Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Chelsea's preseason

Chelsea FC - Seattle Sounders       4-2

Chelsea FC - PSG                            1-1

Chelsea FC - MLS Allstars               2-3

Chelsea FC - AC Milan                     0-1

Hvad synes i om spillet, kampene eller decideret hvordan det har gået i Pre Season?.

Hvad kan man forbedre og hvad har været godt?.-).

Hilsen Simon :-))

13 år siden
13665 visninger

Kommentarer

Drogba13 år siden

Kort sagt er vi blevet mere boldbesiddende, men vi skaber stortset ingen chancer. Defensiven er ustabil og der bliver lavet mange fejl. 

simonmathiesen13 år siden

Enig.

Steen13 år siden

Drogba: det passer da ikke? vores spil er blevet meget mere stærkt og vi skaber da en masse chancer, vi score bare ikke på dem. Jeg tror sådan som du skriver der, så tænker du kun på MLS og Milan kampen. Milan f.eks. hvor vi var mega boldbesiddende, og de chancer vi arbejdede os hen imod var der, men vi formåede aldrig at lave en kasse. Det vi kom tættest på var Mikel. Hvilket siger lidt. Torres havde ellers et seriøst god drible tur imellem 3 Milan-drenge. Så lidt sjov ud med hæl over den ene osv.

Sådan overall, synes jeg faktisk det ser rigtig godt ud. Bagved scenen ser det ud til at drengene nyder det og har haft en god, sjov, og lærig tur. Jeg tror på vi har en god chance for at kæmpe om Premier League titlen i år. Mon City er sultne for den igen? Er det ikke Champions League de er mest fokuseret på nu, hvilket vil kan give os et lille forspring? I dont know.

Jeg har dagligt fuglt med i vores presæson og set kampene, alt det træning man kunne komme efter igennem Chelsea TV, og læst alt hvad jeg kunne snuse mig til :) David Luiz er sku også godt til at vise nogle billeder og skrive lidt, ditto Piazon og Ramires. Det er okay spændende at se det :)

Jeg tror vi er klar. Newton virker også rimelig sikker i sin sag, hvad mener i egentligt om ham?

chelseafan1713 år siden

Jeg er skuffet over resulteterne og spillet, men jeg syns at når de spiller så minder det mere om at de eksperimentere, hazard er på venstre, så er han centralt, marin er på venstre så på højre, ivanovic højre back, så central, de rotere meget for at eksperimentere, og teste spillerne, så vi bør nok ikk lægge for meget i at de ikke har spillet godt, plus når Mata og Romeu(Som jeg tror/håber på skal spille den defensive midt position istedet for Mikel) kommer tilbage, og Oscar kommer til så kommer spillet os bedre.

Syns at Luiz har været katastrofal, har taget hovedløse løb frem i banen, positioneret sig helt forkert og lavet unødige sats, han skal virkelig til at tage sig sammen, Ivanovic har sagt han ønsker at spille centralt, og med Azpilicueta som eftersigende er på vej, så bliver han sikkert rykket centralt, og Terry er sikker på en plads så kan han meget let miste sin plads på startopstillingen.

Michael8213 år siden

Synes det har været en fin preseason. Ja, vi har lukket alt for mange mål ind og ikke vundet kampe, men se på det sidste år. Vi vandt alt med AVB og se hvordan det gik.

Med Kong Carlo ved roret, havde vi en elendig preseason men vandt the double.

Er ikke bekymret. Ydermere har vi haft 3 el. flere spillere med til OL som ikke har kunne være med.

Ja, der har været nogle kiks og formen peaker ikke endnu, men jeg er slet ikke bekymret :)

Blue4Life13 år siden

Hvis Azpiculeta kommer, har vi ham og Ivanovic på højre back. Så har vi sådan cirka bredde over hele truppen. Ivanovic er en dejlig spiller at have i truppen, for vi ved at han lige så godt (hvis ikke betydeligt bedre) kan spille i midterforsvaret. Jeg har dog ikke hørt ham udtale nogensinde at han vil spille centralt, som det nævnes opover. Er ret sikker på det bare er medieopfundet.

Romeu er en lovende ung midtbanespiller men der er et stykke i nu før han kan måle sig med Mikels niveau i slutningen af sidste sæson.

Til sidst vil jeg sige at pre-season resultater gang på gang har vist sig at være fuldkommen ligegyldige. Som @Michael82 siger, vandt vi \"The Double\" efter en række dårlige resultater før sæsonen. 

Pre season handler om at komme i form, afprøve nye spillestile, få de nye signings godt ind i fælleskabet, og styrkes som trup i helhed. Jeg synes det lader til at vi har formået at opnå de kriterier. Så snart sæsonen går i gang, betyder et nederlag til MLS eller Milan ikke noget som helst.

Drogba13 år siden

@Michael82 og @Blue4life

Den sæson hvor vi vandt \"The Double\" under King Carlo havde vi en rigtig god pre-season. Vi vandt de 4 første kampe, blandt andet mod AC Milan hvor Drogba lavede drømmemålet cirka 35 meter ude fra. Vores femte og sidste kamp i den pre-season spillede vi uafgjort. Derefter mødte vi Utd i Community Shield hvor efter at have spillet 2-2 i ordinær spilletid, gik vi hen og vandt i straffesparkskonkurrencen. 

@Steen

Ja, det jeg skrev det havde jeg hovedsagligt AC Milan kampen i baghovedet. 

Michael8213 år siden

Drogba skrev:

@Michael82 og @Blue4life

Den sæson hvor vi vandt \"The Double\" under King Carlo havde vi en rigtig god pre-season. Vi vandt de 4 første kampe, blandt andet mod AC Milan hvor Drogba lavede drømmemålet cirka 35 meter ude fra. Vores femte og sidste kamp i den pre-season spillede vi uafgjort. Derefter mødte vi Utd i Community Shield hvor efter at have spillet 2-2 i ordinær spilletid, gik vi hen og vandt i straffesparkskonkurrencen. 

@Steen

Ja, det jeg skrev det havde jeg hovedsagligt AC Milan kampen i baghovedet. 

Beklager - har lige undersøgt det og du har ret. http://www.chelseafc.com/page/FixturesAndResults2/0,,10268~2009,00.html

Det ændrer dog ikke på at preseason ikke er sigende for sæsonen. Igen vil jeg tage vores sidste sæson frem.

Der er også mange nye spillere. Man kunne jo se fejlpasninger flere steder. Det handler om at kunne finde hinanden i blinde. Det tager nu engang tid

chelseafan1713 år siden

Endnu en preseason kamp tabt, det kan godt være at det kun er venskabskampe, men det er satme ikke godt nok når man stiller op i den bedste mulige opstilling og så alligevel taber 3-1 til brighton.

Luiz - Satser stadigvæk for meget.

Lampard og Mikel - Tid tider går det for langsomt, og der kommer ikke nok bolde igennem midten, næsten alle bolde de aflevere er enten bagud eller ud til siden.

Ramires - Det var ikke en speciel god kamp, men den viser en af grundene til at Ramires måske ikke er egnet til kant, han kan lide at komme fra dybden og så lave løb op igennem forsvaret, men på kanten bliver han isoleret for meget ud på siden.

Torres - Kun hans 2. kamp siden em, men næsten ingen bevægelse, brænder stadig store chancer, uskarp, skidt førsteberøring.

Oscar7Skipper13 år siden

Slet ikke tilfredsstillende.

For langsomme til at komme på plads når man mister bolden efter lang tids unødvendig boldbesiddelse. De skal komme til afslutninger og ikke kun spille til siden. 

Så hvis vi skal spille mere boldbesiddende skal vi være stærkere til at komme ned og stå. Vi ser ved 1-1 og 2-1 målet. Det er ikke chancer der skal føre til mål. 

Flot mål. Godt lavet af Torres og fin afslutning af Lampard som tog det gode løb

Ralfe13 år siden

Jeg er ikke enig i de ting du nævner chelseafan17.

Luiz: Ja, han havde et dårligt indhop, men han forsøgte tilføre noget offensivt, men Brighton stod meget dybt og kompakt.

Lampard og Mikel synes jeg gjorde det fint. Meireles derimod var måske kampens dårligeste spiller. Han blev også skifter ud i halvlegen.

Ramires: Havde en god speed på kanten, kunne godt havde udfordret lidt mere for at komme til baglinien. Dog er han bedst når han for bolden i løb fremfor at han selv skal skabe det.

Torres: For mig var Torres, Ramires og Essien 1. halvlegs positive sider. Han fik ikke rigtig noget at arbejde med. Men han var bevæglig, skabte chancer for de andre og var ikke bange for at afslutte.

Defensiven så rigtig dårlig ud. Endnu en kamp uden cleen sheet. Trænger vi virkelig til. Bagkæden virkede langsom og kunne ikke stå imod Brightons kontraangreb. Hazard var utrolig dårlig taktisk. Spillede måske hans dårligste kamp for Chelsea til dato. Trak al for meget ind i banen og gjorde der ingen bredde var overhoved. Vores venstreside var derfor alt for nem at lukke af for.

Schou11 år siden
Så starter preseason vel egentlig i morgen, og dette var lige den eneste tråd jeg kunne omkring dette.
Er der nogle af jer der ved hvor det er muligt at følge disse kampe, jeg tænker hvor man kan finde et livestream til dem..?
Zola8611 år siden
ChelseaTV viser kampene jf. http://www.chelseafc.com/videos/pre-season-live.html

Indtil videre er følgende kampe blevet annonceret.

•Wycombe Wanderers v Chelsea FC - Wednesday 16 July, 7.45pm (BST)
•AFC Wimbledon v Chelsea FC - Saturday 19 July, 3pm (BST)
•RZ Pellets WAC v Chelsea FC - Wednesday 23 July, 6.30pm (BST)
•NK Olimpija Ljubljana v Chelsea FC - Sunday 27 July, K.O. TBC
•Vitesse Arnhem v Chelsea FC - Wednesday 30 July, 6.30pm (BST)
•Werder Bremen v Chelsea FC - Saturday 3 August, K.O. TBC
•Ferencvaros v Chelsea FC - Sunday 10 August, 7.45pm (BST)
•Chelsea FC v Real Sociedad - Tuesday 12 August, 7.45pm (BST)

Håber på at vi ligesom sidste år, for mulighed får at prøve kræfter med nogle af de europæiske storhold.
Mvinther11 år siden
Kampene på Chelsea tv er kun en kommenteret kamp og ikke live vel?
Zola8611 år siden
Sidste år viste ChelseaTV preseason kampene live, og jeg tror det samme gælder i år, så det burde være live.
Lampard12311 år siden
Jeg glæder mig sku til sæsonens første kamp!! Kæft hvor har tiden gået langsomt siden den sidste kamp!!
Det er altid svært at gætte hvem der starter preseson kampene.
Jeg tror vi stiller op med følgende spillere:

Kampen ender 3-0 / 4-0

Lukaku kommer på tavlen sammen med Willian og JT

Foresten kommer i ikke allesammen i aften i chat?! Det er så lang tid siden der har været kamp og chatten har ofte været lidt død :"( så kom ud af jeres huller!
Steen11 år siden
Mvinther: de er live fra ChelseaTV.
Enevo11 år siden
Hvor er Courtois i den 26 mands trup der er afsted??
tobylobi11 år siden
De spillere som nåede videre fra gruppespillet ved VM, har ekstra ferie.
Dani692611 år siden
Skal man betale for at se kampene på ChelseaTV ?
KristianB11 år siden
Jeg tror man skal have et Sky-abonnement for at kunne se Chelsea TV. Men du kan streame Chelsea TV på gofirstrow.eu , det er en god side med okay billedkvalitet. Det ville nok være en god ide at installere add-block på chrome, da der er rimeligt mange reklamer på streamsene.

Håber mit svar er brugbart:-)
Steen11 år siden
Dani6926: Du kan også melde dig ind i Chelsea officielle fanklub og betale for det - via www.Chelseafc.com.
Kirk11 år siden
I kan se Chelsea mod Sankt Andra netop nu.
http://ifirstrow.eu/watch/271147/1/watch-wac-sankt-andra-vs-chelsea.html
Startopstilling:
Cech - Ivanovic - Zouma - Terry (c) - Luis - Van Ginkel - Matic - Salah - Baker - Brown - Bamford.
Bænk: Beeney, Delac, Ake, Chalobah, Christensen, Romeu, Swift, Boga, Solanke.
Torres911 år siden
Hvor kan man se Chelseas kamp idag ??
Lampard12311 år siden
Og hvornår spiller vi idag ?!?!?

Jeg kan ikke finde noget sted hvor der står!
andersterry11 år siden
kig op i kommentar feltet
Steen11 år siden
Det står højt og larmende inde på Chelseas officielle side..
Lampard12311 år siden
jeg ved ikke hvad K.O. TBC er?!
Dani692611 år siden
Mange tak for svaret! :-)
Dani692611 år siden
*Svarene ????
Torres911 år siden
Hvor kan man se kampen ?????
JaTerry11 år siden
Sådan Fabregas og Costa, i første kamp viser i hvad i er købt for. deligt at se at de også kan spille godt i chelsea trøjen. glæder mig til at se dem i action mod nogle bedre hold. :D
Raynay11 år siden
scorede de begge mål ? :)
JaTerry11 år siden
Nej fabregas lavede en assist til Costa(en rigtig fabregas stikning) :D
LilHenrik11 år siden
Og godt at se at vores nye forsvarsspiller også kan stå mand for et mål :D
Og selvom Torres ikke scorede så viste at han stadig ved hvor han skal stå, og han forstår at placere sig :)
Tweaker1211 år siden
LilHenrik skrev:
Og godt at se at vores nye forsvarsspiller også kan stå mand for et mål :D
Og selvom Torres ikke scorede så viste at han stadig ved hvor han skal stå, og han forstår at placere sig :)

Jeg elsker at du ser så positivt på situationen omkring Torres. Jeg græd af grin da jeg så situationen, for det er simpelthen så typisk for ham!
Dwise11 år siden
Det er så håbløst lavet af Torres. Men man bliver bare ikke chokeret mere. Det er ved at være hans trademark at brænde chancer, som er sværere at få forbi mål end at score på.

http://www.youtube.com/watch?v=wCyqSeRgx2c
Lampard12311 år siden
Jeg er enig . Man kan sku ikke forholde sig positivt til torres mere manden er bare dårlig...
Tweaker1211 år siden
Det er simpelthen så tragikomisk med ham. For noget tid tilbage havde jeg sympati med ham, men den er godt nok forsvundet med tiden. Det er så sindsygt alle de penge vi betaler ham, og manden kan ikke engang sætte hovedet på en bold, det må være det største mandefald i fodboldens historie!
LilHenrik11 år siden
Nu var det ikke det værste mål han kunne brande, det var en venskabskamp, og vi tabte ikke, jeg er sikker på at han nok skal give den fuld gas, de få gange han chancen :)
Tweaker1211 år siden
LilHenrik skrev:
Nu var det ikke det værste mål han kunne brande, det var en venskabskamp, og vi tabte ikke, jeg er sikker på at han nok skal give den fuld gas, de få gange han chancen :)

Ikke det værste mål han kunne brænde? Det er da fuldstændig ligegyldigt om det er en venskabskamp eller en Premier League kamp, manden skal score på sådan en chance... Det er jo forfærdeligt!
LilHenrik11 år siden
Jeg ser det nu ikke ligegyldigt om han brænder på den chance i en venskabskamp eller i en Cl finale, han må for min skyld brænde så mange chancer han vil, så længe han ved hvordan han skal score mål i finalerne, og det har han vist at han ved hvordan man gør :)
Tweaker1211 år siden
LilHenrik skrev:
Jeg ser det nu ikke ligegyldigt om han brænder på den chance i en venskabskamp eller i en Cl finale, han må for min skyld brænde så mange chancer han vil, så længe han ved hvordan han skal score mål i finalerne, og det har han vist at han ved hvordan man gør :)

Hvis manden nogensinde skal have lov til overhovedet at spille en CL finale eller hvilken som helst anden finale, så hjælper det højst sandsynligt ikke på chancerne at brænder så oplagte muligheder. Nu skal vi jo heller få det til at lyde som om Torres har scoret i en masse finaler, for det ville være synd at sige.
LilHenrik11 år siden
Oplagt mulighed eller ej, så er min holdning som før, han må brænde så mange muligheder han vil, så længe har scorede de vigtige gange han nu gør :)
Tweaker1211 år siden
LilHenrik skrev:
Oplagt mulighed eller ej, så er min holdning som før, han må brænde så mange muligheder han vil, så længe har scorede de vigtige gange han nu gør :)

Vi må være enige om at være uenige. Jeg kan bare ikke forstå du ikke har højere forventninger til en mand som vi betaler så mange penge om ugen.
LilHenrik11 år siden
Det kan vi hvertfald Tweaker12 :)
Jeg har skam høje forventninger til Torres, jeg forventer at han kæmper sin røv ud af bukserne, til hver en træning og til hver en kamp, mere forlanger jeg heller ikke af ham :)
Hvis du ser nogle Chelsea kampe hvor han er på banen, går jeg da udfra du gør, ja så vil du også se hvorfor han ikke score så mange mål som mange andre angribere :)
Lampard12311 år siden
Det har været en rigtig god preseason so far synes jeg.

Rigtig god kamp idag og den før den. Costa viser bare hvor god han er. Fabregas med endnu en god kamp og hans første mål!! Fedt.

LilHenrik:
Det er helt iorden du stadig ser noget i Torres. (jeg kan også godt lide ham) Men jeg tror på et tidspunkt du må indse at torres, lige meget hvor meget han træner bliver han i den rolle, han nu har haft i 3 1/2 år som en komplet middelmådig spiller som gang på gang trækker det længste strå når vi når til sommertransfervinduet...

Igen i år slipper han nok.
Tweaker1211 år siden
LilHenrik skrev:
Det kan vi hvertfald Tweaker12 :)
Jeg har skam høje forventninger til Torres, jeg forventer at han kæmper sin røv ud af bukserne, til hver en træning og til hver en kamp, mere forlanger jeg heller ikke af ham :)
Hvis du ser nogle Chelsea kampe hvor han er på banen, går jeg da udfra du gør, ja så vil du også se hvorfor han ikke score så mange mål som mange andre angribere :)

Jeg synes godt nok ikke det er høje forventninger du har til en mand som tjener omkring 1,5 millioner danske kroner om ugen, hvis du mener det eneste han skal er at passe sin træning. Manden scorer ingen mål fordi han brænder KÆMPE chancer som vi så den anden dag i preseason kampen.
Zola8611 år siden
Det var en fornøjelse at se Costa på toppen. Nu har han bare ikke at blive skadet, når vi nu har mistet Lukaku, og derfor skal sætte vores lid til 2 spillere som er "over the hill".
JaTerry11 år siden
Fyldstændig enig. Costa viser et højt niveu:-). Men ingen skader tak. Selvom han nok stadig skal have pause en gang imellem. :-/
LilHenrik11 år siden
Lampard123 - Jeg ser ikke Torres have en fremtid i Chelsea, og jeg er glad for købet af Costa, og jeg glæder mig inderligt til at en af vores unge kommer op og får chancen, men indtil da så er jeg stadig glad for Torres, han er arbejdsom, og selvom han ikke gør sin pligt som angriber lige godt altid, så gør han sin pligt som holdspiller, han kæmper røven ud af bukserne :)

Tweaker12 - Jeg ved ikke om du så det, eller bare ikke vil se det, men jeg skrev også at han skulle kæmpe røven ud af bukserne i de kampe han får, eller kommer ind, og det gør han, han står ikke bare og venter på bolden, han er selv med nede og tackle, han aflevere, han løber rundt, og presser modstanderen. Men at sige han ikke score mål er en fejl, for han har scoret vigtige mål, mod hold som Barcelona og Alt. Madrid, som jeg da mener begge var vigtige mål, desværre gik der noget galt i kampen mod Madrid. :)
Tweaker1211 år siden
LilHenrik skrev:
Lampard123 - Jeg ser ikke Torres have en fremtid i Chelsea, og jeg er glad for købet af Costa, og jeg glæder mig inderligt til at en af vores unge kommer op og får chancen, men indtil da så er jeg stadig glad for Torres, han er arbejdsom, og selvom han ikke gør sin pligt som angriber lige godt altid, så gør han sin pligt som holdspiller, han kæmper røven ud af bukserne :)

Tweaker12 - Jeg ved ikke om du så det, eller bare ikke vil se det, men jeg skrev også at han skulle kæmpe røven ud af bukserne i de kampe han får, eller kommer ind, og det gør han, han står ikke bare og venter på bolden, han er selv med nede og tackle, han aflevere, han løber rundt, og presser modstanderen. Men at sige han ikke score mål er en fejl, for han har scoret vigtige mål, mod hold som Barcelona og Alt. Madrid, som jeg da mener begge var vigtige mål, desværre gik der noget galt i kampen mod Madrid. :)

Vi lukker den her, for vi bliver ikke enige. Som skrevet tidligere, så må vi være enige om at være uenige!
LilHenrik11 år siden
Det var godt Tweaker12, så fik vi det på plads ;)

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.