Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Træt af RDM

Er jeg den eneste der er ved at være træt af den måde RDM stiller holdet på, jeg synes personligt at han er alt for defensin minded.

Ved godt at vi vandt champions league på den måde, men tror næppe på at det er den måde Abramovich vil have vi skal spille den her sæson på, set ud fra de indkøb vi har gjort.

Et eksempel er kampen vi lige har spillet mod Swansea hvor vi både stiller me Mikel og Romeu som havde en katastrofal kamp mod united, så fatter ikke hvordan han kan få genvalg, og så sammen med Mikel, som heller ikke kan noget frem i banen.

Synes at vi skal have en træner som passer på de nye indkøb vi har gjort og den nye spillestil, og der vil jeg mene at en mand som Pep Guardiola er perfekt.

Håber at i kan forstå hvad jeg mener.

13 år siden
2856 visninger

Kommentarer

padefar13 år siden

Ret kort sagt, så ja, jeg tror du er den eneste :)

Thorsager13 år siden
Ja, tror du er den eneste... Eller en af få. Manden gør jo et godt job. Får resultater, og forsøger at skabe et kreativt offensivt hold. Det tager tid. Men se resultaterne. Nogle vil sikkert sige de kunne være bedre, ja sikkert, men vi ligger altså godt i PL, og har alle muligheder for at skabe noget champions league. Der er virkelig tegning til gode ting i denne sæson. Desuden syns jeg at det er okay at diskutere forskellige ting, siden vi netop befinder os på et forum, men jeg bliver lidt træt af de konstante oplæg om træneren, angriberen el midtbanespilleren er for ringe, og der så ellers bliver nævnt ti stk man kunne købe... Og så ku man igen spilde tid på at flette nye ind i klubben/systemet. Suk. Stol nu på de kræfter som er i klubben nu. CFC har en genial trup, og manager nu!
Mikkel8CFC2613 år siden

Nu når \"kritikken\" falder på RDM, så angående de rygter om Pep Guardiola, ville jeg blive personligt ked af, at se ham overtage holdet. Håber virkelig RDM kan holde nivueaet højt og få den samme legendestatus i klubben som Fergie har i Man Utd.

JodyMorris13 år siden

Læs Zlatans bog og hvis afsnittet om Guardiola bare passer en smule, ønsker du ham ikke til klubben!

Michael8213 år siden

JodyMorris skrev:

Læs Zlatans bog og hvis afsnittet om Guardiola bare passer en smule, ønsker du ham ikke til klubben!

Hvad siger han da om Guardiola?

Steen13 år siden

Michael at han er en indpisker og en idiot.. Men det er Zlatan, jeg ville tage det med et gran salt :)

CFC2104: Jeg tror du er en af de få, for der hersker en forholdsvis god stemning omkring RDMs ånd i Chelsea. Fansene (som f.eks. her på siden) er ret begejstret for RDMs potentiale og resultater. Du taler om 1 kamp, hvor han prøver at sætte romkuglen sammen med Mikel, som han i første halvleg fandt ud af, var helt forkert og sætter derfor Ramires på banen. Hvis du ikke satser/prøver, så finder du aldrig ud af hvad vejen frem er. Desuden er du for hård imod Mikel, han er faktisk begyndt at lave pæne lange stikninger direkte til Torres. Så ikke helt true. Det sidste du kommer med, vedr. at han ikke passer ind i vores kreative spil og får nok ud af Mata, Hazard, Oscar. Not true. Vi har et af englands mest farlige angreb, vi har 4 i fronten som kan score mål, og alle er lige så utilregnelige som jeg er, når jeg har fået snaps.

Pep i Chelsea? Tjah... hvorfor ikke.. Men jeg ser heller RDM, sådan som han præstere.

Elholm8913 år siden

Kan ikke sige det kortere end dette:

Ja, du er den eneste. RDM er vores redningsmand!

Awekat13 år siden

Jeg forstår det ikke...

Let me rephrase that:

http://www.youtube.com/watch?v=iK_FF76oS2Y

Duxii13 år siden

\"Er jeg den eneste der er ved at være træt af den måde RDM stiller holdet på, jeg synes personligt at han er alt for defensin minded.\"

Undskyld HVAD?????

Vi spiller 4-2-3-1, Folk som Oscar, Mata, Hazard,Marin, er ikke ligefrem folk jeg ville kalde defensive!

RDM er KONGEN!!! - han har en genial fodbold filosofi, og når de nye spillere rigtigt er spillet ind om 1-2 måneder tror jeg vi kommer til at se et Chelsea hold med sammenhængende og offensivt fodbold.

Michael8213 år siden

Drenge - det er fint at folk har deres mening. Og hvis man ikke \"betvivler\" autoritet engang imellem, så bliver det måske slemt i længden.

Men som det er nu - så er RDM i mine øjne en dygtig manager. Det punkt hvor jeg mener at han kan blive bedre er, at rotere mere. Der er flere spillere som jeg gerne ser får spilletid. Marin, Moses og Sturridge som eksempel.

Modstandere er også begyndt at læse at de skal parkere bussen mod os og slå os på omstilling. Se United kampen.Eller også skal de køre et højt pres konstant (som Swansea gjorde).

Nå ja - og så skal han bede folk om at trykke til udefra :). Og det er af den grund at du TVINGER forsvaret frem på den måde. Hvis de ved at vi bare vil Barcelona bolden i mål (løbe den over stregen), så kan de stille sig 10 mand nede, som vi gjorde sidste år... nææ du... langskud :D

Steen: Ahh ok. Tænkte mere på om der var specifikke ting i bogen hvor han høvler Pep :). Og på baggrund af hvad :)

JodyMorris13 år siden

Michael82: Det omhandler blandt andet at han blev frosset ud af klubben fordi Messi ville spille central angriber, selvom Zlatan havde succes. Det der bekymrer mig mest er, at det tyde på at hans mandskabsbehandling er for ringe i hvertfald i følge Zlatan. Det var noget med at han ikke selv turde se Zlatan i øjnene og sige noget til ham angående hvorfor han ikke spillede mere.. Hvis det bare passer en smule kommer han til at fejle grumt (AVB STYLE) i City eller Chelsea.. 

Anående RDM ja hans manglende rotation bekymrer mig, og der er selvfølgelig tvivl om hvordan RDM klarer den når han kommer i modvind, indtil videre er det jo gået rimeligt meget hans vej siden han overtog. Når det er sagt har han lavet et super stykke arbejde i sommerpausen, jeg er pjattet med den måde vi spiller på i år!

Awekat13 år siden

Jeg synes RDM har tacklet den modgang vi har haft fænomenal. Ser hele tiden fremad, prøver ikke hele tiden at gemme sig bag bolden var skæv, banen var dårlig eller vinden var imod os. Jeg synes han har taget nederlagene som en mand, og vist at Chelsea kan og vil rejse sig igen.

Bare se når vi har kommet bagud - der kommen altid en trodsreaktion (bortset fra Athletico kampen). Vores fodboldfilosofi er offensiv - men ikke naiv...

Den er hård, direkte, hurtig og engelsk, men samtidig teknisk, brasiliansk og eksotisk på mange andre måder. 

Og så synes jeg da, at Moses f.eks. har fået fint med spilletid? Azpilicueta og Bertrand senest. Nå ja, selv Romeu har fået chancen 2 gange i træk. Vi mangler at se lidt mere til Sturridge og Marin, men når konkurrenter gør det så forbandet godt, og kampene tit tager uventede drejninger, eller spillerne får småskader, kan det være svært at få spilletid (tænker mest på Marins situation)...

cfc210413 år siden

Jeg synes bare godt at han kunne satse lidt mere engang imellem, især ved de lavere rangerende hold, der synes jeg godt at han kunne spare en spiller som mikel og så bruger en spiller som oscar sammen Ramires på de to defensive midtbane pladser for at have nogle længere tilbage i banen som kan sætte nogle gode angreb igang.

Men mod de store hold skal Mikel selvfølgelig spille, og det jeg har skrevet om ham skal ikke forstås negativt, jeg synes at han gør det pisse godt, var lidt skeptisk med ham i starten af sæsonen, men han har virkelig forbedret sig de sidtste kampe.

Jeg har her lavet en hold opstilling som jeg synes kunne være interessant at prøve.

chelseafan1713 år siden

cfc2104:-

Bare fordi at Oscar har en stor afleveringsradius, og kan sætte angreb igang betyder det ikke at han kan spille på den position, han skal jo kunne andre ting, læse spillet fra en mere dyb position, tack le osv. Oscar\'s kvaliteter ligger i det offensive, hans bevægelse, skud, øje for guldbolden, det er ikke FIFA det her, man kan ikke bare tage en spillere og sætte ham på en anden position fordi man TROR han kan spille der.

Duxii13 år siden

Oscar som defensiv midt????

Nu rabler det da helt for dig :D 

Jeg har altid været stor fan af 4-3-3. 

Imo er der sindsygt mange muligheder i den her opstilling! 

Tuxen13 år siden

Duxii hvem havde du tænkt dig der skulle vinde midtbanen der?

cfc210413 år siden

Jeg tror godt at han kan spille der hvis han spiller ved siden af Ramires, fordi at Ramires er så stærk defensiv, og at så behøver Ramires ikke at deltage lige så meget i det offensive spil som nu hvor han spiller ved siden af Mikel,  der er han tvunget til at gå meget med frem fordi at Mikel ikke er alt for stærk offensiv, men han jeg vil sige at han bliver bedre til det for hver kamp han spiller.

Jeg skrev også at det kun var mod de lavere rangerende hold de kunne prøve det:) 

Snitteman13 år siden
Cfc2104: selvfølgelig kan Oscar spille def. Midt hvis han spiller sammen med mikel og Ramires. Han er faktisk også en rigtig god bolderobrer. Fantastisk overblik og en super indstilling til altid at yde en god indsats. Så forstår ikke de folk der ikke kan se det. Men ja ikke mod de store hold. Men de hold der parkerer bussen (som Michael ville sige) vil Oscar give en ekstra dimension og vil være en god dåseåbner.
Abdik13 år siden

Cfc2104: Jeg er faktisk lidt enig med dig og kan sagtens godt føle hvad du føler her.. Jeg ved godt at DI Matteo har gjort et stort arbejde siden fyringen af Villas Boas, og det gøre han også stadig væk. Hvis der er noget jeg saner fra Di Matto, så er det udskiftningerne! Det fint nok han bruger samtlige 11´er i 10 kampe i streg, men jeg vil stadig se ham bruge alle sine tre udskifter som han har. Det er ikke alle spillere der spillere en god kamp hver gang, så derfor burde han skifte dem ud. Spillerene er jo død efterhånden og med den hårde kamp program vi har, så er han nød til at rotter rundt på truppen. En lille eksempel er, at Garry Cahill. Han er den sikreste forsvar i Chelsea i min øjne lige pt, hvis vi tæller JT´s fravær med. Cahill sagde i en interview som følgende: Det er fint nok bossen bruger de samme spillere hver gang, men jeg tror alle er her for at få spilletid, og at han (Di Matteo) burde sottere i truppen, så alle kan få lige meget spilletid. En spiller som Moses, Sturridge og Marin er i min Øjne spillere som burde få næsten lige meget spilletid, som f.eks Torres, Oscar eller Mikel. Jeg bliver så træt af ham, når jeg ser hvordan sir Alex Ferguson bruger alle sine mandskab, selvom der er flere spillere i Uniteds trup. Jeg ved ikke om i har lagt mærke til, men Di Matteo bruger altid sin første udskiftning i 80minut eller 85minut, med mindre der er nogen som bliver udvist eller skadet! og det jo ikke sjovt!! 

Abdik13 år siden

og der der ingen som kan bevise noget i 5-10 minutter helt ærligt!! Jeg siger heller ikke, at han skal skifte rundt allerede nu, men efter kampen mod Liverpool og Juve, så må han gerne gør bruge af de andre spillere.. my point!

Abdik13 år siden

sådan her kunne han evt. Skifte ud!

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold