Demba ba.
http://www1.skysports.com/football/news/11668/8372788/Demba-Ba-s-representatives-to-meet-with-European-champions-Chelsea
Hvad synes i? Personligt er jeg splittet.
Skal han egentlig ikke også til african cup?
Kommentarer
Til den pris tager jeg imod ham med kyshånd.
Ingen tvivl om at Demba Ba er en dygtig angriber, der i den grad præsterer i Newcastle, men for mig at se er det lidt en lappeløsning og et lidt desperat forsøg på at komme vores angriberproblem til livs, nu hvor Sturridge er på vej til Fools, og vi derfor kun ser ud til at have Torres tilbage. Hvis Ba hentes nu, hvad gøres så til sommer? I min optik må Falcao være klar førsteprioritet, hvad angår nyindkøb i den kommende sommers transfervindue, men hvis vi både har Ba, Torres og måske Lukaku til den tid, så vil et køb af Falcao måske ikke være klogt. Sælger vi Torres til sommer, er der mulighed for at hente Falcao, ja, men et køb af Falcao, mens vi har Ba, vil til stadighed holde Lukaku ude i kulden, hvilket for mig er fuldstændig hul i hovedet! Den mand har potentialet til at føre Chelsea til succes i fremtiden, og han er virkelig en mand, Chelsea bør satse på. For mig at se SKAL han tilbage Fulham Road til sommer. Derfor mener jeg, at vi skal nøjes med Torres som spydspids, hvor Moses/Piazon kan bruges som alternativer indtil sommerens transfervindue, hvor Torres kan blive solgt, Falcao hentet ind i stedet og Lukaku hentes hjem fra West Brom. Falcao som starter og Lukaku som sub vil være giftigt! :-)
@Kgehring: Helt sikkert spændende at se med Lukaku i fremtiden, men som snitteman siger, er det et problem i øjeblikket på angriberposten. Og med AFC der kommer, hvor Senegal i øvrigt at blevet udelukket i 2013 pga. uroligheder, så har vi virkelig brug for en angriber der kan levere.
Med et salg af Sturridge, er Ba allerede finansieret. Det er for \"dyrt\" for Chelsea, at misse top 4 igen i år, og vi kan ikke redde os selv gennem CHL denne omgang.
Jeg tror det handler meget om, at man vil sikre sig top 4 placering - hvilket i øvrigt også kommer til at gøre det mere attraktivt for sådan en som Falcao at komme til sommer.
@Snitteman - er du ikke god at lade være med at kalde Chelsea for Chelski?
Aha...
http://www1.skysports.com/football/news/11668/8373664/
Snitteman: Det er bare noget som alle unitedfans altid kalder Chelsea, som i: I er bare et russisk købehold. Men tak :)Hvis ikke Ba eller Falcao, så synes Lewandowski er spændende. Eller Jackson Martínez fra Porto?
Mit ønske vil være Christian Benteke. Ung, hurtig, stærk, teknisk god og han vil ikke være for højrøvet til at starte på bænken, hvis Torres er i form.
Snitteman: Kan godt se, vi kommer til at være utroligt tyndt besat oppe foran uden Sturridge, og en skade til Torres kan komme til at have fatale konsekvenser, fordi alternativerne som Moses og Piazon ikke er holdbare over flere kampe. For mig ligger problematikken bare i, at Lukaku vil blive ved med at nr. 3-4 stykker i angriberhierakiet også efter sommeren 2013, hvis vi køber Ba eller en anden her til vinter. Det ender jo med, at vi mister Lukaku, hvis vi køber nye angribere, der er bedre end Lukaku, men dårligere end verdenstoppen. Jeg ser ikke en spiller som Ba bære Chelsea-holdet mod succes. Dette kræver en verdensklasseangriber som eksempelvis Falcao.
Awekat: Er helt enig i, at Chelsea ikke må misse top 4 i denne sæson, men det tror jeg virkelig heller ikke, vi gør. Indtil nu har Torres været fast mand (med meget få undtagelser), og vi ligger nu nr. 3 - næsten 2\'er, hvis vi vinder kampen, vi har til gode. Hvis Torres præsterer på samme middelmådige niveau, som han har gjort indtil nu, tror jeg sagtens, vi kan holde os i top 3. Set i lyset af hvor lidt spilletid Sturridge har fået, mener jeg, vi bør sætte vores lid til Torres og at han holder sig fit resten af sæsonen.
Ba har vist han at kan lave mål for svagere hold, hans er billig set ud fra Chelsea normer, hvilket kan være en fordel efter som skulle han floppe, er 7 mio £ ikke det samme som Torres der koster der ligner 7 gange så meget. Lukaku tror jeg stadig har en fremtid i Chelsea, og det har jo lagt til spillet vi har haft en stor klods oppe foran der kunne matche alle forsvare i fysik, det må man sige at Lukaku kan, eller så på sigt. Ba er en fornuftig løsning efter som #23 er mere eller mindre Liverpool, en skam han forlader, men han er alt for godt til blot at side på bænken uge efter uge...
Hejsa blues.
undskyld at jeg forstyr jer med denne komentar, men jeg kan se at i har en travl diskussion om Ba`s skifte til Chelsea. Men jeg har hørt at der går de samme rygter om barcalonas David Villa. Tror i at David Villa vil passe godt i Chelsea, efter min ejen mening så syntes jeg at Torres og Villa er rigtige gode makker-par oppe i angrebet.
Derudover er det ikke sikkert at vi får Ba http://www.footy.dk/2012/12/31/medie-ba-og-chelsea-er-langt-fra-hinanden/ .
Jeg syntes virkelig det kunne være en kanon signing.
Jeg er dog lidt bekymret for den specille kontrakt han har. Med 30 % i fee til agenter det er vidst i overkanten at betale, så jeg frygter det kan falde der.
Jeg syntes han har mange af de kvaliteter Chelsea har manglet siden Drogba ikke er her mere.
Vi skal have 3 klasse angribere i truppen for at kunne spille med om mesterskabet. Lige nu har vi en angriber, så kan man altid diskutere klassen på ham :-)
Lukaku kan blive 3. angriber til næste sæson.
http://www.bold.dk/nyt/Chelsea-har-udloest-Demba-Bas-klausul
65 mio. er fandme et scoop!
Dejlig nyhed, lige sådan en som ham vi mangler oppe foran.
Så håber jeg at det bliver den eneste angriber signing herfra, da Lukaku gerne skulle inddrages i en rotationstrup næste sæson :)
Ba er en angriber der helt sikkert ville være en kæmpe givinst for os 13 mål på en halv sæson for et newcastle hold der ikke har den bedste sæson lige PT. Han ligger lige med Suarez på topscorer listen på anden pladsen kun overgået af RVP. Med alt det sagt er Demba Ba en gevinst for Chelsea, da vi alle ved at der næsten intet er at komme efter hos Torres.
Prisen er dog ikke så billig som den bare står på 65 mio, Vi skal betale forsikring for knæskade, vi skal betale som Chelsea4ever siger Agenten en pænt sum penge, så Ba er ikke så billig som der bare lige står der.
Demba Ba har spillet utrolig godt i denne her sæson og forrige og til ca. 65m er det sgu et røverkøb, så det vil bestemt ikke gøre mig noget og se ham trække chelseatrøjen på. Så har han \"groft\" sagt et halvår til at bevise at vi ikke ud og investere en halv milliard på en anden angriber til sommer.
GoldForce: øøøøøh , hvor har du det rygte fra med Villa? :) kan jeg sku ikke lige umiddelbart finde nogle steder.
Har også læst under andre rygter at Villa var på vej til PL, hvor Chelsea, Swansea og Arsenal ville ha ham, mere konkret har jeg heller ikke hørt :P Men vil vælge Ba fra for Villa. Ba har jeg givet mit besyn på, mens Villa stadig ville være lidt dyr i forhold til sin aldre, og kommer han nogensinde i gear efter den skade? Han skal måske bruge noget tid før han har tilpasset sig spille stillen i England, og må sige at Chelsea har brug for en mand der kan gå direkte ind på holdet og slå til. Som RVP har gjort. En ting jeg tænkte på, hvis FSW sætter Torres af, for at give Ba kamp, bliver han så ikke fyret?
Tror Rafa er pænt ligeglad med at blive fyret, han er interim HC og kan derfor gøre som det passer ham uden at skulle tænke på hvad Prezidente skulle tænke... det har virket før med interim coaches fordi de kan spille som de har lyst til...
http://www.nufc.co.uk/articles/20130102/club-statement-demba-ba_2281670_3024928
http://www.bold.dk/nyt/Pardew-bekraefter-Ba-til-Chelsea - skulle være i hus nu.. glæder mig til at se beløbet!
Det er da et kanont køb, og lige hvad vi har brug for. Har næsten scoret dobbelt så mange mål som Torres, og det er på trods af, at Newcastle har haft en skidt sæson. En ægte målscorer som allerede har bevist, at han kan præstere i PL. Det bliver spændende, at se hvad han kan bidrage med hvis handlen går igennem.
Så skulle den være god nok 3½ år.
Fedt Tror han spiller i morgen, glæder mig til en fed FA cup tid.
http://www.chelseafc.com/news-article/article/3030470/title/ba-transfer-completed
Jep! det er officielt nu!
Kan man se den endelige pris nogen steder?
Han kommer til at spille i nummer 29 btw!
Virklig godt køb, nu kan torres sede på bænken.. Dem ba <3
Det er skam ikke sikkert at Torres ryger på bænken alene af den grund.. Men mon ikke Ba får hans chance?
Helt rigtigt Steen. Man kunne også være optimistisk, og håbe på at konkurrencen kun er sund for ham, og vi får at se en fantastisk Ba, og en Torres der ligner den gamle (selvom jeg snart er ved at brække mig over at skrive/tro det)...
On topic synes jeg er at det er et lige så stort scoop som Cahill sidste år. Det er sund og fornuftig indkøbspolitik, og en angriber der scorer mål når der ikke engang er en reel chance, er fisraseme noget Chelsea godt kan bruge
Så har vi sgu endelig fået en angriber. Glæder mig meget til at se ham i front, og ud fra Benitez udtalelser om at spare Torres, håber/tror jeg på at se BA overtage pladsen meget hurtigt.
Skal han egenligt ikke til African Nations Cup?
Senegal kvalificerede sig ikke.. Så nej.
Meget glad for at se Ba i Chelsea, han har alt det en rigtig top angriber skal
have,fysisk meget stærk og utrolig målfarlig, en trussel overalt på banen.
Han har alt det som Torres ikke har. Ba er vores nye Drog(ba), fremtiden
ser lys ud.
Godt nok :)
Rolig nu med den nye Drog(ba) håber da meget på han bare er 60% af ham, for så er han meget hver for de 70 mill :) Men velkommen til en spiller der er kan levere mål, også for os forhåbentlig.
Pas nu på med at sætte forventningerne op.
Vi har før set en der bomber for et middel hold gå helt i stå for topholdene..
Men jeg er spændt på om det bliver rotation med torres for tror bestemt ikke Benitez afviger fra sin en mands angreb-opstilling.
Men spændene med ham Ba.
Hvis han bliver væltet håber jeg stadig de synger \"GET UUUUUUP BAAAAA\"
http://www.youtube.com/watch?v=XRyNy4a0LZE
De kommer nok til at rotere efter hvem der er i bedst form. Man skal også huske, at Ba er låst i Europa League, så Torres får alle de kampe, imens Ba nok får de fleste Premier League kampe. Jeg vil også mene, at Benitez har muligheden for en 4-4-2 - eller 4-2-2-2, hvor Ba vil være targetmand og Torres vil søge dybden. Jeg tror dette køb vil gavne Torres, da han så får flere pauser og færre muligheder for at vise sit værd. Nu har han pres på for at score, i forhold til førhen..
EmilBjoern: Det første 1½ år af hans tid i Chelsea spillede han sammen med Drogba og der sagde man at han ikke kunne spille godt, når han var presset af Drogba. I den periode viste Torres at han var en elendig indskifter og udtalte også efterfølgende at han havde det svært på bænken og med ikke at være sikker starter, så jeg mener ikke dit argument holder.
Det er klart at Torres efterhånden har brug for en pause, da han er den spiller som har spillet flest minutter i denne her sæson, men jeg tror ikke på det vil få nogen positiv betydning for hans spil, at BA er kommet til klubben, tværtimod.
Mit eget bud på Torres sagaen er at når vi kommer til sommervinduet, så bliver han solgt, da han (heller) ikke har leveret i denne her sæson og endnu én gang har vist at han ikke fungerer godt, når der er konkurrence om pladserne.
http://www.weaintgotnohistory.com/2013/1/5/3839178/southampton-chelsea-initial-reaction-demba-ba-brace\"Where else would we start? Considering he\'s barely worked with his new teammates,Demba Ba had a very solid debut. He was constantly on the shoulder of the last man back, and made runs inside the 18-yard box. It almost looked as if our attacking band had no idea what to do with a player making actual center forward runs, but once they had seen it for 30 minutes or so things really started to click.\"
Fed kommentar :) Det var SÅÅ befriende at se en angriber som gad at løbe de ekstra meter for at stå bedre og virkelig tro på at bolden faktisk kommer til en. Det bedste eksempel er næsten ved Ivanovic\'s hovedstødsmål. Prøv at ligge mærke til BA i baggrund som også hopper op, fordi \"hvad nu hvis bolden kom hen til mig\"
Vores offensive spillere havde nu en angriber som løb meget mere og meget bedre end Torres, hvilket gjorde dem rigtig gode idag. Selvom det kun var mod Southhampton, så var det befriende at se os spille når vi reelt har en angriber som virkelig tror på det og samtidig gør de andre MEGET bedre. SUPER DAG! :)
Fuldstændig enig, Demba Ba giver vores spil klasse og mange flere strege
at spille på. Når Torres er på top er vi meget endimensionelle, vi prøver at
spille ham i dybden, men han mister enten bolden med det samme eller
bliver løbet op. Så tilbage er der kun håbløse langskud som mod QPR, det
vinder vi ikke nogen pokaler på.
SÅ DEMBA BA, VELKOMMEN!!!!!
Demba Ba passer rigtigt godt ind i Chelsea\'s spil. Han står ikke og kigger på, men prøver at skabe noget for Chelsea, hvilket jeg synes han gjorde rigtigt flot i går. 2 kasser, det taler næsten for sig selv.
Han er en intelligent spiller, som i mine øjne ved hvor han skal løbe hen og opsøge bolden! En angrebsspiller der ved hvad han laver, kæmper hvor han skal, er med tilbage i forsvaret når det er nødvendigt, trækker med tilbage og spiller angreb/midtbane spiller!!
Da jeg læste d. 4 at Demba ba skulle til Chelsea var jeg henrykt, endelig en der kunne give Torres noget at kæmpe for, og jeg skal love for at Ba har givet Torres noget at kæmpe for!! 2 kasser i første kamp.. Han er gør hvad han er købt for, nemlig at score mål, hvilket han gør!
Torres kan ikke spille fodbold på samme plan som han gjorde! Han gider/kan ikke... de 75 mill for Demba Ba er er bedre givet ud for de 400 mill som Torres skullle have.
Jeg frygter dog at Rafael Benitez sætter Torrres ind i kmapen mod Swansea, sm første valg!!
Med den suveræne start fra Demba Ba betyder det nok at Torres går i baglås og fuldstændig mister selvtilliden...
hold da kæft i er ligeglade med torres i ser på ham som en bunke lort ikke andet. i tænker kun på mål mål mål mål, men nu hvor ba er kommet skal han nok tage sig sammen. BASTA.
Misforstå mig ikke :) Jeg kan godt se min kommentar er meget nedladende overfor Torres, og tro mig, jeg ville ønske at Torres kunne spille som han engang gjorde, men må desværre bare se i øjnene at det kan han ikke. Jeg håber på at dette er et \"wake up call\" for ham, så han kan få noget motivation, eller hvad det er han mangler, for at kan gå ud og blive den spiller han var.
Jeg må dog indrømme, at jeg heller ser en angrebsspiller på banen der laver mål end en der ikke gør. :)
maxx7 skrev:
hold da kæft i er ligeglade med torres i ser på ham som en bunke lort ikke andet. i tænker kun på mål mål mål mål, men nu hvor ba er kommet skal han nok tage sig sammen. BASTA.
Nu er det ikke fordi Chelseafans ser ham som lort, men når det kommer til stykket, så præsterer han ikke. Han er humørspiller. Han besidder ikke de kvaliteter som han havde i sin bedste LFC tid. Ikke i samme omfang.
Den tydelige forskel som jeg ser på Ba og Torres er, at Ba er mere i feltet og søger bolden mere. Som de sagde efter LFC - Mansfield kampen, hvor de også kritiserede Sturridge lidt, så gør det ondt at være striker i England. Torres søger ofter ud af boksen og på siderne... det er ikke smart i min optik. Han skal forholde sig i boksen og tilkæmpe sig de bolde/reposter derinde og det tror jeg ærligt at Ba er bedre til.
Torres er en dygtig spiller - ingen tvivl... men som jeg tidligere har sagt, så er der et for lavt bundniveau hos ham desværre.
Og ja, vi tænker i mål. Det er hans job. Det er det han skal som angriber. Det er hans primære rolle.
100% enig Michael. Spot on kommentar! :-)
Btw er jeg den eneste der savner dengang hvor Chelsea, og ikke Torres, var det mest diskuterede emne? Jeg vil bare se dem der præsterer og brænder for at spille i den blå trøje. Torres ser lettere deprimerende ud det meste af tiden, og jeg glemmer aldrig hans respektløse interview efter den bedste aften i vores liv. 19/05/2012. Jeg savner Drogba, men alting har sin ende og jeg er fortrøstningsfuld idet at Demba Ba er vores nu. KTBFFH!
Jeg er enig i, at kritikken af Torres ofte er ret unuanceret, men det laver dog ikke om på de facts, som står til højre på startsiden her på sitet. Ba har lavet næsten dobbelt så mange kasser som Torres, og det på trods af, at Torres har spillet stort set samtlige kampe. Torres har haft alle muligheder for at bevise, at han var manden, som skulle starte på top. Men det har bare ikke været godt nok, og når Ba så bare leverer fra dag et, så ser det lidt sort ud for Torres.
Altså selvom der kun er spillet 1 kamp, mod et dårligere hold, så er det stadig et godt debut, for hans mål var rigtig center forward mål, de nemme mål, dem man har savnet i sæsonen..
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Liverpool | 10 | 18 |
| 4. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 5. | Tottenham | 10 | 17 |
| 6. | Chelsea | 10 | 17 |
| 7. | Sunderland | 9 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 19 | 6 |