Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Den gamle garde - enden på en æra?

Drogba offentliggjorde ikke for særligt lang tid siden at han ville forlade klubben efter 8 fantastiske år på broen, Lampard er 34 år og har nok 3 år tilbage hvis vi er heldige, Terry er 31 år og Cech blev 30 år fornyligt og har lige forlænget sin kontrakt til 2016

Det er ingen hemmelighed at Abrahamovich vil ud og have fat i en masse offensive spillere således som defensive, og her tænker jeg;

hvordan vil næste sæson se ud for Lampard og Terry? seneste transfer rygter siger at Chelsea har kigget på både moussa dembele (Fulham) og marouane fellaini (Everton) som erstatning for Lampard, og med hensyn til Terry kæmper han om startopstilling mod Gary Cahill og David Luiz.

angående Cech tror jeg han vil være her i klubben som førstevalg til 2016. Cech har således udtalt sig om Thibaut Courtois:

\"I think this is the reason why Chelsea bought him (to be their No.1), but on the other hand obviously I would like to play here for as long as I could which means I need to be better than him. So it depends on me as well.\"

Cech - Courtois can go far:

http://www1.skysports.com/football/news/11668/7801048/

Thibaut Courtios skrev under på en 4-årig kontrakt da han kom til Chelsea, og sådan som jeg har forstået det, vil han være udlånt 2 år i Atlentico Madrid, hvorefter han vil blive lånt ud til en premier league klub så han kan vænne sig til premier league, hvorefter han skal konkurrere med Cech.

Thibaut udtaler selv at han håber at blive lånt ud til en EPL klub før han kommer tilbage til Chelsea:

http://soccernet.espn.go.com/news/story/_/id/1022376/chelsea-goalkeeper-thibaut-courtois-hopes-for-premier-league-loan?cc=5739

og vil tro at Thibaut vil overtage Cech\'s plads når han kommer tilbage til Chelsea.

og det er jo en realitet at den gamle garde ikke kan blive ved med at spille på første holdet når Chelsea bliver ved med at købe nye, yngre og bedre spillere til klubben.

så hvordan ser fremtiden ud for Lampard, Terry & Cech?

13 år siden
2719 visninger

Kommentarer

Ejerskov13 år siden

Skide go\' tråd Mikkel og et relevant emne som også er blevet diskuteret intenst her på siden før.

I mine øjne er det perfekt med Terry, Cahill og Luiz til at dække de centrale forsvarspositioner (med Ivanovich som backup). I næste sæson ser jeg gerne Terry som fast starter med skiftevis Cahill og Luiz ved sin side, alt efter modstander/form. De vil begge få utrolig meget ud af at stå dernede med ham. Om en sæsons tid eller to skal det så nok hedde Luiz og Cahill som faste startere så de kan begynde at få sammenspillet til at køre.

Angående Lampard, så tror jeg slet ikke på rygterne om Fellaini, så umiddelbart ser jeg ikke nogen direkte trussel til hans plads næste sæson. I en alder af 34 må det dog forventes at han snart begynder at trappe ned. Gerne ved at give pladsen til en anden spiller i FA- og Liga-cuppen, og ikke helt på samme måde som AVB gjorde det, ved at bænke ham i Napoli kampen (1-3).

Synes det virker perfekt med den nuværende udsigt til Courtois i Chelsea om 2 år. Så kan han tage et år eller to på bænken og langsomt blive spillet ind på holdet i cup-kampe og mindre PrL-kampe, så han er klar til at overtage efter Cech.

Derudover har vi allerede set Bertrand spille i stedet for Cole i mindre vigtige kampe, så det tegner bestemt også godt! Det virker som om de har en rigtig god kemi og de ligner jo også hinanden utrolig meget i spillestil. Det ville være perfekt hvis Cole fik oplært Bertrand i at være så eksplosiv offensivt, samtidig med at være så svinesikker i sine indgreb defensivt.

Det der bl.a. gør det muligt med så offensive backs er den defensive midtbane. Her har Mikel imponeret mig denne sæson, kulminerende med CL-finalen. Essien ligner desværre pt. en færdig mand, men lad os håbe han kan komme tilbage til fordums styrke. Derudover synes jeg Romeu gjorde det vanvittigt godt som defensiv midt da han spillede regelmæssigt under AVB, så han er bestemt også i spil til truppen.

... det var lige kort om hva jeg tænker om den gamle garde: Cech, Terry, Cole, Essien og Lampard :)

chelseafan1713 år siden

Jeg tror ikke på de store forandringer næste sæson, kun at Lampard og Terry kommer til at blive roteret mere end før. Cech har sikret sin plads indtil 2016, efter det tror jeg det bliver Courtois der er målmand.

Men jeg ser dog at Lampard får en ny rolle på holdet, en mere dyb spillere der fordeler boldene, ikke den box til box midtbanespillere han har været så fantastisk som de sidste mange år.

torres9luiz413 år siden

Cech- Courtois kommer nok om 2 år(1 år i Atl.Madrid, 1 år i PrL-klub) hvorefter han så kommer og skal skubbe kongen af tronen:) 

Men indtil videre så vil Cech jo klart være førstevalg. Når Courtois kommer vil Cech også være førstevalg, indtil at Courtois har lært hvad kan skulle, og er klar til at kæmpe mod Cech, om at få tronen bag stængerne

Terry-  Han vil nok være førstevalg i næste sæson(12-13) hvor Luiz og Cahill bytter plads en gang imellem, men efter den sæson så tror jeg, at det bliver Luiz - Cahill med Terry som backup. 

Terry tror jeg stopper i Chelsea ellers flytter han til Kina eller et andet sted i verden, hvor han får mange penge.

Lampard- Rygterne om Fellaini er bare noget vås. Han skal ikke aflæse Lampard.

Vi har Romeu, Mikel, De Bruyne, McEahran som alle er tronefølgere. Så vi har faktisk ikke brug for ham krøltop.

Cole- Der har vi en god Bertrand som tronefølger (Hvad sker der lige for de trone konge metafore?!?:))

Ashley gives me a lot of advice, particularly if he has been watching me play from the bench and he will pull me to one side at half-time and talk about a few things but also what I need to keep on doing, little things really. He is really helpful.

Så Cole lærer heldigvis Bertrand noget, så han skal nok blive en stor stjerne

http://www.thisislondon.co.uk/sport/football/ryan-bertrand-promises-chelsea-i-can-be-the-new-ashley-cole-7737122.html

Chelsea4evertrueblue13 år siden
Den gamle garde skal ikke udskiftes før de ikke har niveauet, sidste sæson viste klart vigtigheden af at der skal være erfarring på et hold, når det gælder. Lad blot de unge vise hvad de duer til før jul og få skrabet så mange point sammen så muligt, men når mesterskabet og de andre pokaler skal fordeles ud. Er det lampard og Co svinger dirigent stokken. Hold kæft hvor var Lampard god I April og Maj, som indpisker og styrmand på midten. Fedt at han får en lang sommer ferie så han er klar til endnu en sæson. Terry\'s retsag bliver spændende at følge, hvor lang straf han får jeg frygter og forventer hvad som helst. Men Luiz og Cahill har vist de kan tage over. Cech han er kun 30. Det plejer at være en målmands bedste alder. Så der er mange i år I ham endnu, men måske ham den unge skal få en plads på bænken så Cech får Puaser og han er i Miljøet og de kan træne sammen osv. Cole er heller ikke så gammel, bare fordi han har været med i mange år, gør ham ikke gammel. der er vi også garderet.
Obi13 år siden

Rigtig godt tråd!

Cech: En målmand er ikke på samme måde belastet som en markspiller, og tror han holder klassen de næste mange år frem over. Courtois er en guld af en anden verden hvis man skal dømme ud fra den nu overstået sæson.

Cole: En ting at sidste sæson viste, så længe man kan præstere så kan man være med, uanset aldre, og jeg skal skynde mig at undskylde, for jeg var vist lidt efter en som Cole midt på sæsonen. Om RDM gav ham andre indstrukser eller hvad han gjorde, han blev markant bedre en under AVB. De var naturligvis så langt fra venner de 2.

Terry: Han laver stadig dumme fejl, men tilgengæld kæmper han røven ud sine blå shorts! Han er Mr. Chelsea og blot han er på banen er det som der er den ro der skal til. Det er ikke helt det samme som når Luiz, Ivanovic eller Cahill er i forsvaret. Dog kan Cahill på sigt blive den nye leder i forsvaret. Men tror allerede næste sæson så begynder fysikken at indhente ham.

Lampard: Han mangler hurtighed, men sine spilninger og dybtne løb samt evnen til at stå uden eller inde for feltet. Men han bliver Chelsea\'s svar på Poul \"røde\" Skovls, bliver ved med at kæmpe selvom at aldren ikke er med én.Så efter sidste sæson, tja, kan de stadig bevise at de kan holde formen og evnen til at spille på top plan, så lad dem.

Mikkel8CFC2613 år siden

John Terry har i et interview med ChelseaTV udtalt at han drømmer om at blive manager for den klub han altid har elsket, når han engang trækker sig tilbage som professionel fodboldspiller.

se interviewet her:

http://www.youtube.com/watch?v=A84kjZPGiRU

(0:46 hvor han bliver spurgt, hvad han har tænkt sig når han trækker sig tilbage som professionel fodboldspiller.)

Steen13 år siden

JT: Ville også være et fantastisk bud om rollen! Men om han ville blive det i Chelsea har jeg virkelig svært ved at se :( Måske om mange år. Når han havde fået nogle tæsk i 1 Division og fået dem op i PL. Måske med lidt Intl. erfaring også :) Jeg ved ikke om jeg taler i skygger, men AVB-indtrykket gjorde sku store indtryk på mig.. Way to young.. Minder lidt om vores røde lejesvend af en skatteminister, det er jo helt gal :/

Duxii13 år siden

JT som assistent for Di Matteo ville ikke være en dårlig idé overhovedet!

Tror det kunne være en coktail som kunne være yderst spændene

joey13 år siden

Hmm har lidt min tvivl om Terry.. Det er selvfølgelig altid svært at vurdere hvorvidt en god spiller bliver en god træner, men synes måske ikke Terry udviser den helt store taktiske forståelse? Han er først og fremmest en fighter, som egentlig (uden at pille ham ned) udelukkende har sin force i at komme forrest i hovedstødsdueller, tacklinger og så i forbindelse med at læse modstanderens opspil. Det er selvfølgelig verdensklasse egenskaber hos en central forsvar, men det er jo bare ikke nødvendigvis lig den helt store taktiske forståelse?

Guardiola lå eksempelvis på den defensive midt og orkestrerede hele Barcelonas hold dengang han var spiller. Hans karriere som denne defensive playmaker har unægteligt haft betydning for hans egenskaber som træner.

Det skal selvfølgelig slet ikke udelukkes at Terry kan blive en god træner en dag. Men jeg har min tvivl - hvad siger i?

Ejerskov13 år siden

Jeg tænker også umiddelbart at Terrys force må være mandskabsbehandling og ikke nødvendigvis sin taktiske forståelse.

Nuvel, det kan jo være svært at spå om, det kan jo være han allerede bidrager meget til det taktiske. Kva sin position på banen er det jo ikke oplagt at han styrer spillet og den position har han jo fået på baggrund af hans fodboldrelaterede egenskaber, såsom fight, fysik, taklinger, hovedspil, lidt langsom osv.

Steen13 år siden

Hører jeg Jer sige at Terry er en waterboy? :P

Michael8213 år siden

Steen: Apropos... http://www.youtube.com/watch?v=MiIO_gp92js

Og hvorfor er det LIGE at jeg faktisk synes det kan passe godt på Terry :D

Når alt det er sagt, så tror jeg at Terry er en god ledertype at have. Husk på at en dygtig leder (træner) har gode folk til at hjælpe sig (Terry kan være en som sparker folk i gang).

Også derfor jeg håber på \"Return of the Prodical Son\" aka. Drogba som angrebstræner en dag

Awekat13 år siden

For lige at \"wrap it up\": OT vi nærmer os i hvert fald. Det er ikke noget der kommer til at ske fra den ene dag til den anden, men med Drogbas exit er der nu åbnet op for udslusningen af de aldrende spillere. Terry frygter jeg dog er den der står først for (med mindre Malouda ikke bliver solgt denne sommer), da han har været alt for svingende i sine præstationer. Derudover har han også haft en del skader.

Og apropos skader, så tror jeg at Lampard har max 2 år tilbage, og at han ender med en langtidsskade der forhindrer ham i et comeback igen.

Slutteligt, så er 30 år altså ingen alder for en målmand. Men med Cechs seneste form fra VM, kunne det godt være man skulle hive Courtois ind snart, for at give lidt konkurrence på målmandsposten

Steen13 år siden

Awekatten: Jeg synes ikke Cech skal peges fingre sådan af mht. EM. Han gør det pisse godt i klub fodbold hvor han \"kender\" dem der står foran ham og samarbejdet er unikt. Landshold-bold er noget andet.

Men konkurrence om en plads er aldrig dårligt. Men De Gea har jo ikke ligefrem godt af det psykisk, se hvor usikker han er.

WilliamB13 år siden

Jeg vil også lige sige ro på Awekat. Det er én kamp for Tjekkiet igår mod Polen, hvor han laver et regulært drop. I kampen mod Rusland, hvor han lukker fire mål ind, er det hans forsvar, der svigter ham og ikke ham der laver fejlene. Han viste bestemt klassen for Chelsea i slutningen af sæsonen, men jeg vil dog også sige, at han endnu ikke er oppe og ramme det niveau han havde før sin grimme skade.

Lige en sidebemærkning til de der skulle mene at Lampard kan blive ved til han er en 36-37 år, ligesom Scholes eller Giggs, som mange selv nævner når de taler om Lampards fremtid i Chelsea. Scholes og Giggs er to helt specielle eksempler, og det er altså langt fra de fleste som kan være med på topniveau. Lampard kan måske også blive ved til han når den alder, men det er altså ikke en selvfølge at han kan holde et højt niveau ud i sin fodbold-alderdom ligesom Scholes og Giggs eks. Lad være med at tro, at bare fordi to spillere i United kan, så kan vores spillere også, så simpelt er det ikke.

Mikkel8CFC2613 år siden

Jeg tror det der kommer til at være altafgørende for hvor mange år Lampard har tilbage af sin karriere er hvor mange skader han tilkæmper sig...

WilliamB13 år siden

..Og Lampard har jo aldrig været specielt hæmmet af skader, men ens niveau kan jo også falde af andre grunde end skader. Helt naturligt kan han jo bare blive en smule dårligere år for år. Hans karriere kan jo i princippet vare i lang tid, og han kan sikkert spille indtil han ikke orker mere, men det er bare ikke sikkert at det bliver på højeste niveau eller for Chelsea, som han kommer til at spille for indtil han stopper.

Awekat13 år siden

Det her er godt nyt, for jeg har selv gået og frygtet, at Courtois ville ende med at blive solgt som et led i en forretning. Som Cech står nu er der ingen grund til at han ikke kan blive ved de næste 5 år, men det skader ikke at han får lidt konkurrence, og hvis Thibaut er \"up for the challenge\" kunne det blive et Manchester United lignende dilemma en kommende Chelsea manager ville stå overfor.

http://www1.skysports.com/football/news/11668/8510120/

Steen13 år siden

Awekat: Jeg læste den godt, og blev virkelig glad :) Det er fandme fedt!

EmilMiddleton13 år siden

ligesom united men med to bedre målmænd:-)

Steen13 år siden

Emil: Ja - det kan sku ikke sammenlignes, de to klassers forskel!

Faktisk ufatteligt at det var Spurs der endte med at få Hugo Lloris, det skulle have været United! (altså ikke ønske tænkning), men de burde have købt en bedre og have droppet De Gea

Awekat13 år siden

Steen:

Set i backspejlet er United nok temmelig glade for deres valg. De Gea har jo vist sig at være temmelig vild inde på stregen. Og det med at komme ordentlig ud i feltet skal han nok lære med tiden, hvis han bliver i Premier League. 

Men ja, ufatteligt at Hugo Lloris endte i Snottenham, og specielt så billigt. Ham og Moussa Dembélé var røverkøb.

Synes dog at Thibaut Courtois og De Gea minder meget om hinanden som målmænd. Begge høje og spinkle, hurtige reflekser på stregen, gode med fødderne og gode shot-stoppers, men Thibaut er bedre i feltet.. Håber han kan blive endnu bedre end De Gea :)

Michael8213 år siden

Awekat:

Mjaa... glade og glade... Ham den lille franskmand Bartez var jo også en super shotstopper, men mellem P.Schmeichel og VDS, havde de ikke en god keeper.

De Gea er ikke høj og ikke stærk. Ydermere er han ikke højlydt og styrer feltet, hvilket er det en keeper som Loris gør (der heller ikke er super stærk).

Forskellen på Courtois og De Gea i mine øjne, er tilstædeværelsen, højde og sikkerhed. Uden tvivl at De Gea har shotstopping evner, men han giver dårlige/farlige returbolde og i mange situationer synes jeg at han ser mere end uheldig ud.

Mod hold som Stoke, er han jo smadret.

Får United en keeper som Begovic, så er de pludselig uhyggelige.

Awekat13 år siden

Ved ikke helt hvad Barthez laver i sammenligningen, den mand var jo noget lavere, og mere utilregnelig end afrikanske målmænd (no offense, men de er jo John Loco). 

Synes De Gea har haft en hel del gode kampe i den her sæson, og ja jeg er enig i at han ikke er god i feltet (måske fordi han ikke råber nok, det skal jeg ikke kunne sige, har aldrig været forsvar for ham), men jeg tror måske det kommer. Han er stadig en knøs. Og så skrev jeg også, at jeg da også regnede Courtois for lidt bedre og håbede på at han blev meget bedre.

Men er De Gea ikke høj? Han er i hvert fald højere end mig :) 192 cm er da også værd at tage med. Og Courtois er altså \"kun\" 6 cm højere med 198 cm.

Begovic kunne jo gå ind på stort set alle hold :)

Steen13 år siden

Awekat: Jeg må altså også give Michael ret i, at De Gea ikke er egnet til den rolle han har. Han er simpelthen ikke dygtig nok til at spille for det, man kalder \"verdens mest vindende klubhold\". Men nu må vi jo se, Valdez vil jo ud og have en ny arbejdsgiver.. :)? Hvor mon han ender henne?

Michael8213 år siden

Awekat skrev:

Ved ikke helt hvad Barthez laver i sammenligningen, den mand var jo noget lavere, og mere utilregnelig end afrikanske målmænd (no offense, men de er jo John Loco). 

Synes De Gea har haft en hel del gode kampe i den her sæson, og ja jeg er enig i at han ikke er god i feltet (måske fordi han ikke råber nok, det skal jeg ikke kunne sige, har aldrig været forsvar for ham), men jeg tror måske det kommer. Han er stadig en knøs. Og så skrev jeg også, at jeg da også regnede Courtois for lidt bedre og håbede på at han blev meget bedre.

Men er De Gea ikke høj? Han er i hvert fald højere end mig :) 192 cm er da også værd at tage med. Og Courtois er altså \"kun\" 6 cm højere med 198 cm.

Begovic kunne jo gå ind på stort set alle hold :)

Er han 192? Hmm, synes at han virker lav. Når man ser Cech, så er han jo vildt høj, hvor De Gea slet ikke har samme tilstædeværelse.

Jeg brugte Barthez som sammenligning, fordi jeg ser De Gea som samme type. God shotstopper, men that\'s it.

Jo - han er en god målmand. Men han er ikke verdensklasse (som united har behov for).

Da united vandt 2010 sæsonen (VDS sidste sæson), var det jo fordi VDS holdte dem inde i mange kampe. Jeg husker stadig at jeg var ved at juble fordi der skulle scores mod Utd, og pludselig kom der et par fingre fra en tårnhøj hollænder. Samme kan ikke siges for De Gea.

Jo han har lavet nogle redninger, men han er ikke god nok.

Og det er især pga. hans fysik og hans verbale evner.

Courtois råber meget. Bemærk det :). Han styrer sit forsvar og de lader til at føle sig sikre med ham. Jeg synes ikke at samme respekt gives til De Gea (og i min optik, med god grund).

Når der er hjørne mod Chelsea, så er jeg typisk \"meh... som om de scorer mod os\"... mine unitedvenner er altid nervøse, fordi der ikke er en stærk målmand derinde :)

Steen13 år siden

Michael: Grunden til du syntes Cech ser større ud derinde, er pga. attitude. Han formår at gøre sig bred, og De Gea ligner altid et malplaceret skræmt får inde imellem stængerne. Og kan kun sige ja, til det med united-vennerne. Min kollega har været united fan de sidste 30 år, og han siger selv, at han ikke føler sig sikker i hvad De Gea gør.

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.