Chelsea QUIZ!
Hej Folkens.
Nu syntes jeg vi skal have en lille Chelsea quiz.
Reglerne er simple.
Man skriver et spørgsmål og den der svarer rigtigt skriver det næste.
Hvis den der har lavet spørgsmålet ikke svarer på svaret inden for 24 timer går turen videre.
Den person der har stillet spørgsmålet skal godkende svaret.
OG LAD NU HVER MED AT GOOGLE SVARENE - DET ØDELÆGGER LEGEN.
Kommentarer
Hej Duxii,
Det var et spændende initiativ. :)
Jeg vil gerne have lov til at starte så ;)
Svaret er Real Madrid!
Korrekt!
Du server Steen!
Offtopic: Hvad sker der for at der er 47 gæster online???
HAHA! :) Tak ... den eneste grund til jeg vidste det, var jeg sad og nørdede i det igår :)
Jamen så vil jeg da gerne have lov til at serve!
Hvem slog Chelsea i sidste års(11/12) FA cup semi-finale, og hvad var cifrene?
Nice ide! :-D Svaret er Real Madrid. Jeg kom til efter Abramovic, men jeg kender skam min historie :) Næste spørgsmål: Udover \"The Blues\" hvad er Chelsea\'s engelske nickname så?
EDIT: Kom lidt for langsomt. Svaret er Tottenham med 5-1 til Steen :-)
Næste spørgsmål: Udover \"The Blues\" hvad er Chelsea\'s engelske nickname så?
pensioner?
Referende til det første logo
Chelski? ;)
Korrekt @Duxii. \"The Pensioners\"
Og fint bud @Blueviking ;)
Arg det var enten Matteo eller Wise :s Siger Wise :)
Korrekt!
Fedest :D Okay jeg sidder og skal til at se Champions League, så jeg smider en hurtig og nem en ;)
I 1905 blev vores elskede CFC grundlagt. Hvad hed den pub hvor dette skete?
The Sun mener jeg den hed, nu hedder den Butchers hook
The Rising Sun pub ;) Den er godtaget :)
Nils middelboe og mener hans kælenavn var \"great dane\" eller noget i den stil (:
Godt Googlet.
Du server
Hvor mange gange har Chelsea vundet FA Cuppen?
7 gange - husker 4 af årene: 2000, 2007, 2009, 2010, 2012
Du husker 4 - men skriver 5 :D
7 er det rigtige (:
Shoot! (:
Hvem er den kvindelige \"supermodel\", som altid sidder klar på Chelsea bænken blandt Matteo og truppen? Jeg vil have navn og hendes rolle i klubben!
Uhhh! Den var nem! :D
Eva Carneiro - hun er med i medical staff - \'First Team Doctor\' som det hedder.
Bonus info så er hun fra Gibraltar og ikke Spanien.
Spørgsmål:
Hvad er det største Chelsea nogensinde har vundet en kamp? og mod hvem?
et skud i tågen - 8-0 mod Wigan i 2010 ? (:
Ikke Korrekt.
Dog er det, den anden største Sejr.
Hvis man \'bare\' gætter resultatet er det fint tror måske den er for svær hvis holdet også skal nævnes.
Duxii: Den er sku da svær?! Jeg tror også Terp har ret i hans google søgning :P men for lige at være nissen over dem alle, så kan jeg fortælle at Terp har ret. Dog med undtagelsen af 13-0 sejren over noget der hed Jeunesse Hautcharage. Og ja - jeg googlede, for at se om Terp havde ret :)
Hvem kan ikke huske 8-0 i 2010 det var den første kamp...
Steen: Heheheh ja, også derfor jeg tænkte at resultatet var nok.
Nå serveren er fri. giv los
Hvad blev Didier Drogba købt for, og hvilken klub kom han fra?
Marseille og for 24 millioner pund.
simonmathiesen: Skyd løs :)
Hvad var Chelsea\'s største sejr i Premier League i sidste sæson og hvad var cifrerne?
Et skud: 5-0 mod QPR
Er ikke sikker på om den overhovedet endte 5-0 :D men torres lavede hattrick
6-1 mod QPR
Quizmasteren siger: 6-1 mod QPR Er korrekt .
Mikkel Server!
d. 3 oktober 2010, scorede _____ fra et frispark mod Arsenal fra 23 meters afstand til 2-0.
Hvem scorede på frisparket?
Alex?
yep http://www.gifsoup.com/view4/1204298/alex-amazing-free-kick-o.gif
Hehe, tænkte faktisk på den mod Liverpool i 4-4 kampen
Hvem er spilleren som bliver kaldt \'The king of stamford brigde\"?
Bedste Chelsea spiller gennem tiden hvis du spørger mig.
Peter Osgood.
Har et billede hvor jeg står siden af hans statue ved stamford bridge.
Men personligt kender jeg ikke meget til ham ellers. Har du set ham spille siden du mener han er den bedste spiller nogensinde i Chelsea?
Jeg maa indroemme at jeg ogsaa selv har svaert ved at vurdere gamle spillere. Dette gaelder ogsaa hele \"hvor god var Pele\" diskussionen etc. Jeg ved han har naer gude status hos meget gamle (alder) fans og man ser stadig nogle med hans navn paa ryggen.
Har du set gamle kampe eller hvordan har du haft mulighed for at vurdere ham?
Hvilken spiller repræsenterede følgende klubber: Nuorese, Torres, Napoli, Parma, Chelsea og Cagliari?
Gianfranco Zola <3
Korrekt padefar! Du server :-)
Hvilken spiller blev i år 2000 hentet til klubben, og satte den daværende indkøbsrekord på £15mio?
Oscar jeg tror ikke du er helt med hvordan \"quizzen\" virker :P
Hasselbaink mener jeg det var... eller kom han først i 2001?.....
Jimmy Floyd Hasselbaink. Men var han ikke lidt dyrer?
Jeg beklager meget hvis infoen har været lidt ved siden af, forsøger at komme med spørgsmål uden at google det :b
Men ja, Hasselbaink er svaret :)
Har lige tjekket op på det, du er helt korrekt på den, det var Hasselbaink og var fra 2000 og var 15.000.000£
Hvem blev årets spiller i 1996?
Hint: Han er fra et land hvis flag er Rødt, hvidt og blåt.
Godt spørgsmål, har ingen ide! Et skud i tågen på Gudjohnson, eller var det for tidligt? :s
EDIT: Gudjohson kom sku da først.omkring årtusindskiftet :b brainlag! Har ingen ide så :)
Chelsea FC
Hvad ham der scoret to guld mål mog Juventus i Champions league ?
Oskar tror ikke du har forstået ideén med legen :D.
Padefar: Det er ikke Gudjonsson :D
Gætter på at det er det franske flag, årets spiller har jeg intet bud på xD
Eller hollandske flag. :)
Ruud Gullit????
Ruud Gullit er rigtigt.
Fyr løs.
Hvem i Chelsea har haft flest Europæiske optrædner?
Jeg gætter på Frankie Boy?
Korrekt. :)
Hvilken klub ødelagde Chelseas 100% hjemmebane rekord i Premier League sæson 2005-2006?
Et skud herfra. Liverpool? Så vidt jeg husker på et heldigt mål fra Alonso, eller var det senere end 06?
Nope det er ikke Liverpool. :)
Hvis jeg skal komme med et lille tip så er det at holdet ikke er at finde i Premier League idag.
Hmm Bolton?
Korrekt Hazardrules ;) Din tur til at serve
Da der er gået mere end 24 timer er serven nu fri!
Ok, jeg server!
Hvilken Chelsea legende nåede aldrig at tabe en kamp på Old Traford som aktivspillende?
Ps. han spillede i Chelsea i 6 sæsoner.
Di Matteo! Hvis han dog bare kunne få det indført igen :D
Rigtigt Padefar ;-)
There is only one DiMatteo!!!
Hvornår vandt Chelsea første gang FA Cuppen, og hvem blev slået i finalen? :)
Vild gætte: Leeds i Chelsea første storhedstid midten 70\'erne (mener at have læst det i et af Chelsea bladene).
Korrekt WolfCFC! Serven er din!
Det er da ikke helt korrekt når han skriver midten af 70\'erne? :-)
Så vidt jeg husker var det i 1969-70 sæsonen, at Chelsea vandt FA Cuppen for første gang..
Jeg kunne ikke huske årstallet præcist og ville ikke google det. Men hvis Drogba kan gøre det bedre, så er han meget velkommen til at gøre det! Måske har Jstechnik det allerede! Hvad siger padefar?
Jeg vil ikke komme med et svar eftersom jeg googlede det for at se om dit svar var det rigtige.
Det er korrekt at året var 1970. Midten af 70\'erne er dog godtaget da det er mange år siden, og der skal også være plads til en lille fejlmargin ;) vi er her jo ikke for at flame hinanden :) Alt i alt vurdere jeg spørgsmålet besvaret af WolfCFC :)
Det synes jeg også er fair! Ps. Chelsea magasin er faktisk super nice blad, som fortæller om Chelsea nutid og fortid, samt masse sjov og ballade fra Cobham!
Nå, hvad skal jeg fyre nu?
Vi kender og elsker allesammen Stamford Bridge, men hvilket EPL hold var stadionen bygget til oprindeligt?
Arrh en oplagt en :-) Det ligger lidt i gadenavnet, Fulham Road. Svaret er Fulham, men de takkede nej tak.
Ved godt at det her ikke har noget at gøre med det, men ved mange kigger herinde og gider ikke at starte en ny tråd for et spørgsmål :)
Ved i hvad kanal man kan se kampen i aften på? :)
Ingen :)
Jimi: Du kan streame det eller se den på ViaPlay!
Fulham! Det er rigtigt! Det kan vi i dag takke dem for (selvom de hader os) ;-)
Scenen er din Blue4Life!
Okay WolfCFC :-D
Hvilken afdød persons aske ligger begravet under straffesparkspletten der peger mod the Shed end?
Peter Osgood!
Korrekt Mikkel! Kom bare med et spørgsmål :-D
The King of Stamford Bridge.
Det var så Off Topic: Vidste ikke at der overhovedet var nogen begravet i The Bridge!
Er jeg helt spasser til Viaplay, eller er kampen i aften ikke derinde? :(
OFF TOPIC - igen....
Den bliver ikke vist på Viaplay. :-)
Chelsea TV viser kampen ellers så skal du tjekke på google. Tror ikke at vi må give hinanden links om hjemmersider, der bryder ophavsret, eller hvad?
Chelsea TV viser den ikke :(
Tror faktisk ikke rigtigt den bliver vist så mange steder.... :(
Nej, det har du ret i. Der er kun stemmer. Har ikke kunnet finde kampen nogen steder!
øv øv! :(
Det kan jeg også kun selv....
Men allerede 2-0 til BLUES
Nå 24 timer er gået, bolden er vel fri :)
i år 2003 hentede Chelsea en spiller til klubben for 160-170 millioner. Spilleren var blevet spået en stor fremtid, men grundet diverse problemer som ikke havde meget med fodbold at gøre, blev spillerens kontrakt annuleret allerede et år efter, og forlod klubben gratis.
Hvem var denne spiller, og hvor hentede man ham fra?
Adrian Mutu fra Parma??
Korrekt :) Du giver los!
Hvad var på Chelsea logo før vi fik løven?
Mit profilbillede :)
Hahah det er rigtigt :D
Hvem spillede i nummer 25 i årene \'96-\'03 og blev hentet af Ruud Gullit som en af de helt store stjerner?
Dér kan der ikke være meget tvivl. The one and only Gianfranco Zola! :D
Næste spørgsmål: I 08-09 sæsonen havde vi 6 portugisere i førsteholdstruppen; Hvem var de?
Det må vel være: Ferreira og Hilario som stadig er i truppen i dag. Bosingwa, Carvalho og Deco spillede også alle i 2008-2009. Og så går jeg ud fra at den sidste er Quaresma, som var på lån fra Inter. Han floppede godt nok fælt! :-)
Korrekt^ :-)
Smider lige et nyt spørgsmål ind så :-)
Nævn så godt som du kan, Chelseas startopstilling mod Arsenal d.21.april 2012 som endte 0-0 på The Emirates. Den første der kommer med et bud, får lov til at stille næste spørgsmål, uanset hvor rigtigt ens startopstilling er.
Ved godt AVB ikke spillede særlig meget med Drogba, men kunne ikke lige helt se hvordan jeg skulle stille op, det var sku et svært spørgsmål.
Du har 5 rigtige:
Cech, Bosingwa, Terry, Sturridge og Torres. De andre der startede var Cahill, Bertrand, Romeu, Essien, Malouda og Kalou. Kampen lå mellem Barca-kampene så vi sparede spillere :-)
Anyways bare fyr løs med et nyt spørgsmål! :-D
Da denne nu er kommet over 100 besvarelser, lukker vi denne og laver Version 2.0 istedet så den bliver mere overskuelig.
Ejerskov vil du låse?
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Liverpool | 10 | 18 |
| 4. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 5. | Tottenham | 10 | 17 |
| 6. | Chelsea | 10 | 17 |
| 7. | Sunderland | 9 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 19 | 6 |
| N. Jackson | 14 | 6 |
| L. Delap | 14 | 4 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

Af en eller mærkelig grund ændre den mit spørgsmål!
Der skal stå .
Hvem vandt Chelsea over i finalen i European Cup Winners Cupi 1971?