ændre sig. Ting som at kæmpe for bolden er i stedet blevet til mega diving ved mindste berøring (Ashley Young, Busquets mv.). Ting som crowding af dommeren (hvor går dommeren ikke bare amok med sit gule kort som et maskingevær)

og nu... bolddrenge. Jeg mindes altid når jeg spiller fodbold og man er bagud, så JAGTER man bolden... også for modstanderen. Er mit hold foran og de andre laver målspark, så har jeg før set dem løbe hurtigt for at hente den. For jeg tuller bare afsted... vi er jo foran. Modsat, er vi bagud, så ser du mig spæne.

I går så du bolddrengene gå som fedladne gamle mænd med ledgigt. Når de endelig havde den, kastede de bolden 1 meter, så man alligevel skulle hente den...

Når Hazard så ville hente den, så vælger den tykkeste af alle bolddrengene at strande på bolden som en hval, der er rullet op på stranden. Man kunne jo nærmest høre ham synge.

At han så \"tuder\" over at blive snittet, får mig til at være hovedrystende. Hvordan havde den knægt set ud, hvis det var Joey Barton eller Vinnie Jones som ville sparke bolden ud?

Kan det virkelig passe at man i sin strategi til spillet også bruger bolddrenge på den måde? Er det virkelig det som gør at jeg endnu mere kommer til at synes mindre om fodbold? Er det virkelig sådan at udeholdet selv skal have bolddrenge med, så der sidder 2 bolddrenge ved hver post?

I linket forneden kan i se diskussionen vedr. Hazard og bolddrenge. Personligt så er jeg stadig harm over hvad der skete... og jeg ved at jeg hepper på Bradford i finalen.

Linket: http://www.teamtalk.com/chelsea/8429633/Eden-Hazard-has-apologised-to-ballboy-after-Capital-One-Cup-semi-final

13 år siden
4696 visninger

Kommentarer

SebastianLunnDK13 år siden

Vil lige citere fra bolddrengens twitter profil \"The king of all ball boys is back making his final appearance #needed #for #timewasting\"

Fuldstændig idiotisk skrevet af ham, og på en måde synes jeg han \"har godt af det\" ... Så irriterer det mig også den måde han tuder på! Det gjorde sikkert ikke en skid ondt, og Hazard rammer ham næsten ikke. Desuden synes jeg også folk overdriver lidt... Så også kampen med en ven, og han begynder at sige han har mistet alt respekt for Hazard osv... han er som sagt ung, urotineret, og fustreret. Han gjorde hvad alle unge ville have gjort i situationen.

Duxii13 år siden

Han må ikke hoppe med på vognen, men syntes bolddrengen er en cunt - han overspiller helt sindsygt, håber Swansea får en bøde for usportslig optråden, det er ham der fremprovokere situationen, men hazard skal ikke lade sig \'friste\'.

Det røde kort kan ikke diskuteres, men at han skal have en længere straf end på 2-3 dage ville være helt uhørt - så var det heller ikke værre. Han går jo ikke efter at skade bolddrengen - men prøver at få bolden fri.Cantona gik i sin tid direkte efter at skade tilskueren - så man kan slet ikke sammenligne de to episoder.

Så 2-3 spilledage til Hazard og en bøde til Swansea ville være fair.

Michael8213 år siden

Vil lige smide et ekstra link ind.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/PremierLeague/article1905163.ece

Ekstra Bladet har taget nogle af de mere komiske indslag ind ang. den bolddreng. Fik selv et lille smil på læben da jeg kikkede dem igennem.

Her er 2 af dem :D

\"The kid should be lucky that it was Hazard and not Torres who tried to kick the ball. Torres would have missed the ball and kicked the ballboys head off\"

\"After seeing the ballboy holding the ball for more than 10 seconds, Liverpool offered him a £20 million signing\"

hahahahaha :D

All luv too Hazard <3

Abdik13 år siden

dumt af Hazard og rødtkort var ok, men hvis han får mere straf, så vil det være absurd.. Det er noget af det grimmeste den bolddreng fortog sig igår..

Har besluttet mig for at ikke se en chelsea kamp de næste 4-5 kampe, trods deres elendige resultat på det seneste, er bare træt af Banitez.. 

til Hazard.. I love U <3 

RicoK13 år siden

jeg mener også at det er dumt af hazard og det er ok at der var rød kort.

jeg tror hazard også får en straf på 2-3 spilledage.   

CFCSMITH13 år siden
Utrolig dumt af Hazard..! Det sker i ren frustration, men syntes også jeg læste igår bolddrengen undskyldte... ! P.S. Man følger sku da holdet uanset hvordan det går. Har beslutte mig for at se alle kampe, jo også genudsendelser :) haha
EmilBjoern13 år siden

Hazard ville aldrig skade drengen, men bare tage bolden som drengen uretfærdigt (og fuldstændig planlagt) holder fast på http://imgur.com/MrIWgZt. Hazard sparker bolden ud http://i.minus.com/ibcN3plDZj7bbS.gif, og rammer uheldigt drengen imens, hvilket er den største smerte han nogensinde har oplevet https://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-snc6/208266_10100679959742349_2031570255_n.jpg 

Er bange for en lang karantæne til Hazard, da FA selvfølgelig ser sit snit til at spille good guy og sympatisere med den stakkels dreng. 

Hossam213 år siden

Enig men bolddreng prøver at trække tiden  og  hazard vil aldrig prøve at skade ham dreng 

EmilMiddleton13 år siden
Jeg syntes at det et fair nok at hazard for rødt kort men så var det heller ikke være han ramte knap nok drengen Han stor tudede jo. Og det værste er at han enda skrev på sin twitter profil at de skulle trække tiden det er sgu da bare så usportsligt. Jeg syntes at hazard skal have en lille karantæne på tre dage og så er den ikke længere

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.