Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

CL: FC Nordsjælland vs. Chelsea FC

Hey Blues,

I anledningen af vores alle sammen meddebattør Michaels 30 års fødselsdag, har Chelsea valgt at stille op i Champions League, og rent tilfældigt(not) selvfølgelig valgt at møde FC Nordsjælland inde i hans hometown, købstaden på selv samme dag som det unge skud årgangsvin fylder år! Er det bare et tilfælde eller hvad?

Champions League er kommet godt fra start, i de respektive grupper, og Chelsea står nu overfor deres anden kamp i Gruppe E. Chelsea skal nu ud og vise at de hører til i blandt toppen efter første kamp endte uafgjort imod Juventus på Stamford Bridge. Gruppe E ser således ud efter første runde:

Donetsk           3 point

Juventus          1 point

Chelsea            1 point

Nordsjælland    0 point

Kampen vil blive spillet på FC Nordsjællands lejet udebane, da deres hjemmestadion ikke kan rumme en Champions League kamp. Derfor har FC Nordsjælland valgt at lejet sig ind i de danske løvers hjemmebane, nemlig Parken inde på Østerbro i København.

Kamp information:

Kamp: FC Nordsjælland vs. Chelsea FC

Turnering: Champions League

Stadium: Parken (38.009 tilskuere)

Kick-Off: 20.45, tirsdag d. 2 oktober 2012.

TV: TV3+ viser kampen, med stort indledning allerede fra kl. 19.00

Det er første gang at FC Nordsjælland deltager i den famøse liga, Champions League, hvilket var noget af et chok for de danske fodbolde fans. At oddsene så var at de kom i den anden hårdeste gruppe, er så det man kan kalde for skæbne for det lille danske fodbold hold.

Alt taler for at FC Nordsjælland skal kæmpe med næb og klør for ganske få point igennem gruppespillet, men kan de overraske mestrene fra London? Hvilket hold tror I at Roberto Di Matteo vil stille med, ovenpå weekendens udebane kamp imod form stærke Arsenal? Og hvilken påvirkning har det på Chelsea, det givende resultat de har måtte gå fra Emirates med? Kan Di Matteo muligvis undervurdere de danske mestre og tage nogle fatale chancer for at bibeholde første pladsen i Premier League og sætte vigtige 3 point over spil i udebane kampen imod FC Nordsjælland? Hvordan tror I at gruppen vil forløbe med Juventus hjemme imod Donetsk? Hvordan tror I at kampen vil udvikle sig og vil vi se fest for alle pengene til Michaels glæde deltagelse?

Jeg ønsker jer alle en rigtig god kamp i det danske, og en rigtig god fødselsdag til Michael!

Steen :)

13 år siden
6180 visninger

Kommentarer

padefar13 år siden

Hej Steen, som altid et lækkert oplæg!

Sådan som jeg vurdere situationen så står vi med en blandet smag i munden efter 2-2 mod Juve. Vi smed en føring og 3 point lige i lokummet, men imod et rigtig stærkt Juventus hold, så er det måske ikke så skidt igen. Udekampen bliver meget svær, og Shakhtar Donetsk har altså også holdet til at kunne drille os.

De 6 point der er på spil imod FCN, SKAL hentes, ingen undskyldninger. Dette er også holdningen blandt de engelske Chelsea drenge, som regner med at vi stiller i noget nær stærkeste opstilling i aften. Dette tror og håber jeg også selv på.

Selve kampen bliver en sjov en af slagsen. Vi vil udentvivl se et Chelsea hold som går ind og sætter sig på bolden fra starten af, og et Nordsjælland hold der vil forsøge det samme. Det går vel op for dem i løbet af kampen, at det kan de ikke, og må derfor tvinges ned og arbejde defensivt.

Jeg vurdere at vi kommer til at se et voldsomt pres på FCNs forsvar, lidt ligesom Stoke fik af føle. Forskellen ligger dog i, at Stokes spillere er vant til at tage disse tæsk fra AFC, MUFC, Shitty, CFC, Liverpool og Spurs (tilføj selv flere) Det er Nordsjælland ikke, og jeg tror at deres spillere får sig en grum forskrækkelse, på trods af at de siger at de har trænet åh så meget til dem (CFC).

Det vil altså blive nemmere for os at spille os igennem midten, noget som vi er blevet meget glade for i denne sæson, modsat sidste hvor det foregik mere på fløjene.

Dette skift i spillet skyldes at vi har fået 2 spillere der bare kan det lort der! (Hazard og Oscar) Samt at vi ikke længere har de virkelig hovedstærke spillere i offensiven, såsom Drogba og Anelka.

I det hele taget, så vurdere jeg at denne kamp skal holdes på jorden. FCNs målmand har også trænet meget på at komme ud i feltet på høje bolde (hvilket jeg ikke forstår, men det må han jo om) Og generelt så er de danske holds forsvar ikke så ringe på hovedet igen. Fødderne derimod. Der har vi dem! :)

Mht. til opstillingen jeg har sat, så kan det nemt tænkes at enten Mata, Oscar, eller Hazard bliver sparet for Marin.

Kampens resultat bliver en 3 målssejr. Enten 3-0, eller 4-1 (jeg kan godt onde FCN en enkelt kasse)

(Tillykke med dagen Michael)

Wise1113 år siden

Glæder mig til at se Moses fra start. Kunne se at han kommer ind i stedet for Hazard. Terry bliver også sparet så det er Cahill/Luiz i midterforsvaret. Jeg er ligeglad med hvad resultatet bliver, bare de blå får 3 point. Come on Chelsea:-)

Snitteman13 år siden
God kamp drenge. Glæder mig sku til og se hvordan kampen går. Bliver også spændende og se hvordan Moses gør det. Måske det er ham FCN får størst problemer med. Tillykke med de 30 år i dag Michael. Du må have en fantastisk aften.
Snitteman13 år siden
Må indrømme at jeg igen er skuffet over Torres i gamle dage havde han lavet 2 mål nu. Han er bare ikke skarp nok mere. Han bliver aldrig den bomber han var engang det tror jeg simpelthen ikke på. Skal siges jeg altid har fulgt Torres også da ham spillede i at. Madrid. Han skal være iskold foran mål. I det mindste skal han afslutte. Er sku også lidt skuffet over Mata. Selvom han scorer. Så har vi ikke set meget til ham. Ville ønske vi kunne se Piazon i sådan en kamp her.
Thorsager13 år siden
Ja lidt frustrerende at se at han ikke afslutter på den første, og bare for dårligt afsluttet på den anden. Selv jeg (normalt absolut torres support, se tråden om torres er en skuffelse, hehe) bliver jo irriteret, frustreret og fristet til at give Elholm89 ret.... Men mon ikke han putter en ind i anden halvleg. Krydser både fingre og tæer for at han tager sig lidt sammen.
Snitteman13 år siden
Thorsager: Det synes jeg sku ikke rigtig han gjorde. Han kæmper. Bevares. men han skal lave mål. mange mål. Specielt i disse \"nemme\" kampe.
Thorsager13 år siden
Nej desværre :( Han burde være mere målsøgende generet syns jeg. F.eks få skudt på den første. Ikke bare i aften. Osse mod Arsenal. Men ja, jeg er enig, han burde sparke en masse ind, netop i de her kampe, og tanke selvtillid . Nå men han var da i det mindste positivt indblandet i de første 2 mål. Jeg bliver ved at håbe , men orker ikke rigtigt forsvare ham, må jeg indrømme. Til gengæld fik jeg fuldstændigt ret i mit CFCTIP med de 0-4 . Yey ! :D
SebastianLunnDK13 år siden

Alt for fedt at være i Parken og se den! Super fedt at se de blå spille, og nogle super gode mål der blev scoret!  ... og så var stemningen også bare til tops, dog synes jeg vi lukker nordsjælland lidt for meget ind i kampen, og vi ser ikke særlig stærke ud i nogle situationer... men vi vandt, og det er vigtigt!

Chrmik13 år siden

4-0 i parken var på cruise control og jeg synes specielt Moses, Oscar og Torres skuffede endnu een gang ... ydermere synes jeg Luiz er en løs kanon i forsvaret med alt alt for mange fejl og fremadrettede afleveringer som løber ud i sandet ... det kunne være sjovt få ham op på den centrale midtbane som arbejdshest ... alt i alt en god oplevelse i Parken og dejligt at se heltene tæt på - vi er på vej til et nyt og spændende hold i verdensklasse :)

Duxii13 år siden

Er du sindsyg en kedelig kamp! med untagelse af de første 10 og sidste 10 min.

Chelsea køre bare rundt i 2.gear resten af tiden, og sætter så bussen i 5 gear med 10 igen.

Men godt at FCN fik en snitter! - Jeg tror den bliver endnu større på broen (Medmindre vi allerede er videre).

Elholm8913 år siden

Efter at have set gårdsdagens kamp, ville jeg mene følgende ændringer skal ske:

Flyt Luiz til midtbane

Flyt Ivanovic til centerback

Sæt Cesar ind på højrebacken

Smid Torres på bænken

Når Sturridge er klar, lad ham komme op foran

Duxii13 år siden

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at se Moses spille på Torres plads.

EmilBjoern13 år siden

Sikke en fornøjelse at se Chelsea live igen. Efter min mening en kamp helt efter planen rent taktisk. Det gør ikke noget, at Nordsjælland spillede flot rundt fra forsvaret af, men når de brugte 5-10 afleveringer på at komme over midten, så kunne de ikke true os. Når vi er presset på den sidste tredjedel, så har selv Barcelona jo problemer. De har en god chance ved John, og der havde jeg fornøjelsen af, at sidde lige bag ved Cechs geniale redning - fantastisk at se! :D 

IloveFERNANDO13 år siden

Jeg var i Parken for at se kampen, sammen med min veninde, som også er meget stor Chelsea fan! Efter kampen stod vi omme ved Chelsea bussen, og ventede på spillerne. Vagterne sagde, at de var kørt og bla.. bla.. bla.., men vi ventede, for vi ville virkelig gerne se spillerne en sidste gang. Pludselig kommer John Terry frem, og han står og snakker med en anden Chelsea mand. Vi kaldte på ham, og han kom hen til os! Jeg gav ham \"High Five\", og han skrev på min Chelsea trøje! Mens han skrev spurgte mig og min veninde, om han ikke ville kysse Fernando Torres for os. Han grinte lidt og sagde:\"On the lips\". Vi grinte lidt, og stod med tårer i øjenene, og sagde:\" Please.. Would you do that? We love him so much\"! Så sagde han: \"Two seconds\", og nikkede til os, at vi skulle blive stående! HAN KOM TILBAGE MED SIN SPILLETRØJE, OG GAV DEN TIL OS, OG SAGDE: \"KEEP IT :)\" ! Så gik han..

Ville lige dele den historie med jer, for DET VAR VIRKELIG, VIRKELIG STORT!! :)

Michael8213 år siden

Fuck hvor fed historie! :D

Jeg var selv derinde! Jeg sad lige til højre for britterne og skrålede med dem :D. Det hug som Cahill tog som fløj over kassen og ud til publikum havde kurs lige imod mig, men endte med at skrue væk fra mig desværre :D.

Luiz\' mål fik jeg dog på telefonen :D. SÅ FEDT DERINDE I GÅR!!!!

TorresTerryfan13 år siden

Ja! Det var simpelthen den vildeste aften i mit liv!!! John Terry er SÅ loyal over for sine fans, og han var helt nede på jorden da vi sagde at vi elskede ham! Han sagde \"oh thank you\" <3 Det vildeste nogensinde... Tænk på dem der har været Chelsea fans hele deres liv, og aldrig har mødt nogen af spillerne! Vi var bare SÅ opsatte på at møde dem, og at få Terry\'s trøje var noget vi aldrig har turdet drømme om. At få hans autograf var også bare super fedt. 

WilliamGj0213 år siden

jeg var inde dem mod nordsjælland og vi sad lige ved tunnelen så da spillerne gik ud fra 1. halv-leg så råbte jeg råbte MATA!!!!!!! så kiggede han på mig så vinkede jeg til ham så vinkede han til mig jeg tænkte bare det var vildeste i mit liv

WilliamGj0213 år siden

var det ikke en fed vi sang

John Terry fuck FA x3

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League