Oscar vs Hazard vs Mata: Hvem skal spille off. midt
Hej Blues, jeg har nu i nogle par dage tænkt lidt over hvordan Chelsea vil spille med alle de nye offensive forstærkninger.
Vi har 3 spillere der alle ønsker at spille på den offensive midtbane. Jeg vil gennemgå de 3 mulige spillere, Oscar, Hazard og Mata.
Oscar:
Jeg kender ikke meget til Oscar, men ud fra de landskampe som jeg har set ham i så er han en spillere der minder meget om Özil, men til forskel fra Özil så kæmper Oscar os og presser boldholderen, han er kreativ, med et godt udsyn, han kan sparke udefra, finde plads og alt det en 10\'er skal, han er om man vil det en ORIGINAL 10\'er.
Hazard:
Hazard har før udtalt at han gerne vil spille på den offensive midtbane, båd for klub og for landshold, han har et godt udsyn, kan bruge begge ben, dribble begge veje(fordi han kan dribble begge veje mener jeg han skulle spille venstrekant), har et godt spark, har nogle utrolige vendinger, men i de 3 kampe venskabskampe som jeg har set ham i så synes jeg at han når han spiller som offensiv midt, så trækker han sig for meget ud på venstre kant, og det er os deromkring han er farligst
Mata:
Mata er min favorit til den offensive midtbane, og ham jeg helst ser spille der, han har godt nok kun 1 godt ben, men han er så klog en spillere og så kreativ, han læser spillet godt og er meget bevægelig.
Hvis i spørg mig så syns jeg Chelsea skulle spille med Mata som den offensive midtbane, og så med Oscar på højre og Hazard på venstre.
Hvem synes i skulle spille på den offensive midtbane? Og hvorfor?
Kommentarer
Det er sådan jeg ville have startopstillingen skal være.:-)
Læs hvorfor jeg mener dette: http://www.chelseafc.dk/forum/transferpolitik-469/#1
Mata er vores 10\'er. Hazard kan godt få nogle kampe som 10\'eren, men jeg vil nu mene at han paser bedst ude på kanten.
Marin har imponeret mig indtil videre, og da jeg ikke kender noget til Oscar- udover at han var med til at slå Danmark, så fortrækker jeg Marin ude på højrekanten.
.
Nu spiller Oscar som et bæst i kampen mod Egypten!:-)
Han har lagt op til 2 mål!.
De fører 3-0 ved pausen.
det bliver sku godt og se dem spille i premier league tænker jeg bare! :D
Efter min mening har vi alt for mange offensive spillere... På venstre kanten har vi jo 4 kandidater (Hazard, Marin, De Bruyne, Malouda) Og bliver svært at give dem alle spilletid. Synes i stedet man skulle forstærke defensiven lidt, med en højreback i stedet for Bosingwa.
Men Jeg synes at Mata skal spille 10\'er pladsen. Hazard kan selvfølgelig også, og hvis nu Mata bliver skadet kan Hazard spille der.. Oscar er selvfølgelig også kandidat, men tror ikke han får den, selvom han gerne vil... (plus: de er alle unge og har en lang god karriere foran sig)
Men vi skal heller ikke glemme Sturridge... Han får en del kongurence både på kanten og i andgrebet. Torres og Lukaku virker stærke i øjeblikket, (Torres golden boot til EM og Lukaku spiller super i USA tour) Så bliver også spændene at se hvem der kommer til at bombe!
Fed tråd! Der er nogle rigtige gode bud på opstillinger men jeg vil altså stadig mene at Ramires ikke kan spille \"holding midfielder\" som mange af jer har sat ham som. Det var det han spillede mest under Ancelotti, og gjorde nok så ringe. Han er bedst på højre kanten, og er nok i kamp med Oscar og Sturridge om den position. Vi har under alle omstændigheder brug for altid at have en Mikel-type på banen. Om det så er Mikel ham selv, Essien eller Romeu, det kan diskuteres. Men med Ramires som en af de mest defensive midtbaner bliver vi meget svage uden bolden, plus han ikke ligefrem er den bedste til at opbygge spillet fra midten af.
Men det er spændende at se alle de forskellige formationer vi kan afprøve nu. Sjovt nok har vi købt én bestemt ting i store mængder denne sommer, og det er noget vi har manglet de sidste par sæsoner. Nemlig, kreativitet :)
Og der er jo også Bennayoun, men han skal måske til Fulham har jeg hørt... Men tror ikke han er god nok til at slå Mata/ Hazard osv af. Men er en god bredspiller og på topniveau er han faktisk en rigtig god spiller :)
jeg tror lukaku vil \"slowe\" spillet for meget ned da vi har fået så god en offensive, men han er utrolig farlig i feltet når vi kommer til disse hjørnespark eller frispark på kanten så er han drogba typen som bare kan det med at finde pladsen! men jeg vil helst se de nye spillere sammen med mata remires og torres.
Fink: Tror bestemt ikke Lukaku vil \"slowe\" ting ned..! Han er både hurtig og stærk samtidig! og virker ikke kun som boksspiller, men kan også være dybtliggende, og få stikninger fra Mata og co.
Prøv bare at se hans første kasse mod Seattle: http://www.youtube.com/watch?v=WIn0osYgIZ8
Hmm ja det ser godt ud, der er meget at diskutere, men 1 ting er sikkert DM har mange stærke muligheder!
Men kunne se vildt ud med et meget offensivt holdt og få nogle spillere til at så lidt længere fremme end foreksempel en terry
Fink: Det er helt sikkert en spændende opstiling. Men JT er fundamentet i forsvarskæden. Vi har set hvordan Ivanovic uddeller kommandoerne ud, hvis han ikke er der, og det kan også sagtens ske det skal være sådan til næste år eller om to år. Men jeg er sikker på, at med en denfesiv midt kan Terry sagtens følge med i løbet også. Også er hans viden og knowhow ikke til at tage fejl eller undvære!
Damn hvor spillede Oscar en god 2.halvleg imod Hvidrusland, men 1.halvleg var fin nok, men ikke rigtig god, syntes jeg.
Plus så scorede han og havde et fantastisk frispark, hvor der kom en endnu bedre redning fra Hvidrusland\'s målmand:-)
Damn hvor spillede Oscar en god 2.halvleg imod Hvidrusland, men 1.halvleg var fin nok, men ikke rigtig god, syntes jeg.
Plus så scorede han og havde et fantastisk frispark, hvor der kom en endnu bedre redning fra Hvidrusland\'s målmand:-)
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 4. | Sunderland | 10 | 18 |
| 5. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 6. | Tottenham | 10 | 17 |
| 7. | Chelsea | 10 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| 10. | Brighton | 10 | 15 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| N. Jackson | 15 | 6 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| João Pedro | 9 | 3 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |
| E. Fernández | 6 | 7 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

jeg synes også at mata skal spille i midten og hazard og oscar på vær deres kant.