Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Angriber situationen

Hej blues.

Nu nærmer vi os snart Januar og klubber rundt omkring i verden må igen bruge milliarder på spillere.
Vi har 3 angribere i truppen (Ba, Torres & Eto'o) og ingen af dem har vist verdensklasse.

Skal vi blive ved med at rotere rundt og måske gå glip af en titel fordi vi ikke har en angriber på toppen, som kan score mål på de svære tidspunkter.

Eller skal vi ud at investere i en ny spids til holdet? Der går rygter om Jackson Martinez fra Porto og Falcao fra Monaco. Begge er spillere, som ved hvor målet står og virker begge som et godt match til Chelsea.

Ba bliver vel solgt eller lejet ud til Januar? Han har næsten ikke spillet og han var meget tæt på Arsenal i sommers. Bendtner bliver vel solgt og så er der plads til Ba der?

Håber i vil komme med jeres mening. Det her emne er der blevet diskuteret meget og det stopper vel først når vi får en rigtig bomber på holdlisten:)
12 år siden
2516 visninger

Kommentarer

Dwise12 år siden
Jeg enig med dig i, at vores angribersituation lige pt ikke er verdensklasse. Etoo er vel kun en nødløsning, og Ba ligner en, som er på vej ud. Men er dog ikke sikker på, at der kommer til at ske så meget i januar-vinduet. Vi har Lukaku i Everton, men han er på lån resten af sæsonen.
Jeg synes angriberne gør det ok, men som du selv er inde på, så er de måske ikke blandt de bedste i verdenen. De to Manchester-klubber har Van Persie og Aguero, som har været guld værd for begge klubber. En sådan type angriber råder vi ikke over.
Lukaku har gang i endnu en god sæson, og han må vel få chancen. Alt andet vil være underligt. Men hvis man skulle hente en ny mand ind, så har jeg et godt øje til Diego Costa fra Atletico. Han ville passe godt ind på holdet, synes jeg.
SebastianLunnDK12 år siden
Igen synes jeg ikke det er vores angribere der er problemet, men at vi er for dårlige til at sætte dem op. Det er ikke meget de har at arbejde med, og de offensive spillere bag ved dem overstråler dem tit. Synes ikke vi skal gå ud og investere på en topangriber, for jeg tror virkelig ikke at det er løsningen. Måske er det vores taktik der skal kigges igennem for at få fuldt udbytte af vores angribere, og så kan Lukaku få chancen i næste sæson.
Kirk12 år siden
Jeg er personligt efterhånden ret træt af vores ufarlige angriber. Demba Ba har ikke klassen, Eto'o og Torres har deres bedste tid bag sig. Jeg vil give dig ret ''SebastianLunnDK'' i at holdet eller ikke har været gode nok til at sætte dem op. MEN .. Jeg ville mene at hvis man vil være Chelsea angriber burde man kunne skabe noget selv. Dem vi har skaber intet .. INTET på egen hånd!

Januar: Sælg: Demba Ba og Torres
Køb: Diego Costa

Sommer: Lad vær med at forlænge med Eto'o og brug Lukaku.

Dermed hedder vores angreb til næste år Costa/Lukaku.. 2 klasse angriber som begge fortjener masser spille tid.
Zolafan12 år siden
Kanon tråd, da vores angribere ikke er gode nok. Jeg håber stadigvæk på Torres, men ærlig talt så ser det sort ud. Ba og Eto'o har ikke standarden der skal til.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til rygtet om en byttehandel med Man U, hvor vi får Rooney og de får Mata. Det giver mening, da vi mangler en angriber og de desperat mangler en kreativ midtbanespiller. Men men at skulle afgive Mata gør ondt.

Hvor gammel er Diego Costa egentlig?

Men kunne Rooney ikke være et hit. Det vil være min favoritsigning.
tobylobi12 år siden
Zolafan:
Diego Costa: http://en.wikipedia.org/wiki/Diego_da_Silva_Costa

Hvis du ikke gider trykke på linket, kan jeg sige at han er 25 år gammel. :)
Dwise12 år siden
Jeg er egentlig enig med dig SebastianLunnDK. Jeg synes også, at man skal kigge på det spil, der skal føre til målchancer. Og her har det ikke fungeret optimalt. Jeg synes faktisk også, at vores angribere udfører en godkendt indsats, og det er ikke alene deres skyld, at det ikke er blevet til så mange scoringer. Men hvis man sammenligner os med nogle af de andre tophold fra Premier League, så ser jeg da en forskel. I de kampe hvor spillet ikke flyder, og de gennemspillede chancer udebliver, så mangler vi en angriber, der kan score på noget, som måske ikke er en reel chance. Van Persie, Suarez og Aguero har tit reddet point til deres hold. Van Persie gjorde det mange gange for United sidste sæson. Husker f.eks. frisparksmålet mod City. Aguero sikrede mesterskabet i overtiden, og Suarez var nærmest en enmandshær for Liverpool i sidste sæson. På det punkt er vi bare et stykke efter de andre. Jeg ved ikke rigtig, om jeg er for endnu et stort indkøb. Jeg synes, man skal bruge Lukaku, men på den anden side må der være en grund til, at Mourinho valgte at leje ham ud endnu en gang.
tobylobi12 år siden
Men dem vi har nu er jo ikke holdbart for et tophold.
Så valget må vel stå mellem at få Lukaku tilbage eller købe sig til det? Vi har egentlig ikke brugt mange penge på en angriber siden Torres og det er 3 år siden.
LilHenrik12 år siden
Nu kan jeg ikke huske de præcise tal, men hvor mange skud på mål var det lige vi havde i kampen mod Basel, hvis jeg husker rigtigt så havde vi ingen skud på mål, faktisk ikke et eneste reelt skud i hele første halvleg, og det blev vidst heller ikke til meget mere i anden halvleg, der skete en smule da Hazard blev sat ind, han tog selv turen, og gjorde Willan og en gang eller to, men der står bare ikke nogen der kan spilles og tage turen eller skyde mod mål, så når vi har 3 bag angriberen som alle burde være målfarlige, så syntes jeg ikke angriberen kun skal bruges til at score mål, han skal også kunne hjælpe de 3 bag ham, med at lægge op til dem :)
Morten12 år siden
Ifølge tibsbladet er Jackson Martinez' agent i London for at forhandle kontrakt.
Awekat12 år siden
Nej vent, jeg har en ide. Lad os købe Rooney, Van Persie, Giroud, Benteke, Remy, Agüero, Falcao, Zlatan, Cavani, Mandzukic, Lewandowski, Messi, Ronaldo, og Benzema. Så skal vi nok komme til at score mål. Så kan det godt være nogen kommer til at sidde på bænken. Pyt med det - i det mindste scorer de ikke for de andre hold. . . . . . . . . .

nb: Ironi kan være brugt for at fremhæve en pointe
Obi12 år siden
og Thomas Dalgaard ej forglemme Awekat..

Ironi er IKKE anvendt her ;)

Nej, jeg synes vi skal holde på det trumf kort vi har i Lukaku, på lige at se knægten når han får spille tid, han laver jo kasser og arbejder jo for sagen. Begge ting vi mangler. Men Chelsea har i flere år spillet med en angriber, en kæmpe lokum der kunne holde bolden, spil videre og klare de fleste dueller, gæt selv hvem. Men Lukaku kan blive den mand, hvis bare Chelsea bare ville give ham chancen. Et lille plus er jo at han har et par landsholds spillere som allerede kender hinanden (Hazard og KDB)
Michael8212 år siden
Personligt - så vil jeg gerne se følgende hold næste år.

Der kan selvfølgelig roteres, men offensivt har jeg smidt 3 belgiere - som kender hinanden og alle 3 er kendte på de vante pladser.

Lukaku som targetmand
Hazard/Shurle til at sætte folk af og skyde med højre
KDB kan trykke med begge fødder og Willian har speed
Mata/Oscar som spilfordelere (kan ikke se hvorfor de ikke kan i den pivot
Mikel som skraldemand

4 back kæden og keeper har jeg ikke tænkt helt over og bare smidt ind... men midten mener jeg godt kan gøre det. Hvis Oscar og Mata kan noget, er det at spille den... suk... giv mig en controller, så skal jeg nok vise det!
Elholm8912 år siden
Michael82 - Jeg har lige lidt supplement til din kommentar :)

- På venstreback så jeg gerne et indkøb af Luke Shaw.
- På CDM så jeg gerne Chalobah blive indspillet som ny skraldespand. (Mikel svinger for meget)
- Jeg så gerne et indkøb af en ny CB. (Mangala?)
- Hvad end vi vil det eller ej, tror jeg vi (enten til januar eller sommer) får en ny angriber som skal rotere med Lukaku. (Martinez, Lewandowski, Falcao?)
- Vil Ramires ikke være blandt dine førstevalg?
Michael8212 år siden
Vidste jeg havde glemt nogen - Rami baby!

I så fald skulle pivoen laves om til visse kampe.

Så man kørte Mata/Oscar som Offensiv midt (alt efter modstander og Mikel-Ramires kombo nede bagi (eller Mikel Lampard))
Elholm8912 år siden
... måske ikke så meget Lampard næste sæson.
Synes Lampard's niveau begynder at dale mere og mere - han er ved at være for langsom i overblikket og på fødderne. Hans deltagelse i opspillet sænker tempoet eller ender i boldtab. Det eneste han stadig dur til er at positionere sig og smadre bolden mod mål.

Hvis jeg skulle vælge en kombo bag offensiven - ville jeg foretrække:
- Mikel, Ramires
- Chalobah, Ramires
- Mikel, Van Ginkel
- Chalobah, Van Ginkel

(eller måske Luiz som ankermanden).

Hov, det var en tråd om angribere!
Michael8212 år siden
Ja, men påvirker stadig angrebet, hvad vi vælger ;).

Er desværre enig med dine syn på Lamps... jeg håber, HÅBER at han kan leve med en rolle som Giggs har hos United.

Men den defensive midt, der ser jeg gerne Mikel, Rami...

Jeg kan ikke udtale mig nok om Chalobah og MVG endnu... Chalobah er da lidt en essien type ik?
Michael8212 år siden
Et eller andet sted... så er jeg glad for at læse det her

http://weaintgotnohistory.sbnation.com/2013/11/29/5156678/chelsea-fc-transfer-rumours-jackson-martinez

Ingen handler på angriberfronten i januar!
http://plbold.dk/lukaku-aben-for-et-skifte/

Bob bob bob... Ved ikke helt hvad jeg skal sige til det her. Håber at han med

"Jeg vil gerne blive succesfuld i Chelsea, men jeg skal arbejde og blive bedre som spiller. Så må vi se i slutningen af sæsonen, hvad der vil være bedst for min karriere." mener at han kunne overveje et nyt lejeophold, og ikke et permanent transfer. Vi ville fortryde det så meget hvis vi lod ham gå! Det må bare ikke ske!
Og endnu mere 'spice' til Lukaku-sagaen:

Taget fra WAGNH

"I heard that prior to the Chelsea United game, Mourinho told players their strategy of playing without a striker. Idea was that United wouldn’t be expecting it and they would hopefully score before they were able to realise problem and restructure.

Story goes that Lukaku, presumably annoyed at not getting to play, leaked information to a friend and it found its way to the United backroom.

Mourinho then arrives in Manchester to discover that United were set-up and prepared to deal with his striker-less game plan.
Up to that point the plan had been to loan out Ba but upon discovering it was Lukaku who had leaked, he was sent off instead.

The timeline of events makes sense: Man Utd v Chelsea: 08/26; Eto’o arrival: 08/28; Super Cup: 08/30; Move to Everton 9/3"
Awekat12 år siden
Interessant. Meget interessant. Håber dog de kan få begravet stridsøkserne og arbejde sammen i næste sæson.

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.