Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

Ba vs. Torres

6'eren har lavet samligning af dem: 


http://www.6-eren.dk/nyheder?nid=13155


 


Hvad siger i til det?

Skrevet af Duxii
Skrevet af 23/01/2013 - 13:18



Kommentarer

Personligt mener jeg også Ba er den bedste af de to.


 


Han er mere kynisk, og så arbejder han som en okse for at stille sig de rigtige steder, og er samtidig en mand man kan spille op på, også fylder han meget mere.


 


 


 


 

Skrevet af Duxii d. 23/01/2013 - 13:20

Ja det viste de i lørdags inden kampen mod Arsenal. Nu må vi se hvem der starter inde i aften!

Skrevet af Awekat d. 23/01/2013 - 13:29

Frontangriber, helt klart Ba!


Kunne dog faktisk godt tænke mig at se Torres som højre wing, eller som manden lige bag Ba.


 


Men ja, på toppen ville jeg 100% foretrække Ba.

Skrevet af Elholm89 d. 23/01/2013 - 13:29
Jeg er næsten sikker på at Ba starter inde i aften. Han startede jo ikke inde mod Arsenal fordi og jeg tænker bare højt så kunne Ba blive sparet til kampen mod swansea som er en del vigtigere, og jeg syntes da at Ba er klart bedre end Torres I vært fald som målscore men jeg syntes stadig at de også skal få en chance for at spille sammen
Skrevet af EmilMiddleton d. 23/01/2013 - 13:54

Synes Duxi siger det meget godt, og jeg er hurtigt blevet forelsket i Ba, han er den type jeg har savnet længe, stort lokum der fylder det meste oppe foran og så laver han de lette mål.

Skrevet af Obi d. 23/01/2013 - 15:25

Ba > Torres in every single game!

Skrevet af Zola86 d. 23/01/2013 - 17:51

jeg tror ba er chelsea`s fremtid og håber på at torres er fortid i chelsea.

Skrevet af RicoK d. 24/01/2013 - 14:30
Tror faktisk ikke at Ba er en langtidsplan. Ja han er super god, men tror ikke han bliver i mere end 3 sæsoner. Han er et "must" køb fordi vi lige havde solgt Sturridge, og Torres ikke præsterede... Ba har også en knæ skade som han døjer med, hvor han pludselig kan blive skadet. Er super glad for at han er her, og vi skal nyde det så længe han er i klubben!
Skrevet af SebastianLunnDK d. 24/01/2013 - 16:53
Syns egentlig at Ba's præstation igår mindede meget om hvad der er blevet set fra Torres' side igennem sæsonen. Han præsterede ikke noget synderligt og fik, i hans forsvar, heller ikke meget brugbart at arbejde med - meget lignende Torres' situation i mange kampe .
Jeg vil ikke ind i et forsvar af Torres, og jeg ønsker heller ikke at sige Ba er dårlig - det syns jeg ikke. Men jeg vil gerne drage en sammenligning og sige at jeg frygter at Ba's gode form kan komme til at lide under (det allerværste i mine øjne) CFC's manglende evne til at sætte sine angribere ordentligt i spil.
For fanden angrebsspillet er ofte mangelfuldt og fantasiløst - og alt afhænger af mata el hazard kan pingponge el afdrible et halvt forsvar - der bliver i mine øjne spillet for få dybde bolde af kvalitet til både torres og ba .
Skrevet af Thorsager d. 24/01/2013 - 18:11

jeg mener heller ikke at ba alene skal være chelsea`s angrib. Men en eller 2 angriber mere i chelsea, vil være det bedste.  

Skrevet af RicoK d. 26/01/2013 - 13:02
Som man kunne se i dagens kamp så spiller ba og Torres glimrende sammen så hvorfor kunne de ikke bare spille sammen hele tiden
Skrevet af EmilMiddleton d. 27/01/2013 - 16:59

Jeg mener, at man skal lade Torres hænge lidt bag ved  Ba, så kan vi få fuld valuta ud af dem begge to.

Skrevet af 10MATA10 d. 27/01/2013 - 17:52
Det ved je nu ikke om de gør. Svært at vurdere på så kort tid.  Det faldt jo meget heldigt ud idag. Men generelt, med den manglende stabilitet på midtbane og i forsvaret, ville det simpelthen være for risky at fjerne defensive kræfter.  Og hold da kæft hvor kampen idag, bare en tyk streg under hvad jeg skrev tidligere, chelsea er jo slet ikke i stand til at skabe noget som helst brugbart offensivt . Det virker så uinspireret det hele .  Jeg er glad for at Torres sætter en god afslutning ind. God detalje af Oscar.

Men det var sgu osse de to eneste lyspunkter idag. Syns det ser mørkt ud for tiden.
Skrevet af Thorsager d. 27/01/2013 - 17:54
I dagens kamp så jeg ingen argumenter for ikke at have dem samtidigt inde.. Men når det er sagt så kan man selvfølelig ikke beslutte noget Ud fra en kamp mod et hold fra tredje bedste række. Men for at se hvor godt det er skal man jo prøve dem af... Så rafa lad dem prøve noget mere sammen.

Btw: så slap lige af med at værre så sur på rafa. Han fik ikke engang en pre sæson. Og så er det jo ikke hans skyld alene at holdet spiller 8?97;3:);97)13! Til.

Men igen tålmodighed om 2-3 når de unge spille lige har fået lidt hår på dillerne så tvære de alle ud. Jeg glæder mig sådan.

Men jeg kan faktisk godt se små fremskridt... Men truppen skal helt skilt udvideds.
Skrevet af Lampard123 d. 27/01/2013 - 21:02

Synes det er synd for fodboldspiller når deres karrriere bliver ødelagt. Demba Ba's knæ bliver beskrevt som en tikkende bombe i Newcastle, hvis den bombe bliver udløst ved vi alle hvordan det ender. Torres har jo fået sin karrierer ødelagt dengang i 2010(VM finalen) Der mistede han den sidste skarphed før hen havde hurtigheden til at løbe forbi forsvarsspilleren men så begyndte de første skader at ramme ham også kulminerede det hele efter finalen.. 


 


Demba Ba før Torres, men bedst når de er sammen i 4-4-2 med Torres bagved Ba eller omvendt da Ba har den bedst placeringevne af dem to..

Skrevet af Torres20 d. 27/01/2013 - 22:09

Nu har Demba været i klubben nogle måneder, og han har vel ikke rigtig slået til. Kampen mod West Ham var dog hans dårligste Chelsea kamp til dato, og det var en underlig dårlig dag for Ba. Vi vinder godt nok kampen 2-0, men den sejr skulle have været meget større, og kampen burde vel være lukket i løbet af første halveg. Vi har virkelig ikke brug for, at Ba skal ud i en måltørke, for alternativet til den forreste plads, Fernando Torres, kender alle historien om. Det ser ud til, at der måske kunne ligge en startplads og vente på Lukaku.

Drogba er mere savnet end nogensinde.

Skrevet af Dwise d. 18/03/2013 - 09:53

Enig Dwise, det var godt nok en skidt kamp for Demba-drengen. Men for pokker,, med alt den tålmodighed jeg har haft med Torres, tager jeg den lidt med ro, før jeg råber vagt i gevær...

Men det ser bestemt ikke urealistisk ud, at kæmpe sig til en startplads for Lukaku.

Skrevet af Awekat d. 18/03/2013 - 10:00

Jeg trøster mig selv med at Ba i det mindste kommer frem til langt flere målchancer end Torres gør.
Nu mangler han dog bare lige den sidste kølighed, og omdanne disse chancer til mål!

Skrevet af Elholm89 d. 18/03/2013 - 11:25

Ja præcis.. Som du siger Elholm89 at han kommer frem til meget mere, og jeg tror bare han havde en dårlig dag igår, det sker selv for den bedste, og jeg tror ikke han vil tage det så tungt, men bare komme op på hesten igen, og tror på sig selv.

Bare rolig! han flopper ikke som Torres gjorde!

Skrevet af SebastianLunnDK d. 18/03/2013 - 11:44

Syns det er fjollet at savne Drogba. Manden scorede jo mindre end Torres i hans afsluttende sæson. Han scorede i afgørende kampe, det var super, men det var nu ikke fordi han var den bomber, som nogle gerne vil huske hsm for.
Jeg mener heller ikke at Lukaku kommer tilbage som nogen frelser. Han er stadig langt både Torres og Ba' niveau . Det mener jeg faktisk.
Min allerstørste frygt er faktisk at Ba skal ende i samme hul som Torres, fordi jeg mener at problemet ligger i der simpelthen er for dårligt og for mangelfuldt opspil til angriberne pga vi har 3 offensive midtere, som med deres spilfacon overflødiggør spydspidsen.
Ba kommer heldigvis stadig til flere afslutninger end Torres, men jeg frygter det går ned ad bakke. Torres startede sæsonen hæderligt da vores angrebsspil var sprudlende og alt gik som det skulle, efterhånden som de 3' succes faldt, det osse ned ad for 9'eren.

Men jeg håber da at det ikke går som jeg frygter .

Skrevet af Thorsager d. 18/03/2013 - 17:07

Wauw, jeg kan vitterlig ikke være mere uenig i alt det du skriver Thorsager.
Men orker ikke at skulle til og uddybe det.
Må bare erklære mig helt uenig i det du skriver. Men sådan er vi jo forskellige :)

Skrevet af Elholm89 d. 18/03/2013 - 17:55

PFFF! Det kunne jeg sgu heller ikke. Drogba har scoret over 150 mål for Chelsea og Lukaku blev top score i Belgien som 17 årig. Det siger vidst alt

Skrevet af EmilMiddleton d. 18/03/2013 - 20:22

Thorsager har jo en hvis pointe:

11/12: 5 mål i PL
10/11: 11 mål i PL
09/10: 29 mål i PL
08/09: 5 mål i PL
07/08: 7 mål i PL
06/07: 20 mål i PL
05/06: 12 mål i PL
04/05: 10 mål i PL

Så ud for det det så er det 99 mål fordelt over 8 sæsoner som givet et snit på 12,375.

Jeg har vært inde på det da han blev stemt ind som den største spiller i Chelsea's historie, og holder stadig på det hang sammen med CL hypen.. Men alt respekt til Drogba og vil altid værdsætte alt det han har gjort for klubben, men tror også man skal komme videre...

Skrevet af Obi d. 19/03/2013 - 09:33

Obi skrev:

[···]

Så ud for det det så er det 99 mål fordelt over 8 sæsoner som givet et snit på 12,375.

Jeg har vært inde på det da han blev stemt ind som den største spiller i Chelsea's historie, og holder stadig på det hang sammen med CL hypen.. Men alt respekt til Drogba og vil altid værdsætte alt det han har gjort for klubben, men tror også man skal komme videre...


Jvf. wikipedias oversigt over Drogba, er det nu 100 mål i PL (fordelt på 226 kamp), hvilket giver en scoringsprocent på 44,2%. Læg dertil yderligere, at han leverede 54 assist, så vil det det vise sig, at Drogba har været direkte medvirkende ved enten selv at score eller assiste 66% eller 2/3 af alle Chelseas premier league mål fordelt på 8 sæsoner.

Kigger man så nærmere på hans samlede statistikker, altså alle cup-kampe inkl. internationale cups, har han en scoringsrate på 46% og med de 71 assists i alt, var han igen direkte medvirkende i 2/3 af ALLE chelseas mål i sin periode i klubben i form af mål eller assists.

Just stone cold facts - om vi så skal male det lyserødt eller ej! Vurder selv.

Skrevet af Awekat d. 19/03/2013 - 10:27

Og derudover var han en mastodont oppe foran. Han kunne tæmme en bold og holde folk væk på samme tid. Skulle vi trække tiden, kunne han holde sig ved hjørneflaget (aka. "King of the Cornerflag").

Han var på ingen måde overvurderet.

Han var og forbliver en legende... med god grund

Skrevet af Michael82 d. 19/03/2013 - 11:21

Jeg mener ikke det var en af Demba Ba's dårligste kampe. Han formåede virkelig at komme til chancer og lave utrolig mange gode løb der gjorde de bagved liggende spillere bedre, da de havde en spiller som var meget bevægelig og hans samspil med især Hazard var lækkert at se på. Hans afslutninger var dog absurd ringe, og de skal forbedres markant, men som Padefar som smukt sagde det under kampen "han træner jo også sammen med Torres" ;)

Skrevet af Zola86 d. 19/03/2013 - 18:08

Helt enig med Zola86 nu så jeg kun anden halvleg men der formået han også at lave mange (og gode) løb op ad banen men også tilbage i forsvaret en god kamp af ba

Skrevet af Ehazard17 d. 19/03/2013 - 19:30

Zola og Hazard: Hvordan kan i mene at Ba ikke var dårlig. Han var da piv ringe i den kamp. Han fik den en store chance foræret efter den anden og misbrugte den på det skammeligste eller tog så lang tid om at afslutte af forsvaret nåede tilbage og fik taklet.
De gode løb i refererer til,ja bevares han kommer da frem til chancerne men ham bliver jo også spillet helt fri. Men ja han står der da. Synes det er by far den dårligste præstation jeg har set fra Ba side. Håber ikke dette er en tendens der bliver ved i CFC at stort set alle angribere flopper.

Skrevet af Snitteman d. 19/03/2013 - 20:24

Snitteman, jeg er enig med at det var Ba's dårligste præstation. Jeg tvivler dog på at det er en tendens.

Det skete for Torres ja, men angribere må gerne have dårlige dage. Chelsea har haft mange fremragende kræfter (Iceman, Drogba, Hasselbank, Anelka mv.) Så længe han bare gør tingene, så skal det nok gå.

Torres har haft et helt andet pres på hans skuldre og det har han ikke levet op til... så det tynger ham desværre. Ba har det væsentligt lettere - så jeg kan i hvert fald sige... no worries fra min side :)

Skrevet af Michael82 d. 19/03/2013 - 20:59

Michael82: jeg er som sådan heller ikke nervøs. Synes bare det giver stof til eftertanke hvor mange "dårlige" angribere vi har haft.
Shev. Mutu. Casiraghi. Torres. Crespo og til dels Anelka (nok mange der er uenige)

Skrevet af Snitteman d. 19/03/2013 - 22:30

Ja hvis du mener Anelka var en "dårlig" angriber, så er vi stærkt uenige Snitteman

Skrevet af Awekat d. 20/03/2013 - 00:00

Jeg mener Anelka var en af de bedste i det her årti

Skrevet af Ehazard17 d. 20/03/2013 - 07:21

Snitteman skrev:

Michael82: jeg er som sådan heller ikke nervøs. Synes bare det giver stof til eftertanke hvor mange "dårlige" angribere vi har haft.
Shev. Mutu. Casiraghi. Torres. Crespo og til dels Anelka (nok mange der er uenige)


Ja, du har ret. Vi har haft dårlige angribere, men vi har skam også haft de fantastiske. Vi er voldsomt uenige om Anelka. Jeg var vild med ham. Hans samarbejde med kongen, var eminent i min verden.

Men alle leder jo efter en fast bomber. Ligesom alle vil have en fantastisk keeper... en midtbane general som kan placere de vilde bolde... et fyrtårn nede bagi... Lige nu har vi 3 af tingene... Vi mangler bare ham som scorer :)... nå ja og en træner (Ja, jeg er kæmpe Mou fan... I want him home)

Skrevet af Michael82 d. 20/03/2013 - 09:06

Synes ikke at Anelka skal sætte i bås med Crespo, $heva, Kezman, Mutu & Torres. Anelka leveret varen i sin tid og lavet mål, arbejdet for holdet og holdte sig fuldstændigt uden for ballade, hvilket han var kendt for i sine unge dage...

Skrevet af Obi d. 20/03/2013 - 10:22

Anelka var vel også i en lidt anderledes situation. Han blev ikke købt til at være førstevalg, men mere som et supplement til angrebet. Det samme gælder måske lidt for Kezman, men de stabile præstationer udeblev for ham. Jeg synes egenlig ikke, at Mutu var så skidt igen. Det var vel mere alt det uden for banen, som gjorde ham til en fiasko.

Torred derimod har vel ikke bare mistet sin hurtighed og skarphed, men teknikken også som har svigtet mere og mere på det sidste. Han roder sig tit ud i situationer, som han ikke kan komme ud af, og alt for mange bolde ender hos ham.
Ba er en god spilstation, det er jeg enig i. Han holder bedre fast i bolden end Torres, men i mine øjne mangler han lige at score lidt mere.

Skrevet af Dwise d. 20/03/2013 - 10:51

Ja vidste godt den med Anelka ikke ville blive modtaget positivt. Skulle nok også have uddybet det noget mere. Når han spillede godt var han virkelig god. Men så omvendt når han ikke spillede godt var han dårlig og modsætning til Torres Arbejdede han meget lidt uden bold. Meget humør spiller. Men jo han havde da også nogle virkelige gode kampe og hans teknik var sublim. Men som Dwise siger så var han heller ikke købt som en 9'er.

Skrevet af Snitteman d. 21/03/2013 - 19:08

Og så hører der i øvrigt også det med til historien, at Anelka blev PL topscorer for Chelsea i 2008/2009 :)

Skrevet af Awekat d. 21/03/2013 - 23:50

Awekat: ja det er faktisk rigtigt der scorede han mange mål.

Skrevet af Snitteman d. 22/03/2013 - 06:56

Ja... Jeg er sikker nu! BA MÅL VAR GUDOMMELIGT!!

Skrevet af Lampard123 d. 01/04/2013 - 15:35

chelseas ringeste angriber i gennem tiderne

1- fernando torres
2-Adrian mutu
3-Claudio Pizarro
4-Mateja Kežman
5-Daniel sturridge

Skrevet af chelseairan9 d. 01/04/2013 - 20:11

Hey nye medlem velkommen til siden :)
Jeg synes ikke Torres og sturrigde burde ikke være der (jo Torres måske på 3-4 plads men ikke 1 og sturrigde skal ikke være med

Skrevet af Lampard123 d. 01/04/2013 - 21:31

Chelseairan9: Hvorfor har du Sturridge på den liste?? Han fik da aldrig chancen, og når han fik den, gjorde han det da udemærket, og lade mig minde dig om at han blev vores PL topscorer i sidste sæson? Og han fik aldrig chancen under Benitez...

Skrevet af SebastianLunnDK d. 01/04/2013 - 21:33

Jeg synes personligt ikke at Torres har været den værste Chelsea angriber gennem tiden. Jo selvfølgelig har han ikke levet op til de forventninger vi alle havde da han blev købt, da han upåklageligt nok allerede er kommet ind i sin fodboldkarrieres efterår. Statistisk set har Torres stadig scoret flere mål i sine optrædender for Chelsea end Andriy Shevchenko.

Skrevet af Bifrost d. 01/04/2013 - 22:22

ja men i har jo jeres meninger og jeg har min :) det 5 det er på listen jeg har set dem LIVE og spil på i stamford bridge i gennem årene og jeg synes slette ik det var god nok for chelseas angrib, jeg er ked af det og sige det men de det oplevelse jeg har fra dem, derfor har jeg den mening som jeg har om det 5. lads tag en spiller som Sturridge han er hurtig og teknisk god men han er slette ik stærk og han leger meget med bolden og mister den hurtig når han har den og han er en dårlig afslutter og for det anden han er liverpik spiller nu, så held og lykke med ham og hans kvaliteter.

Amen :)

Skrevet af chelseairan9 d. 01/04/2013 - 22:35

I denne kamp, var jeg mildestalt imponeret over ba. Han var hele tiden en trussel og en god spilstadion. Den kemi han har med fansne er vidunderlig! Demba ba! Tak for den sejre.
Dejligt at kunne grine over sine United venner ;)

Skrevet af Lampard123 d. 01/04/2013 - 22:55

chelseairan9 skrev:

ja men i har jo jeres meninger og jeg har min :) det 5 det er på listen jeg har set dem LIVE og spil på i stamford bridge i gennem årene og jeg synes slette ik det var god nok for chelseas angrib, jeg er ked af det og sige det men de det oplevelse jeg har fra dem, derfor har jeg den mening som jeg har om det 5. lads tag en spiller som Sturridge han er hurtig og teknisk god men han er slette ik stærk og han leger meget med bolden og mister den hurtig når han har den og han er en dårlig afslutter og for det anden han er liverpik spiller nu, så held og lykke med ham og hans kvaliteter.Amen :)


Hold nu op!
At sige Sturrigde er en af de 5 dårligste angribere i Chelseas historie er jo direkte dumt.

Manden har leveret i stortset alle de kampe han har spillet, på trods af som Sebastian også påpeger at han aldrig rigtigt har fået chancen, han har jo også stået i skyggen af Drogba i lang tid.

At han så levere selvom det ikke er ekstremt med spilletid kendetegner for mig en god angriber, der kender sin besøgstid.

Du siger Sturrigde ikke er særlig stærk, igen hvis du sammenligner med Drogba så er han ikke, men Sturrigde er også god til at holde sin modstander væk og holde på bolden.

At han røg til liverpool, var en kæmpe fejl af Chelsea!

Skrevet af Duxii d. 02/04/2013 - 09:09

Man kan vel heller ikke lave en top 5 over værste angribere uden Sheva, som allerede nævnt

Skrevet af Cole d. 02/04/2013 - 10:16

Cole skrev:

Man kan vel heller ikke lave en top 5 over værste angribere uden Sheva, som allerede nævnt

Eller Laudrup for den sags skyld

Skrevet af Duxii d. 02/04/2013 - 10:29

Og skal vi tale om dårligste angribere i nyere tid, så må Franco Di Santo (endnu en angriber med nummer 9 for Chelsea) vel også indgå? Selvom det var sparsomt med optrædener, og han oftest blev brugt som indskifter, så blev det alligevel til 16 kampe og 0 mål :) Poor lad...

Skrevet af Awekat d. 02/04/2013 - 10:36

Jeg vil give chelseairan9 lidt ret i kritikken af Sturridge. Han hører efter min mening ikke til på den liste, som i mine øjne toppes af Sheva, men jeg synes ikke, at man i Chelsea fik det optimale ud af ham. Jeg synes langt fra, at han præsterede i alle kampe, og mener egentlig også, at den pris Liverpool betalte var fornuftig. Han var jo tydeligvis ikke tilfreds med rollen som breddespiller. Personligt har jeg langt større forventninger til Lukaku, og jeg synes allerede nu, at han er bedre end Sturridge.

Skrevet af Dwise d. 02/04/2013 - 10:51

http://backpagefootball.com/the-chelsea-striker-graveyard/36406/

God artikel fra sidste år omkring netop det med dårlige angribere i Chelsea

Skrevet af Duxii d. 02/04/2013 - 11:06

Jeg synes det var en stor fejl af Chelsea at lade Sturridge gå. Jeg synes allerede at hans præstationer i Liverpool beviser lidt af den påstand. Manden fik aldrig rigtig chancen for at bevise at han havde en rolle at spille i Chelsea. Jeg forstår godt at han ikke var tilfreds med bare at være en breddespiller, nu hvor især Torres altid startede inde og næsten aldrig præsterede noget nævneværdigt. Jeg tror Sturridge har et stort potentiale, og jeg er sikker på at Liverpool bliver rigtig glade for ham, hvis de giver ham den nødvendige spilletid.

Skrevet af Tweaker12 d. 02/04/2013 - 13:12

Jeg synes det er et lidt dårligt ex de viser ba der scorer og fejre et mål og Torres der vist lige har fået et gult kort.....
og Ingen af dem er dårlige i luften!
men alligevel jeg har se Ba spille fantastisk og Torres spille fantastisk( jeg hader ingen fra holdet og mener ingen skal smides ud!) og Torres spille elendigt og Ba Elendigt!
Men vi må håbe at The special one kommer hjem og for lidt mere ud af spillerene!

Skrevet af justblue123 d. 03/04/2013 - 11:27

Jeg synes det er fedt at se at vi endelig har noget konkurrence på 9'er pladsen. Zorres har gang i en lille opblomstring og man kan se han virkelig kæmper for sin plads på holdet.
Ba har været svingende siden sin ankomst, men ser ham nu stadig som manden der kan score det afgørende mål, som mod united.

Hvis vi får JM til sommer, hvem vil han så have en fidus til af disse to spillere?

Skrevet af tobylobi d. 12/04/2013 - 11:48

Tobylobi ingen af dem som førstevalg, synes i den grad ikke, at BA har leveret det jeg havde forventet.

Hvis JM kommer er jeg sikker på, at det bliver med en ny 9er, eneste wildcard, kunne da være at tage Lukaku hjem, og smide ham på top.. Men det tror jeg ikke rigtigt på, som første valg i hvertfald..

Jeg tror stadig at Torres er færdig til sommer..

Skrevet af JodyMorris d. 12/04/2013 - 11:58

I øjeblikket ser jeg faktisk hellere at Torres starter frem for Ba. Torres har spillet fint (i går not so much, men scorede trods alt alligevel) i de sidste tre kampe han har været involveret i.
Vi skal møde City i weekenden, og nu scorede Ba godt nok et vigtigt og flot mål mod United i FA Cuppen, men jeg vil foretrække Torres fremfor for Ba, når man tager begge spilleres nuværende form i betragtning.

Skrevet af WilliamB d. 12/04/2013 - 12:22

Både enig, og uenig med dig WilliamB. Jeg synes også at Torres har spillet godt de sidste par kampe, og han viser at han stadig godt kan finde vejen til mål. Det er næsten som at se en helt ny mand, og han er faktisk begyndt at blive en vigtig spiller i truppen... så siger han også at han godt kan lide klubben, og vil blive her til sin kontrakt slutter. Jeg synes også han burde starte flere kampe i PL, men kampen mod City, synes jeg dog at Ba skal starte.
Ba har en evne til at dukke op ud af ingenting, og er god i de store kampe (lidt lige som "King Drogba") og så tror jeg City forsvaret, frygter Ba mere end de ville frygte Torres.

Men det er godt med noget konkurrence, for det viser at vi har to klasse angribere! :-)

Skrevet af SebastianLunnDK d. 12/04/2013 - 12:36

Ja jeg forstår godt hvad du mener. Jeg tror også at spille Ba vil have sin klare fordel i at han ville kunne hamle bedre op, rent fysisk, med Kompany og Nastacic eller hvem end de skulle bruge. Men jeg husker hvor godt Torrs gjorde det i Community Shield, og så taget hans nuværende form i betragtning så ville jeg synes han skal spille, hvis altså han også er ved fuld fitness efter kampen i går selvfølgelig.
Ja at der er bare den mindste konkurrence og at de begge forbedrer sig bare den mindste smule vil være glimrende i forhold til hvad de tidligere har leveret for Chelsea.

Skrevet af WilliamB d. 12/04/2013 - 13:35

Jeg synes FT har spillet overraskende godt de sidste par kampe ikke så meget i den sidste kamp mod Ruben Karzan men han scorede trods alt et (synes jeg) flot mål, men Ba er altså højere og stærkere end Torres (selvom det ser ud som om han er blevet lidt større) men jeg synes dog at Torres har vist at han stadig ved i hvilken retning målet ligger og man kan se han gør fremskridt!
P.s: Tobylobi over-nice billede af Zorres!!!

Skrevet af justblue123 d. 13/04/2013 - 16:25

TORRRES
NANDO IS THE BEST

Skrevet af f9t d. 13/04/2013 - 19:55

Er ba ikke skadet?

Skrevet af Lampard123 d. 13/04/2013 - 20:00

Jo lampard:/

Skrevet af Ehazard17 d. 13/04/2013 - 21:32

Så han går glip af kampen imorgen ?

Skrevet af Lampard123 d. 13/04/2013 - 21:36

Så må vi håbe at torres kan bombe mål ind for os når han jo selvfølgelig er selvskrevet hvis ba er skadet

Skrevet af EmilMiddleton d. 13/04/2013 - 22:26

Jeg tror der bliver scoret en del mål senere i dag og forhåbentligt har Zorres en finger med i nogle af dem.

Skrevet af tobylobi d. 14/04/2013 - 11:40

Ba starter mod City!

Skrevet af chelsea2101 d. 14/04/2013 - 16:24

WHUHU Og Silva er skadet!

Skrevet af Lampard123 d. 14/04/2013 - 16:47

Lortet kamp!!!
og helt ærligt der var jo klart straffe de rev jo næsten tøjet at Torres!!!

Skrevet af justblue123 d. 14/04/2013 - 19:22

så ser mand der, city har hele spillet. men så bliver torres skiftet ind og så bliver det hele vent på hovedet. ba scorer lige efter indskiftningen og så FUCKING dårligt at der ikke bliver dømt straffe på torres. som justblue123 også skriver de river tøjet af torres. dårligt dømt.

Skrevet af maxx7 d. 14/04/2013 - 20:22

Torres skulle bare havet startet inde

Skrevet af EmilMiddleton d. 14/04/2013 - 23:21

Nej vi skulle have stilit med 2 til at starte med. Mon ikke Torres starter i næste?

Skrevet af Lampard123 d. 15/04/2013 - 07:52

Kunne man ikke prøve at stille med en 4-4-2 hvor Torres og Ba spiller sammen, big man small man..

Skrevet af Obi d. 15/04/2013 - 09:41

Prøv at lav din opstilling Obi. Jeg er bare for at det kan blive for offensivt. Men vil gerne se hvordan du forestiller dig scenariet

Skrevet af Awekat d. 15/04/2013 - 10:35

Den opstilling gad jeg faktisk godt se.

VIRKELIG offensivt Indstillet. Men jeg synes jeg kunne se noget godt ved de 2 angribere i går. Det skabte ravage.

Skulle man skifte til noget defensivt, kan man skifte en angriber ud med en defensiv midtbane.

Jeg har bevidst holdt Lamps/Terry ude, da de passer bedre i en defensiv opstilling (alt efter om man kører 4-3-2-1 eller 4-1-3-2)

Skrevet af Michael82 d. 15/04/2013 - 11:05

Der jeg er mest i tvivl om din opstilling Michael, er defensiv midt, der er Rambo gerne glad for sine løb frem ad. Mikel, tja, han er en stop klods for modstanderen men hver gang jeg siger eller tænker defensiv midt, så er det kun Makelélé jeg kan komme på, og synes ikke Mikel er der. Håber det, men har til tider min tvivl.


Igen, min defensiv midtbane er heller ikke alverden der, ellers skal man køre med en 4-2-2-2...

Skrevet af Obi d. 15/04/2013 - 11:30

Eller 4-2-4 om man vil frem for det forrige forslag med 4-2-2-2...

Skrevet af Obi d. 15/04/2013 - 11:34

Kunne godt se en 4-4-2 med Mikel / Ramires eller Mikel / Lampard. Luiz ser jeg altså som fremtiden i centerforsvaret. Men det bliver på bekostning af noget jeg kommer ind på senere!

Alternativt mangler vi et par spillere. Jeg er måske den eneste som har efterlyst det, men jeg Axel Witsel (og/eller Fellaini) ville kunne bære en 4-4-2 som I laver. Lige nu, kan vores defensive midtbaner ikke.

Jeg var desværre på arbejde i går, så så ikke kampen hvor Ba og Torres var inde samtidig. Men tror ikke helt på det er fremtiden. De er begge bedst alene oppe foran.
Men når nu snakken går på dette, har jeg også givet mit bud på noget, jeg tror kunne fungere:
Hvis vi får Fellaini, Witsel eller Hulk.

Med vores nuværende trup, ser jeg lidt problemer ved at have Mata og Hazard som wings, fordi (specielt) Azpilicueta ikke vil være stærk nok til at bære hele den side alene, og jeg ikke mener vores defensive midtbaner er stærke nok. Mata vil søge ind i banen og Azp kan ikke dække det hele både offensivt og defensivt. Derfor tror jeg vi vil få brug for Ivanovic evt. sammen med Victor Moses (det mest naturlige valg), men så mangler vi enten Hazard eller Mata på banen, hvilket i mine øjne er uundværlige.

Skrevet af Awekat d. 15/04/2013 - 11:58

Ramirez kan godt på den defensive midt. og hvad gør mikel forkert ud over han aldrig støvlen rigtig på og ikke kan ramme målet. men du har ret, fellaini er en meget spændende spiller :-)

Skrevet af maxx7 d. 16/04/2013 - 06:52

Det kan godt lyde som en helt vanvittig tanke det her men...
Jeg tænker på at Torres, i næsten hele sin karriere har spillet i langeærmet trøje, undtagen sin tid i Spanien. Det undrer mig så da han kom til Chelsea så spillede han sit første halve år kun i langærmet trøje... Men da den nye sæson begyndte spillede han en kamp i langærmet trøje, men i det næste halve år spillede han i kort trøje, indtil hans dystre måltørke, og der hvor han scorede mod Leicester havde han kort ærmet trøje på, mens alle de dårlige kampe han havde spillet i sin måltørke spillede han i langærmet. Det er en helt vild teori jeg har, men har hans trøje noget med hans form at gøre? Efter sine scoreringer spillede han i kortærmet indtil, der kom en lille måltørke, men i CL semifinalen mod Barcelona(ret varmt i Spanien) spillede han i langærmet og scorede det forløsende mål, og næste PL kamp scorede han så ment hattrick i langærmet. I denne sæson startede han med at spille i kortærmet, indtil Rafael Benitez kom og siden der(minus en kamp mod Sterkua staves) har han spillet i langærmet trøje....
En syg teori jeg har men har hans trøje noget med han form at gøre, eller fryser han bare?

Skrevet af chelsea2101 d. 23/04/2013 - 14:21

Chelsea2101: Spændende teori men tror nok nærmere det er noget mentalt/ overtro hvis det har noget på sig. Alternativt så fryser han bare men tror mere på det er noget psykisk.

Skrevet af Snitteman d. 23/04/2013 - 19:43

Det kan godt lyde som en helt vanvittig tanke det her men...
Jeg tænker på at Torres, i næsten hele sin karriere har spillet i langeærmet trøje, undtagen sin tid i Spanien. Det undrer mig så da han kom til Chelsea så spillede han sit første halve år kun i langærmet trøje... Men da den nye sæson begyndte spillede han en kamp i langærmet trøje, men i det næste halve år spillede han i kort trøje, indtil hans dystre måltørke, og der hvor han scorede mod Leicester havde han kort ærmet trøje på, mens alle de dårlige kampe han havde spillet i sin måltørke spillede han i langærmet. Det er en helt vild teori jeg har, men har hans trøje noget med hans form at gøre? Efter sine scoreringer spillede han i kortærmet indtil, der kom en lille måltørke, men i CL semifinalen mod Barcelona(ret varmt i Spanien) spillede han i langærmet og scorede det forløsende mål, og næste PL kamp scorede han så ment hattrick i langærmet. I denne sæson startede han med at spille i kortærmet, indtil Rafael Benitez kom og siden der(minus en kamp mod Sterkua staves) har han spillet i langærmet trøje....
En syg teori jeg har men har hans trøje noget med han form at gøre, eller fryser han bare?

Kreativt :)

Skrevet af justblue123 d. 24/04/2013 - 12:13

Han fryser og sveder bare.
Men sjov tanke.

Skrevet af WilliamB d. 24/04/2013 - 12:57

Ja, det er en lidt sjov tanke.
Men det er stadig er noget der kan undre mig.

Skrevet af chelsea2101 d. 24/04/2013 - 18:44

Men han har da spillet rimeligt de sidste par kampe ( så ikke kampen mod LFC)

Skrevet af justblue123 d. 24/04/2013 - 23:38

Jeg synes faktisk, at Torres er over Ba i øjeblikket. Ba har ikke været god det sidste stykke tid. Han mangler godt nok kvalitet i sine afslutninger, synes jeg. Det er dog godt at se, at Torres har holdt et pænt niveau de sidste par kampe, men jeg mener, at en forstærkning på den position ville være at foretrække. Hvis Lukaku får chancen i næste sæson, kunne han meget vel blive førstevalg, tror jeg.

Skrevet af Dwise d. 05/05/2013 - 23:11


Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.