Træt af Mikel!
Er jeg den eneste som er ved at være godt træt af Mikel? - Har virkelig prøvet at give manden en chance, men ak, han er bare ikke den ideelle løsning til den vigtigte midtbaneplads. Ja vi har Essien som på sit højeste niveau er verdens bedste på positionen, men han ser ud til at være laaaaaaaaangt fra niveau. Nu sad jeg og så kampen igår mellem Everton - Man Utd. hvor Fellaini spillede intet mindre end eksemplarisk, og endda uden at være 100 % fit inden kampen..
Ville være rart hvis i gad dele min frustation over at den deffensive midtbaneplads bare går til spilde i sådan en boldspasser!
Kommentarer
Medmindre Essien finder sit tidligere niveau frem, mener jeg altså at Mikel er den mest oplagte til pladsen. Det ligner at der spilles 4-2-3-1 i den her sæson, og med de 4 forreste der arbejder begrænset defensivt, er der nødt til at være en til at rydde op og dække af bagude. Det er Mikel den bedste til, hvilket han også beviste i sidste sæson.
Lampard er vel sikker på den ene plads på midten, så hvad er alternativerne til den anden?
Ramires har tidligere været prøvet derinde uden den store succes, han hører til på højrekanten. Udover det har vi Romeu der formodentlig har et stykke vej endnu til at have niveauet, selvom jeg gerne ser ham prøvet noget mere af fremover. Meireles er en lige så ligegyldig boldflytter som Mikel, bare uden de fremtrædende defensive kvaliteter, selvom han er en ganske habil spiller med et godt skud.
Det efterlader et stort spørgsmålstegn ved Essien som sidste udfordrer. Jeg tror alle Chelsea-fans ønsker at han finder niveauet igen, men det ligner ikke at han bliver den samme spiller som tidligere.
Det efterlader os så med at hvis der skal opgraderes på den position indenfor relativt kort tid, skal der handles ind. Det er jeg modstander af, da der allerede er 2 nye spillere på vej ind i form af Azpi og Moses, og jeg mener at de nødvendige handler så er foretaget. At gå ud og hente en ny defensiv midtbanespiller ville være for meget, så hellere satse på at udvikle Romeu, så han kan tage over om 1 sæson eller 2.
Må altså sige at jeg er uenig med dig DjBlues... Jeg synes personligt rigtig godt om Mikel, og synes også han er den mest oplagte til positionen. Han er en super defensiv styrke at have på midtbanen, og han vinder faktisk mange bolde på midten. Dog laver han nogle fatale fejl ind i mellem, og det er selvfølgelig lidt irriterende, men på topniveau er han en super spiller.
Alternativet må være Essien, men det ligner han er ved at være færdig i Chelsea, men på topniveau er han også super god! Men tilbage til Mikel... Hvis du ser mange af de store hold i verden, har næsten alle en mand som Mikel. En defensiv boldflytter som ikke scorer ret tit. Real Madrid: Khedira, United: Carrick, Barcelona: Busquets Inter: Cambiasso osv.. Og det er vigtigt at have sådan en spiller på et hold.
Må sige jeg også er uenig med dig DjBlues.
Som SebastianLunn er inde på synes jeg også Mikel er en stabil stopklods foran forsvaret. Efter Essien blev skadet og han er kommet meget mere ind i varmen synes jeg han har udviklet sig fantastisk og fået en masse selvtillid.
Selvfølgelig laver manden stadig fejl engang i mellem, men han er stadig ung og i udvikling. Så mon ikke han om 1-2 år er blandt de bedste defensive midtstoppere i europa?
Der er jeg uenig med dig DJBlues hved godt at Mikel ikke af den bedste kreative midtbane vi har men han er altså en af de bedste til at forsvare.
Gode ting
Han er stadig ung og har et højt topniveu og når han er på det topniveu så er han en af de vigtigste spillere for Chelsea og så har man glemt at han er en super humørspiller man begynder at tænke lidt for meget FM eller Fifa når man vil af med alle humørspillerne men prøv at tænk jer et omklædnigs rum hvor der er helt stille.
Dårlig ting
Han har måske en af de ringeste skudteknik i hele Chelsea. Han spiller den næsten altid den bagud. Stopper vores kontra.
Men er som sagt stadig en stor tilhænger af Mikel.
Men jeg tror ikke han får så meget spilletid
vil nu nådet hellere have meireles ud
Efter kampen her til aften, har jeg holdt meget øje med den kære Mikel, jeg synes det var katastrofalt at se ham spille, Chelsea starter angreb med et godt flow, så kommer bolden til Mikel og alt går totalt i stå, det er ikke godt nok, men det kan blive nødvændigt at have spillere som ham, som kun kan noget defensivt (det gør han godt) i nogle kampe, mod tophold som City osv. Ellers ville jeg foretrække en midtbane med Oscar/Ramires og Lampard, som jeg synes spillede en god kamp offensivt og defensivt.
Mikel er nødvendig defensivt. Ingen spillere udover Essien og Romeu kan det han kan defensivt. Jeg synes vi skal prøve at spille med Romeu da han samtidig er en god pasningsspiller.
En helt anden ting er at Lampard laver alt alt alt for mange fejlafleveringer. Ikke kun i aftenens kamp men lige siden preseason kampene. Måske man skulle prøve Oscar ved siden af Mikel eller Romeu.
Men man har bare brug for Lampard, på mange andre punkter.
Kunne godt se idéen i hvad du mener med Romeu, det jeg har set ham spille har han set rimeligt lovende ud, og meget fremad rettet, men kan kan tackle til når det gælder.
Lige lidt statistik om John Obi Mikel:
Han har ialt spillet 238 kampe for Chelsea over 6 sæsoner. det vil sige at han har spillet 39 kampe i gennemsnittet i hver sæson. og det er relativt mange kampe på en sæson.
I de 6 sæsoner har Mikel spillet under 8 forskellige managers.
- Jose Mourinho
- Avram Grant
- Luiz Felipe Scolari
- Guus Hiddink
- Carlo Ancelotti
- Andre Villas-Boas
- Roberto Di Matteo
Det svare til at hver manager valgte at bruge ham 29 gange og da den gennemsnitlige manager hos Chelsea under Abrahamovich er 5 måneder er det rimeligt godt.
Okay pointen med hele denne kommentar her er at vise hvor vigtig en spiller Mikel rent faktisk har været for de forskellige managers og at man har haft stor tiltro til ham. Han er absolut en topspiller her i Chelsea, det er ikke til diskussion. Men ja selvfølgelig har han også haft kampe der ikke er gået som de skulle, men sådan nogle dage har alle spillere. Tag Cech f.eks.! han lavede et mega drop mod Reading, som han normalt ALDRIG ville have gjort. Derfor betyder det jo ikke vi skal finde Turnbull frem pga. en enkelt fejl.
Opmærksom: 2012/2013 sæsonen er ikke regnet med i de sæsoner Mikel har været i klubben
Jeg mener skam stadig at han er en rigtigt vigtig spiller, men imod de mindre hold, så jeg ham gerne blive aflyst af en mere offensiv, eller Romeu.
I de store kampe skal han dog være med hver gang, da han er fantastisk til at stoppe modstandernes kontra, og angrebspil.
Mikkel: Nu skal det vel også lige nævnes, at vi har været tyndt besat på positionen defensiv midtbanespillere, og med alle de skader Essien har været igennem, har der ikke været andre oplagte valg.
Det er sådan set først i sidste sæson, at der kom reel konkurrence med Romeu, Meireles, Essien (tilbage), spillere som kunne spille den defensive rolle. Men okay, han havde nogle gode sidste måneder. Jeg bliver personligt aldrig stor fan af ham.
Ja det er rigtig nok, men det er ved at være noget tid siden at Essien var på toppen og jeg fortrækker Mikel frem for Raul Meireles pga. den måde vi nu spiller.
Det er ved at være noget tid siden Romeu har fået spilletid og tror ikke Di Matteo har særlig meget tiltro til ham, og han ville sikkert have bedre af at blive udlånt til en mindre klub og kunne få noget spilletid, istedet for at sidde på bænken det meste af 2012/2013 sæsonen. Det ville hans udvikling også have godt af.
Mikel er pt. den bedste vi har på det område lige nu.
Han er vores bedste bud på en defensiv midtbane. Han var i sine unge dage, samlignet med Patrick Viera, og blev brugt i Lyn i en mere offensivt og Nigeria\'s forhenværen landstræner (hvilken en aner jeg ikke, de skifter konstant træner i afrika) og han sagde han Mikel skulle skifte klub fordi Chelsea brugte ham forkert og det vil ødelægge ham som spiller ved han brugt forkert. Men tror at Chelsea købte Mikel, under stor påstyr, at han kunne blive en ny Makelélé, en opgave han endnu ikke har mestret. Men synes de føreste par kampe har han vist vist han sagtens kan blive en spiller i høj klasse på sigt, for han bryder spillet og kan sætte en go stikning helt nede bag fra, han laver nogen fejl, bevares, det gør mange unge. Jeg er fortrøstningsfuld med Mikel på den defensive midt. Men falder han igennem, er vi på den, der er ikke alverden af andre muligheder.Hilsen Obi
Ung og ung ved jeg nu ikke, Obi. John Obi Mikel (JOM) er fra \'87, ligesom jeg selv, og det er efterhånden ikke en \"ung\" alder i fodboldregi.
Men er enig med dig i at han bryder spillet, både for modstanderen og til tider for sit eget hold. Og de der \"gode stikninger nede bagfra\" er da KUN når der er kontra, ellers har jeg aldrig set det.
Personligt synes jeg at Mikel er en rigtig god spiller at have, og jeg er sikker på at han ville blive savnet meget hvis han skulle forlade CFC. Udover Essien i topform så er der ikke andre der ummidelbart ligger til at overtage pladsen, som også er nævnt af andre herinde :)
Jeg forsøgte at holde godt øje med ham i Newcastle kampen, og specielt med hans pasninger, som jeg har kunne se mange af jer er utilfredse med, og det er blevet nævnt at han aldrig spiller bolden fremad. Det gjorde han mod Newcastle, hvor jeg synes han spillede en rigtig god kamp.
Nu skal jeg jo ikke ligge alt i en kamp, men alt i alt har jeg indtil videre været meget glad for Mikel, både i sidste sæson, og i starten af denne.
For mig virker han lidt som en tung spiller, der ikke har farten som f.eks. Hazard og Mata. Dette gør selvfølgelig også, at i forhold til dem, så blegner han. Udover dette så er vores offensiv så fandens hurtig i deres positions spil, at han er nødt til at vide præcist hvor de løber hen, inden at de begynder på løbet. Dette er jo kun positivt, og jeg er sikker på at det er noget som de arbejder med på træningsbanen :) Men det betyder jo også at den sikre spilning er til siden, eller bagud. Vi så jo i sidste sæson, hvor mange gange en fejlaflevering førte til mål i egen ende, og hvor meget vi tabte på det, og hvis jeg var Mikel, så valgte jeg nok også de mere \'\'sikre\'\' pasninger, indtil at hans overblik begynder at følge med de hurtige offensive krafter :) Og så er han i mine øjne det pureste guld at have i defensiven :)
Jeg synes han spillede en rigtig god kamp mod Newcastle, hvor han virkelig var et godt bindeled mellem forsvar og angreb, imens ingen vandt en fysisk duel imod ham. Han vandt 100% af hans hovedstødsdueller og havde 95% succesfulde afleveringer. Om han er god offensiv er jeg faktisk ligeglad med, når nu vi har så gode spillere som Hazard, Mata, Oscar, Marin, Moses, Torres i offensiven. Jeg synes virkelig det lover godt for os i denne sæson!
Nu er min pointe jo også, at han er et godt bindeled, og at jeg er ligeglad med at han er god offensiv. Jeg kalder ham jo ikke den nye Xavi eller Iniesta. Lad os bare stoppe et øjeblik, og nyde at vi fører Premier League og give Matteo ansvaret for hvem der spiller ;-) - jeg håber selv på et Essien-comeback
Og lige præcis der ligger mit problem med Mikel. At han set ud fra hans plads, laver alt for mange fejlafleveringer som, skaber farlige situationer for Chelsea\'s baglinje. Han spillede måske en god kamp mod Newcastle, men oftere er det hans mange fejl, der gør ham til en mere middelmådig defensiv midt, i mine øjne.
Jeg er uenig William. Synes ærlig talt ikke at han har skabt problemer i denne sæson what so ever... tværtimod.
Men det ser vi jo på i de kommende kampe :)
Jeg så desværre ikke kampen mod Newcastle, men det lyder på jer alle som om, at han gjorde det godt. Men hvis jeres succeskriterier kun er, at man skal kunne spille bolde til siden eller til forsvaret, så ved jeg ikke hvordan jeg skal tolke det.
Awekat - det er mere det defensive værk. Hver gang at der var nogen som forsøgte sig med Mikel, stoppede han dem. Derudover så var der flere bolde som blev spillet frem.
Jeg indrømmer at jeg holdte mere øje med ham end normalt og derfor også har tænkt mig at følge ham i fremtidige kampe for at se hvordan det går.
Han spiller selvfølgelig ud til siden, men det var ofte Mata, Hazard eller Bertrand som modtog den. Mikel står længere tilbage og derfor tror jeg heller ikke at det er mange bolde som kommer direkte frem til Torres. Nogle få gjorde dog :)
Newcastlekampen var klart Mikels bedste i denne her sæson. Håber han kan holde det niveau. De to andre kampe var også godkendte, men kampen mod City var bestemt ikke godkendt. Det var på grænsen til skandaløst.
Her er forresten en sjov statistik, hvor man har sammenlignet de defensive midtbanespillere i premier league udfra hvordan de spiller bolden videre. Som man kan se, spiller Mikel den ikke mere tilbage end hovedparten af de andre spillere på samme plads.
http://www.weaintgotnohistory.com/2012/8/19/3253716/dispelling-myths-john-obi-mikel-always-passes-it-sideways-chelsea-cf
Der er vel ikke så meget at sige til sådan en statistik. Mikel havde også et godt forår i sidste sæson... Men der er flere ting ved de statistiker, som undrer mig. Hvis de gerne ville lukke munden helt på kritikkerne, havde de også hevet hvor mange % fejlpasninger de havde. Ville også gerne se en statistik over hvor de befinder sig på banen i løbet af en kamp :)
- Awekat jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dig :) Mener du at en spillers pasninger kun er gode såfremt at de ryger fremad eller hvordan skal det tolkes?
Fordi jeg vil mene at hvis et hold begyndte KUN at spille fremad, så er det ikke særligt svært for modstanderen at indstille sig på dette, og nedbryde det opbyggende spil. Med en aflevering til siden eller bagud i ny og næ, så bryder du både mønstret, og du giver spillere fremad banen tiden til at finde en ny position (hvis de evt. har været opdækket) og derved skabe en bedre mulighed for at få bolden op i feltet :)
Vil også gerne lige slå fast overfor dig, at jeg selv har været lidt træt af Mikel og hans afleveringer, og fejl mm. Men jeg synes det bliver bedre og bedre, og jeg forstår godt at han vælger de løsninger, som han nogle gange gør, med tanke på de store fejl i forrige sæson :) Det er også en kæmpe byrde at skulle løfte sig selv i skyggen af Essien.
Padefar: Nej, det mener jeg ikke. Man må selvfølgelig gerne spille bolden både til siderne og bagud, men som du selv siger, skal det varieres, for at der kommer flow i spillet. Og den variation synes jeg ikke Mikel er særlig stærk i. Eller turde føre bolden lidt frem i banen. Dengang Alonso spillede for Liverpool var han helt fantastisk til at passe sin defensiv, og samtidig føre bolden fremad og slå afleveringer (også målgivende).
Jeg synes som sagt, han havde et glimrende forår, men jeg mangler at se meget mere fra ham, før han har overbevist mig om, at han skal være fast starter på midtbanen.
Og ja, det er en hård opgave at løfte arven fra Makelélé og Essien...
Med hensyn til
#Awekat:
Hans forår var godt, men det var også på en halvbillig baggrund da vi i store dele af sæsonen \"parkerede\" bussen og stod langt tilbage på banen, hvilket er en fordel for Mikel og hvor han samtidig ofte var omringet af spillere som Merielles og Lampard som gjorde hans job endnu lettere :)
Mikel skal stadigvæk forbedre sit offensive spil, med bl.a. , flere målgivende afleveringer, bedre overblik og ikke mindst at skille sig hurtigere af med bolden og sætte spillet hurtigere i gang. Det var dog super at ham spille mod Newcastle, og håber virkelig han kan holde det niveau.
- Awekat, så forstår jeg bedre hvad du mener, og vi er jo slet ikke så uenige ;)
- Zola86 er ikke helt sikker på at jeg er enig med dig :)
Uden tvivl, så ville det være fedt hvis Mikel begyndte at deltage mere i det offensive spil (som du nævner), men han er jo en defensiv spiller. Han er en spiller der helt klart har sin force i det deffensive, et job som han klarer meget godt.
Jeg kan derfor ikke rigitg se hvorfor han skal forbedre sig så fandens meget offensivt. Ummidelbart så er jeg sikker på at forsvaret er RIGTIG glade for at de har en defensiv midtbane spiller, som kan hjælpe dem i situationer hvor de vil få brug for det. Hvis Mikel så har været med oppe i feltet, så er det satme langt hjem, specielt hvis modstanderen kører kontra spil, hvilket de lavere rangerede hold i premier league stort set altid gør, og er nødt til mod hold som Chelsea, Arsenal, City og Man. United.
For mig er det slet ikke vigtigt at få ham til at deltage mere offensivt, specielt fordi vi har op til 5 spillere på banen, der er stjerne dygtige offensiver, men stik modsat deffensivt.
Til at slå de målgivende afleveringer har vi blandt andet: Mata, Hazard, Meireles og Lamps. 4 ud af 5 midtbane spillere, hvoraf den sidste er Mikel. Du kan også indsætte valgfri midtbanespiller, da der er masser af offensive kræfter hos Chelsea.
Så vil jeg langt hellere at han fortsætter med at træne defensivt, herunder selvfølgelig også afleveringer, da de har været et problem.
En ting vil jeg dog give dig ret i. Han skal i nogle situationer hurtigere af med bolden :)
Faktum er: Du vinder ikke kun ved at score. Der er to mål på en fodboldbane, og det ene skulle gerne holdes rent :)
Jeg har givet min mening om Mikel flere steder på dette forum og vil derfor ikke uddybe mig selv ret meget, da folk snart burde havde forstået mine holdninger omkring Mikel. Men faktum er at Mikel er en MEGET vigtig brik i Chelsea og at RDM nok er ret ligeglad med at i er nogle der er trætte af ham. Jeg elsker ham og er sikker på der går længe før i slipper for ham! :D
padefar: Jeg er bestemt ikke uenig med dig, men jeg tror du har misforstået mit indlæg når jeg skriver om hans offensive spil. Jeg skulle måske have kaldt det \"hans spil fremad banen\" :) Jeg mener bestemt ikke at han skal deltage oppe i modstanderens felt, eller lave nogle dybdeløb (de klassiske lampard løb). Det har vi som du selv nævner 4-5 andre spillere der kan gøre som er placeret længere fremme på banen.
Hans overblik er ikke fantastisk, han er ofte for langsom om at spille bolden videre, især når de offensive spillere får løbet sig fri og han laver også alt for sjældent målgivende afleveringer som f.eks. Alonso gør, som Awekat også påpeger. Det er de elementer i hans spil, som jeg mener han skal forbedre sig markant, før han i mine øjne kan kategoriseres som en verdensklassespiller på den defensive midtbane. Men kan han holde niveauet fra kampen mod Newcastle, så ser det lovende ud..
Jeg er helt enig med hvad du skriver, Mikel er en meget vigtig brik i Chelsea, og jeg tror vi virkelig ville savne ham, hvis vi solgte ham. Romeu ville slet ikke kunne spille på det niveau som Mikel spiller på lige nu. :)
- Hvor er Essien henne i alt det her? Det er virkelig lang tid siden jeg har set noget til ham. Han sidder jo for det meste på bænken. Har han simpelthen bare mistet niveauet til at spille i startopstillingen eller døjer han stadig med skader?
Mikel er ikke god nok! han var SÅ tæt på at koste os point mod QPR. Lørdag. han kan ikke arbejde det mindste frem af banen.. og hans afleveringer ligger kun til siden og er mellem 5-10 meters længde. han har en vis ro, men klokker i det.. han er ALT for langsom til at søge med tilbage når modstanderen kommer i omstillinger.. skift ham ud med Romeo.. eller køb en bedre defendsiv..
Hahahahahahahahaha! Køb en bedre? Fed holdning!
1. Transfer vinduet er lukket - simpelt!
2. Chelsea har i dette vindue købt hvad, 6-7 spillere? Halv gas, vi har købt nok!
Arbejd nu bare forhelvede med det vi har, fremtiden ser SÅ lys ud! Hvis ikke man giver Mikel troen, jamen så bliver han sku aldrig bedre :)
Man skulle aldrig have udlejet Josh - han havde været ideél som erstatning
Det er som om folk har anti-Mikel briller på når der bliver set fodbold kampe som måske ikke går Chelseas vej.
Så dette klip omkring Mikels position omhandlende hans \"mester-lære\" Makelele: http://www.youtube.com/watch?v=63WojjZy7QE&feature=g-all-u
Og prøv nu at vend den om: Der må være en grund til at RDM genvælger Mikel gang på gang ;)
Jeg vil ikke mene at Mikel er hvad chelsea har brug for, ingen tvivl om at han er en god spiller, men jeg vil bare mene at de nye indkøb og den nye spillestil, så vil jeg mene at de har brug for en defensiv midt som også kan noget frem i banen.
Mikel kan kun spille defensiv, og har absolut ingen teknik, og kan på ingen måde skyde til en bold, han kan kun lave korte afleveringer.
Chelsea har brug for en der også kan sætte nogle angreb igang, og som kan skyde på mål hvis muligheden er der, der essien var på sit højeste havde vi efter min mening verdens bedste defensive midtbane, og det er sådan en type spiller vi har brug for igen.
@Mikkel8CFC26 Essien er i Real Madrid.
se datoen :)
Haha nå ja sorry :)
Næ jeg synes at han gøre det godt, men bare så du ved det Essien er udlejet til Realmadrid. Så hvis det skulle være kunne de spille 4-3-3 med Mata venstre midt og Lampard midt og Angrebet Hazard,Torres, og Oscar.
Håber du kunne bruge mine råd
hilsen verdens største Chelsea.
Maestro Obi!!!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wTZDkJ0Rs2U
Synes han har spillet bedre de sidste par kampe, han begynder så småt at ligne ham man i tidernes morgen forventet en helt masse af. Men Chelsea har spillet bedre og der har vært lidt mere styr på den sidste 1/3 del. Er fortrøstningsfuld med Mikel som han spiller nu..
Jeg har sgu set den video alt for mange gange! Ikke nogen vilde driblinger, men styrke, balance og overblik! Obi skal nok klare sig og Chelsea vil nok heller ikke slip sådan en rolig spiller (altså ingen ballademager).
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Liverpool | 10 | 18 |
| 4. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 5. | Tottenham | 10 | 17 |
| 6. | Chelsea | 10 | 17 |
| 7. | Sunderland | 9 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 19 | 6 |
| N. Jackson | 14 | 6 |
| L. Delap | 14 | 4 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

Fellaini var offensiv midtbane igår. Det kan vidst ikke sammenlignes.