Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Chelseas lejesvende

Op til denne sæson har vi købt godt ind og ser ud til at have en ung og talentfuld trup, hvoraf mange af de unge så er blevet udlejet. Og lige så fedt det er at følge Chelsea spille, så synes jeg også, at det er interessant at følge lejesvendene når de spiller. Jeg tænkte derfor, at vi i denne tråd kunne skrive, hvis man har set en kamp med en af spillerne, eller bare har lagt mærke til at de har spillet.

F.eks.: \"Lukaku kom ind midt i anden halvleg mod Liverpool, spillede godt og endte med at score til 3-0!\"

Hvis man skulle være i tvivl, er følgende spillere udlejet:

Michael Essien – Real Madrid    hele sæsonen

Yossi Bennayoun – West Ham    til januar

Gael Kakuta – Arnhem    hele sæsonen

Nathaniel Chalobah – Watford  til januar

Thorgan Hazard – SV Zulte Waregem   hele sæsonen

Amin Affane – Roda JC    hele sæsonen

Thibaut Courtois – Alt. Madrid   hele sæsonen

Sam Hutchinson – Nottingham Forest   hele sæsonen

Romelu Lukaku – West Brom     hele sæsonen

Josh McEachran – Middlesbrough         hele sæsonen

Kevin De Bruyne – Werder Bremen     hele sæsonen

Jeffrey Bruma - HSV hele sæsonen

Patrick Van Aanholt - Vitesse  hele sæsonen 

Matej Delac - Vitoria Guimaraes  hele sæsonen

Milan Lalkovic - Vitoria Guimaraes  hele sæsonen

Tomas Kalas - Vitesse Arnhem hele sæsonen

Ulises Davila - Sabadell hele sæsonen

Sam Walker - Bristol Rovers  til januar

Rohan Ince - Yeovil Town   til januar

Ben Gordon - Birmingham City til januar

Hvad siger I til det? - Emil   

13 år siden
4799 visninger

Kommentarer

Blue4Life13 år siden

Virkelig god ide Emil! Thumps up fra mig :-)

Vil i øvrigt godt nævne at en dansk Middlesbrough fan glædede sig over min Chelsea-trøje den anden dag. Nok fordi jeg har McEachran skrevet bag på men alligevel... :-)

Michael8213 år siden

Faktisk en god idé :)

Kan pt. sige at jeg følger med i WBA og Middlesbrough kampe :). McEachran har startet inde i mange af kampene og Lukaku er kommet godt ind i flere kampe også :).

Men må lige sige, du har ikke alle de udlejede med :)

http://www.chelseafc.com/on-loan-players <--- der kan du se dem alle sammen :)

Snitteman13 år siden
Ja det er en super ide. Glæder mig personligt meget til og se hvad Tomas Kalas kan blive til. Tror han kan blive den nye J.T. Har set flere kampe med ham. Tror han snart kan komme til Chelsea og blive backup.
EmilBjoern13 år siden

Et par af gutterne er i aktion idag. De Bruyne fra start mod Hannover, Lukaku på bænken, Hutchinson med fra start mod Birmingham, McEachran med fra start og Chabolah på bænken.

Opdatering: De Bruyne udligner til 2-2! 

EmilBjoern13 år siden

Tomas Kalas på tavlen for Vitesse! 

Zola8613 år siden

Essien starter inde mod Man City.... VIGTIGT! :)

Snitteman13 år siden
Zola86: ja synes sku det er mærkeligt han ikke var god nok i Chelsea og så går han direkte ind i startopstillingen i så vigtig en kamp mod City. Måske RDM ikke kan lide ham.
Zola8613 år siden

De første 10 min, var han virkelig ringe, men fik meget bedre styr på det i resten af 1. halvleg. Han var anonym i den tid han var inde i 2. halvleg.

Alt i alt en middelmådig indsats, men han burde dog heller ikke have ligget foran både Khedira og Alonso som tilfældet var i kampen. 

EmilBjoern13 år siden

Deres system passede ikke madrid i dag. At Essien startede betød jo, at man ikke havde en spiller i 10\'er-positionen, og det ødelagde meget for dem. Men godt at se ham spille fra start. Det må vel være hensigten, at leje-opholdet skal vænne ham til at få spilletid og få ham tilbage på sit niveau. Det bliver godt at få ham tilbage :-) 

Snitteman13 år siden
Så scorede Lukaku igen og han startede inde. Det er sku dejligt. En rigtig box spiller. Noget vi mangler i vores trup hvis du spørger mig.
Steen13 år siden

Snitterman: Lukaku gør det rigtig godt i West Brom, jeg tror dog ikke han ville falde ind i \"vores nye spillestil\".

Snitteman13 år siden
Steen: nej det kan jeg godt følge dig i. Men som en kamp som i dag kunne det jo være fedt at sætte Lukaku ind de sidste 20 min. Og så spille på lidt længere bolde samt indlæg fra fløjen. Vi får ligepludselig en helt anden demintion i vores spil. Som jeg er bange for vi kommer til og mangle. Derudover så spillede Kalas og Van Aanholt hele kampen for Vitesse som endte 1-1. Dejligt vores reserver får så meget spilletid.
Tuxen13 år siden

Att: Steen

Sjovt du lige skriver det nu, jeg havde lidt snak med en del af de andre under kampen, hvor jeg sagde nøjagtigt det samme som du lige sagde, men blev noget så grusomt haglet ned ;)

Jeg er enig i at Torres umiddelbart er det bedste valg idet han er mere teknisk anlagt end de fleste andre angribere, syntes også folk forventer sig for meget da alle vores nye spillere lige skal finde rytmen...

Michael8213 år siden

Tuxen: Ahh haglet ned og haglet ned. Tror en eller to var imod dig og jeg sagde at jeg var enig :). Netop fordi at Lukaku er stærk og en spiller som kan - som Crouch - modtage en bold og evt. spille den tilbage til en af de 3 offensive midtbaner :).

Jeg er selv nysgerrig efter hvordan han ville være i samarbejde med de 3 drenge der. Enten er det de 3 som leger eller også kan de smide indlæg efter ham. Derudover kan han løbe stærkt og bruges til omstillinger :)

Snitteman13 år siden
Så scorede De Bruyne igen. Han har da fået en god start i Bremen.
EmilBjoern13 år siden

Ja, det er dejligt at se. Samtidigt fik Hazard 90 minutter imod Anderlecht igår. 

Tuxen13 år siden

Att Michael 

Ja det var også lidt i spøg, men jeg håber da du har ret, for jeg er ret sikker på at han vil blive kaldt hjem til vinter, med mindre de køber en ny (hvilket jeg ikke håber)

Har alle dage set en stjerne i Lukaku og jeg tror han kan blive stor, det er dog godt for ham at få fast spilletid i en mindre klub og lære at kæmpe mere...

Sturrigde kommer snart tilbage fra skaden og han kan tage lidt over for Torres så han er 100% fit til de kampe han skal spille...

Steen13 år siden

Jeg tror desværre vi må sande at der bliver kastet et meget stort beløb efter en vis herre fra den spanske liga. Han har allerede scoret 5 mål og ligger nr. 2 som bedste scorende spiller lige pt. i La Liga.

Tuxen13 år siden

Har også på fornemmelsen at den kommer, men det er satme mange penge at smide igen i et vinter transfer, det virkede ikke så godt sidst, forskellen er dog at Falcao trods alt er i storform lige nu...

Snitteman13 år siden
Tuxen og Steen er det ikke det forkerte sted i snakker rygter.?. Så starter Essien inde igen for Real. Det er sku mærkeligt.
Tuxen13 år siden

Jo, du har ret, men tråden gled lige lidt, nok min skyld :)

Vi stopper den bare her og siger jeg havde ret :)

Ejerskov13 år siden

Så lige 2. halvleg af Essiens kamp for Madrid. Ikke prangende og helt sikkert ikke på højere niveau end det vi så i Chelsea i sidste sæson. Fin nok boldfordeling, men lige så snart det bliver teknisk og småt, så står han af... og hurtigere er han heller ikke blevet :)

Steen13 år siden

Ejerskov: Jeg så godt kampen sidst med Manchester City og må da også indrømme at jeg er kommet til den konklusion (for mig selv, efter længere overvejelser) at det ville være bedst for klubben hvis vi ville skille os af med den tunge løn som Essein trækker, da vi nok aldrig vil komme til at gøre brug af ham igen. Vi har taget et sats, og enden går man 100% ind i det eller skal man lade hver, og satset er teknisk dygtige spillere med hurtighed. Hvis vi ikke kan gøre det hele vejen igennem, hvordan skal vi så kunne retfærdiggøre hvis det ikke lykkes? DAMN. Nu gled den igen, og jeg har ret Tuxen :P

Torres2013 år siden

Synes ikke at Essien skulle være lejet ud, han ville være et godt med Lampard synes han er mere boldsikker en Mikel. Mikel har også været suværen i de kampe han har spillet han har dog lavet en fejl mod Juventus. Det er menneskeligt at fejle :D

Elholm8913 år siden

Undskyld Torres20, men sidder du ikke og modsiger dig selv?

Du vil gerne have Essien ved siden af Lampard fordi Mikel ikke er så boldsikker. Men mener dog Mikel har spillet suverænt, på trods af en enkelt fejl, som selvfølgelig kan ske for den bedste.

Jeg ved bare ikke rigtig hvad du mener?

Torres2013 år siden

Ja okay, det var dårlig formuleret.. Essien er bedre end Mikel, men Mikel har spillet godt. my bad :D 

Snitteman13 år siden
Så har De Bruyne lagt op til 2-1 mål i dag. Det går sku godt for ham.
Steen13 år siden

Snitterman: Han har også lige været ude med riven og sagt at han forventer at han snart er at se på Chelseas hjemmebane, da han mener han har kvaliteterne til at står i blandt de første 11. Hmm... Men han gør det godt i bundes ligaen..

Snitteman13 år siden
Steen: ja jeg så godt den kommentar. Fint med selvtillid men Premier l. Er bare noget stærkere end bundes. Men fint han kan udvikle sig i en bedre lige end Belgien.
Steen13 år siden

Snitterman: Jeg er så enig. Jeg tror han bliver et udviklings produkt der bliver solgt til f.eks. Bundesligaen eller f.eks. den franske liga. Hvilket jeg tror han ville passe særdeles godt ind i :)

Ejerskov13 år siden

Steen skrev:

Snitterman: Jeg er så enig. Jeg tror han bliver et udviklings produkt der bliver solgt til f.eks. Bundesligaen eller f.eks. den franske liga. Hvilket jeg tror han ville passe særdeles godt ind i :)

Kommentar nr. 1000 - godt gået Steen! :)

Steen13 år siden

Tusinde tak Ejerskov :)

Tiden flyver bare af sted.

Snitteman13 år siden
Så scorede Affane og Lukaku fik de sidste 20 min.
EmilBjoern13 år siden

De Bruyne i aktion nu på eurosport2! :)

.. Og så scorede han til 1-1 :-) 

Zola8613 år siden

http://www.weaintgotnohistory.com/2012/10/22/3537854/chelsea-fc-loan-roundup

Et godt overblik over vores lejesvendes performance. 

Godt at læse at vores \"største\" talenter som Chabolah, McEachran, Courtios, Kalas og KDB fortsat viser lovende takter.

Obi13 år siden

Selvom at det ser rigtig godt ud på ungdomsfronten, men har Chelsea det der skal til for at give dem chancen? Chelsea har virkelig en dårligt rutine med at køre de unge ind omkring holdet, men den næste række af unge ser unægtlig spændene ud. Men der er måske også sket noget i Chelsea inden for kort tid, i forhold til Chelsea for 4-5 år siden, hvor man konstant hentet etableret navne ind. Kald mig pessimist, men tror sgu ikke på det før jeg ser det.

Zola8613 år siden

Jeg deler bestemt dine bekymringer, men forhåbentligt udvikler førnævnte spillere sig til mere end f.eks. Kakuta og andre middelmådige spillere i udlejningsperioden at de får chanchen på 1. holdet.

Indtil da må vi jo bare håbe på at de spiller godt i deres respektive klubber. Fordi selv om vi måske ikke ender med at bruge dem alle, så kan vi stadigvæk få flere penge for dem, end hvis de skuffer ;)

Michael8213 år siden

Zola og Obi - forstår godt bekymringen. Man kan også se at Robbie har brugt den samme start 11\'er ret meget her i starten af sæsonen.

Men det kan måske ha\' sin begrundelse i at Mata/Hazard/Oscar skal lære at lege sammen? Marin og Moses skal jo også gerne have deres chancer. Samme skal flere af de unge. Og man kan håbe på at han vil gøre det i de mindre kampe, således at de kan vise deres værd.

Jeg ved dog godt hvilken problematik han har. I min fifa 13 karriere har jeg et problem her i begyndelsen af min 3 sæson... har nogle unge super stjerner og har ikke fået dem lejet ud :D.... oh so much rotation! :D

Zola8613 år siden

Haha, fedt at du drager sammenligner til FIFA :) 

Snitteman13 år siden
Affane. Kdb og Thorgan Hazard startede alle fra start i dag. Rart og se de får noget spilletid.
EmilBjoern13 år siden

Lukaku med fra start mod Newcastle idag. Godt at se :-) 

Snitteman13 år siden
Emilbjørn: ja og Lukaku scorede igen. Han viser igen han er varm.
EmilBjoern13 år siden

Essien med mål igår og Thorgan Hazard matchvinder idag, imens han også scorede i midtugen ! :-)

Snitteman13 år siden
EmilBjørn: ja det kører for lille Hazard. 2 mål i 2 kampe. KDB fik igen fuld spille tid i Bremen og de vandt 2-1. Chalobah og McEachran fik også fuld spilletid igen.
Steen13 år siden

Hvordan går det egentligt med Van Aanholt?

Snitteman13 år siden
Steen: han Spiller også med hver gang sammen med kalas i forsvaret for Vitesse. Som gør det super godt. Kakuta var også med sidst han lagde op til et mål.
EmilBjoern13 år siden

McEachran spiller 90 minutter hver gang for Middlesbrough. De ligger nu nr 1 og han gør det pisse godt.

http://cadfael.tv/image/src/1352492481212.gif

Zola8613 år siden

Fedt run han lige får taget sig der.

Michael8213 år siden

Ja fedt run. Følger også Middlesboroughs kampe pga. ham :).

Hurtigt spørgsmål dog - han er jo ikke offensiv midtbane som de 3 amigos og Moses og Marin vel? Han er vel mere en central midtbane evt. defensiv midtbane som Ramires? (Laver rush fremad. Ikke tungtliggende som Mikel)

EmilBjoern13 år siden

Ja, han spiller central midt. Han spiller lidt som Ramires og Wilshere måske, men er nok ikke defensiv, hvilket en Mikel jo så kan kompensere for. 

Drogba13 år siden

@Michael82

Han er en dybdeliggende midtbane spiller. Man kan sammenligne ham lidt med Pirlo.

Zola8613 år siden

http://www.weaintgotnohistory.com/2012/11/12/3635388/chelsea-fc-loan-roundup-november-12-2012

Elholm8913 år siden

Wauw den video med De Bruyne imponerede mig godt nok!

Hvis han fortsætter sådan kan han da sagtens blive den nye Lampard, som dybdeliggende playmaker nede ved siden af Mikel :)

Zola8613 år siden

http://www.weaintgotnohistory.com/2012/11/20/3671296/chelsea-fc-loan-roundup-november-20-2012

Håber på at se KDB tilbage hurtigst muligt, da vi godt kunne bruge en ekstra mand på den centrale midtbane og når han spiller så godt i øjeblikket, er det bare om at få ham i spil for Chelsea.

simonmathiesen13 år siden

http://chelseasupport.dk/nyheder/l%C3%A5ne-rapporten-12-18-november

:-)

Elholm8913 år siden

Bare lige en lille dejlig information, ovenpå denne tids negative fokus.

Jeg følger ofte Atletico Madrid, da dette er \"mit hold\" i spanien. Hvorfor jeg lige ville påpege at fremtiden virkelig ser lys ud, hvad angår vores målmandspost.

Courtois spiller virkelig eminent for Atletico, i en alder af kun 20 år!

Bare i aften i Pokalen, mod Betis, har han lavet to VERDENSKLASSE redninger!

Keep up the good work, Thibaut!

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.