Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Vores venstre back's

Azpilicueta, Kalas, Bertrand, van Aanholt & Cristián Cuevas kan alle spille som venstre back. Cole er færdig så nu skal han erstattes... Ifølge medierne. Men tænker i det samme som medierne eller skal vi prøve nogle af vores egne drenge?
Shaw og F. Luis er sat kraftigt i forbindelse med os, tænker i nogle af dem, eller en helt tredje?
11 år siden
6235 visninger

Kommentarer

andersterry11 år siden
synes vi skule sælge Bertrand og købe shaw men det tro jeg ik vi gør så synes jeg helt klart luis og aanholt skulle vi leje ud sammen med cuevas men er tilfreds men azpilicueta
Duxii11 år siden
Jeg tror ikke Shaw vil til Chelsea, så skulle han stå bag Azpilicuetta som er en af ligaens bedste venstre backs.. - Om end det ville være et scoop for Chelsea....

Kommer ikke til at ske, Shaw ryger til united.
andersterry11 år siden
enige som jeg har skrevet
sebastianhaun11 år siden
Azpilicueta er højreback også selvom Mou bruger ham som VB.
Lampard12311 år siden
Sebastian, Dave er venstreback nu og er fantastisk. Idiotisk a ændre på det!
Jeg synes bare man skal beholde vidunderlige dave og Betrand og så kører dave som 1. valg og bertrand som 2.

Synes ikke vi skal købe Fiillipe Luis, taget FFP in mind...
Nå ja, sælg Van aanholt. Han er stadig ikke god nok og bliver det heler ikke
sebastianhaun11 år siden
Syntes også Azpilicueta er fantastisk som VB.
FX: Hvis Ivanovic får en skade og er ude i et halvt år. Har vi kun Wallace & Todd Kane (som nok i forvejen er lejet ud) til at erstatte ham, hvis "Dave" skal spille som VB.
Shaw er 18 år og han skal ikke tro at man som teenager kan komme til en af verdens bedste klubber og regne med at spille hver kamp(heller ikke i United).
Bertrand minder lidt om Ba: han har ikke de kvaliteter det kraver at starte inde i hver kamp. Men er sgu en god reserve.
andersterry11 år siden
du har glemt kalas
Lampard12311 år siden
Hvem siger at Bertrand skal starte inde hver kamp? Azpil og Kalas kan bare skifte lidt til at holde højrebacken.
sebastianhaun11 år siden
Forstår godt hvad du mener og tror også det nok kommer til at fungere godt, men jeg tænker bare Shaw > Bartrand/Kalas.
Lampard12311 år siden
Jeg synes bare Shaw er for god til 2. valg
sebastianhaun11 år siden
Enig, så jeg ser det sådan her:

Ivanovic som højre og Shaw som venstre og så må Azpilicueta skift mellem de to, men stadig være i startopstillingen. Og så må Ivanovic og Shaw bænkes lidt baseret på præstationer. For som jeg sagde før kan man ikke som teenager være sikker starter i en klub som Chelsea.
Duxii11 år siden
sebastianhaun skrev:
Enig, så jeg ser det sådan her:

Ivanovic som højre og Shaw som venstre og så må Azpilicueta skift mellem de to, men stadig være i startopstillingen. Og så må Ivanovic og Shaw bænkes lidt baseret på præstationer. For som jeg sagde før kan man ikke som teenager være sikker starter i en klub som Chelsea.

Sebastian - du bliver helt seriøst nød til at komme lidt ud af den FIFA verden du lever i!
Man sætter ikke en af ligaens bedste back's af fordi der kommer et ungt talent, og får ham til at spille på begge pladser.
HVIS man skulle lave dit scenarie, så ville det være Shaw som ville komme ind imellem begge pladser.

MEN

Selvfølgelig kan man ikke bare skifte sine back's hele tiden, forsvars kæden er den eneste hvor man skal køre så lidt rotation som muligt, da den kræver ro og kendskab til hinanden.

Selvfølgelig skal Ivanovic og Azpi spille på vores to backs, de er imo bedre en Shaw, + erfaring. og han er kun 18 år, MEN, jeg tror 100% Shaw kommer til United, for der kan han være første valg når Evra er færdig næste år, måske allerede i år, kan de trappe ham ind stille og roligt i stillingen!

Hos Chelsea har vi Azpi, og kommer til at have det mange år frem.

https://www.youtube.com/watch?v=oqrw2GOF68M

sebastianhaun11 år siden
Azpi er højre back(Omskolet!)(Højre for Spanien)(Højre fod)
Ivanovic(Zlatan) er gammel...
Shaw(Costa) er ung...
I har selv sagt til mig, at vi skal bygge et ungt hold op. Så jeg forstår ikke helt hvad jeres/vores plan er?
Obi11 år siden
Azpi er i mine øjne fremtidens mand på den back plads, og ser da slet ingen grund til at gå med i den bud krig om shaw som det er nu. Ivanovic holder stadig nogle år endnu, og synes ikke at Azpi skal være en rotations spiller, og shaw (selvom han er Chelsea fan), så er der heller ikke, tror jeg, ubetinget kærlighed om han vil spil fra tid til anden. Han ved udemærket gost han er eftertragtet og flere klubber vil give han fast plads, hvorfor så opgive alt det for en klub hvor man ikke er sikker på plads? Et alternativ kunne være at man hentet ham, og lejet ham ud i 2-3 år. Shaw er for mig ikke alverden, der andre pladser der skulle forstærkes mere.
sebastianhaun11 år siden
http://chelseafan.dk/mourinho-jeg-vil-tage-en-snak-med-cole/
mathiasrs11 år siden
Hvorfor ikke bare købe Baines? :D

LilHenrik11 år siden
Jeg ser bestemt en grund til et køb af Shaw, han er fremtidens mand, men lige nu står Ivano og Dave virkelig solidt på de back pladser, og hvem af de tre ser man lige skulle sidde på bænken?
Shaw er ung, og det vil desværre nok blive ham som man så på bænken, men hvis han ville gå med til det, eller en udlejning, så er der bestemt en god grund til at komme til Chelsea, for han kan jo stadig kæmpe om pladsen :)
Obi11 år siden
Ifølge BBC skulle Shaw havde valgt United. Selvom det alt sammen er rygter i tiden, så tror jeg faktisk på den..
LilHenrik11 år siden
Tror også han har lettere ved spilletid i United, men er ikke et sekund i tvivl om at han også godt vil kunne kæmpe med om en plads i startopstillingen i Chelsea :)
Elholm8911 år siden
Jeg kan slet ikke se hvorfor folk herinde ikke ønsker at hente Luke Shaw til klubben.
Han en ung fremtidens mand og englænder.
Han vil jo være perfekt arvtager til når Ivanovic går på pension / bliver for langsom til sin plads - hvorfor Azpili bliver sendt tilbage på hans mere naturlige højreback og dermed har vi en ledig venstreback plads.

Lige nu har vi som sagt Azpilicueta og Ivanovic solidt plantet på vores back positioner, men hvem har vi når en af dem skal have et hvil pga. meget spilletid eller en skade?
Bertrand har udtalt at han vil spille fast fodbold næste sæson, uanset hvor han er henne. Ergo er han væk.
Mener i at Van Aanholt, Wallace eller Kane er et bedre alternativ end Shaw? Jeg gør i hvert fald ikke.

Hvem har vi så?

Kalas - det ser også ud til at han skal udlånes et år.
Awekat11 år siden
1 år mere til Cole kunne være rigtig rart.
Luke Shaw ville virkelig også være fedt, men efter sigende skulle United have tilbudt ham åndssvage summer.
Van Aanholt havde en god sæson, det er måske en mulighed? Seamus Coleman (25 år) ville være en drøm, men ham ser jeg ikke Everton sælge.
Dwise11 år siden
Jeg er egentlig enig med Elholm omkring Shaw. Han ville være en god mand at have i truppen. Men problemet er, synes jeg, at han er for god til at have på bænken. I mine øjne slår han ikke Ivan eller Dave af. Jo ude i fremtiden måske, men hvornår det bliver, er vel ret usikkert. Efter Cole er (måske) smutte, så mangler vi da helt sikkert alternativer på backs. Men er det attraktivt for Shaw at være tredjevalg? Ikke at han ikke kan overtage pladsen, hvis han viser sig bedre end en af de to, men som udgangspunkt kommer han til at være på bænken, tror jeg.
Obi11 år siden
Netop Dwise Men problemet er, synes jeg, at han er for god til at have på bænken stod vi med et her og nu problem, så jo, men når tiden ikke er til det endnu, så er det imod alt logik at han vil vælge Chelsea for at være sådan en hård kamp.

Omvendt, ved man overhoved om Shaw vil væk?
Kirk11 år siden
Til grin flok skriver Luke Shaw er fod god til bænken? Det er ihvertfald mega uambitiøst! Vi har Ivanovic og Azpilicueta til at dække 2 pladser.. Det er på ingen mulig måde nok. Vi skal spille 38 kæmpe i PL, plus CL, FA og CC Det kan hurtigt blive 55-65 kampe på et år. I en klub som Chelsea skal man havde kvalitet at rotere med. - Luke Shaw ville være en genialt køb!!!
LilHenrik11 år siden
Hvorfor det til grin at skrive at han er for god til bænken, alle spillere er vel for gode til bænken, alle fra CR7 til den unge knægt på llilleput holdet i Herning, alle har noget at bidrage med, men nogle gange så må du sidde på bænken, det kan være af mange grunde, enten skade, træthed, eller de medspiller som besætter samme position har gjord det bedre end dig, men det ændre ikke på at du er for god til bænken :)
Michael8211 år siden
Kirk skrev:
Til grin flok skriver Luke Shaw er fod god til bænken? Det er ihvertfald mega uambitiøst! Vi har Ivanovic og Azpilicueta til at dække 2 pladser.. Det er på ingen mulig måde nok. Vi skal spille 38 kæmpe i PL, plus CL, FA og CC Det kan hurtigt blive 55-65 kampe på et år. I en klub som Chelsea skal man havde kvalitet at rotere med. - Luke Shaw ville være en genialt køb!!!

Nu tror jeg at "for god til bænken" forstås som om at han ikke er fast starter.

Spørgsmålet er om han ville nøjes på den måde at rotere. Er dog enig i at vi ikke kan nøjes med 2 backs til alle de kampe.
Kirk11 år siden
LilHenrik, Jeg siger det lige igen. Det er uambitiøst! Vi har Ivanovic og Azpilicueta til at dække 2 pladser.. Vi skal spille 38 kæmpe i PL, plus CL, FA og CC Det kan hurtigt blive 55-65 kampe på et år. I en klub som Chelsea skal man havde kvalitet at rotere med.
- Alle 3 spillere vi få masser kampe for start. Iøvrigt er det vigtigt at havde konkurrence om pladserne, så spillerene holder sig skarpe. Chelsea køber spiller til at kæmpe om startopstilling ikke til at sidde på bænken.
Tweaker1211 år siden
Luke Shaw ville da være fin at få til Chelsea, ingen tvivl om det. Men nu skrev BBC lige den anden dag at United havde tilbudt Shaw omkring 1.5 millioner pund om ugen, og hvis det er sandt, så er det fuldstændig vanvittigt for en 18-årig gut. Til den løn må manden hellere end gerne skifte til United, for det er simpelthen alt for meget. I stedet til vores back's så synes jeg da uden tvivl svaret må være at vi lige prøver Van Aanholt af, inden vi afskriver manden fuldstændig. I forlængelse af det, så jeg gerne at vi gik efter en Ricardo Rodriguez.
LilHenrik11 år siden
Kirk, du kan sige det så mange gange du vil, men det ændre nu ikke på så meget ;)
Manden er for god til bænken og skal derfor helt klart være med til at kæmpe om pladsen, og skal have lov til det :)
Jeg er glad for at du er enig med mig i at vi selvfølgelig skal bruge en spiller til at kunne skifte ud med, ved skade eller træthed, og for konkurrencens skyld:)
Men må skuffe dig med din sidste kommentar, for Mark Schwarzer blev lige præcis købt til at sidde på bænken, og være klar når Cech ikke kunne mere på banen :)
Elholm8911 år siden
LilHenrik skrev:
Men må skuffe dig med din sidste kommentar, for Mark Schwarzer blev lige præcis købt til at sidde på bænken, og være klar når Cech ikke kunne mere på banen :)

Jamen, nu er målmandsposten jo så også lige en helt anden sag.
Jeg kan kun give Kirk ret - Chelsea køber ikke ind til at sidde på bænken.
LilHenrik11 år siden
Elholm89 - Nu var den også mere ment i sjov, for jeg mener aldrig jeg har haft sagt at Chelsea køber ind til bænken, så derfor forstod jeg ikke hvorfor jeg skulle have det af vide ;)
Men selvom målmandsposten er en anden sag, så ændre det ikke på at Mark blev købt til at sidde på bænken :)
Elholm8911 år siden
http://www.express.co.uk/sport/football/485888/Chelsea-target-Filipe-Luis-rejects-Atletico-talks-to-force-Stamford-Bridge-move
andersterry11 år siden
marcos rojo til Chelsea kender ik så meget til ham men han har da spillet ok til vm og ville være fin som back up eller kæmpe mod azpil om venstre back hvad synes i
Obi11 år siden
van Aanholt Har meldt ud at han stopper i klubben, og med 12 mdr tilbage af sin kontrakt så er det bedst for alle det sker nu, mens vi stadig kan få lidt for ham. Han var da hvad jeg husker i brutto truppen til VM for Holland. Men når man henter Luiz ind, og allerede har Dave der kan dække ind. Havde ellers håbet for nogle år tilbage at han kunne være en af dem der tog hele vejen op igennem systemet og fik eller andet gennembrud i klubben.

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.