Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

De sidste forstærkninger, ønsker?

Aloha Boyz!Nå, som overskriften siger, så er det om der skal et par nye ind på holdet. Kom frisk? Højreback: César Azpilicueta, Marseille.Kender ikke alverden til ham, men lyder til at være en fornuftigt spiller og har alderen med sig og prisen skulle ligge omkring de 60 mio ud fra hvad jeg har læst. En anden jeg er lidt frisk på er Piszczek, men det lyder ikke til de vil sælge ham.Defensiv midt? Er sgu i tvivl, har vi den defensive anker man? En backup til Sturrigde og Torres?Kom med jeres bud!

Skrevet af Obi
Skrevet af 16/08/2012 - 22:27



Kommentarer

Der kommer en højreback, der kommer ikke en def midt og måske en angriber. Jeg håber på Azpilicueta som det eneste indkøb. 

Skrevet af EmilBjoern d. 16/08/2012 - 22:45

Tror Azpilicueta og Moses ankommer til broen, hvilket jeg synes er fornuftigt. Jeg mener vi mangler en defensiv midt, men tror desværre ikke på at vi får en. 

Skrevet af Zola86 d. 17/08/2012 - 00:27

Jeg tror Hulk han kommer.


Sammen med Azpilicueta og Moses:-).


Der er en bruger på twitter som jeg følger, og han siger at Hulk kommer til Chelsea.


Han sagde at Hazard kom til Chelsea, og han sagde det omkring 3 uger før det blev officielt.


Det samme med Van Persie, Joe Allen, Kagawa, Podolski og Oscar, og der fik han da ret :-).


 

Skrevet af simonmathiesen d. 17/08/2012 - 11:02

Hulk kommer ikke til Chelsea i denne omgang, det har jeg virkelig svært ved at tro, ovenpå hans agents primma donna nykker under OL.


Azpilicueta - jeg ved så lidt om ham, og det jeg har læst mig til er positivt. Så hvis "rygtet" taler sandt og han bliver vores reserve, må vi jo prise os lykkelige hvis det kan lade sig gøre.


 


Cavani rygtet er håbløst. Det tror jeg ikke på.


 


Jeg tror på vores trup bliver tilføjet af denne Azpilicueta.


 


Ønske:


M'Villa på den defensive midt som erstatning/reserve til Mikel.


Kyler Walker som hb :)

Skrevet af Steen d. 17/08/2012 - 11:11

Jeg er næsten helt sikker på at der kommer en angriber til truppen. Om det bliver en stjerneangriber som Cavani eller en anden mindre kendt angriber ved jeg til gengæld ikke. Det kunne også være Moses som bliver købt til angrebet selvom han er mere en wing type. 


 


Vi skal spille omkring 60-70 kampe og lige pt har vi kun to angribere. Torres og Sturridge. Hvis den ene skulle blive skadet har vi kun en angriber. 

Skrevet af Drogba d. 17/08/2012 - 12:00

Drogba: Også lige præcis det du pointere der, der undrede mig ved at lade Lukaku slippe ud på et lån. Det kan betyde 2 ting.


 



  • Han vil ikke få noget spilletid fordi, Torres står som nr. 1, så Sturridge nr. 2 og Lukaku nr. 3.

  • Han vil ikke få noget spilletid fordi, Torres står som nr. 1, et indkøb står som nr. 2, Sturridge 3 osv.


Sådan tolker jeg det. Er det helt forkert?


Men hvorfor købe et ungt talent som er winger, til at blive angriber?

Skrevet af Steen d. 17/08/2012 - 12:29

Jeg tror vi for følgende 2 spillere ind César Azpilicueta og Hulk.


Jeg er glad for det netop bliver disse 2 og begrundelsen kommer her.


 


Azpilicueta skal være højreback, Han vil kunne bruges som erstatning til Ivanovic. Og skulle midterforsvaret være ramt af karantæner og skader kan man altid flytte Ivanivic ind, og Azpilicueta som højreback. Tror sagtens han vil kunne få mellem 15-25 kampe.


 


Hulk vil være fremragende. Da vi kommer til at spille mange kampe. og jeg mener bestemt der plads til endnu en tilføjelse. Hvis jeg skal sammenligne de andre klubber der kommer til at kæmpe med om mesterskabet. så kan man se at Man City. har 4 klasseangribere, Man utd. Har lige fået tilgang af Van Persie så de har også 4 angribere til kommende sæson. Vi har Torres Og Sturridge, så vi har minimum brug for 1 til. Lukaku er udlånt, og kommer først tilbage senere.


 


Eftersom som vi spiller med 1 front angriber, vil disse 3 være helt ok. Det min mening.


 


 

Skrevet af elnino9 d. 17/08/2012 - 12:48

Jeg tror slet ikke på Hulk længere. Den handel tror jeg er død - desværre, for kan virkelig godt lide ham. Jeg tror personligt heller ikke på at en stjerneangriber skulle blive hentet til klubben, men jeg vil dog ønske, at der bliver hentet en angriber, for to relle angribere er ikke nok. Moses har jeg altid forestillet mig mest som en wing, men skal indrømme at jeg ikke har set ham spille særlig meget, men forestiller mig at han ligesom Sturridge kan bruges både på kanten og i angrebet. 


 


Og så tror jeg Azpillicuetta kommer til også, for en højreback er af højeste prioritet.


 


Et sidste lille ønske skulle også være en defensiv midt. Jeg har ikke tiltro til Mikel, Ramires er ikke en typisk def midt, Essien er falde ti niveau og Romeu er nok ikke klar til at være fast mand. 


 


Dit forslag med M'Vila steen, det ville satme være fedt!


 


 


All in all: En back-up angriber (Moses), en højreback (Azpillicuetta) og en defensiv midt (M'Vila). Kommer der en def midt. så skal en af Mikel og Essien sælges videre.

Skrevet af WilliamB d. 17/08/2012 - 14:22

hulk og azpilicueta skal ind. azpilicueta kommer nok men hulk tror jeg ikke rigtig på. jeg synes vi har for mange centrale og defensive midtbanespillere. meireles ser jeg gerne ude, og måske også essien.


vi skulle ikke have lejet sam huchinson og de bruyne ud. slet ikke huchinson. 

Skrevet af malte123 d. 17/08/2012 - 14:42

William: Det gode ved M'Vila er, jeg læste lige at Tottenham har også opgivet købet af ham :)! De får intet købt ind Tottenham. Jeg tror det bliver en walk-in-the-park imod dem i år, og det gør det heller ikke bedre at de har AVB ved frontlinjen, manden der spiser 2 bic macs på én gang.. Han kan slet ikke gabe over de problemstillinger han bliver stillet for. Det er virkelig synd, for Redknapp havde virkelig gang i noget rigtigt godt og stort!


 


M'Vila ville være et suverænt købt som en fast defensiv midt, han er ung, han er stærk, han er klog og han er boldsikker. Også kan han erhvervs for en fornuftig mængde guld. Ligesom jeg ser denne Azpilicueta som et fornuftigt køb, med det prisskilt han har om halsen. Hvis han er lige så god som i siger, da jeg ikke kender ham. Imodsætningen til mit kæmpe brændende ønske om at erhverve sig Kyle Walker (engelsk), ung, stærk, dygtig, hurtig, har de fantastiske indlæg og kan sparke selv og score mål! OG - vi ville have den engelske landsholdstrups bagerste kæde :) Cole - Terry - Cahill - Walker .. Slam bam ... det ville sparke nuuums...

Skrevet af Steen d. 17/08/2012 - 14:56

Walker ville være awesome som ind i helvede! Men tror ikke det sker lige foreløbig dog :)Ja M'Vila pris skulle eftersigende ikke være vanvittig høj, eftersom Rennes, ganske enkelt ikke har råd til at kræve en vanvittig høj pris. Altså hvis de kloge hoveder, talentspejdere og trænere i Chelsea kiggede efter ham, ville det være fedt! 

Skrevet af WilliamB d. 17/08/2012 - 17:18

Hvordan kan I alle sammen ønske en ny defensiv midt? Er det ikke nok med tre i Mikel, Essien og Romeu!? Herudover har vi Lampard, Ramires, Meireles (der nok sælges) og McEachran der kan spille den anden midtbane. Men nej! Vi skal have 7 midtbaner til to pladser. Det kan jeg altså virkelig ikke forstå at I mener. 


 


Og så er der jer der vil have Hulk eller Cavani...... Vi har brugt 700 millioner - formentlig 60 millioner mere på Cesar, og så vil I bruge 300-350 millioner(!) på en ny angriber, så vi har Torres med en pris på 400 millioner og enten Hulk eller Cavani til én angriberplads, imens den dyre og utilfredse Lukaku kommer tilbage næste sæson (og måske har fået sit gennembrud i West Brom) og skal være 3. valg. Jeg troede niveauet var højere herinde.  

Skrevet af EmilBjoern d. 17/08/2012 - 20:05

Vanvittig meget enig EmilBjoern, hvis man ellers kan være det :)

Skrevet af joey d. 17/08/2012 - 20:07

Kan kun sige mig enige i de ting Emil siger :)

Skrevet af Ralfe d. 17/08/2012 - 22:44

EmilBjorn: Jeg ved ikke om de andre har det på samme måde, så jeg kan kun tale for mig selv, men når jeg skriver at at vi behøver en defensiv midt, så er det selvfølgelig med det udgangspunkt at minimum én måske endda to af de nuværende spillere i truppen som kan spille den plads, bliver solgt. 

Skrevet af Zola86 d. 18/08/2012 - 00:49

Zola86: Jamen hvorfor sælge når der er så meget kvalitet over den midtbane? Tag nu Mikel fx. Der har aldrig været mindre grund til at sælge Mikel end der er lige nu. Han spillede et fremragende forår og var i mine øjne man of the match i ChL finalen.


 


En M'Villa ville være utrolig interessant ja, men han vil ikke gå ind og forstærke holdet mere end en Essien eller Mikel ville gøre det. Hvis vi endelig skulle have en ny def midt skulle det være en de rossi eller lignende, men det vil være fuldstændig hul i hovedet at fyre 300 mill efter en spiller med de kvaliteter, når vi allerde har brugt 700 mill. De der middelmådige transfer udskiftninger giver ikke nogen mening.

Skrevet af joey d. 18/08/2012 - 11:08

Jeg mener at en ny def. midt er nødvendigt emilbjoern, fordi niveauet på de andre ikke er godt nok, som jeg ser det, og som jeg allerede har beskrevet. Så kan vi da have nok så mange spillere, men det er da ligegyldigt, hvis ikke de er gode nok!? 


Du vil måske hellere bare have en hel masse spillere, i stedet for få som er gode nok?

Skrevet af WilliamB d. 18/08/2012 - 11:51

joey: Er enig i at Mikel spilllede en god kamp i CHL finalen, men overall mener jeg ikke han har nok kvalitet, til at være starter for tophold i Europa jf. forumtråden "er den centrale midtbane et problem" samt WilliamBs ovenstående kommentar. 

Skrevet af Zola86 d. 18/08/2012 - 12:03

Niveauet er bestemt godt nok. Mikel er ikke god nok offensiv, men så har man Lampard ved siden af ham og Mata, Hazard, Oscar foran ham der står for det kreative. Herudover har man Essien, der efter min mening var verdens bedste på hans plads før hans skade. Han har ikke fundet sit tidligere niveau, men hvis han får tiden til det, så tror jeg han kan nå derop igen. Men tænk også lige på de andre hold. I sidste sæson havde City kun Nigel de Jong og til dels Gareth Barry til den position, og her kan man ikke mene at de er bedre end Mikel og Essien. Hos United har man ingen decideret def midt - måske Darren Fletcher, men han er da heller ikke noget at råbe hurra for. 


 


Til sidst skal man også huske, at Mikel og Essien har utrolig stor indflydelse på humøret i truppen. De har været her i mange år, og hvis ledelsen pludselig skifter dem ud med en yngre spiller, så tror jeg det vil have en negativ effekt på moralen i truppen.  

Skrevet af EmilBjoern d. 18/08/2012 - 13:45

Jeg har set uhyre mange kampe hvor Mikel har været med. Antallet af gange jeg har set ham spille godt kan tælles på én hånd. Det kan dog selvfølgelig være, at han bare har været uheldig og spillet dårligt, når jeg har set. 


 


 


Du siger det selv: Essien var verdens bedste på sin position, og jeg elsker Essien, og jeg vil bestemt hellere skille mig af med Meireles og Mikel inden Essien. Men han kommer bare ikke op på det samme niveau som tidligere. Sådan en lang skadesperiode, på det her tidspunkt i hans karriere, sørger for at han ikke kommer tilbage på sit gamle niveau, tror jeg ikke i hvert fald.


 


 


Nigel de Jong er bedre til det han skal gøre i City end hvad Mikel skal gøre i Chelsea. Han bidrager ikke med noget offensivt, og ja han er en nogenlunde mur, når modstanderen har bolden. Hvis Mikel tilgengæld har bolden, så spiller han den enten bagud eller mister den. Basically det samme som de Jong, bortset fra at de Jong ikke mister bolden.Men hvis diskussionen skal fortsætte, så lad os gøre det inde på  "Er den centrale midtbane et problem"-tråden, hvor det trods alt er temaet :)

Skrevet af WilliamB d. 18/08/2012 - 14:07

Vi kan bare lukke diskussionen her, og være enige om at være uenige. Det skal dog tilføjes, at jeg ikke mener at Mikel er god nok, men jeg er imod at købe flere spillere. Mit ønskescenarie ville være, at have enten Ramires eller Essien til at spille ved siden af Lampard, og så kan Mikel bruges når Matteo prioriterer stabilitet i defensiven. 


Jeg synes Mikel mange gange er en vigtig spiller i topopgørerne, hvor hans fysik virkelig gavner os i nærkampene på vores banehalvdel. 

Skrevet af EmilBjoern d. 18/08/2012 - 18:54

Ham Moses, har kun fået fortælninger om ham, han skulle være rimelig hardcore, bla opdelte han engang et hav...Men nogen der kan oplyse om der er en ung angriber i perferien der agere 3 angriber? Ungdoms og reserve er jeg ikke vildt kendt i..

Skrevet af Obi d. 19/08/2012 - 12:58

Lucas Piazon er et kæmpetalent og kan spille angriber, men spørgsmålet er, om han har fysikken til at spille alene på toppen i Premier League. Torres har ikke været skadet i hans tid i Chelsea, og har han brug for en pause, så kan Sturridge tage over. Jeg håber de satser og nøjes med kun Torres og Sturridge, da vi jo får Lukaku tilbage om et år. 

Skrevet af EmilBjoern d. 19/08/2012 - 13:42

Det glæder mig super meget, at Sturridge endelig kommer til at få en masse kamp som frontangriber. Tror han kan blive for vild, med de midtbanespillere vi har bag os.. Men er også bange for, at Torres bider sig alt for meget fast

Skrevet af Awekat d. 19/08/2012 - 14:17

Emil: Lige før vi lukker festen og sparker den sidste alkoholiker ud af vinstuen, vil jeg gerne lige tilføje én ting omkring Mikel, og hvad mit argument er omkring en tilføjelse af truppe på hans plads ville kunne tilføre holdet.


 


Mikel er:


Fysisk stærk


Defensiv stærk


God til at spille med ryggen til målet og modstanderen


Er god til at presse boldbesidderen / og vinde den


 


Hvad kan Mikel IKKE:


Han kan ikke spille bolden fremad i banen, hvis der står en modstander mere end 10 meter fra ham


Mikel spiller konsikvent bolden til den bagerste kæde (han skal lave stikninger til Mata, Hazard, Oscar) (Jeg bemærkede i Wigan kampen, at før Mata kunne få bolden fra Mikel, måtte han så vinkelret for Mikel for at modtage den. Hvilket sænker spillet og dens tempo, hvilket var hvad vi vandt på, så ergo - en forsinkelse kan koste en sejr)


Stratetisk klog


Har ikke overblik


Er ikke boldsikker


Når han vinder en bold, spiller han bagud - ikke frem.


 


Hvad gør Lampard?


Han laver stikninger helt ned til Torres. I sin tid Drogba - og det gav mål! Hvorfor skal Mikel så kunne dette? Fordi han er i samme position.


 


Hvorfor mente jeg som jeg gjorde?


Fordi jeg sagde også, at hvis vi skal skifte ud på Mikels plads, mener jeg ikke Mikel skal sælges, for han har hans moments, men vi skal sælge ud af f.eks. Meireles og eller Essein.

Skrevet af Steen d. 20/08/2012 - 13:12

Jeg er på ingen måde enig med dig Steen :D Nu var det lige den første og den bedste jeg lige fandt på youtube og det er også 2 sæsoner siden: http://www.youtube.com/watch?v=6T-7T2rza3k


 


Chelseas midbane ville sejle hvis vi havde 5 offensive midbanespillere der tænkte offensivt som du gerne vil have dem til. Mikel kan sagtens spille den fremad og har en godt overblik. Men jeg er sikker på at han er blevet fortalt at spille som han gør af RDM. Hvis du følger Mikel tager han mange løb modforsvaret - modtager den - spiller den igen. Det gør at der bliver skabt rum bag Mikel som de andre spillere kan søge ind i og modtage boldet - Hvilket de også gør ofte.


 


Da Mikel blev hentet til klubben i sin tid var en et meget stort talent på den centrale midbane, men gik i lære hos Makelele fordi mange manglede en spiller på den defensive position. Det har selfølgelig gjort at Mikel har omlagt hans spil - dog har han stadig massere at protientale og er ung, så hvis han fik en mere fremadrettet role på holdet, er jeg sikker på han ville kunne udfylde den. Omskolelingen er forresten noget man er meget ærgelig over på det Nigerianske landshold, dog en helt anden sag :D


 


Min syn kan måske være lidt farvet fordi jeg er kæmpe tilhænger af netop Mikel og Essien fordi jeg elsker disse typer på en fodboldbane.

Skrevet af Ralfe d. 20/08/2012 - 17:53

Jeg håber de køber Moses han skulle faktisk være ret god. Og så kunne jeg tænke Hulk skulle være rigtig god og have rigtig godt langskud og han er god fysisk men jeg tror ikke de får ham. Og den højre backen Azpilicueta han tror er ret hurtig. Og så hvis de ikke får Hulk så måske Lewandowski.


 


 

Skrevet af WilliamGj02 d. 21/08/2012 - 21:33


Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.