Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

McEachran\'s fremtid

Det er snart et par år siden at jeg \"med fodboldøjne\" blev forelsket i en vis ung fodboldspiller som har svært ved at integrere sig i Chelsea\'s førsteholdstrup.

Den 15.september 2010 kom, nu 19-årige Josh McEachran, på banen for første gang i en udebanekamp i Champions League mod Zilina.

Siden da har jeg ventet på at den lille tekniker med det elegante pasningsspil skulle få sit gennembrud.

Han fik sine første kampe under Carlo og det var udemærket, fordi han kun var 17 år. Da AVB kom til regnede jeg med at han ville få flere chancer, men han blev nærmest overset fuldstændig.

Så troede jeg endelig at han skulle vise Premier League hvad han kunne, da han blev lånt ud til Swansea. Men nej. Han har stort set fået lige så meget spilletid hos waliserne som jeg selv har.

Det er frustrerende ikke at vide om han bliver til noget i Chelsea, for jeg har lige siden hans debut fulgt ham meget tæt, og har mere end én gang udtalt at han bliver anfører en dag(det er selvfølgelig også store ord) Så mit spørgsmål til jer er: Hvordan tror i Josh McEachrans fremtid bliver? Vil han en dag være den type spiller som vi kalder \"Captain, Leader, Legend\"? 

13 år siden
3735 visninger

Kommentarer

chelseafan1713 år siden

Jeg tror han lidt ligesom kakuta alt for tidligt blev spået stor, og det har så fået fans til at have få høje forventninger til ham. Men her efter det seneste halve år som han tilbragte i Swansea så er mine forventninger meget lave, han har nu på 2 år næsten ikke udviklet sig overhovedet, men han er stadig ung, og der er tid endnu men jeg kan lige nu ikke se at han skulle have nogen større fremtid end en reserve.

Steen13 år siden

McEachran kan meget muligt blive en bredespiller, men han kan også sagtens blive legenden. Det kommer helt an på hvordan og hvorledes han vil blive brugt indenfor de næste 2-3 år.

Joshua er en ung spiller, som du så fint skrev blev hyped up til at blive det helt store i Chelsea. Hans lejeperiode er ovre ved Swansea, som bestemt ikke var nogen succes. Lidt syn for ham, men jeg går stærkt ud fra at når han vender tilbage, så er der også en chance for ham i diverse små cups såvel som mod mindre hold i Premier League. Roberto Di Matteo har udkig efter talenter, og vil gerne give de unge chancerne, hvis de har fortjent dem. Jeg er overbevist om, hvis RDM kan se lyset i den unge herre vil han få chancen. Hvis ikke - må han jo ikke være så god :/

Awekat13 år siden

Lad os nu se. Han er stadig ung, og det kan være han falder naturligt bedre i spil med en Hazard, Marin, en eventuelt Hulk, eller Lukaku. 

Jeg så hjertens gerne at han kunne slå Mikel af den defensive, men for pokker, så skal han nok en tur i træningscenteret, for Mikel er bygget som en Silverback Alphahan

Ejerskov13 år siden

Umiddelbart synes jeg ikke hans nuværende tilstedeværelse og personlighed minder om den eks. JT har. Det kan dog nå at ændre sig endnu :)

Jeg har været meget imponeret de gange vi så ham under Ancelotti, desværre gik hans udvikling somsagt lidt i stå i Swansea. Hvem har også troet at deres midtbane blev så fænominal i første sæson i PrL?!

Blue4Life13 år siden

Tak for svarene drenge. Har ikke været på forummet i et stykke tid, og følte jeg havde brug for at komme ud med nogle frustrationer :) Selvom jeg selvfølgelig stadig jubler over triumfen i München! 

Steen13 år siden

Awekatten: Fuldstændig enig, hvis den gode Joshua skal kunne spille central defensiv midt og kunne fungere som spydet af vores bus, så skal han en tur i centeret med evt. Hulk for at se hvordan sådan noget fungere. Jesus Christ - har i set hans nakke? Han er fandeme lige så stor som Ivanovic... Det skræmmer mig virkelig :D Hjemme ved os går Ivanovic under navnet: \"Hesten!\" fordi han er så voldsom markeret og fordi han har en, som fruen siger: \"Hesterøv!\" :P Det er så voldsomt.. Tjek det selv her :P

http://www.zimbio.com/photos/Didier+Drogba/Branislav+Ivanovic/Chelsea+v+Spartak+Moscow+UEFA+Champions+League/WC94YonIDTM

SebastianLunnDK13 år siden

Jeg er vel enig med jer alle at Mceachran skal spille den centrale defensive midt, men hold kæft han er spinkel! Hvis han skal være Lampards afløser, skal han begynde at styrketræne! (hvis han ikke allerede gør) 

Alle forventer noget stort af ham, og tror også godt ham og Piazon kan blive Chelseas fremtidige midtbane... Hans tid i Swansea var ikke god! og han sagde at han glædede sig til at komme tilbage til Cobham. Velkommen tilbage Josh!

joey13 år siden

Er enig i jeres betragtninger omkring hans fysik ift til resten af Chelsea-midtbanen. Men omvendt er han jo en rigtig klog spiller, som har sin force i at være forudsigende og derfor placere sig rigtigt. Se bare ex Swansea eller for den sags skyld Barcelonas midtbane. De er små vævre typer.

Tuxen13 år siden

Alt det med fysikken er jo bare et spørgsmål om hvor god han er teknisk med en bold

Da Modric kom til PrL var der jo ingen der troede han kunne holde til det fysiske, det samme med Silva... De har nu bevist sig at være ganske udemærkede spillere...

Awekat13 år siden

You mean this little piece of junk? 

http://farm6.staticflickr.com/5302/5739489567_829d4e8888_z.jpg

Ejerskov13 år siden

Det bliver ihvertfald spændende om han får lov at spille lidt under Di Matteo - desuden sammen med resten af de unge spillere. Eksempelvis var Romeu jo helt ude i kulden her i foråret..

torres9luiz413 år siden

What about this

http://www.google.dk/imgres?hl=da&biw=1137&bih=554&gbv=2&tbm=isch&tbnid=zP_GryM8ndu1tM:&imgrefurl=http://brett.kozinn.com/b9football/viewtopic.php%3Ff%3D3%26t%3D1862&docid=gGDp42h4cpJyaM&imgurl=http://i198.photobucket.com/albums/aa19/jimxdfa/article-0-0467B0E5000005DC-789_468x.jpg&w=468&h=352&ei=h5bbT_CjLsvesgbdgfnKCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=434&vpy=132&dur=1096&hovh=194&hovw=258&tx=150&ty=91&sig=111160666656148173296&page=1&tbnh=110&tbnw=180&start=0&ndsp=21&=1t:429,r:3,s:0,i:78

chelsea210113 år siden

Ja Joshua har virkelig i nogle kampe vist kvaligtet og da AVB kom til klubben tænkte jeg YESS fordi han ville sikket bruge Joshua meget han begyndte da også at forynge truppen med sådan en som Romeu og Sturridge men han overså Joshua. Jeg håber virkelig at når den tid kommer så skal Joshua afløse Lampard og han skal også overhale Mikel, også skal Romeu og McEachran spille sammen på den centrale/denfesive mmidtbane.... 

Pnajz13 år siden

Synes de skal få ham brugt i 5-10 kampe i efteråret, og så evt. leje ham ud til en klub, hvor han får startplads og masser af spilrutine... men der går nok stadig 2-3 år, før man rigtig kan sige noget om Mc Eachran... Det store gennembryd i CFC må i hvert fald lade sig vente i et par sæsoner... Vi må bare håbe på at han ikke bliver et evigt talent, ligesom Kalou

Steen13 år siden

Pnajz: Jeg synes da ikke Kalou blev et evig-talent. Kalous talent var bare større end hans præstationer, men han leverede sku varen for Chelsea. Om jeg havde forventet mere, ja, men evigt talent der aldrig blomstre og hans højeste niveau var okay. Jeg ser ham ikke som et evigt-talent, vi kender hans niveau og det bliver hverken bedre eller dårligere gennemsnitligt. :)

Blue4Life12 år siden
Da der nu snart er gået et år siden vi sidst debaterede McEachran, følte jeg det var tid til at vurdere chancerne for om han evt. kan have en fremtidig rolle i Chelsea.

Jeg smider lige lidt info på bordet:

- Han fyldte 20 år i marts 2013
- Han har medvirket i 38 ud af 46 Championship kampe for Middlesbrough sidste sæson
- Han lavede 4 assists, men nettede ikke én eneste gang
- På trods af ovenstående stats, er han blevet rost til skyerne, og kåret til Middlesbroughs bedste unge spiller for sæsonen 2012/2013
- "He told me they have no reason intention of bringing him back. Josh is doing great for us and we obviously hope he can stay, but he's Chelsea's player." - Tony Mowbray,Manager.

Jeg ved ikke om det stadigvæk er tåbeligt at håbe på McEachran bare lige pludselig udvikler sig og bliver en integreret del af holdet, men det er ikke lang tid siden at han blev sammenlignet med Wilshere. Og hvis der er en ting jeg misunder Arsenal... Så er det Wilshere.

Nogen der har noget at byde ind med? Kom frisk!

nikoskov12 år siden
Flere sider har rost ham for hans sæson i Middlesbrough. Det lyder rigtig fint, hvis han har været en ung profil i Championship rækken. Dog skal han til at udvikle sig et par skridt yderligere, hvis han skal gøre sig nogen forhåbninger om en fast plads på vores førstehold. Det er ikke umuligt det kan ske, da et par sæsoners udlejning nogen gange har kæmpe effekt for unge spillere, men det bliver svært.

Det vil ikke være retfærdigt overfor Wilshere, at sammenligne de to længere, da han må siges at være mindst to niveauer over. Nogle spillere skal være et par år oppe i tyverne, før de virkelig slår igennem. Lad os håbe, at McEachran er en af dem.
Chelsea4evertrueblue12 år siden
Jeg mener ikke han er god nok til Chelsea, slet ikke efter den sæson i Middlesborugh, det kan fint være de har rost ham. Men han skal være en stor profil i Championship før det give mening at vi kan bruge ham som central midtbane spiller, vi har mange der er bedre end ham.
Atle9512 år siden
Jeg mener, at han har et kæmpe potentiale og, at det samtidig er på tide, at han får chancen på den helt store scene. Josh McEchran har længe været en spiller, der har været store fremtidige forventninger til (mig selv inklusiv), hvorfor han skal have chancen. Det bliver spændende at se, hvad Mourinho finder på med ham.

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.